MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Ceasar schreef:
Dank je! Nog een leuk Kerstliedje ontdekt?
Dat niet direct (of het moet die ouwe soul zijn), maar zo rond kersttijd is het altijd wel leuk om wat muziek te checken die je anders niet opzet.

Ceasar schreef:
21. Souldiers - You've got balls
Die artiest had ik nog open staan. Ik denk niet dat ik er nog op was gekomen. Verder heb ik zo te zien weinig bekende nummers gemist, dus ik ben best tevreden met mijn resultaat.

Bedankt Eric!

Omdat dat een minder bekend nummer is had ik de eerste regel van de tekst (en dus ook de titel) er aan laten zitten.

Is er wellicht animo voor een nieuw fragmenten-quizje met hits?

Zo ja, dan plaats ik wel een (niet al te moeilijk) samenraapsel van wat deuntjes.

Zephyr
, ik doe mee !

Bij mij is er altijd animo voor een nieuwe quiz! Kom maar op.

Kom maar op.

Misschien is het een idee om er een album-introquiz van te maken: Alleen intro's van nummers die aan het begin van een album staan. Je moet dan wel de titel van het album in plaats van de titel van het nummer geven.

7744leon schreef:
Misschien is het een idee om er een album-introquiz van te maken: Alleen intro's van nummers die aan het begin van een album staan. Je moet dan wel de titel van het album in plaats van de titel van het nummer geven.
Misschien voor een volgende keer
Dat wordt waarschijnlijk dan wel een heel moeilijke quiz omdat je die nummers niet zo snel ergens hoort (behalve als je een artiest zelf waardeert of als het juist het bekendste nummer van het album is).

I'm in....

Muziek - Quiz

Totaal zijn er 40 verschillende songs te herkennen in de quiz, waaronder veel bekende nummers (en ook een paar lastigere voor de professionele cracks) - Top40 hits - van ongeveer de laatste 40 jaar (verdeling ongeveer: helft 70/80 en helft 90/00/10). Echt heel makkelijk is het denk ik niet.

Let op, soms zijn de fragmenten (dus niet per se intro’s) kort en gaat het snel. Sommige fragmenten komen vaker voorbij en soms zijn meerdere fragmenten van hetzelfde nummer te horen.

Voor degene die liever het mp3-bestand beluistert, deze kun je hier downloaden.

Antwoorden (songs = artiest - songtitel; max. 2 punten) per PM naar mij. Succes!

Ga niet lukraak gokken!
Om het voor iedereen fair te houden worden geen tips gegeven aangaande wat wel/niet goed is. Het aantal gescoorde punten is sowieso te zien in de tussenstand die geregeld wordt bijgewerkt.

Overigens zijn er per ongeluk toch twee “niet-hits” ingeslopen: één waarvan ik zelf de single heb maar kennelijk is het niet verder gekomen dan de tipparade ... onbegrijpelijk natuurlijk en die andere is ook als tip gestrand maar is denk ik toch redelijk bekend en dat gaan we dan nu vanzelf merken

De eerste deelnemers zijn gestart en er wordt al redelijk gescoord, heel even ging Zephyr aan de leiding ... tot ranboy zich er mee ging bemoeien.

Tussenstand:
1. ranboy 52
2. kemm 22
3. Zephyr 12

Edit: kemm is ook al redelijk op schot en pakt de 2e plek

Zephyr

Hou je het wel een beetje gezellig hier, mister RB

Voorlopig heb ik i.i.g. de rode lantaarn in bezit ...

Een tweede plek is ook mooi

En er zijn 80 punten te verdienen, ik mis er dus nog heel wat...

Zeer goed nieuws! Ik doe ze altijd met veel plezier. Oogt en klinkt weer gelikt hoor Salvadore.

Dank je Fathead, voor ieder is er redelijk wat bekends te herkennen of om over te peinzen

Nog even een update van de tussenstand:

1. ranboy 52
2. Ceasar 38
3. kemm 22
4. Ploppesteksel 16
5. Zephyr 12

DjFrankie (moderator)
ik kom ook met antwoorden vandaag

Volgens mij herken ik alleen maar muziek uit mijn eigen tijd. Plus een paar nineties-hits. Er zitten in ieder geval erg leuke nummers tussen

Er wordt flink gescoord. Inmiddels 11 deelnemers.

Update tussenstand:

01. ranboy 56
02. pjh1967 47
03. DjFrankie 42
04. remcodulac 40
05. Ceasar 38
06. 2MY 24
07. Ploppesteksel 23
08. kemm 22
09. Fathead 20
10. stoepkrijt 16
11. Zephyr 14

Arrie komt binnen op plek 4. Er zijn nog maar 4 songs door helemaal niemand genoemd.

Tussenstand:

01. ranboy 56
02. pjh1967 47
03. DjFrankie 44
04. Arrie 41
05. remcodulac 40
06. Ceasar 38
07. 2MY 24
08. Ploppesteksel 23
09. kemm 22
10. Fathead 20
11. stoepkrijt 16
12. Zephyr 14

Huh, hoe kan ik nou een oneven aantal hebben? Volgens mij heb ik er 40.

Dat kan wel, als je een artiest goed hebt maar de titel fout, of andersom.

ranboy schreef:
Dat kan wel, als je een artiest goed hebt maar de titel fout, of andersom.

Ja dat snap ik. Maar ik snapte niet hoe dat in mijn geval zo kan zijn. Maar blijkbaar heb ik per ongeluk een titel goed geraden?

Edit: even de PM's teruggelezen en het is me nog steeds een raadsel waar dat ene punt vandaan komt.

Tussenstand:

01. ranboy 60
02. DjFrankie 56
03. pjh1967 47
04. Arrie 42 ... hey kijk nou
05. remcodulac 40
06. Ceasar 38
07. 2MY 24
08. Ploppesteksel 23
09. kemm 22
10. herman 21
11. Fathead 20
12. stoepkrijt 16
13. Zephyr 14

Inmiddels heeft DjFrankie nog 6 punten gescoord en gaat daarmee net aan de leiding met 62 punten.

Zephyr
Zephyr schreef:
Voorlopig heb ik de rode lantaarn in bezit ...

Inmiddels is daar he-le-maal niets aan veranderd ...

Een veertiende deelnemer - thelion - meldt zich en begint met een score van 22 punten. Daarbij ook één van de twee nog niet eerder genoemde songs.

Dus is er nog maar één song door niemand herkend.

Schokkend nieuws, de 15e deelnemer knalt binnen op de eerste plek: Papartis

Bovendien zijn nu alle 40 songs minimaal 1 x herkend (en benoemd dus).

Maximale score is 80 punten, in principe kan iedereen nog winnen ...
... Zephyr bijvoorbeeld of wellicht een nog onbekende deelnemer

Tussenstand:

01. Papartis 64
02. DjFrankie 62
03. ranboy 60
04. pjh1967 47
05. Arrie 42
06. remcodulac 40
07. Ceasar 38
08. 2MY 24
09. Ploppesteksel 23
10. kemm 22
10. thelion 22
12. herman 21
13. Fathead 20
14. stoepkrijt 16
15. Zephyr 14

Gast
geplaatst: vandaag om 10:57 uur

geplaatst: vandaag om 10:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.