MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Shangri-la heeft ook zijn antwoorden ingestuurd. Hij begint gelijk met 46 punten!

1. ranboy - 50 punten
1. Ruby1966 - 50 punten
1. Oldfart - 50 punten
4. Shangri-la - 46 punten
5. divart - 44 punten
6. Arrie - 38 punten
7. lebowski - 37 punten
8. stoepkrijt - 36 punten
9. herman - 32 punten
10. musicfriek - 31 punten
11. Ploppesteksel - 18 punten
12. Sheplays - 12 punten

En pjh1967 start gelijk met 50 punten! Gefeliciteerd!
Verder zijn er totaal geen veranderingen. Het is erg rustig....

1. ranboy - 50 punten
1. Ruby1966 - 50 punten
1. Oldfart - 50 punten
1. pjh1967 - 50 punten
5. Shangri-la - 46 punten
6. divart - 44 punten
7. Arrie - 38 punten
8. lebowski - 37 punten
9. stoepkrijt - 36 punten
10. herman - 32 punten
11. musicfriek - 31 punten
12. Ploppesteksel - 18 punten
13. Sheplays - 12 punten

Tsja, ik durf niets meer in te zenden.

Ja, ja! Zeg nou maar gewoon dat je de laatste drie niet weet

Ho, ik ben hier wel begonnen met een handicap van -50 punten. Nog een hele prestatie om dan op 44 puntjes uit te komen.
Maar die nummer 16 is idd. vrij frustrerend. En die andere 2 ken ik gewoon niet, veel te nieuw.

Lebowski heeft er nog een paar puntjes bijgescoord en schuift één plaatsje op. Verder geen veranderingen.

1. ranboy - 50 punten
1. Ruby1966 - 50 punten
1. Oldfart - 50 punten
1. pjh1967 - 50 punten
6. divart - 44 punten
7. lebowski - 44 punten
8. Arrie - 38 punten
10. herman - 32 punten
11. musicfriek - 31 punten
12. Ploppesteksel - 18 punten
13. Sheplays - 12 punten

En Lukas is net gestart met 26 punten.

Veel deelnemers! Hopelijk ook eens bij mij
Ik heb een vrij toegankelijke contest gemaakt, denk ik, ondanks dat er wederom vrij veel recent materiaal tussenzit en de intro's vrij kort zijn.

Ik zal zo meteen even de jaartallen neerplanten waarin de nummers zijn uitgebracht.

Veel succes iedereen!
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Ploppe: dit zegt Megaupload: "Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar" niet de bedoeling neem ik aan?

Bij mij lukt het anders wel..
Lukt het bij de anderen ook niet ?

Probleem opgelost: doet het nu wel

Thomasco
Ceasar; als ik me niet vergis deed ik ook mee... Ik sta namelijk niet in de lijst
Niet dat ik meeding in de top, maar toch...

Sorry Thomas, je hebt gelijk. Hier volgt de uitslag: vier winnaars!
Een contest die niet al te moeilijk was. Het intro dat het slechts geraden is, nr. 18, werd toch nog door 7 mensen herkend. En daarom heb ik dit keer ook geen hints gegeven. Dat leek me niet nodig. Iedereen bedankt voor zijn of haar deelname!

1. ranboy - 50 punten
1. Ruby1966 - 50 punten
1. Oldfart - 50 punten
1. pjh1967 - 50 punten
6. divart - 44 punten
7. lebowski - 44 punten
8. Arrie - 38 punten
10. Thomasco - 35 punten
11. herman - 32 punten
12. musicfriek - 31 punten
13. Lukas - 26 punten
14. Ploppesteksel - 18 punten
15. Sheplays - 12 punten

En de antwoorden:

1 Supertramp - School (ranboy, Ruby1966, Sheplays, Oldfart, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, Arrie, lebowski, Shangri-la, pjh1967, Lukas)

2 Randy Newman - Short People (ranboy, Ruby1966, Sheplays, Oldfart, divart, lebowski, stoepkrijt, Shangri-la, Thomasco, pjh1967)

3 Mark & Clark Band - Worn Down Piano (ranboy, Ruby1966, Sheplays, Oldfart, stoepkrijt, divart, lebowski, Shangri-la, pjh1967, Lukas)

4 Blur - Girls & Boys (ranboy, Ruby1966, Arrie, Ploppesteksel, Musicfriek, Herman, Oldfart, divart, Shangri-la, Thomasco, pjh1967)

5 Bee Gees - Night Fever (ranboy, Ruby1966, Arrie, stoepkrijt, divart, Oldfart, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, lebowski en alleen de artiest: Musicfriek & Herman)

6 Editors - Papillon (ranboy, Ruby1966, Arrie, Ploppesteksel, stoepkrijt, Herman, Oldfart, Thomasco, pjh1967)

7 Robert Palmer - Johnny and Mary (ranboy, Ruby1966, Oldfart, divart, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967)

8 Heart - Crazy on You (ranboy, Ruby1966, Oldfart, divart, Arrie, lebowski, Shangri-la, pjh1967)

9 Within Temptation - Stand my Ground (ranboy, Ruby1966, Arrie, Ploppesteksel, divart, Oldfart, Shangri-la, pjh1967, Lukas, Herman(artiest)

10 Het Goede Doel - België (ranboy, Ruby1966, Sheplays, Arrie, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, lebowski, Oldfart, Shangri-la, Thomasco, pjh1967)

11 Earth, Wind & Fire - Fantasy (ranboy, Ruby1966, Oldfart, Arrie, stoepkrijt, Herman, divart, lebowski, Shangri-la, pjh1967, Lukas)

12 Meat Loaf - Paradise by the Dashboardlight (ranboy, Ruby1966, Sheplays, Oldfart, Arrie, Ploppesteksel, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, Lukas)

13 Stevie Wonder - Superstition (ranboy, Ruby1966, Oldfart, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, Arrie, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967)

14 OMD - Maid of Orleans (ranboy, Ruby1966, Oldfart, Arrie, Musicfriek, Herman, divart, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, Lukas, Thomasco(artiest)

15 Robbie Robertson - Somewhere down the Crazy River (ranboy, Ruby1966, Musicfriek, divart, Oldfart, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, lebowski)

16 Billy Idol - Eyes without a Face (ranboy, Ruby1966, Musicfriek, lebowski, Oldfart, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, Lukas)

17 Duffy - Mercy (ranboy, Ruby1966, Oldfart, Arrie, Ploppesteksel, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, lebowski, Shangri-la, pjh1967, Thomasco)

18 John Mayer - Daughters (ranboy, Ruby1966, stoepkrijt, divart, Oldfart, pjh1967, lebowski)

19 Al Stewart - The Year of the Cat (ranboy, Ruby1966, stoepkrijt, divart, Arrie, lebowski, Oldfart, Shangri-la, Thomasco, pjh1967)

20 Madonna - Frozen (ranboy, Ruby1966, Arrie, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, Oldfart, Shangri-la, pjh1967, lebowski, Lukas)

21 Bruce Springsteen - The River (ranboy, Ruby1966, Oldfart, Ploppesteksel, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, Arrie, lebowski, Shangri-la, pjh1967, Lukas)

22 ABBA - Gimme, Gimme, Gimme (ranboy, Ruby1966, Oldfart, Arrie, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, Lukas)

23 Led Zeppelin - Stairway to Heaven (ranboy, Ruby1966, Sheplays, Oldfart, Ploppesteksel, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, Arrie, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, Lukas)

24 Eric Clapton - Wonderful Tonight (ranboy, Ruby1966, Oldfart, Ploppesteksel, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, divart, Arrie, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, Lukas)

25 Elvis Presley vs JXL - A Little Less Conversation (ranboy, Ruby1966, Oldfart, Arrie, Ploppesteksel, stoepkrijt, Musicfriek, Herman, lebowski, Shangri-la, Thomasco, pjh1967, Lukas)

1. 2004
2. 2005
3. 2000
4. 2006
5. 2009
6. 2003
7. 2001
8. 1992
9. 2000
10. 2007
11. 1989
12. 2007
13. 2009
14. 1980
15. 2002
16. 1998
17. 2006
18. 2005
19. 2008
20. 2002
21. 2007
22. 2001
23. 2006
24. 2009
25. 1981

Ceasar: En daarom heb ik dit keer ook geen hints gegeven. Dat leek me niet nodig. Iedereen bedankt voor zijn of haar deelname

en jij bedankt voor de contest

Die hints had ik al gegeven
Die laatste 3 nummers die ik niet had (Editors, Billy Idol en JXL) had ik wel mogen weten. JXL is een oh ja, Billy Idol herkende ik wel maar kon er even niet opkomen (is wel weer positief want het is een vreselijk nummer), maar The Editors heb ik absoluut niet herkent.)
Maar hij was weer leuk Ceasar En die van Ploppesteksel is zoals gewoonlijk weer lastig al herken ik er meer dan normaal.

En dat Sheplays Al Stewart niet had verbaast me wel.

Dank je, graag gedaan. Maar nu weer even een paar weken niet quizmaster spelen...

Ik kwam bij nummer 19 en ik dacht: ik google die songtekst even, dan heb ik alvast er eentje binnen. Maar ik versta er helemaal niks van!

Vind t maar een lastige contest. Maarja, dat is ook wel een beetje de bedoeling van dit spel he

Sheplays
divart schreef:

En dat Sheplays Al Stewart niet had verbaast me wel.

Wat dit spel betreft verbaas ik me nergens meer over; toen ik zowat nog aan 't opladen was, hadden de anderen al 50 punten

Nog geen scores bij de nieuwe?
Ik pieker en zoek me suf en weet er nu 1 dat schiet lekker op

De eerste weet je toch wel? Die stem is een weggever.

Ik vind hem ook wel pittig voor Plop's doen. Meestal liggen zijn contests me erg goed en weet ik na 1 keer luisteren driekwart van zijn intro's, maar nu veel minder.

19 is wel vet trouwens.

De eerste weet je toch wel? Die stem is een weggever.
oooh ja?
klinkt als een bekend persoon ( zal zijn naam niet noemen) aan het lachgas, dus dan zal het die andere bekende man wel zijn

Zoals altijd maak ik weer een foutje met data..
6 is van 1995, niet van 2003. Om dan maar een extra hintje te geven: zelfs de opvolger van deze soundtrack was in 1999.. De derde soundtrack komt misschien wel in 2010 want er zijn plannen om uiteindelijk een derde te maken.

In het vervolg ga ik proberen een hele moeilijke contest te maken, wedden dat ie dan gemakkelijk blijkt te zijn

Zaterdag of zondag komen er wel heel wat hints.

De eerste tussenstand (leuk dat veel deelnemers er vroeg bij zijn! Kan leuk worden voor de einduitslag).
Herman neemt zoals vertrouwd de leiding bij een contest van mij, al is hij bijlange nog niet gewonnen:
1. Herman 30
2. pjh1967 24
3. Thomasco 23
4. Ranboy 22
5. Ceasar 11
6. Divart 10
7. Oldfart 3
8. Stoepkrijt 2
9. Sheplays 1

Divart komt flink opzetten en zit op de hielen van Herman.
Ik stel voor om geen tussenstanden meer te posten
Ik vergeet het vaak toch en dan is het ergens lekker spannend..
Wel zal ik af en toe zeggen wie er een opmars heeft gemaakt.

Ik kan ook zeggen dat in mijn stemmen gaan neuzen handig kan zijn (zeker met die jaartallen).

Hier wat hints:
2. Indieband uit Londen. Debuut uit 2005. Brachten in 2007 en 2009 nog een plaat uit.

3. Eén van de bekendste punkrockbandjes (en niet Green Day).

4. Nieuw-Zeeland.

5. Hip-hop uit 2009.

6. is van 1995, niet van 2003. Om dan maar een extra hintje te geven: zelfs de opvolger van deze soundtrack was in 1999.. De derde soundtrack komt misschien wel in 2010 want er zijn plannen om uiteindelijk een derde te maken.

7. Bandnaam bestaat uit 3 'klanken', tenminste als je het moet uitspreken. Komt van hun debuut in 2001. Misschien een interessant weetje: in 2007 stonden ze op Werchter en was de zanger zo enthousiast dat hij per ongeluk zijn statief wegslingerde in het publiek. Bijgevolg moest er iemand worden afgevoerd naar het ziekenhuis..

10. Erg vuige, Amerikaanse, rebelse rock. Debuut dateert van 2001. Sindsdien om de 2 jaar eentje uitgebracht buiten de opvolger van 2007 kwam in het jaar 2008 al.. Deze opvolger werd maar door heel weinig mensen beluisterd en kreeg zelfs een score onder de 2. Het album waar dit lied opstaat (dus van 2007) heeft +70 stemmen en kreeg +3,50.

11. Dit jaar nog op Pukkelpop/Lowlands.

12. Het heeft wat te maken met een kleine indiaan..

14. Manchester.

15. Dat sommigen deze niet weten.. Het wordt hier op MuMe thans erg hoog gewaardeerd.

16. Nu-metalband die al wel eens in South Park voorbij is gekomen

17. Hitje in 2006, want met haar eerste single had ze een grote hit (en dus geen hitje). Dit jaar had ze ook wel een grote hit.

18. Indieband uit Newcastle. Debuut uit 2005. Brachten in 2007 en 2009 nog een plaat uit. Die van 2009 werd heel wat minder onthaald.

20. Toen nog een "rockband" met een nogal opvallende zangeres. Dit jaar gingen ze het toch iets meer in de elektronische hoek zoeken.

21. Superbekende artiest, al bezig van begin jaren 60, maar toen nog in een groep.

22. Belgische pop/rock. Laatste album van deze artiest is van 2006.

23. Ze worden vaak vergeleken met Smashing Pumpkins. Debuut in 2006, opvolger in 2009.

24. Amerikaanse artiest, of moet ik zeggen band.. Het is toch vooral die ene man die het doet maar op MusicMeter staat deze artiest als een band. (Een beetje twijfelgeval, zoals Nine Inch Nails, vind ik). Als je dan goed hoort wat er bespeeld wordt, moet je haast wel goed gokken
Dit nummer komt wel van een EP uit 2009, niet van een regulier album.

25. Post-punk uit 1981. Beetje vergelijkbaar met The Sound.

Extra hintje bij 25: Sheffield.

En Ranboy neemt de leiding!
Stoepkrijt & Thomasco hebben ook van de hints geprofiteerd.
De rest rust nog een beetje op hun lauweren.

Ik wil opzich nog wel meedoen, maar het bestand is niet meer te downloaden.

Bij mij doet die link het toch nog steeds:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Probeer het nog eens, en als het dan nog niet lukt, zal ik het nog eens uploaden
Megaupload gaat de laatste tijd gewoon vrij traag.

Sheplays
Ploppesteksel schreef:
Extra hintje bij 25: Sheffield.

En Ranboy neemt de leiding!
Stoepkrijt & Thomasco hebben ook van de hints geprofiteerd.
De rest rust nog een beetje op hun lauweren.

Ik heb wel een punt erbij en sta inmiddels op 2

Maar niet dankzij de hints
Kunnen de hints je niet helpen? En zegt de stem van 1 je echt niets?
Thans een héél bekende artiest.

Herman ruikt ondertussen de zege en als men hem er van af wilt houden zal men wel erg snel uit zijn pijp moeten schieten.
Daarachter troept alles samen rond een score ergens tussen de 30 en de 40 in: het zilver is m.a.w. nog bijlange niet zeker.

PS: Gokken levert ook vaak een hint op (mocht je eentje niet vinden die niet bij de hints staat).

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.