MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Dat is nog eens origineel! Sommige intro's hielden precies op waar het herkenbaar dreigde te worden, dus het zal vast wat extra puntjes opleveren.
Morgen maar eens proberen.

Haha, prachtig . Als ik eens wat tijd heb, ga ik er nog eens voor zitten.

Briljant! En het werkt nog ook, ik heb er eentje nieuw herkend .

Enkele puntjes voor ranboy en Ploppesteksel, maar veel meer heeft het voorlopig nog niet opgeleverd. Benieuwd tot hoeveel seconden we moeten gaan totdat alles gevonden is...

Frustrerend, meestal heb ik aan twee seconden genoeg. Ik heb denk ik 20/60, 10 nummers op het puntje van m'n tong (5,12,19,22,43,44,46,52,55,57) , en de rest heb ik zo geen idee van. Morgen nog maar eens luisteren.

Wel leuk idee kemm, en uiteraard de goede muziek, geen zoutloze rock en jaren 80.

Wat meer zouteloze rock en wat minder trendy muziek had ik niet erg gevonden .

inquestos schreef:
Wel leuk idee kemm, en uiteraard de goede muziek, geen zoutloze rock en jaren 80.
De jaren '80 kunnen er wat mij betreft niet genoeg inzitten Volgens mij heb ik dan een aardige voorsprong op een groot deel van het deelnemersveld. Het enige nadeel daarvan is dat DjFrankie dan allen nog maar onverslaanbaarder wordt

ik ben enorm slecht in intro's erkennen dus ik verwacht er niet veel van, maar ga toch eens proberen

Er is weer heftig huisgehouden in de tussenstand met drie nieuwe deelnemers. Teunnis en inquestos komen zelfs meteen meedoen voor de podiumplaatsen (de overwinning nog?). Teunnis' 52 punten zijn zelfs in de first go no pause gescoord, maar dan wel met de twee-secondenversie. Niettemin erg straf! jassn komt iets bescheidener binnenvallen, maar vindt toch maar mooi een aantal moeilijk te raden nummers. Ploppesteksel en ranboy weten nog wat punten bij te sprokkelen.

1. Dwejkk_ 98
2. Ploppesteksel 70
3. Teunnis 52
4. inquestos 44
4. ranboy 44
6. Salvadore 42
7. stoepkrijt 36
8. Fathead 31
9. chevy93 26
10. thelion 23
11. jassn 20
12. Papartis 17
13. Zephyr 6

No pause first go:
1. Ploppesteksel 38
2. thelion 23
3. Salvadore 20
4. chevy93 18
5. stoepkrijt 17
6. Zephyr 6
6. Papartis 6

De vier ongeraden fragmenten zijn ook nu nog niet gevonden.

Weer goed gequizt door een aantal: Ploppesteksel heeft weer een beetje meer peace of mind, jassn schuift haast geruisloos door naar de top 10 en Teunnis komt behoorlijk dicht op zijn voorganger. EN: Eén van de 4 ongeraden fragmenten (het derde) is gevonden door -eigenlijk kon het niet anders- Teunnis! Knap gedaan!

1. Dwejkk_ 98
2. Ploppesteksel 80
3. Teunnis 63
4. inquestos 44
4. ranboy 44
6. Salvadore 42
7. stoepkrijt 36
8. Fathead 31
9. jassn 30
10. chevy93 26
11. thelion 23
12. Papartis 17
13. Zephyr 6

No pause first go:
1. Ploppesteksel 38
2. thelion 23
3. Salvadore 20
4. chevy93 18
5. stoepkrijt 17
6. Zephyr 6
6. Papartis 6

kemm schreef:
EN: Eén van de 4 ongeraden fragmenten (het derde) is gevonden door -eigenlijk kon het niet anders- Teunnis! Knap gedaan!

Niet te veel verklappen he!

Voorlopig heeft enkel Ploppesteksel er zijn voordeel mee gedaan...

EXCLUSIEF: alle intro's moeten tegen dumpingtijden de deur uit. Daarom krijgen alle nummers een tweede verdubbeling, met een nooit geziene speelduur van maar liefst 4 seconden!

Double Double Time To Play Introquiz

De laatste aanbieding alvorens de antwoorden worden bekend gemaakt. Wie is er in voor een finale inspanning?

Stand voor de laatste rechte lijn:
1. Dwejkk_ 98
2. Ploppesteksel 84
3. Teunnis 63
4. inquestos 44
4. ranboy 44
6. Salvadore 42
7. stoepkrijt 36
8. jassn 32
9. Fathead 31
10. chevy93 26
11. Papartis 25
12. thelion 23
13. Zephyr 6

Er hebben er meteen een aantal stevig voordeel gehaald uit de extra lange fragmenten: Dwejkk_ gaat over de magische grens van 100 punten, ranboy verstevigt z'n vierde stek en Fathead en Papartis maken allebei gigantische sprongen!

Overigens heeft Dwejkk_ nog een ongeraden fragment gevonden (het tweede van de oorspronkelijke vier) + ook het nummer bij de intro waar totnogoe enkel de artiest was geraden.

1. Dwejkk_ 102
2. Ploppesteksel 84
3. Teunnis 63
4. ranboy 50
4. Papartis 50
6. Fathead 46
7. inquestos 44
8. Salvadore 42
9. stoepkrijt 36
10. jassn 32
11. chevy93 26
12. thelion 23
13. Zephyr 6

En even leuk langs z'n neus weg vindt Papartis een van de twee laatste ongeraden fragmenten (het laatste). Daarmee is één song nog niet gevonden, nooit gedacht dat het deze zou zijn...
Papartis is ondertussen een serieuze podiumkandidaat geworden, maar ook Ploppesteksel kon nog wat scoren:

1. Dwejkk_ 102
2. Ploppesteksel 88
3. Teunnis 63
4. Papartis 57
5. ranboy 50
6. Fathead 46
7. inquestos 44
8. Salvadore 42
9. stoepkrijt 36
10. jassn 32
11. chevy93 26
12. thelion 23
13. Zephyr 6

We verwelkomen nog een nieuwe speler in de top 10: arcade monkeys vindt zelfs enkele weinig geraden nummers. Dankzij een extra goed antwoord kan stoepkrijt hem nog net voor blijven (edit: tot voor kort). Ondertussen blijft Ploppesteksel maar naderen op Dwejkk_, amper 10 punten verschil blijven er nu over.
edit: Papartis komt de top 3 binnengestormd! Wat kan hij nog klaarspelen deze laatste dagen?

1. Dwejkk_ 102
2. Ploppesteksel 92
3. Papartis 67
4. Teunnis 63
5. ranboy 50
6. Fathead 46
7. inquestos 44
8. Salvadore 42
9. arcade monkeys 39
10. stoepkrijt 38
11. jassn 32
12. chevy93 26
13. thelion 23
14. Zephyr 6

Later deze week (vrijdag ofzo) zal ik de uitslag plaatsen. Tot dan kan er natuurlijk nog volop geïntrood worden!

Op de valreep komt DjFrankie nog meedoen! Waar hij staat? Straks volgen de uitslag en antwoorden. Wie 'm nog een keertje wil luisteren, moet dus snel zijn...

Hoe lang heb ik nog?

Ik heb hem nu aangezet en de eerste 5 zijn een eitje. Denk dat ik voor acht uur wel klaar ben.

edit: is wel een contest naar mijn hart zeg dit... Ik hoor erg veel favorieten van de laatste jaren.

Vooruit, dan laat ik 'm nog zeker tot 20u staan!

Thanks. Ik heb alles beluisterd en opgestuurd. Pieker me suf over het intro op 2:53, maar kan er maar niet opkomen. Zal je zien dat het me om 20:01 nog te binnen schiet.

edit: ah, nog een antwoord vergeten uit te schrijven. Nouja, ik ging Dwejkk_ toch al niet meer inhalen met zijn monsterscore.

edit2:
kemm schreef:
En even leuk langs z'n neus weg vindt Papartis een van de twee laatste ongeraden fragmenten (het laatste). Daarmee is één song nog niet gevonden, nooit gedacht dat het deze zou zijn...

Ben wel benieuwd welke dat dan is.

Ah shit, geen tijd meer om te luisteren. Daar gaat mijn podiumplek Al vermoed ik dat herman mij nog wel dik voorbij gaat,

Velen hebben geprobeerd. Ploppesteksel en Papartis zijn nog akelig dicht in de buurt gekomen. Op de valreep kwam ook herman plots dicht bij de top, maar uiteindelijk stond er van meet af aan geen maat op Dwejkk_, die amper 9 van 60 songs moest laten schieten en zo met voorsprong deze drieledige secondenquiz wint! Proficiat en bedankt aan alle deelnemers voor het meespelen, jullie hebben soms gezwoegd en dat apprecieer ik ten zeerste!

1. Dwejkk_ 102
2. Ploppesteksel 94
3. herman 92
4. Papartis 79
5. Teunnis 63
6. ranboy 54
7. Fathead 46
8. inquestos 44
8. Salvadore 44
10. arcade monkeys 39
11. stoepkrijt 38
12. DjFrankie 35
13. jassn 32
14. chevy93 26
15. thelion 23
16. Zephyr 6

En dan nu de antwoorden in order of appearance, met tussen haakjes hoeveel keer het geraden is (levert soms verrassende resultaten op, vind ik):

1. Hot Chip - Ready for the Floor (10x)
2. Gnarls Barkley - Crazy (15x)
3. The Jimi Hendrix Experience - Purple Haze (9x)
4. Aretha Franklin - Respect (11x / 1x artiest)
5. TLC - Creep (4x)
6. Tom Waits - Way Down in the Hole (0x)
7. James Blake - Retrograde (10x / 1x artiest)
8. Bobby Caldwell - Open Your Eyes (5x)
9. Solange - Losing You (3x)
10. Queens Of The Stone Age - No One Knows (14x)
11. Britney Spears - ...Baby One More Time (15x)
12. Dr. Dre feat. Hittman, Kurupt, Nate Dogg & Six-Two - Xxplosive (3x)
13. Four Tet - Sing (4x)
14. Tom Tom Club - Genius of Love (3x)
15. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation (4x)
16. Red Zebra - I Can’t Live in a Living Room (5x)
17. Destiny’s Child - Bug a Boo (5x)
18. dEUS - Theme from Turnpike (5x)
19. Feist - My Moon My Man (3x)
20. Mungo Jerry - In the Summertime (12x)
21. Smoke City - Underwater Love (2x)
22. Frank Ocean - Pyramids (5x)
23. Brothers Johnson - Strawberry Letter 23 (3x)
24. Radiohead - No Surprises (14x)
25. Frank Zappa - Dirty Love (2x)
26. Sly & The Family Stone - Family Affair (6x)
27. Disclosure feat. Sam Smith - Latch (6x)
28. Armand Van Helden - U Don’t Know Me (4x)
29. Electric Six - Danger! High Voltage (5x)
30. Rihanna - Rude Boy (3x)
31. The Weeknd - House of Balloons/Glass Table Girls (3x)
32. Beyoncé - Single Ladies (Put a Ring on It) (13x)
33. Beck - Loser (10x)
34. Stan Getz & João Gilberto - The Girl from Ipanema (6x)
35. Andy Stott - Numb (3x)
36. Coolio feat. LV - Gangsta’s Paradise (14x)
37. Stevie Wonder - Have a Talk with God (3x / 2x artiest)
38. George Benson - Give Me the Night (7x)
39. Vampire Weekend - A-Punk (11x)
40. Santigold - Disparate Youth (8x)
41. Björk - Pagan Poetry (3x)
42. Nancy Sinatra - Bang Bang (My Baby Shot Me Down) (10x)
43. Tune-Yards - Bizness (6x)
44. Artful Dodger feat. Craig David - Re-Rewind (When the Crowd Say Bo Selecta) (10x)
45. Nas - It Ain’t Hard to Tell (6x)
46. Gossip - Standing in the Way of Control (4x)
47. Stromae - Alors On Dance (11x)
48. Moloko - Forever More (4x)
49. Truth Hurts feat. Rakim - Addictive (4x)
50. 50 Cent - In Da Club (13x)
51. Whitney Houston - It’s Not Right But It’s Okay (1x)
52. Yazoo - Situation (10x)
53. The xx - Intro (12x)
54. Morcheeba - Rome Wasn’t Built in a Day (8x)
55. Ellie Goulding - Anything Could Happen (4x)
56. Tarkan - Şımarık (10x)
57. Ginuwine - Pony (8x)
58. Prince - Erotic City (3x / 3x artiest)
59. Whirlpool Productions - From: Disco To: Disco (2x)
60. Kanye West feat. Pusha T - Runaway (6x)

En klaarblijkelijk geen The Wire-fans in dit topic, want als enige niet geraden:

Zeg nu zelf, megamakkelijke quiz, toch?

A Tribe Called Quest had ik toch wel mogen weten.

En Latch al helemaal. Vind het niet zo'n sterke single, maar heb hem toch zeker 20 keer gedraaid de laatste maanden. Andy Stott en Whitney Houston was ik vermoedelijk nog wel opgekomen als ik eerder de tijd had genomen, maar dan nog was Luuk buiten bereik gebleven. Mooie overwinning! En ook een hele leuke quiz!

Andy Stott was het gemakkelijkste nummer van allemaal

voor de rest leuke quiz, voor de rest toch een aantal die ik zeker moest weten ... Aretha Franklin, Frank Ocean, Vampire Weekend, The xx,

Leuke quiz

Inderdaad wel een paar keer hierzo (Frank Ocean, Beck,..). Ergste is dat ik nu zie dat ik het nummer van Solange direct na het beluisteren van de introquiz heb gedraaid, en niet heb herkend

Bedankt kemm, ga er nog wat nummers van luisteren (langer dan 2 seconden )

Zeker een leuke quiz, maar van de overblijvende antwoorden (die ik niet had) ken ik ook erg weinig, dus meer zat er voor mij niet in...

Knappe prestatie van Luuk, die zijn score ook heel snel bereikt had!

Kevin ook bedankt, ook vanwege het format dat voor herhaling vatbaar is .

TLC, Waits & Solange had ik toch wel moeten hebben.
En die van Ocean en The Weeknd ken ik ook, maar die vond ik te brak om te onthouden.
Die van Truth Hurts ken ik zo te zien ook, hoewel de naam me helemaal niets zegt.

Leuke, moderne quiz! Misschien wel het leukste concept dat ik al heb zien passeren.

Mooie quiz kemm!
Je hebt er veel tijd aan besteed, met 3 edities aan fragmenten en ook nog alle antwoord-links erbij

Heb net de linkjes van de antwoorden even doorgenomen, heb er wel een aantal gemist maar dat was te verwachten. Was een leuke uitdaging en het blijft knap dat de hele top-3 er zoveel uitgehaald heeft. Felicitaties aan Dwejkk_

..helaas de tweede quiz op rij waar mijn computer niets mee kon: gezien de antwoorden had er een top 10 plek wel ingezeten...jammer

Hmm, er staan nog een hoop bekende titels tussen. De meeste van die nummers ken ik niet zo heel goed, dus hoef ik me niet te schamen voor het feit dat ik ze niet herkend heb

Bedankt kemm! Het was een heerlijke quiz!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.