MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Was een geweldig leuke strijd vooral zondag, maar die laatste die kan ik echt niet vinden.
Morgen benieuwd welke dat was.

pjh1967 heeft alleen nog maar het eerste fragment gehoord, maar heeft die wel goed!

1. ranboy - 54 punten
2. DJFrankie - 52 punten
3. divart - 48 punten
4. kemm - 34 punten
5. stoepkrijt - 26 punten
6. Sheplays - 24 punten
6. Oldfart - 24 punten
8. Thomasco - 14 punten
9. Ploppesteksel - 8 punten
10. Benno - 6 punten
11. pjh1967 - 2 punten

DJFrankie heeft de moeilijkste (22) inmiddels ook geraden!
En Dwejkk heeft zich ook gemeld:

1. ranboy - 54 punten
1. DJFrankie - 54 punten
3. divart - 48 punten
4. kemm - 34 punten
6. Sheplays - 24 punten
6. Oldfart - 24 punten
8. Dwejkk - 16 punten
9. Thomasco - 14 punten
10. Ploppesteksel - 8 punten
11. Benno - 6 punten
12. pjh1967 - 2 punten

divart moet alleen nr. 22 nog.

En dat is 'm helaas niet gelukt.

Dit is fragment 22: YouTube - HOT FUN IN THE SUMMERTIME - SLY & THE FAMILY STONE

Maar deze clip is leuker:
YouTube - Sly & The Family Stone - Medley: Hot Fun In The Summertime / Don't Call Me Nigger, Whitey

Vandaag heeft Lukas zich ook nog gemeld waardoor we met 13 deelnemers eindigen.

1. ranboy - 54 punten
1. DJFrankie - 54 punten
3. divart - 52 punten
4. kemm - 34 punten
6. Sheplays - 24 punten
6. Oldfart - 24 punten
6. pjh1967 - 24 punten
9. Dwejkk - 16 punten
10. Thomasco - 14 punten
10. Lukas - 14 punten
12. Ploppesteksel - 8 punten
13. Benno - 6 punten

How soon is Now?!.....

De antwoorden:

1. Buffalo Tom - Summer (DJFrankie, divart, ranboy, pjh1967)

2. Isley Brothers - Summer Breeze (kemm, ranboy, DJFrankie, stoepkrijt, divart)

3. Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime (DJFrankie, Oldfart, ranboy, divart, Sheplays, Dwejkk, Lukas, pjh1967)

4. Chris Rea - On the Beach (DJFrankie, stoepkrijt, ranboy, divart)

5. XTC - Summer's Cauldron (ranboy, DJFrankie, divart, Dwejkk)

6. Stevie Wonder - You are the sunshine of my life (stoepkrijt, Oldfart, ranboy, kemm, divart, Sheplays, DJFrankie)

7. Francis Dunnery - American life in the summertime (DJFrankie, ranboy, kemm, divart)

8. Sheryl Crow - Soak up the Sun (DJFrankie, ranboy, kemm, divart, pjh1967)

9. Ozark Henry - Indian Summer (kemm, ranboy, DJFrankie, Thomasco, Ploppesteksel, divart)

10. Nik Kershaw - I won't let the sun go down on me (DJFrankie, stoepkrijt, Oldfart, ranboy, Sheplays, divart, pjh1967)

11. Don Henley - The Boys of Summer (DJFrankie, Oldfart, ranboy, Sheplays, kemm, divart, Dwejkk, Lukas, pjh1967)

12. Billy Idol - Hot in the City (DJFrankie, ranboy, divart, Oldfart, kemm, pjh1967)

13. Blondie - In the Sun (stoepkrijt, DJFrankie, ranboy, kemm, Thomasco, divart)

14. Beck - Tropicalia (DJFrankie, ranboy, divart, kemm, Thomasco, Lukas)

15. Supergrass - Sun hits the Sky (DJFrankie, ranboy, kemm, Dwejkk, divart, pjh1967)

16. Joni Mitchell - The Hissing of Summer Lawns (DJFrankie, ranboy, Oldfart, kemm, stoepkrijt, divart, Lukas)

17. The Motels - Suddenly Last Summer (DJFrankie, ranboy, Sheplays, divart, pjh1967)

18. Kayak - See See the Sun (divart, DJFrankie, ranboy, Sheplays, Oldfart, kemm)

19. Beatles - Here comes the sun (DJFrankie, stoepkrijt, Oldfart, ranboy, kemm, divart, Benno, Sheplays, Thomasco, Ploppesteksel, Dwejkk, Lukas, pjh1967)

20. Joe Dassin - L'ete Indien (DJFrankie, kemm, ranboy, divart, Oldfart, Sheplays, Thomasco, stoepkrijt)

21. Bananarama - Cruel Summer (DJFrankie, ranboy, divart, Sheplays, Lukas, pjh1967)

22. Sly & The Family Stone - Hot Fun in the Summertime (kemm, ranboy, DJFrankie)

23. Small Faces - Lazy Sunday (DJFrankie, stoepkrijt, Oldfart, ranboy, Sheplays, divart, Ploppesteksel, Dwejkk)

24. The Kinks - Sunny Afternoon (DJFrankie, stoepkrijt, Oldfart, ranboy, divart, Benno, Sheplays, Thomasco, kemm, Dwejkk, Lukas, pjh1967)

25. Rammstein - Sonne (DJFrankie, stoepkrijt, kemm, Oldfart, ranboy, divart, Benno, Sheplays, Thomasco, Ploppesteksel, Dwejkk, pjh1967)

Bonus 1. Nick Nicely - On the beach (DJFrankie, ranboy, divart, stoepkrijt)

Bonus 2. The Dutch - Another Sunny Day (ranboy, stoepkrijt, DJFrankie, divart)

was best een pittige contest, maar had er wel meer moeten weten...

anyway; dank Ceasar ; Ave

Bij mij omgekeerd, ik heb er een aantal geraden die ik helemaal niet kende (Francis Dunnery, Kayak). Behalve "Lazy Sunday", die had ik nog moeten vinden.

Wel allemaal leuke tune'tjes, Ceasar!

Wederom graag gedaan! Bedankt voor jullie deelname.

Sheplays
Leuke contest, C., het hielp wel dat er een duidelijk thema was

DjFrankie (moderator)
Volgorde:
30-06: herman
07-07:
14-07:
21-07:
28-07
04-08:
11-08:DjFrankie

Ik wil er ook wel eens eentje proberen als het mag. Heb al een leuk idee.

Volgorde:
07-07:
14-07:
21-07:
28-07
04-08: kemm

Mijn excuses voor het uitblijven van de contest van deze week. De laatste tijd heb ik dit topic niet meer gevolgd en ook niet meer meegedaan. Ik zal mijn best doen vanavond een contest in elkaar te sleutelen!

Zo, iets later dan de bedoeling was, maar hier is 'ie dan:

Rock ID Contest 010710 (herman).zip

Er zitten redelijk wat zomers klinkende nummers bij en speciaal voor morgen ook wat (4) Braziliaanse fragmenten. En als ik me niet vergis ook twee nummers uit de wel zeer recente top 40.

Succes!

Eerste tussenstand:

1. Kemm - 24 punten
2. Oldfart - 18 punten
3. Stoepkrijt - 14 punten
4. Sheplays - 8 punten

4, 7, 10, 12, 13 en 22 moeten nog geraden worden.

Tweede tussenstand:

1. Ranboy - 37 punten
2. DjFrankie - 33 punten
3. Ceasar - 28 punten
4. Kemm - 26 punten
5. Oldfart - 24 punten
6. Sheplays - 22 punten
7. Stoepkrijt - 14 punten
8. Ploppesteksel - 11 punten

Er wordt flink gescoord en inmiddels is bijna alles geraden. Wat hintjes voor de 2 nog ongeraden nummers:

4: Commerciele dancehit uit de tweede helft van de jaren '90
12: São Paulo, late jaren '60.

Heb mijn post een paar keer aangepast, Ceasar en Ranboy sprokkelden nog even verder.

Derde tussenstand:

Kemm stijgt van 4 naar 2, maar verder geen grote verschuivingen. Iedereen sprokkelt ongeveer evenveel.

1. Ranboy - 38 punten
2. Kemm - 34 punten
3. DjFrankie - 33 punten
4. Ceasar - 28 punten
5. Oldfart - 26 punten
6. Sheplays - 23 punten
7. Stoepkrijt - 14 punten
8. Ploppesteksel - 11 punten

Nog een hintje bij het laatste ongeraden fragment:

4: Hit van Duitse makelij, waarvan er wereldwijd 6 miljoen verkocht werden. De EP staat ook op MusicMeter en heeft 5* gemiddeld.

Volgorde:
07-07: Ploppesteksel
14-07:
21-07:
28-07
04-08: kemm

4 is 1 van de weinigen die me wel meteen te binnen schiet...

DjFrankie (moderator)
Paap_Floyd schreef:
4 is 1 van de weinigen die me wel meteen te binnen schiet...

Ben je toch niet trots op wel ??

Geweldig nummer hoor!

Ik ben door drukte niet meer aan het beantwoorden van pm's en het opmaken van de tussenstand toegekomen, hopelijk vanavond als ik het voetbal een beetje fatsoenlijk doorkom...

Sheplays
Nu maar hopen dat herman er een beetje fatsoenlijk door heen is gekomen.....

Voor mij maakt het niet veel uit; ik herken er best wel wat, maar zelfs een gokje wagen zit er blijkbaar niet in..

De hamer ligt weer klaar voor vanavond.

DjFrankie (moderator)
Ik had er nog 2 niet maar daar kwam ik echt niet uit nummer 6 en 14 ?

6 is afkomstig van een album uit 1991 (en niet eind jaren '80 zoals ik een paar keer abusievelijk gehint heb). geen heel bekende plaat (tussen de 20 en 30 stemmen), maar dit nummer deed het goed op de alternatieve radio destijds - stond bv. ook in de song van het jaarverkiezing van de VPRO).

14 zit/zat in een recente reclame (dit jaar) en is afkomstig van een in Canada woonachtige Braziliaan. album in kwestie heeft rond de 75 stemmen.

20 is een remake van een Italiaans nummer uit de jaren '50 en momenteel een grote hit

Sheplays
Ploppesteksel schreef:
Voor mij maakt het niet veel uit; ik herken er best wel wat, maar zelfs een gokje wagen zit er blijkbaar niet in..

Hoezo, moet je meetrainen dan?

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft dat ik Belg ben, maar ik snap niet goed wat je daar exact bedoelt, Sheplays.

In afwachting van de uitslag van Herman's contest alvast een linkje voor de nieuwe:

Rock ID Contest #130

Hopelijk veel deelnemers want ik denk dat deze misschien wel mijn meest toegankelijke tot nu toe is.. Al kan het zijn dat ik het wéér verkeerd inschat.

Voor de volledigheid:
22
24 is een remix (maar niet van een DJ, wel van een band die al wel eens is gepasseerd in andere contests).
25 is het volledige nummer (al duurt het volgens de gelijknamige EP nog een klein beetje langer) , zodat jullie met een leuk muziekje op de achtergrond jullie antwoorden kunnen inzenden

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.