MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Oldfart komt als tweede meespelen en staat, traditiegetrouw, fors op kop !
Komop mensen, dit mag toch niet gebeuren? Seriously..
1. Oldfart 14
2. stoepkrijt 7

Al maar even wat hints posten:
1. 1957, USA
2. 2010, USA
3. 2008, NZL
4. 1987, IRE/UK, single (enkel op één best of te vinden)
5. 2010, UK
6. 1977, UK
7. 2004, AUS
8. 2002, UK
9. 2007, CAN
10. 2003, USA
11. 1994, UK
12. 2008, USA
13. 1989, CAN
14. 2008, NL
15. 1966, UK
16. 2007, USA
17. 1971, JAM
18. 2003, UK
19. 1969, UK
20. 1989, USA
21. 1969, USA
22. 1970, NL
23. 2005, UK
24. 2000, USA
25. 2001, USA

de Oldfart-mag-niet-winnen-contest!

+
Oldfart komt meteen en staat, traditiegetrouw, fors op kop !
Komop mensen, dit mag toch niet gebeuren? Seriously..

Die tweede zin klopt niet, maar dat terzijde
Zal hem maar even aanpassen in het origineel.

1. kemm 18
2. Oldfart 14
3. stoepkrijt 7

Opvallend weinig deelnemers weer. Misschien moeten we een systeem gaan hanteren waarbij de hoezenquiz en de ID contest om de week afwisselen?

In ieder geval, tussenstand:
1. Oldfart 20
2. kemm 18
3. stoepkrijt 7

Duizend bliksembollen en granaten !
Oldfart doet zijn best en staat toch weer op kop.

Morgen zal ik wel wat echte hints posten, zodat er misschien toch een beetje schot in de zaak komt want blijkbaar is de contest niet van de gemakkelijkste. Al zullen we even afwachten met die conclusie tot Arrie & DjFrankie me PM'en.

Ik heb hem al gedownload, dus je kan binnenkort een PM verwachten.

Benno
Ploppesteksel schreef:
Opvallend weinig deelnemers weer. Misschien moeten we een systeem gaan hanteren waarbij de hoezenquiz en de ID contest om de week afwisselen?

Het is misschien leuk om het ID-contest ook wat vaker te thematiseren (dus niet alleen met de feestdagen).

Voor zover ik weet, is dat niet iets waardoor ik meer deelnemers krijg.
Misschien volgende keer. Deze keer had ik iets te weinig tijd en heb ik maar 25 nummers bij elkaar geflanst.

Arrie is de 4de deelnemer die zich aanmeldt:
1. Oldfart 20
2. Arrie 20
3. kemm 18
4. stoepkrijt 7

Spannend !

Hoezenquiz is nieuw, en Rock ID Contest is moeilijker.
Weet niet waarom op thema beter zou werken, stuur liever in.
Als het thema je niet ligt heb je het zelfde probleem.

Ik zal Oldfart wel even van de overwinning afhouden.

Ik zal wel een handje toesteken.

(Uiteraard niet, integer als ik ben.)

Het is duidelijk een pittige contest. DjFrankie doet ook mee en staat niet eerste. Niet van zijn gewoontes, toch ? Ook Ceasar doet mee! Natuurlijk. In de vorige post was ik hem nog even vergeten, waarvoor excuses. Hij komt binnen met 9 punten. Op herman zullen we maar niet wachten dus hieronder de tussenstand en wat volwaardige hints !

EDIT: Arrie maakt als eerste gebruik van de hints en stoot de oude scheet van de troon.
1. Arrie 33
2. Oldfart 20
3. kemm 18
4. DjFrankie 12
5. Ceasar 9
6. stoepkrijt 7

Misschien interessant, misschien ook niet: de nummers die nog niet geraden zijn. Dat zijn de volgende nummers:
8, 13 (artiest al wel), 15, 16, 18 (artiest al wel), 20, 23, 25.

1. 1957, USA

2. 2010, USA
Radiohitje van het moment.

3. 2008, NZL
Niet heel erg bekend, daarom dat ik het ook zo lang laat doorlopen. Leuke lyrics. De nummers van het album komen recht uit de televisieshow van HBO

4. 1987, IRE/UK, single (enkel op één best of te vinden)
Een folk/punkband uit Londen. De zanger heeft voor wat problemen gezorgd (o.m. door zijn alcoholverslaving) en daarom verliet hij de groep in 1991. Een Clash-member kwam dan de redder in nood spelen tot in 1996 de band stopte. In 2001 was er alweer een reünie met de oude Iers-Britse zanger.

5. 2010, UK
Traag tempo, een beetje sloom. Inderdaad, het is dubstep. Radiovriendelijke dubstep want ik heb het hier toch af en toe horen passeren (op StuBru was het volgens mij zelfs eens hotshot).

6. 1977, UK
Punk. Dit nummer komt van hun debuut dat bijna 50 stemmen heeft bemachtigd. Hun laatste album dateert van 2 jaar geleden. Als ik MuMe mag geloven is er maar één lid dat vanaf het begin bij de band is geweest en er nog altijd bij is. De overige 20 leden hebben altijd maar enkele periodes meegemaakt, blijkbaar. Een beetje wiki-speurwerk en je komt er wel

7. 2004, AUS
Briljant nummer, vind ik. Al komt het misschien mede doordat het werd gebruikt als muziek bij de slotscène van het laatste seizoen van een geweldige HBO-reeks. Zij heeft dit jaar nog een album uitgebracht, met toch wel iets vrolijker werk.

8. 2002, UK
Hip-hop classic. Of toch zeker het album (+300 stemmen). Ook deze man drinkt soms wel eens te veel op het podium. Enkele jaren geleden op Werchter, meen ik mij te herinneren.

9. 2007, CAN
Soloartiest die zich bij optredens er niet voor schaamt homoseksueel te zijn (en hiermee beweer ik niet dat hij zich wel zou moeten schamen voor alle duidelijkheid). Als ik het me goed herinner kwam hij op in een soort van jurk met hoge hakken, met een stuk of 10 in kostuum gehesen mannen. Niet moeilijk dat Elton John hem zo geweldig vindt . Album heeft iets meer dan 200 stemmen.

10. 2003, USA
De titel van dit nummer sluit naadloos aan op nr. 9 eigenlijk. Dat besef ik inderdaad nu pas. Dit zestal is vooral bekend van een andere hit (die handelt over 'elektriciteit'), maar deze vind ik toch nog iets leuker.

11. 1994, UK

12. 2008, USA
Een soulartiest. Dit album heeft iets meer dan 100 stemmen terwijl zijn 2 vorige albums nog niet eens de kaap van 20 hebben bereikt. Levert ook vaak gastbijdrages op andere soul- en hiphopalbums. Zo doet hij mee op een nummer van één van de meest populaire hiphopalbums op deze site en die ik (kwestie van wat basic irrelevant info te geven) onlangs voor 4,90 heb aangeschaft in de Mediamarkt.

13. 1989, CAN
Punk(rock)band. De naam van de band is iets wat de ouders wel eens tegen hun kind durven zeggen. Enfin ja, ze kunnen natuurlijk ook Neil Young of Arcade Fire zeggen, maar dat is natuurlijk een beetje belachelijk. Bovendien is Neil Young niet eens een band, aha! En Arcade Fire een punkband noemen... Men noemt een kat toch ook geen wandelend hoorapparaat met spastische trekken én een klein tasje in de hand met wat kauwgom in om op te kunnen kauwen? Ofzoiets. Als iemand zoiets zegt, dan geef je als antwoord de titel van dit nummer.

14. 2008, NL
Nummertje van een Nederlandse rapper (Daar is een beetje commotie over geweest op MuMe aangezien hij dezelfde artiestennaam heeft als een metalheld. De metalliefhebbers konden er niet mee lachen dat er een glimlachende zwarte medemens met zijn album op die artiestenpagina van die legende verscheen.) die hier wordt ondersteund door een Nederlandse band.

15. 1966, UK
Een samenwerking van enkele bekende artiesten (maar nog voor ze bekend waren). Dus een soort van supergroep maar dan in de omgekeerde volgorde, als jullie begrijpen wat ik bedoel?

16. 2007, USA
Eén van de betere metalacts van de laatste jaren wat mij betreft. Een bijbelse groepsnaam. En nee, het is niet Judas Priest. Hun debuut dateert al wel van 1985. Dit jaar is het 2de deel verschenen; het album uit 2007 was deel 1. In 2008 hebben ze nog wel een tussendoortje uitgebracht.

17. 1971, JAM
Jamaica is niet per se Bob Marley. Dit nummer is vooral bekend geworden door de versie van een ska-groep enkele jaren later. De artiest/band van het originele nummer die ik hier zoek, stond deze zomer nog wel op Glastonbury.

18. 2003, UK
De titel van dit album draagt dezelfde titel als het nummer. Toch wel een vrij bekende groep die doorbraken met hun album uit 2005. Cryptisch: Als je vriendin een schatje is, wil deze lijkwagen ze misschien wel ergens heen brengen voor een beetje geld. Ofzo.

19. 1969, UK
Nog niet veel geraden maar komop. Op MuMe één van de best gewaardeerde platen !

20. 1989, USA
Hiphopklassieker. De release van hun recentste album is al meerdere malen uitgesteld en komt nu zelfs pas in 2011 uit, volgens MuMe. Dit kwam omdat er bij één lid kanker was vastgesteld maar die heeft het intussen, gelukkig, al overwonnen. Toch ?

21. 1969, USA
Legende die al meer dan 15 jaar geleden de pijp aan Maarten gegeven heeft.

22. 1970, NL
Haha, dit nummer kende ik niet, maar mijn vader wees me er op. En ik dacht: een oud nummer uit Nederland.. Kan niet missen! En inderdaad. Naast nr. 1 het meest geraden.

23. 2005, UK
"Kijk naar ons, wij hebben een band gevormd" en "Ja, dit is mijn zangstem, het is geen ironie" krijgen we in het eerste nummer op het debuut van deze indieband al naar ons hoofd geslingerd. De zanger kan inderdaad niet zingen en het is zeker niet de meest, maar wel een erg leuk bandje, wat mij betreft. Iets meer dan 100 stemmen terwijl de 2 opvolgers niet boven de 50 stemmen komen. De zanger heeft dit jaar met een andere band nog nieuw materiaal gereleased. De naam van die band heeft toch wel iets te maken met Napoleon Bonaparte.

24. 2000, USA
Hiphopklassieker. Nog maar eens
Rapper die intussen 'hersteld' is maar bijlange na zijn niveau van 2000 niet weet te evenaren.

25. 2001, USA
Moet naast GY!BE de meest gewaardeerde postrockgroep zijn op MuMe, denk ik.
PS: Vuurwerk.

GY!BE is postrock, geen progrock.

Inderdaad, excuses. Gecorrigeerd.
Gewaarde moest ook gewaardeerde zijn; lief dat je daarover zwijgt.

UPDATE:
Arrie had blijkbaar niet veel te doen vanmiddag en heeft intussen alle artiesten bij elkaar gesprokkeld. DjFrankie is ook punten aan het vergaren en stoepkrijt probeert uit het dal te kruipen en belandt nu naast Ceasar.
Enkel DjFrankie kan de ontketende Arrie nog van de zege houden, maar dan moet hij wel snel zijn. In ieder geval: Oldfart gaat hoogstwaarschijnlijk niet winnen !
1. Arrie 43
2. DjFrankie 33
3. Oldfart 20
4. kemm 18
5. Ceasar 9
6. stoepkrijt 9

In ieder geval: Oldfart gaat hoogstwaarschijnlijk niet winnen !
...you're a

...............maar het is nog geen woensdag

DjFrankie (moderator)
Dat klopt, net terug trouwens Jan van een lang weekend Drente (zwiggelte), prachtige omgeving daar, en ontzettend vrioendelijke mensen. !!

Ik heb ze allemaal!

DjFrankie (moderator)
Arrie

(afbeelding)

Sorry Oldfart. Ik ben inderdaad een emoticon met rode ogen en 2 zwarte haartjes en één megatand..

Proficiat Arrie !
1. Arrie 50
2. DjFrankie 40
3. kemm 34
4. Oldfart 20
5. Ceasar 9
6. stoepkrijt 9

De strijd voor de 2de plaats is losgebarsten.

Een ex aequo is ook nog mogelijk

Uiteraard. Ik zou zelfs durven zeggen: ga ervoor !

Nieuwe stand:
1. Arrie 50
2. DjFrankie 40
3. stoepkrijt 37
4. kemm 34
5. Oldfart 26
6. Ceasar 13

Het wordt nog spannend voor het podium. Iedereen maakt nog kans !
Zelfs de mensen die nog niet hebben ingestuurd

6 deelnemers moet toch wel een soort van dieptepunt zijn..

Gelukkig wordt er wel vrij actief gequizt.
DjFrankie is naar de 3de plaats verdreven door stoepkrijt. (Een nogal absurde zin, vind ik.) En Oldfart komt al tot aan de wenkbrauwen van kemm, die dan nog 2 punten ofte zijn voorhoofd en haardos overhoudt !
1. Arrie 50
2. stoepkrijt 43
3. DjFrankie 40
4. kemm 34
5. Oldfart 32
6. Ceasar 13

Aangezien deze contest in principe pas vrijdag begonnen is, laat ik hem nog maar een dagje staan, aangezien het net lekker spannend wordt vanboven! En bovendien is er toch nog geen opvolger, denk ik?

Jawel! Ik ben nu bezig de laatste hand te leggen aan mijn nieuwe contest.
Wat zal ik doen: later de mijne naast de jouwe plaatsen of wachten tot vrijdag? Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie.

Het gaat een makkelijke worden. Iedereen meer dan 40 punten, verwacht ik.

Ik ging er maar vanuit dat er niemand een contest klaar had, zoals het al een aantal weken het geval is, waarvoor excuses. Ik post zo meteen wel de einduitslag want uit de laatste privéberichten kan ik opmaken dat ik er morgen niet al te veel meer zal binnenkrijgen.
Dan kan jij de jouwe straks al plaatsen, Ceasar? Goed?

Ik geef stoepkrijt nog even tijd om de titel van 24 te vinden.
Om op 49 punten te eindigen is ook zo sneu..
EDIT: gevonden !

Wauw, op het podium staan allemaal winnaars..
De eindstand:
1. Arrie 50
2. DjFrankie 50 (alweer, chapeau!)
3. stoepkrijt 50 (r-e-s-p-e-c-t-!)
4. kemm 34
5. Oldfart 32
6. Ceasar 13

De oplossingen:
1. Little Richard - Tutti Frutti
2. Aloe Blacc - I Need A Dollar
3. Flight of the Conchords - Business Time
4. The Pogues ft. The Dubliners - Irish Rover
5. Magnetic Man ft. Angela Hunte - I Need Air
6. The Damned - New Rose
7. Sia - Breathe Me
8. The Streets - Don't Mug Yourself
9. Rufus Wainwright - Tiergarten
10. Electric Six - Gay Bar
11. The Prodigy - No Good (Start the Dance)
12. Raphael Saadiq - Keep Marchin'
13. NoMeansNo - All Lies
14. Dio ft. Voicst - Het Is Je Boy
15. The Yardbirds - Happenings Ten Years Time Ago
16. Exodus - Riot Act
17. Toots & the Maytals - Monkey Man
18. Death Cab For Cutie - Transatlanticism
19. The Beatles - Octopus' Garden
20. Beastie Boys - Hey Ladies
21. Frank Zappa - Peaches en Regalia
22. George Baker Selection - Little Green Bag
23. Art Brut - My Little Brother
24. Eminem - Drug Ballad
25. Explosions in the Sky - The Moon is Down

Ploppesteksel schreef:
Ik geef stoepkrijt nog even tijd om de titel van 24 te vinden.

Kijk eens in je inbox

Ploppesteksel schreef:
10. 2003, USA
De titel van dit nummer sluit naadloos aan op nr. 9 eigenlijk.

Wat een bizarre hint eigenlijk...

Bedankt voor deze leuke contest Jens! Ik sta eindelijk weer eens op het podium

DjFrankie (moderator)
Was inderdaad een leuke kwis Jens

Rufus Wainwright - Tiergarten

weer een ontdekking mooi nummer

Allereerst sorry voor het feit dat ik nu pas mijn contest plaats. Nadat ik gisteravond klaar was bleek dat ik het net niet meer op kon. Technische storing. Maar hier is ie dan.

Zo af en toe haal ik uit de uitverkoopbakken wel eens verzamel-CD's waarop best een paar aardige nummers staan. Maar daar staan ook wel eens mindere op. In deze contest alleen maar nummers die afkomstig zijn van compilatie-CD's. Daardoor zitten er een heleboel echt grote hits tussen, maar gelukkig ook een paar onbekendere songs.
Ik vind lang niet alle nummers goed en één vind ik eigenlijk verschrikkelijk. Maar desbetreffende act heeft zoveel hits gescoord en albums verkocht dat ze op z'n minst één keer in een contest moeten zitten. Vind ik.
Succes!

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Ik ben benieuwd naar deze 'makkelijke' contest. Hopelijk kan ik ook bij Ceasar eens een goede score neerzetten. Ik zit nu toch nog in een goede flow

Gast
geplaatst: vandaag om 23:46 uur

geplaatst: vandaag om 23:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.