MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Je bent mij in ieder geval al 2 maal vergeten, Arrie

Ik zal je er meteen tussenzetten!

1. Ranboy 80
2. Divart 66
3. Pjh1967 47
4. Ceasar 46
5. Ruby1966 42
6. Olfart 40
7. Herman 39
8. El Ninjo 34
9. Lukas 22
10. Stoepkrijt 19
11. Paap_Floyd 14
12. Thomasco 12
13. Ploppesteksel 9

En het is hem weer gelukt, Ranboy heeft ze allemaal! Gefeliciteerd Ranboy!
Ook Divart blijft punten verzamelen en gaat als een speer.

Gefeliciteerd Ranboy !

En in afwachting van de uitslag & de oplossingen van Arrie's contest alvast de nieuwe (dubbele) 2009-contest

Rock ID Contest #103

Ik zeg niet dat het vrij gemakkelijk is, maar ik beweer wel dat ik mijn best heb gedaan om het zo oplosbaar mogelijk te maken. Ook ga ik proberen zo weinig mogelijk hints te geven aangezien mijn stemmen uit 2009 toch echt wel een geweldige hulp kunnen zijn! (en ik weet dat het er +100 zijn, maar toch )

http://www.musicmeter.nl/user/12342/votes/2009

De eindstand:

Geen spectucalaire verandringen meer sinds de vorige stand. Alleen El Ninjo en Divart er nog twee puntjes bij.

1. Ranboy 80
2. Divart 68
3. Pjh1967 47
4. Ceasar 46
5. Ruby1966 42
6. Olfart 40
7. Herman 39
8. El Ninjo 36
9. Lukas 22
10. Stoepkrijt 19
11. Paap_Floyd 14
12. Thomasco 12
13. Ploppesteksel 9

Een erg mooie tweede plaats voor Divart, en nog net een derde plaats voor pjh1967. Ploppesteksel helaas laatste, maar ik denk dat dat is vanwege te oude muziek.

Ik ben inderdaad niet echt thuis in oudere muziek
Zoveel moeite heb ik er wel niet ingestoken deze keer dus zo meteen weer eens bovenhalen..

1. Jamiroquai - Little L
2. Troggs - Hi Hi Hazel
3. Atomic Rooster - Tomorrow Night
4. Fay Lovsky - Christmas Was A Friend of Mine
5. Bran Van 3000 - Astounded
6. Diesel - Sausalito Summernight
7. Divine - Native Love
8. Hall & Oates - Out of Touch
9. Urban Heroes - Not Another World War
10. Utah Saints - Something Good 08 (Kate Bush - Cloudbusting is het nummer dat erin wordt gesampled)
11. The Equals - Softly Softly
12. Sting - They Dance Alone
13. The Motors - Airport
14. Gorillaz - Clint Eastwood
15. Diana Ross - Eaten Alive
16. Spookrijders - Klokkenluiders
17. Depeche Mode - Stangelove
18. Sugababes - Freak Like Me
19. Procol Harum - Pandora's Box
20. Beck - Loser
21. Peaches & Herb - Shake Your Groove Thing
22. Sheila B Devotion - Spacer.
23. Rihanna - Pon De Replay
24. Greenfield & Cook - Melody
25. Yazoo - Situation
26. George Michael - Cowboys and Angels
27. The Small Faces - The Universal
28. 49ers - Touch Me
29. Rickie Lee Jones - Chuck E's In Love
30. Christian Walz - Wonderchild
31. Deee-Lite - Groove Is In The Heart
32. Bintangs - Travelling In The USA
33. Roxy Music - Love Is The Drug
34. Sheila E - A Love Bizarre
35. Prince - Sing O'The Times
36. Peter Tosh - Johnny B. Goode
37. Madonna - True Blue
38. The Police - Don't Stand So Close To Me
39. Nelly Furtado - Say It Right
40. The Rolling Stones - Brown Sugar

Het systeem was dat ze gesorteerd zijn op hoogste noteringen. Nummer 1 heeft slechts de 40e plaats in de top 40 behaald, nummer 2 de 39e plaats, enz. Nummer 40 was dus een nummer 1-hit.

14
Volgens mij heb ik dat geskipt na het begin ofzo, want dat vind ik net een heel goed nummer, maar goed

Leuk(e) concept/contest, Arrie !

En omdat het al wat naar onder is gezakt:
Ploppesteksel schreef:

En in afwachting van de uitslag & de oplossingen van Arrie's contest alvast de nieuwe (dubbele) 2009-contest

Rock ID Contest #103

Ik zeg niet dat het vrij gemakkelijk is, maar ik beweer wel dat ik mijn best heb gedaan om het zo oplosbaar mogelijk te maken. Ook ga ik proberen zo weinig mogelijk hints te geven aangezien mijn stemmen uit 2009 toch echt wel een geweldige hulp kunnen zijn! (en ik weet dat het er +100 zijn, maar toch )

http://www.musicmeter.nl/user/12342/votes/2009

nog 7 nummers die ik eigenlijk echt had moeten weten verdorie...in ieder geval een leuke contest Arrie ...

op naar Ploppe !

Deze keer zal ik mijn best doen om tussenstanden te plaatsen, en dus is dit de eerste:
1. Thomasco 30
2. Stoepkrijt 19

Ik wil best wel mee doen, maar ik loop altijd een paar jaar achter. Voorlopig herken ik er pas 1 (nr 19). Maar ik heb dan ook pas op een plaatje of 4 uit 2009 een stem uitgebracht.

Maar, ik zeg het nogmaals: ga tussen mijn stemmen kijken
Ik heb echt héél veel bekende artiesten eruitgehaald !

Tussenstand:
1. Thomasco 30
2. Stoepkrijt 20

Een stormloop is het dus nog niet

Ploppesteksel schreef:
Een stormloop is het dus nog niet

Vind ik helemaal niet erg hoor

Het verloopt blijkbaar toch stroef bij de meesten:
Ceasar & Divart weten er elk 1. Ranboy, Herman & co hebben zich nog niet gemeld..

Ik zal even zeggen welke echt van artiesten zijn die bij iedereen ZEKER een bel(letje) doen rinkelen:
1, 3, 5, 9, 11, 12, 15, 17, 19, 20, 21, 23, 24 (gitarist van zéér bekende band), 26, 35, 36, 39, 41, 43, 45, 50.

De echt moelijkere zijn volgens mij: 2, 8, 10, 16, 18, 22, 29, 34, 38 (maarja, dat is helemaal te beluisteren dus ), 40, 42, 46, 49 (heel bekende danceartiest).

Gestemd heb ik op bijna allemaal dus ik noem even de artiesten op die niet tussen mijn 2009-stemmen staan:
1, 3 (net als 1 SUPERbekend), 13 (Nederlandse singer-songwriter en ook (even) tv-figuur (geweest, denk ik)), 14, 21, 28, 31, 47, 50.

Zo meteen of later op de dag komen er wat hints zodat ik hopelijk toch meer dan 3 inzendingen krijg

Tussenstand:
1. Thomasco 30
2. Stoepkrijt 20
3. Ceasar 3

Voor de gewilligen nog maar eens de link aangezien mijn hints lang gaan zijn en MuMe even weg is geweest: Rock ID Contest #103

Het blijft spannend.. En een nieuwe deelnemer meldt zich! Daar gaat het zilver voor stoepkrijt.
1. Thomasco 30
2. pjh1967 22
3. Stoepkrijt 20
4. Ceasar 3

Hints (de rest volgt later op de dag):
1. Superbekende singersongwriter. Hij bracht dit jaar zelfs 2 albums uit..
2. Rapper uit de U.S. Als je goed luistert, hoor je hem een bekend hip-hoplabel zeggen in het begin; en op dat label heeft hij al zijn albums uitgebracht. P.S.: Het is niet Brother Ali; het is een zwarte medemens.
3. Net als 1 iemand die nog erg productief is voor zijn leeftijd. De voorganger dateerde uit 2007.
4. Collectief uit de Verenigde Staten dat experimental indie produceert. Tip: "Please Killer Whale".
5. Heel bekende hedendaagse band. Er was eerder al een nummer van dit album in de contest van iemand verschenen, maar dat is dan hun single van dit moment (en die had ik dus normaal ook gebruikt).
6. Think less but see it grow. Een nummer van een Frans popcollectief dat zichzelf in hun albumtitel vergelijkt met Mozart. De naam van het nummer is ook een film uit de jaren 70, met Roger Daltrey & Ringo Starr erin.
7. Nederlands. En in dit nummer ook Nederlandstalig terwijl ze ook al Duitstalige, Franstalige & Engelstalige nummers uitbrachten. Eén van de groepsleden is een grafisch ontwerper, de ander een producer en de zanger is bekend geworden in 2005 met de megahit van een zogenaamde eendagsvlieg die vorig jaar succesvol een tweede album uitbracht. Jawel, u merkt het, ik ben een fan.
8.
(afbeelding)
9. Net als 1 & 3 een legende !
10. In 1994 gevormd, een 5-koppige band uit Portland, USA die de naam lijkt te dragen van een persoon (dus zoals Franz Ferdinand). Dit album heeft bijna 20 stemmen. Het nummer dat ik heb gekozen draagt dezelfde titel als het album.
11. Raar dat hier niet wordt op gegokt. Lijkt me thans een bekende stijl te zijn van een band die dit jaar toch weer (bewust) voor wat ophef heeft gezorgd. Volgend jaar weer op de zomerfestivals! Dat is geleden van 2005/2006, denk ik.
12. Bekende Britse popzangeres die al eens eerder in mijn contest is gepasseerd met een nummer uit haar debuut.
13. Nederlandse singer-songwriter en (ex-)TV-figuur.
14. Single van een indieband uit Essex. Ze werken nu samen aan een nieuw Gorillaz-album, samen met Damon Albarn.
15. Heel bekende "band": stonden dit jaar op Werchter/Lowlands en lieten iedereen weer op en neer springen.
16. Dit is afkomstig van haar 3de album. Een vrouwelijke singer-songwriter uit Nevada die volgens wikipedia wordt geassocieerd met psych folk / New Weird America.
17. Ik zeg androgyn en iedereen weet over wie ik het heb..
18. Hip-hop/rockband met o.m. de ex-bassist en de huidige drummer van de band van 36.
19. Een anagram van 'kas' is het genre waar deze mannen bekend zijn mee geworden. Al maken ze volgens sommigen niet echt meer 'kas' maar meer pop.
In ieder geval: een goed nummer, vind ik. En deze band is in mijn eerste contest gepasseerd.
20. Americana.

21. Heel herkenbare sound, toch? De frontman was dit jaar overproductief..
22. Electropunkindierockduo Een lid van dit duo bracht vorig jaar iets uit met een andere Canadese band.
23. Bekende band toch wel, mede dankzij de verdwijning/zelfmoord van een bandlid.
24. Zeer bekende gitarist die hier na verschillende albums in 2004 nog eens solo gaat.
25. Band die in 2005 kwam met hun spraakmakend debuut. Dit jaar kwamen ze terug met een compleet andere bezetting (buiten de zanger).
26. Héél bekende band. Ik zeg al bijna altijd iets voor; hier zwijg ik
27. Nederhop.
28. Zeer korte intro, maar de zangeres van deze band die in 2007 met hun debuut kwam, zingt al meteen de titel van deze single uit 2009.
29. Groep uit Massachussetts die gekenmerkt wordt door de hoge zang van de zanger. In 2008 brachten ze al een single uit; slaapkop. Die staat zowel op de EP uit 2008 als op het album uit 2009.
30. Londens sextet dat hun album tot 4 juli aanbood voor slechts $1. Ik vind het soms wat weghebben van Arcade Fire. Tipje voor het nummer: Titanic.

31. Dit bandje behoort ook tot de New Weird America-stroming. Toch wel een beetje een hype geweest hier op MusicMeter. Volgens sommige users zijn er ook gelijkenissen tussen dit nummer en Still D.R.E. van Dr.Dre .
32. Bijna 200 stemmen en het beste album (volgens de MuMers) van deze pop/rockgroep. Ze stonden dit jaar ook op veel festivals; o.a. Glastonbury / Lowlands.
33. Ook deze groep stond op veel zomerfestivals. Als je ze gezien hebt, zal je vast de nogal opvallend geklede zangeres niet vergeten zijn, alsook de opvallende achtergrondsetting. Als ik me niet vergis zaten ze ook al eens in een vorige contest van mij.
34. Volgens MuMe jazz/metal afkomstig van Italiaanse bodem.
35. Héél bekende band; nog in de top 20 van de MuMeLadder.
36. Héél bekende band, al is ze niet echt geliefd bij de meesten hier, dacht ik. Ze zijn al wel eens gepasseerd in een contest van mij, evenals in eentje van Arrie/Thomasco, denk ik.
37. Amerikaanse rapper; scoorde een hitje dit jaar dankzij een remix van één van zijn nummers door Crookers.
38. Amerikaanse singer-songwriter. Tip: Willie Nelson.
39. Een erg bekende band. Hun debuut dateert uit 1983. En sinds dit jaar hebben ze zo te zien een nieuw lid, afkomstig uit een band waar Thomasco nogal fan van is.
40. De Nederlandse White Stripes
41. Britse rapper die deze zomer een enorme hit had. Dit is zijn recentste single.
42. Belgische rock.
43. Rock 'n roll; op Lowlands en Pukkelpop gespeeld, al heb je ze waarschijnlijk niet op de affiche zien staan.
44. Britse popzangeres; lijkt me ook wel te vinden via de lyrics.
45. Weeral een bekende band die geleid wordt door de Rijn, de Maas, de Seine, .. (Heel erg stom, maar misschien wel duidelijk.) Hun eerste hit was er één waarbij de zanger verwees naar zijn gelijkenis met een veel te vroeg (bij een vliegtuigcrash) overleden artiest.
46. Heel bekende artiest die hier opereert onder een andere naam. Aan zijn echte naam zou je denken dat hij een kok is, maar dit is een nummer met een zanger en de rapper van nr. 41.
47. Momenteel wel een hype te noemen op MuMe, en ook hier in België.
48. Nederhop
49. Ik weet niet of men zijn naam nu op z'n Frans of op z'n Engels moet uitspreken. Het is in ieder geval een vrij bekende DJ. Stond ook op Werchter.
50. De bekendste band uit deze contest; en dus de bekendste van de hele wereld. Ik wou het er niet insteken, maar heb het toch gedaan; kom nu maar op met die antwoorden

De rest volgt nog later

Nieuwe tussenstand; ranboy meldt zich !
En nu is het echt spannend... aan de top
1. pjh1967 32
2. Thomasco 30
3. Ranboy 29
4. Stoepkrijt 27
5. Ceasar 13

Al 6 deelnemers
Het is erg spannend, met 5 kandidaten die voor winst strijden !
1. Pjh1967 32
2. Thomasco 30
3. Arrie 30
4. Ranboy 29
5. Stoepkrijt 27
6. Ceasar 13

Bovendien merkte Arrie terecht iets op bij mijn hints:
17. ...? (Bij de hint dacht ik eigenlijk meteen aan Tokio Hotel )
Maar het is dus geen Tokio Hotel, voor de duidelijkheid.

Voor alle duidelijkheid: het is een 2009-contest dus ga zeker niet zoeken op platen die niet uit 2009 komen ! (en nog eens de link: Rock ID Contest #103 om bezoekers van dit topic te motiveren om mee te doen )

Arrie sprokkelt artiest per artiest; en Stoepkrijt neemt de leiding, maar is bijlange nog niet gewonnen!
1. Stoepkrijt 41
2. Arrie 39
3. Pjh1967 32
4. Thomasco 30
5. Ranboy 29
6. Ceasar 13

Arrie past een voor mij nog ongeziene methode; hij heeft nl. bijna alle artiesten gevonden En Ceasar is op weg om van zijn rode lantaarn af te geraken..
Het is wachten op een offensief van Pjh1967, Thomasco, Ranboy of Herman ..
Stoepkrijt probeert in het wiel van Arrie te blijven, maar dat wordt lastig.
1. Arrie 51
2. Stoepkrijt 45
3. Pjh1967 32
4. Thomasco 30
5. Ranboy 29
6. Ceasar 21

Raar ook dat Arrie als enige de hint van nr. 8 doorheeft. Dat lijkt mij toch duidelijk; zeker als je in mijn stemmen eventjes rondkijkt

Ik snapte die hint voor nummer 8 maar niet...
Heb m nu gelukkig wel door;)

En zo kom je weer aan kop!
1. Stoepkrijt 58
2. Arrie 51
3. Ranboy 39
4. Pjh1967 32
5. Thomasco 30
6. Ceasar 21

Misschien trouwens de deadline van deze contest pas overmorgen zetten vanwege de afwezigheid van MusicMeter in het weekend ?

Van mij mag het, ik doe de contest meestal in het weekend, maar dat ging nu niet.

Kan ik er vanavond nog aan zitten.

58 punten moet haalbaar zijn.

Ok, dan is het misschien een strijd met 5 om de zege, al staat Arrie daar met bijna geen songtitels mooi op de 2de plek dus je zal snel moeten zijn, herman

1. Stoepkrijt 60
2. Arrie 58
3. pjh1967 57
3. Thomasco 57
5. Ranboy 39
6. Ceasar 21

Ploppesteksel schreef:

Misschien trouwens de deadline van deze contest pas overmorgen zetten vanwege de afwezigheid van MusicMeter in het weekend ?

Zal ik de Kerst Contest 2009 dan morgen, op Kerstavond, plaatsen?
(Komt mij wel goed uit eigenlijk)

Ceasar schreef:
Zal ik de Kerst Contest 2009 dan morgen, op Kerstavond, plaatsen?
(Komt mij wel goed uit eigenlijk)

Jij bent de baas
En ik heb er geen problemen mee, dus mijn toestemming heb je

Goed, dan komt de volgende contest morgenavond!

Goed! Bedankt Ceasar
Ik kijk trouwens al uit naar de 'kerstcontest'.

Vanavond ben ik er overigens niet om snel te antwoorden..
Dus check dan morgenmiddag maar je berichten

Arrie laadt zijn kanon en kan het bijna gaan afvuren; Herman of Stoepkrijt zal heel snel moeten zijn willen ze Arrie van de zege afhouden. Intussen heeft Stoepkrijt wel een voorsprong uitgebouwd.
Nieuwe tussenstand:
1. Stoepkrijt 72
2. Arrie 59
2. Thomasco 59
4. pjh1967 57
5. Ranboy 39
6. Ceasar 21

Ik ben er aan begonnen, maar wat een klus. 50 nummers.

Ik moet er nog 2. Maar ik kom er maar niet uit, frustrerend is dat.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:11 uur

geplaatst: vandaag om 23:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.