MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Dank U was ook wel voor een groot gedeelte voor mij herkenbaar, zal ook met de leeftijd van mij en de maker te maken hebben, vond het ook een leuke kwis met goeie fragmenten.

Thomasco
Ik wou hem eigenlijk in mijn eigen contest stoppen
Devendra Banhart maakt grappige muziek, en ik vind het fijn dat hij toch eens in een contestje opduikt dat niet het mijne is

En: leuke contest, Ranboy! Al heb ik er ook niet eerder aan gedacht om mee te doen..

(afbeelding)

Deze week van feestjes en herdenking leek me wel aardig als thema. Nu heb ik 55 nummers verzameld, maar gelukkig voor jullie zat ik afgelopen week bijzonder slecht in mijn tijd dus heb ik er maar 30 (de moeilijkste)!geschrapt. 24 nummers over oorlog en vrede, 1 over koninginnedag . Op een paar wat minder bekende deuntjes na is die wel goed te doen denk ik.

De leider in het klassement en verlopig enige deeelnemer heeft al 30 punten.

Eerste tussenstand

1. DjFrankie 30p
Ceasar 30p
3. Paap_Floyd 20p
4. Sheplays 14p
stoepkrijt 14p

slechts 3 nummers nog niet geraden

5 Niet zo gek dat deze nog niet geraden is. Is een Braziliaanse cover van een reggae-klassieker.
11 Nummer over de eerste wereldoorlog van een beetje vergeten jaren 60 album. Album heeft flink wat stemmen (150+) en hoge waardering (4+).
19 Ikzelf heb helemaal niets met deze amerikaanse band. Maar populair op MuMe en zat zeer recent nog in een contest (afgelopen week ofzo)

Straks een nieuwe tussenstand. Maar ik kan zeggen dat er goed wordt gescoord en dat alle fragmenten inmiddels minimaal één keer zijn geraden.

Tweede tussenstand.
Drie nieuwe deelnemers. Ranboy pakt de koppositie (en heeft bijna alles al), maar ook postpunker en Oldfart beginnen goed. DjFrankie zit stevig op de tweede plaats en hoeft ook nog maar 5 nummertjes te raden om eerste te worden.

1. Ranboy 45p
2. DjFrankie 40p
3. Ceasar 30p
4. postpunker 29p
5. Oldfart 22p
6. Paap_Floyd 20p
7. Sheplays 14p
7. stoepkrijt 14p

Veel te eenvoudig deze contest. Het is pas zaterdag en de eerste met allemaal goed is er al.

Derde tussenstand

1. DjFrankie 50p
2. Ranboy 46p
3. Ceasar 30p
4. postpunker 29p
5. Oldfart 28p
6. Paap_Floyd 20p
7. Sheplays 14p
7. stoepkrijt 14p

En ook Ranboy heeft ze allemaal!

DjFrankie (moderator)
Was idd ook niet de moeilijkste divart, veel grote namen uit de popgeschiedenis, maar leuke kwis
Ranboy

Tsja, het is vakantie voor veel mensen (ik niet hoor) dus je moet het allemaal niet te moeilijk maken
Maar wat meer deelnemers zou wel leuk zijn.

Ja, hij was wel goed te doen. En divart is niet de beroerdste om behulpzame hints te geven . Doe er je voordeel mee!

DjFrankie, gefeliciteerd! Tweede keer op rij

DjFrankie (moderator)
05-05: Thomasco
12-05: Herman
19-05: DjFrankie
26-05:

Dank U, zal er zelf ook eentje maken.

Vierde tussenstand

Wie voegt zich bij DjFrankie en Ranboy?
Oldfart is hard op weg en pjh1967 komt sterk binnen op verlopig de vierde plaats.

1. DjFrankie 50p
Ranboy 50p
3. Oldfart 41p
4. pjh1967 34 p
6. Ceasar 30p
6. postpunker 29p
7. Paap_Floyd 20p
8. Sheplays 14p
stoepkrijt 14p

En ook Oldfart heeft ze nu allemaal

Vijfde tussenstand
Oldfart voegt zich in het kamp der overwinnaars. Stoepkrijt stijgt een aantal plaatsjes en laat Sheplays helemaal alleen achter op de laatste plaats.

1. DjFrankie 50p
Ranboy 50p
Oldfart 50p
4. pjh1967 34 p
6. Ceasar 30p
6. postpunker 29p
7. stoepkrijt 24p
8. Paap_Floyd 20p
9. Sheplays 14p

Thomasco
Gegroet beste Musicmeterkompanen

Bij deze het startschot tot de 121ste Rock ID Contest:
PANG!

Geen link, gewoon 25 songs die ik tamelijk willekeurig heb gekozen in mijn verzameling. Ze staan trouwens allemaal ook op youtube, dus ze zijn zeker opspoorbaar (wat bij mijn vorige contests soms niet was). Volgens mij is hij zeker wel te doen, wat niet wil zeggen dat ik niet bereid ben hintjes te geven.
Laat de inzendingen maar komen!

Eindstand contest 120:

Bijzonder rustige contest (terwijl die toch echt niet moeilijk was). Gelukkig kwam Herman nog met een inzending en nestelt zich hiermee op de 5e plaatst.

(afbeelding). DjFrankie 50p
Ranboy 50p
Oldfart 50p
4. pjh1967 34 p
5. herman 33p
6. Ceasar 30p
7. postpunker 29p
8. stoepkrijt 24p
9. Paap_Floyd 20p
10. Sheplays 14p

1 - The Mash - Suicide is Painless
2 - OMD - Enola Gay
3 - Genesis - Land Of Confusion
4 - Green Day - Holiday
5 - Sepultura - War
6 - Frankie Goes To Hollywood - Two tribes
7 - Elvis Costello - Shipbuilding
8 - Billy Joel - Goodnight Saigon
9 -Eminem - Mosh
10 - Kate Bush - Army Dreamers
11 - The Zombies - Butchers Tale
12 - Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
13 - Coldplay - Violet Hill
14 - Kanye West - -Jesus Walks
15 - REM - Orange Crush
16 - Pink - Dear Mr. President
17 - Johnny Hates Jazz - I Don' T Want To Be A Hero
18 - John Mayer - Wating on the World To Change
19 - Pearl Jam - World Wide Suicide
20 - Marvin Gaye - What's Going On
21 - Sting - Russians
22 - Metallica - One
23 - Gilbert Becaud - Nathalie
24 - John Lennon - Give Peace A Chance
25 - Corrie Vonk - Met mjn vlaggetje,mijn hoedje en mijn toeter

Hmm, ik ben toch iets te snel door mijn Sting-plaatje heengeskipt. Ik had Russians wel beluisterd, maar niet genoemd uiteindelijk.

Thomasco
Nog maar drie deelnemers voor de nieuwe contest, maar toch even een tussenstandje om de anderen te stimuleren

01 DjFrankie 34
02 ranboy 11
03 stoepkrijt 4

DjFrankie ligt dus al lekker aan kop! Aan jullie om hem bij te halen
Ik zou nog niet te snel met hints willen gooien op het forum, om de nieuwe deelnemers (die na het lezen van dit bericht uiteraard hun kans wagen) nog een kans te geven het zonder de hints te proberen. Dit weekend zullen ze er zeker wel staan.
Nogmaals linkje:
Rock ID Contest 121!

herman schreef:
Hmm, ik ben toch iets te snel door mijn Sting-plaatje heengeskipt. Ik had Russians wel beluisterd, maar niet genoemd uiteindelijk.

En dat terwijl er klachten waren dat ik hem veel te gemakkelijk had geknipt. omdat het intro zo herkenbaar is

Hmm, dat intro kwam me helemaal niet bekend voor eigenlijk (ben ook nooit zo'n Sting/Police-fan geweest). Het is dat er nog een miliseconde van zijn stem te horen was, daardoor wist ik dat het Sting was.

Thomasco
We zijn ondertussen al met vijf!

01 DjFrankie 34
02 ranboy 11
03 Sheplays 8
04 divart 6
05 stoepkrijt 4

Het blijft dus allemaal erg stil, ik zal jullie wat op weg helpen:

01 GB, 1982
02 USA, 2009
03 BE, 2010
04 USA, 1996
05 USA, 2004
06 GB, 1990
07 USA, 2005
08 USA 1982
09 GB, 2009
10 USA, 1988
11 USA, 2001
12 CAN, 2007
13 USA, 2008
14 USA, 2005
15 USA, 1980
16 GB, 2009
17 GB, 1982
18 USA, 2006
19 USA, 2005
20 USA, 2005
21 AUS, 2001
22 USA, 2002
23 BE, 2000
24 GB, 2008
25 USA, 2006

ik weet het, erg veel USA's en GB's. Ik heb niet echt op diversiteit van oorsprong gelet
De jaartallen = wanneer het album is uitgekomen waarop de song staat.
Vanavond nog krijgen jullie échte hints voorgeschoteld, in de hoop dat er dan enkelen wakker schieten!

Thomasco
Het is sneller dan ik bedoelde, maar ik moet nog weg straks en anders komt het er misschien niet meer van.
Hier de hints dus:
01 Echte seventies- en eigthieslegende, die hier regelmatig in een contest voorkomt. Deze track zat in de soundtrack van een nu al legendarische film uit 2009, over een bende nazi-moordenaars tijdens WO II. De track was origineel geschreven als soundtrack voor een film uit 1982, die ik zelf nooit heb gezien.
02 Androgyne zanger (en niet die van Tokio Hotel) met zijn groepje. Zijn stem herken je uit de duizenden, en hij is toch wel tamelijk bekend, mede dankzij zijn medewerking bij een hitje uit 2008 van een New Yorks dance-duo.
03 Belgische band, erg populair. Ooit tweedes geëindigd op Humo's Rock Rally, maar dus wel doorgebroken bij het grote publiek. Hun tweede plaat kwam dit jaar uit.
04 E-veneens een erg bekende artiest, die toch wel productief is (in 2009 en 2010 al twee mooie albums uitgebracht) Dit komt van het debuut.
05 Trio uit Los Angeles, maar één album uit. Nog niet geraden. Ze werken nu aan hun tweede album, maar dit heeft nog geen releasedatum. Ontdekt door producer T-Bone Burnett die ervoor zorgde dat ze bij een klein label geraakten van twee bekende filmmakende joodse broers.
06 Opener van een erg bekend album met 444 stemmen, en lid van de 'top 250'.

Verdorie, moet toch snel vertrekken. De rest komt waarschijnlijk morgen, iets na de middag.
Mijn excuses, hopelijk kunnen jullie met deze 5 al wat puzzelen

Thomasco
Godverdorie. heb net alle tips uitgetypt maar klikte toen per ongeluk op de youtube-bladwijzer, dus ik kan opnieuw beginnen

Tussenstand:
01 DjFrankie 40
Ploppesteksel 40
03 divart 23
04 ranboy 21
05 Sheplays 8
06 stoepkrijt 4

Ik maak de hintjes wat korter, omdat de eerste zes wel erg snel geraden werden (en ook omdat ik nu dus alles voor een tweede maal moet typen )
07 Industrial/Alternative Rock uit Ohio. Plaat heeft 175 stemmen op MuMe.
08 Echte old school hiphop. Erg bekende song met eveneens erg bekende lyrics. 'Duw me niet...' Is de boodschap duidelijk?
09 Een deelnemer wees me erop dat hij/zij deze song ook al eens gebruikt had in zijn/haar contest. Bekende groep, die met dit album toch wel in de spotlight stond omdat ze een lichte stijlverandering hebben ondergaan.
10 Enige track die nog niet is geraden. Deze country rocker noemt zijn plaat de eerste mix tussen heavy metal en bluegrass. Hij stond eind vorig jaar ook op het podium op de eerste editie van een bescheiden festival in Antwerpen (het loopt ook al enkele jaren in Nederland) - waar nummer 19 ook aanwezig was
11 Dit jaar nog overleden. Als je weet dat ik een grote fan ben, moet je niet ver zoeken.
12 Canadese zangeres, niet Celine Dion. Viel in 2008 in de nationale prijzen.
13 Indie rock uit New York. In 2010 kwamen ze met hun tweede plaat. Echt een band om op zaterdag/zondag op te zetten.
14 Project van een Amerikaan uit Arizona. Met een ander project heeft hij al 23 albums uit, maar deze was maar voor één album goed. Slechts 7 stemmen op MuMe, waarvan één van mij.
15 Geweldige groep, fantastisch album. Wordt goed geraden - behoeft geen tips, me dunkt
16 Als je deze bandnaam intikt op de Engelse Wikipedia, word je doorverwezen naar een wolkenkrabber in Portland. Zijn kleur zal er wel voor iets tussen zitten. 77 stemmen op MuMe.
17 Wordt ook goed geraden. Een bekende PieWie die zijn oorsprong bij deze groep vond kwam vorige maand nog met een nieuw album.
18 De voorlaatste plaat van een indie rockband uit Idaho heeft deze song als zijn nummertje twee staan. 67 stemmen op MuMe.
19 Zoals je uit tip 10 kan afleiden, ben ik fan van deze man. Dit komt uit de periode na de split van de rockband (en is dus van de frontman alleen), maar dit jaar maken ze weer een reunietour, waarbij ze ook Belgie doorkruisen
20 Vierletterig pseudoniem dat soms tussen haakjes wordt gezet van een Maryland, USAer. Zijn laatste twee albums bracht hij na 11 (....)-albums onder zijn eigen naam uit
21 Erg bekende Australiër met een zogezegde Slechte begeleidingsband. Behoeft ook weinig tips.
22 Bekende Stoner rock. Frontman bracht vorig jaar nog een 'stilistisch gelijkaardige' plaat uit met een supergroep, dewelke bij mij ook erg in de smaak viel. Dit album is gemaakt voor mensen die niet echt capabel zijn om naar muziek te luisteren.
23 Belgische superhit. Van zijn debuut. De zanger is geboren in Zuid-Nederland. In 2008 had hij nog een hit over een chocoladereep die een vrouwtje nodig had.
24 Ondergronds bandje uit Hertfordshire. Dit is de opener van hun tweede album. Kennen bescheiden succes, omdat ze ooit eens een 'second stage tent' overvol hebben gelokt, waarna ze vaak op het hoofdpodium gezet worden (Wikipedia)
25 Californische kids met de opener van hun debuut met 173 stemmen op MuMe.
Nog even herhalen dat alle songs op youtube terug te vinden zijn!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:21 uur

geplaatst: vandaag om 02:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.