Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2014, 23:15 uur

Arcade monkeys en Salvadore vervoegen de gelederen.
1. tuktak 70
2. kemm 40
3. arcade monkeys 36
4. Salvadore 30
Al 52 van de 65 fragmenten geraden.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 11:53 uur
Erg leuke quiz, leuk aan elkaar gepraat ook. Wel jammer dat je soms wat moeilijk te verstaan bent. Jouw kuchje op 10:11 kon ik dan weer wél goed horen 

0
geplaatst: 24 juli 2014, 16:03 uur
Ja, maar heel snel een oude headset gebruikt en af en toe er niet helemaal op gelet of de micro wel vlakbij mijn mond stond. Als ik iets moet verduidelijken, laat maar weten!
Nieuwe stand:
1. tuktak 70
2. kemm 40
3. Salvadore 40
4. arcade monkeys 36
5. stoepkrijt 26
Nieuwe stand:
1. tuktak 70
2. kemm 40
3. Salvadore 40
4. arcade monkeys 36
5. stoepkrijt 26
0
geplaatst: 24 juli 2014, 16:39 uur
Trouwens: het thema is ook een beetje 'chronologisch' opgebouwd. Aangezien iedereen het thema wel weet, kan ik zeggen dat het in het begin de softere vormen betreft (hoewel alcohol eigenlijk ook een hard drug is) en later de wat hardere drugs. En af en toe zit er een wat algemenere track tussen (track 1 bijvoorbeeld).
Fragmenten die nog ongeraden zijn:
- 5: 00's van een album met behoorlijk veel stemmen. Luister ook naar het klein stukje stem nog.
- 8: Hitje uit 1958 over een specifiek drankje.
- 11: Onbekende groep op zich, maar toch vooral bekend van dit nummer dat later gecoverd werd door een heel bekende metalband.
- 17: UK hiphop.
- 21: 2004, Belgisch.
- 24: Midden jaren '90 op een bekend elektronisch label gereleased. Lounge/triphop.
- 31: A splitste in B en C. A en B zijn erg bekend; dit is van het minder bekende C, zonder de bekendste figuur van A & B (meer dan 100 stemmen wel, dit album).
- 33: Best een moeilijke deze. 2010, UK.
- 44: Nederlander (net als 45 overigens). Die van 44 is echter wereldbekend, al was dit een semi-hitje voordat hij echte troep ging maken (die nu in de hitlijsten verschijnt).
- 49: Mocht Ceasar meedoen, hij zou het zeker weten. Dit is één van zijn favoriete bands, die ook in de allereerste introquiz zaten die ik meespeelde.
- 52: 2008, US. Een populaire band bij de countryrockers die ook dit jaar nog een nieuw album uitbracht.
- 61: 2003. Uit de slechtste plaat van een singersongwriter uit de USA.
En even wat namen taggen die aan de vorige editie(s) meededen in de hoop dat er wat meer users meedoen:
Edgar18, Dwejkk_, DjFrankie, Arrie, ranboy, Fathead, 2MY, herman, Papartis, Teunnis, inquestos, jassn
Fragmenten die nog ongeraden zijn:
- 5: 00's van een album met behoorlijk veel stemmen. Luister ook naar het klein stukje stem nog.
- 8: Hitje uit 1958 over een specifiek drankje.
- 11: Onbekende groep op zich, maar toch vooral bekend van dit nummer dat later gecoverd werd door een heel bekende metalband.
- 17: UK hiphop.
- 21: 2004, Belgisch.
- 24: Midden jaren '90 op een bekend elektronisch label gereleased. Lounge/triphop.
- 31: A splitste in B en C. A en B zijn erg bekend; dit is van het minder bekende C, zonder de bekendste figuur van A & B (meer dan 100 stemmen wel, dit album).
- 33: Best een moeilijke deze. 2010, UK.
- 44: Nederlander (net als 45 overigens). Die van 44 is echter wereldbekend, al was dit een semi-hitje voordat hij echte troep ging maken (die nu in de hitlijsten verschijnt).
- 49: Mocht Ceasar meedoen, hij zou het zeker weten. Dit is één van zijn favoriete bands, die ook in de allereerste introquiz zaten die ik meespeelde.
- 52: 2008, US. Een populaire band bij de countryrockers die ook dit jaar nog een nieuw album uitbracht.
- 61: 2003. Uit de slechtste plaat van een singersongwriter uit de USA.
En even wat namen taggen die aan de vorige editie(s) meededen in de hoop dat er wat meer users meedoen:
Edgar18, Dwejkk_, DjFrankie, Arrie, ranboy, Fathead, 2MY, herman, Papartis, Teunnis, inquestos, jassn
0
geplaatst: 24 juli 2014, 16:53 uur
Een quiz van 35 minuten 
Ik zal eens wat antwoorden opsturen.
Ben nu bij 5 en die weet ik iig wel.

Ik zal eens wat antwoorden opsturen.
Ben nu bij 5 en die weet ik iig wel.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 16:57 uur
Zoals ik al tegen Salvadore zei: toen hij klaar was verschoot ik er zelf van maar ontbrak de zin om er een kortere te maken. Dus heb ik deze maar online gezwierd; de vorige twee waren immers ook niet min (100 en 60 fragmenten).
Tof dat je meedoet in ieder geval, herman!
Tof dat je meedoet in ieder geval, herman!

0
geplaatst: 24 juli 2014, 17:19 uur
Heb de eerste 30 fragmenten beluisterd en nog even geskipt naar de andere die niet zijn geraden. Volgens mij heb ik 44 een jaar of 5 nog wel eens op een feestje van ons horen draaien, maar ik kan niet meer op zijn naam komen. Is niet helemaal mijn stijl. 

0
geplaatst: 24 juli 2014, 17:32 uur
Ik had hem al gespot en als ik een keertje tijd vind ga ik mee doen!
0
geplaatst: 24 juli 2014, 17:40 uur
Teunnis schreef:
+1, maar ik ga proberen tijd te vinden dit weekend.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 18:07 uur
Oké, Edgar & Teun! 
Herman heeft intussen al ingezonden voor de eerste 30 fragmenten. Hij is de eerste die 5, 8 en de artiest van 44 vindt.
Nieuwe stand:
1. tuktak 70
2. kemm 40
3. Salvadore 40
4. arcade monkeys 36
5. herman 34
6. stoepkrijt 26

Herman heeft intussen al ingezonden voor de eerste 30 fragmenten. Hij is de eerste die 5, 8 en de artiest van 44 vindt.
Nieuwe stand:
1. tuktak 70
2. kemm 40
3. Salvadore 40
4. arcade monkeys 36
5. herman 34
6. stoepkrijt 26
0
geplaatst: 25 juli 2014, 00:45 uur
Eerste tien minuten heb ik erop zitten, zal 'm later verder luisteren.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 15:30 uur
5, 8, 11, 21 en 52 zijn intussen geraden.
Dat levert de volgende stand op:
1. tuktak 70
2. kemm 48
3. Salvadore 40
4. arcade monkeys 36
5. herman 34
6. stoepkrijt 32
Kemm lijkt tuktak te gaan bestoken voor de troon, terwijl stoepkrijt opklimt uit het dal. Alles ligt vooralsnog dicht bij elkaar, afgezien van tuktak. Precies een beetje de Tour van dit jaar, met tuktak als Nibali... Maar wie weet herrijst Alberto Contadwejkkor uit de doden, samen met Christopher Froomedgar18? Of veegt Christopherman Horner net als in de Vuelta de vloer aan met tuktak? En wat doen we met Valverde Belmonteun, Laurens Teun Dam, Richie Porteun of Teunjay van Garderen?
Dat levert de volgende stand op:
1. tuktak 70
2. kemm 48
3. Salvadore 40
4. arcade monkeys 36
5. herman 34
6. stoepkrijt 32
Kemm lijkt tuktak te gaan bestoken voor de troon, terwijl stoepkrijt opklimt uit het dal. Alles ligt vooralsnog dicht bij elkaar, afgezien van tuktak. Precies een beetje de Tour van dit jaar, met tuktak als Nibali... Maar wie weet herrijst Alberto Contadwejkkor uit de doden, samen met Christopher Froomedgar18? Of veegt Christopherman Horner net als in de Vuelta de vloer aan met tuktak? En wat doen we met Valverde Belmonteun, Laurens Teun Dam, Richie Porteun of Teunjay van Garderen?
0
geplaatst: 26 juli 2014, 18:01 uur
Edgar18 komt meedoen en hoe! Hij is de eerste die 24, 31, 33, 44 (helemaal) en 61 weet te raden.
1. Edgar18 92
2. tuktak 70
3. kemm 48
4. Salvadore 40
5. arcade monkeys 36
6. herman 34
7. stoepkrijt 32
Dat betekent overigens dat enkel 17 en 49 ongeraden blijven. 17 is nochtans afkomstig van een classic album (als je het mij vraagt). Wat het vinden van dit fragment mogelijk bemoeilijkt is dat er geen themaverwijzingen in titel/artiest/album zitten (hoewel artiest er eventueel aan gelinkt kan worden). Het nummer gaat gewoon over drugs, met name alcohol versus weed.
49 is mogelijk de moeilijkste in de hele contest: de bandnaam is een Engels alternatief voor joint, terwijl de titel perfect aansluit bij de themagerelateerde woorden in zowel 48 als 50. Vergeet ook niet dat user Ceasar grote fan van deze band is
1. Edgar18 92
2. tuktak 70
3. kemm 48
4. Salvadore 40
5. arcade monkeys 36
6. herman 34
7. stoepkrijt 32
Dat betekent overigens dat enkel 17 en 49 ongeraden blijven. 17 is nochtans afkomstig van een classic album (als je het mij vraagt). Wat het vinden van dit fragment mogelijk bemoeilijkt is dat er geen themaverwijzingen in titel/artiest/album zitten (hoewel artiest er eventueel aan gelinkt kan worden). Het nummer gaat gewoon over drugs, met name alcohol versus weed.
49 is mogelijk de moeilijkste in de hele contest: de bandnaam is een Engels alternatief voor joint, terwijl de titel perfect aansluit bij de themagerelateerde woorden in zowel 48 als 50. Vergeet ook niet dat user Ceasar grote fan van deze band is

0
geplaatst: 27 juli 2014, 12:43 uur
Het valt wat stil... Gaan jullie Edgar zomaar laten winnen? Oké, het is lekker weer, maar je moet natuurlijk prioriteiten kunnen stellen 
Laten we het erop houden dat ik één van de dagen wat korte tips post die jullie in staat moeten stellen om elkaar het vuur aan de schenen te leggen.

Laten we het erop houden dat ik één van de dagen wat korte tips post die jullie in staat moeten stellen om elkaar het vuur aan de schenen te leggen.
0
geplaatst: 27 juli 2014, 18:03 uur
Stoepkrijt heeft arcade monkeys intussen verwezen naar de rode lantaarn-positie. En herman heeft een forse inhaalbeweging gemaakt naar voren! Aangezien hij nog behoorlijk wat titels moet invullen, staat hij virtueel zo goed als gelijk met Edgar18. Spannend!
1. Edgar18 92
2. herman 82
3. tuktak 70
4. kemm 48
5. Salvadore 40
6. stoepkrijt 38
7. arcade monkeys 36
1. Edgar18 92
2. herman 82
3. tuktak 70
4. kemm 48
5. Salvadore 40
6. stoepkrijt 38
7. arcade monkeys 36
0
tuktak
geplaatst: 28 juli 2014, 10:57 uur
Ik weet er ook nog wel een paar, zeker met wat extra tips. Heb alle logische uk rap albums even snel gescanned op intro's maar ben het juiste nummer nog niet tegen gekomen 

0
geplaatst: 28 juli 2014, 14:54 uur
Dan heb je toch één van de meest essentiële gemist, of er gewoon overheen geluisterd 
Straks zal ik proberen wat korte hints (vaak jaartal + land + eventueel een kleine omschrijving als het een moeilijk fragment blijkt) online zetten.

Straks zal ik proberen wat korte hints (vaak jaartal + land + eventueel een kleine omschrijving als het een moeilijk fragment blijkt) online zetten.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 18:52 uur
Een grotere klus dan ik dacht, maar nu kunnen jullie tenminste verder!
1. UK, 2009 - de titel is een algemeen statement over het thema wat sommigen ook al wel eens durven beweren over alle wielrenners.
DRANK
2. UK, 1994 - het enige nummer dat niet louter over drank handelt, maar ook een andere verslaving in de titel betrekt (die net als alcohol legaal aangekocht kan worden)
3. US, 2006 - link met thema zit in de albumnaam
4. US, 2002 - het zijn niet de Dropkick Murphys
5. US, 2003 - hogesnelheidsprogherrie van een debuutalbum
6. US, 2013 - als je genoeg drinkt en niet té veel, word je misschien wel een beetje geil
7. UK, 2001 - bekende band, minder bekend nummer over het mengen van drank
8. UK, 1958 - speciaal nummer voor een speciaal drankje dat het in Scrabble best aardig zou doen
9. NL, 1990 - is dit nu echt nog niet door iedereen geraden? Misschien zien jullie door de bomen het bos niet meer.
10. BE, 2010 - toch wel een van de grootste Belgische exportproducten van de laatste jaren
11. IER, 1967 - Onbekende groep op zich, maar toch vooral bekend van dit nummer dat later gecoverd werd door een heel bekende metalband.
12. US, 1967 - liedje over een Amerikaanse staat
13. UK, 1993 - nog eentje, maar dan ook even iets anders om te bekomen
14. US, 1998 - R&B-hitje
15. BE, 1989 - klassieker in het Belgische rocklandschap; blijkbaar moeilijker voor Nederlanders. Het nummer gaat erover dat je krampachtig die laatste slokjes uit de fles probeert te krijgen.
16. UK, 2006 - terwijl dit nummer dan weer gaat over hoe je wandelt na al die slokken
WEED
17. UK, 2002 - een algemeen nummertje over alcohol en weed
18. US, 1966 - theme song van een bekende tv-serie
19. UK, 1982 - de jeugd van tegenwoordig zingt over het doorgeven van
20. US, 1993 - de drang van sommigen wordt uitgedrukt in dit nummer, en zoals reeds gezegd: niet van Shy FX & UK Apachi
21. BE, 2004 - met veel fantasie kun je de bandnaam ook aan 'drank' koppelen, tenminste als je een 'h' weglaat
22. NL, 1995 - gewoon de goeie afslag nemen en je vindt het wel
23. US, 2000 - ik ging wat tipjes typen, maar toen... Anyway, dit is een wereldhit geweest.
24. UK, 1995 - van dat hele bekende electronic-label. De albumtitel is van belang en dat is een woordspeling op een grote hiphopklassieker van way back.
25. OOS, 2007 - de zon schijnt, en als je dan verloren loopt in deze stad...
26. US, 2001 - de voornaam van deze vrouw wordt al wel eens gebruikt om aan weed te refereren
27. US, 2001 - wie ze raadt door deze tip heeft een gevoel voor woordspelingen
28. US, 1998 - hoewel er een vrouw meedoet op dit nummer, is dat niet degene waar de heren het tegenwoordig mee rooien. Tegenwoordig zijn ze immers één van de bekendste acts ter wereld.
29. UK, 2005 - ik denk dat we allemaal hopen dat deze man eens stopt met muziek maken en zoals beloofd naar Bedlam trekt
30. US, 2004 - hiphopklassieker. Als je het niet vindt, moet je misschien met stenen gooien (à la Dale Cooper in Twin Peaks).
TRANSACTIES
31. UK, 2006 - ik vind dit nog steeds een goeie tip: "A splitste in B en C. A en B zijn erg bekend; dit nummer is van het minder bekende C, zonder de bekendste figuur van A & B". Ten slotte voeg ik nog toe dat deze groep lelijke en mooie dingen heeft gemaakt.
32. US, 1996 - met redelijke twijfel noem ik dit toch ook een hiphopklassieker.
33. UK, 2010 - de bandnaam gelijkt op een vaak gebruikt orgaan van de mens en verder is de term folktronica voor dit soort groepjes uitgevonden.
34. US 2000 - gebracht door een wijs iemand met zowel ervaringen aan de kust als in de stad
35. US, 1993 - jeetje, nog een hiphopklassieker
HARD DRUGS
36. US, 2007 - toch wel een bekende plaat bij de liefhebbers van de iets experimentelere muziek. Momenteel heeft alleen tuktak deze, dus komop, bro's!
37. BE, 2002 - volgens de albumtitel een specifiek soort brandstichter, al gaat het nummer waarschijnlijk over de shit die hij vanuit Malmö laat overkomen naar de haven van Antwerpen
38. NL, 2005 - een hardrock/punkrockgroep met een voorliefde voor een fictief vliegend jongetje
39. IT, 1977 - iemand gokte hier Daft Punk en dat was niet eens zo verwonderlijk
40. US, 1991 - klassieker vanop een legendarisch label
41. UK, 1982 - hoewel ik er geen ervaring mee heb, hoor ik dat je zintuigen af en toe hard flippen bij hard drugs
42. BE, 1988 (single)/1991 - een klassieker uit België. New beat, industrial, ...
43. UK, 1998 - minder bekend nummer van een classic album in de dancewereld
44. NL, 2010 (single)/2011 - van een artiest die tegenwoordig vrij veel troep maakt en zelfs tot het kransje wereldcelebs behoort, maar dat heeft hij ook te danken aan zijn romance met de celebrity die ooit declameerde dat sterren blind zijn. Over het nummer: als je wat invoert dat met thema te maken heeft, kom je er heus wel.
45. NL, 2009 - een artiest die duidelijk uit Den Haag afkomstig is. De albumtitel verwijst eveneens naar een onvermogen tot stabiliteit (zoals de tracktitel van 16), terwijl de tracktitel toch ook iets heeft te maken met hard drugs.
46. BE, 1994 - Belgische cultklassieker uit het Antwerpse. De band, wiens naam duidelijk een parodie is op een erg bekende film, hield er in 2001 al mee op.
47. US, 2010 - een punkgroepje waarvan de zanger in 2009 op Primavera stond onder invloed van (vermoedelijk) heel wat hard drugs.
48. BE, 2001 - alter ego van twee bekende Belgen
49. DUI, 1981 - de bandnaam is een Engels alternatief voor joint, terwijl de titel perfect aansluit bij de themagerelateerde woorden in zowel 48 als 50. Vergeet ook niet dat user Ceasar grote fan van deze band is.
50. JAM, 1977 - een vrij grote hit geweest
51. US, 2003 - een hiphopnummer over Zuid-Amerikaanse drugs
52. US, 2008 - een populaire band bij de countryrockers die ook dit jaar nog een nieuw album uitbracht. Speciaal ook voor de liefhebbers van Breaking Bad.
53. US, 2005 - een vrij bruut nummer over het verkopen van je reet voor een specifieke drug
54. US, 1967 - wie deze nog niet had, mag niet meer meedoen! Banaan.
55. US, 1997 - afkomstig van een bekende groep (één persoon eigenlijk met wat variërende bandleden) en gemaakt voor een film van een regisseur die ik al indirect vermeld heb in één van mijn tipjes.
56. US, 2000 - een mooie oplijsting van verschillende drugs
STAY OFF THE DRUGS, CHILDREN!
57. US, 2014 - enorm populair op MuMe.
58. BE, 1995 - een hit die internationaal heeft gescoord.
59. US, 2001 - een popidool dat zich toen nog verkeerd begrepen voelde.
60. UK, 1997 - deze heeft iedereen al wel, denk ik. Zoniet, dan zet je voor jezelf maar een bitterzoete symfonie op om wat te huilen.
61. US, 2003 - een geliefde singersongwriter, buiten dan op deze nogal harde plaat die ook op MuMe als slecht wordt onthaald.
62. CAN, 2007 - als je vriend te veel drugs doet, kan je misschien met hem samenzitten en hem aanraden om het niet meer te doen terwijl je wat quotes uit een bijbel erbij haalt ofzo.
63. UK, 2007 - ietwat ironisch; deze songtitel bij deze artiestennaam.
64. UK, 2006 - en als het echt niet meer gaat, moet je ze naar een bepaalde plek sturen.
65. US, 1989 - maar uiteindelijk sterven we toch allemaal. Daahaag!
1. UK, 2009 - de titel is een algemeen statement over het thema wat sommigen ook al wel eens durven beweren over alle wielrenners.
DRANK
2. UK, 1994 - het enige nummer dat niet louter over drank handelt, maar ook een andere verslaving in de titel betrekt (die net als alcohol legaal aangekocht kan worden)
3. US, 2006 - link met thema zit in de albumnaam
4. US, 2002 - het zijn niet de Dropkick Murphys
5. US, 2003 - hogesnelheidsprogherrie van een debuutalbum
6. US, 2013 - als je genoeg drinkt en niet té veel, word je misschien wel een beetje geil
7. UK, 2001 - bekende band, minder bekend nummer over het mengen van drank
8. UK, 1958 - speciaal nummer voor een speciaal drankje dat het in Scrabble best aardig zou doen
9. NL, 1990 - is dit nu echt nog niet door iedereen geraden? Misschien zien jullie door de bomen het bos niet meer.
10. BE, 2010 - toch wel een van de grootste Belgische exportproducten van de laatste jaren
11. IER, 1967 - Onbekende groep op zich, maar toch vooral bekend van dit nummer dat later gecoverd werd door een heel bekende metalband.
12. US, 1967 - liedje over een Amerikaanse staat
13. UK, 1993 - nog eentje, maar dan ook even iets anders om te bekomen
14. US, 1998 - R&B-hitje
15. BE, 1989 - klassieker in het Belgische rocklandschap; blijkbaar moeilijker voor Nederlanders. Het nummer gaat erover dat je krampachtig die laatste slokjes uit de fles probeert te krijgen.
16. UK, 2006 - terwijl dit nummer dan weer gaat over hoe je wandelt na al die slokken
WEED
17. UK, 2002 - een algemeen nummertje over alcohol en weed
18. US, 1966 - theme song van een bekende tv-serie
19. UK, 1982 - de jeugd van tegenwoordig zingt over het doorgeven van
20. US, 1993 - de drang van sommigen wordt uitgedrukt in dit nummer, en zoals reeds gezegd: niet van Shy FX & UK Apachi
21. BE, 2004 - met veel fantasie kun je de bandnaam ook aan 'drank' koppelen, tenminste als je een 'h' weglaat
22. NL, 1995 - gewoon de goeie afslag nemen en je vindt het wel
23. US, 2000 - ik ging wat tipjes typen, maar toen... Anyway, dit is een wereldhit geweest.
24. UK, 1995 - van dat hele bekende electronic-label. De albumtitel is van belang en dat is een woordspeling op een grote hiphopklassieker van way back.
25. OOS, 2007 - de zon schijnt, en als je dan verloren loopt in deze stad...
26. US, 2001 - de voornaam van deze vrouw wordt al wel eens gebruikt om aan weed te refereren
27. US, 2001 - wie ze raadt door deze tip heeft een gevoel voor woordspelingen
28. US, 1998 - hoewel er een vrouw meedoet op dit nummer, is dat niet degene waar de heren het tegenwoordig mee rooien. Tegenwoordig zijn ze immers één van de bekendste acts ter wereld.
29. UK, 2005 - ik denk dat we allemaal hopen dat deze man eens stopt met muziek maken en zoals beloofd naar Bedlam trekt
30. US, 2004 - hiphopklassieker. Als je het niet vindt, moet je misschien met stenen gooien (à la Dale Cooper in Twin Peaks).
TRANSACTIES
31. UK, 2006 - ik vind dit nog steeds een goeie tip: "A splitste in B en C. A en B zijn erg bekend; dit nummer is van het minder bekende C, zonder de bekendste figuur van A & B". Ten slotte voeg ik nog toe dat deze groep lelijke en mooie dingen heeft gemaakt.
32. US, 1996 - met redelijke twijfel noem ik dit toch ook een hiphopklassieker.
33. UK, 2010 - de bandnaam gelijkt op een vaak gebruikt orgaan van de mens en verder is de term folktronica voor dit soort groepjes uitgevonden.
34. US 2000 - gebracht door een wijs iemand met zowel ervaringen aan de kust als in de stad
35. US, 1993 - jeetje, nog een hiphopklassieker
HARD DRUGS
36. US, 2007 - toch wel een bekende plaat bij de liefhebbers van de iets experimentelere muziek. Momenteel heeft alleen tuktak deze, dus komop, bro's!
37. BE, 2002 - volgens de albumtitel een specifiek soort brandstichter, al gaat het nummer waarschijnlijk over de shit die hij vanuit Malmö laat overkomen naar de haven van Antwerpen
38. NL, 2005 - een hardrock/punkrockgroep met een voorliefde voor een fictief vliegend jongetje
39. IT, 1977 - iemand gokte hier Daft Punk en dat was niet eens zo verwonderlijk
40. US, 1991 - klassieker vanop een legendarisch label
41. UK, 1982 - hoewel ik er geen ervaring mee heb, hoor ik dat je zintuigen af en toe hard flippen bij hard drugs
42. BE, 1988 (single)/1991 - een klassieker uit België. New beat, industrial, ...
43. UK, 1998 - minder bekend nummer van een classic album in de dancewereld
44. NL, 2010 (single)/2011 - van een artiest die tegenwoordig vrij veel troep maakt en zelfs tot het kransje wereldcelebs behoort, maar dat heeft hij ook te danken aan zijn romance met de celebrity die ooit declameerde dat sterren blind zijn. Over het nummer: als je wat invoert dat met thema te maken heeft, kom je er heus wel.
45. NL, 2009 - een artiest die duidelijk uit Den Haag afkomstig is. De albumtitel verwijst eveneens naar een onvermogen tot stabiliteit (zoals de tracktitel van 16), terwijl de tracktitel toch ook iets heeft te maken met hard drugs.
46. BE, 1994 - Belgische cultklassieker uit het Antwerpse. De band, wiens naam duidelijk een parodie is op een erg bekende film, hield er in 2001 al mee op.
47. US, 2010 - een punkgroepje waarvan de zanger in 2009 op Primavera stond onder invloed van (vermoedelijk) heel wat hard drugs.
48. BE, 2001 - alter ego van twee bekende Belgen
49. DUI, 1981 - de bandnaam is een Engels alternatief voor joint, terwijl de titel perfect aansluit bij de themagerelateerde woorden in zowel 48 als 50. Vergeet ook niet dat user Ceasar grote fan van deze band is.
50. JAM, 1977 - een vrij grote hit geweest
51. US, 2003 - een hiphopnummer over Zuid-Amerikaanse drugs
52. US, 2008 - een populaire band bij de countryrockers die ook dit jaar nog een nieuw album uitbracht. Speciaal ook voor de liefhebbers van Breaking Bad.
53. US, 2005 - een vrij bruut nummer over het verkopen van je reet voor een specifieke drug
54. US, 1967 - wie deze nog niet had, mag niet meer meedoen! Banaan.
55. US, 1997 - afkomstig van een bekende groep (één persoon eigenlijk met wat variërende bandleden) en gemaakt voor een film van een regisseur die ik al indirect vermeld heb in één van mijn tipjes.
56. US, 2000 - een mooie oplijsting van verschillende drugs
STAY OFF THE DRUGS, CHILDREN!
57. US, 2014 - enorm populair op MuMe.
58. BE, 1995 - een hit die internationaal heeft gescoord.
59. US, 2001 - een popidool dat zich toen nog verkeerd begrepen voelde.
60. UK, 1997 - deze heeft iedereen al wel, denk ik. Zoniet, dan zet je voor jezelf maar een bitterzoete symfonie op om wat te huilen.
61. US, 2003 - een geliefde singersongwriter, buiten dan op deze nogal harde plaat die ook op MuMe als slecht wordt onthaald.
62. CAN, 2007 - als je vriend te veel drugs doet, kan je misschien met hem samenzitten en hem aanraden om het niet meer te doen terwijl je wat quotes uit een bijbel erbij haalt ofzo.
63. UK, 2007 - ietwat ironisch; deze songtitel bij deze artiestennaam.
64. UK, 2006 - en als het echt niet meer gaat, moet je ze naar een bepaalde plek sturen.
65. US, 1989 - maar uiteindelijk sterven we toch allemaal. Daahaag!
0
geplaatst: 28 juli 2014, 22:53 uur
Arcade monkeys hopt weer over stoepkrijt en hijst zichzelf naast Salvadore, terwijl tuktak zijn turbo aanschakelt en als eerste de grens van de 100 punten overschrijdt! Hij heeft wel aangegeven dat hij zijn maximum bereikt heeft, dus Edgar en Herman zijn zeker niet verloren. Ook kemm zie ik nog een heuse sprong maken, evenals Teunnis, die achteraan even zijn concurrentie uitcheckt, alvorens de resterende +40 onbeluisterde fragmenten aan te snijden.
1. tuktak 103
2. Edgar18 92
3. herman 82
4. kemm 48
5. Salvadore 40
6. arcade monkeys 40
7. stoepkrijt 38
8. Teunnis 27
1. tuktak 103
2. Edgar18 92
3. herman 82
4. kemm 48
5. Salvadore 40
6. arcade monkeys 40
7. stoepkrijt 38
8. Teunnis 27
0
geplaatst: 30 juli 2014, 00:35 uur
Voorlopig bestookt niemand tuktak, maar vandaag meldde zich wel een nieuwe deelnemer aan: pjh1967! Na een eerste inzending heeft hij al een mooi aantal van 45 punten waarmee hij zich lekker in de subtop nestelt.
1. tuktak 103
2. Edgar18 92
3. herman 82
4. kemm 48
5. pjh1967 45
6. Salvadore 40
7. arcade monkeys 40
8. stoepkrijt 38
9. Teunnis 27
Is de rek er overigens al wat uit, want zo te zien is er niet veel enthousiasme meer? Of ontbreekt het jullie aan tijd? Als dat het geval is, kan ik de quiz eventueel nog wel een poosje laten staan? Of misschien toch best dit weekend al afronden?
1. tuktak 103
2. Edgar18 92
3. herman 82
4. kemm 48
5. pjh1967 45
6. Salvadore 40
7. arcade monkeys 40
8. stoepkrijt 38
9. Teunnis 27
Is de rek er overigens al wat uit, want zo te zien is er niet veel enthousiasme meer? Of ontbreekt het jullie aan tijd? Als dat het geval is, kan ik de quiz eventueel nog wel een poosje laten staan? Of misschien toch best dit weekend al afronden?
0
geplaatst: 30 juli 2014, 06:52 uur
In mijn geval is de tijd het probleem maar ik probeer vanavond of morgen nog iets verder te komen.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 23:00 uur
Zaterdagmiddag zal ik de introquiz stopzetten, zodat iedereen nog wat tijd heeft om met de hints aan de slag te gaan
Hopelijk gebeurt dat nog, anders heb ik die hints voor slechts drie mensen geschreven.
Hopelijk gebeurt dat nog, anders heb ik die hints voor slechts drie mensen geschreven.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 12:15 uur
pjh1967 komt aansluiten bij de top, terwijl stoepkrijt zich naast kemm probeert te settelen.
1. tuktak 103
2. Edgar18 92
3. herman 82
4. pjh1967 75
5. kemm 48
6. stoepkrijt 47
7. Salvadore 40
8. arcade monkeys 40
9. Teunnis 27
1. tuktak 103
2. Edgar18 92
3. herman 82
4. pjh1967 75
5. kemm 48
6. stoepkrijt 47
7. Salvadore 40
8. arcade monkeys 40
9. Teunnis 27
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 11:02 uur
Het lijkt erop dat deze introquiz een etappe van de Ronde van de Zuid-Chinese Zee wordt want niemand minder dan Cheng Ji maakt een behoorlijke kans op de ritzege!
1. tuktak 103
2. Lukas 100
3. Edgar18 92
4. herman 82
5. pjh1967 75
6. kemm 48
7. stoepkrijt 47
8. Salvadore 40
9. arcade monkeys 40
10. Teunnis 27
1. tuktak 103
2. Lukas 100
3. Edgar18 92
4. herman 82
5. pjh1967 75
6. kemm 48
7. stoepkrijt 47
8. Salvadore 40
9. arcade monkeys 40
10. Teunnis 27
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 13:14 uur
Lukas heeft - zoals verwacht - de koppositie overgenomen! Zijn score bedraagt 108 punten.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 13:42 uur
Ik weet dat ik er veel te laat mee ben, maar heb je de kwis ook niet als mp3 beschikbaar, die hearthis site is niet beschikbaar voor mij (op het werk) en dus is het een beetje moeilijk om mee te doen. En ik dacht steevast, ik ga er vanavond aan denken en eens luisteren, maar niet dus...
En in het andere geval probeer ik het wel met de hints alleen
En in het andere geval probeer ik het wel met de hints alleen

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 15:07 uur
Dan is het wel net iets moeilijker om te weten met welk fragment je bezig bent, maar ach. Als je ze zonder nummer inzendt is het heus ook goed 
EDIT: Hier kan je hem pindakazen (of ook gewoon beluisteren), kabouter76.

EDIT: Hier kan je hem pindakazen (of ook gewoon beluisteren), kabouter76.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 16:25 uur
Dankjewel,
wat een geweldige kwis, ik ben zeer slecht in intro's, dat is alweer gebleken. Maar het was me zeer aangenaam, hoewel het toch voornamelijk de tips waren die het hem deden...
wat een geweldige kwis, ik ben zeer slecht in intro's, dat is alweer gebleken. Maar het was me zeer aangenaam, hoewel het toch voornamelijk de tips waren die het hem deden...
0
geplaatst: 2 augustus 2014, 16:27 uur
Misschien dat er sommigen niets te doen hebben in het weekend, dus laat ik de quiz nog even staan tot zondagavond vermits er toch geen nieuwe volgt.
Toch al 11 deelnemers intussen
1. Lukas 108
2. tuktak 103
3. Edgar18 92
4. herman 82
5. pjh1967 75
6. kemm 48
7. stoepkrijt 47
8. kabouter76 44
9. Salvadore 40
10. arcade monkeys 40
11. Teunnis 27