Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2015, 11:33 uur
Ploppesteksel schreef:
Hoe werkt het precies? Ik heb intussen een account en zit te spelen, maar ik zie niet in hoe je tegen elkaar kan spelen. Al komt dat misschien ook door het late uur... Net een lied van Milow op m'n bord gekregen, dus ik hou het maar voor bekeken.
En die records, vaak 2 seconden en een klets.
Ik zit altijd aan 5 omdat ik alles correct wil intypen.
Hoe werkt het precies? Ik heb intussen een account en zit te spelen, maar ik zie niet in hoe je tegen elkaar kan spelen. Al komt dat misschien ook door het late uur... Net een lied van Milow op m'n bord gekregen, dus ik hou het maar voor bekeken.
En die records, vaak 2 seconden en een klets.
Ik zit altijd aan 5 omdat ik alles correct wil intypen. Er zijn vaak alleen mensen om tegen te spelen op prime time. Dat gaat verder automatisch, iedereen op hetzelfde niveau komt in dezelfde game terecht.
Ja, die records zijn vrij bizar maar bedenk wel dat je enkele typefouten mag maken waarna het nog gewoon goed wordt gerekend. Maar 2-3 seconden haal ik ook echt niet.
0
geplaatst: 4 juni 2015, 18:03 uur
Dan ben ik gelukkig niet de enige

En als dat eenmaal in je systeem zit...
0
geplaatst: 4 juni 2015, 19:58 uur
Leuk spelletje. Ziet er goed uit ook.
Zijn de nummers in 'normal' wat uitdagender? Die wereldhits geloof ik wel...
Edit: Ronde gewonnen met een 100% score. Morgen maar eens een eigen account aanmaken en zo snel mogelijk level 5 zien te halen.
Zijn de nummers in 'normal' wat uitdagender? Die wereldhits geloof ik wel...
Edit: Ronde gewonnen met een 100% score. Morgen maar eens een eigen account aanmaken en zo snel mogelijk level 5 zien te halen.

0
geplaatst: 4 juni 2015, 21:35 uur
Daar raak je inderdaad niet vanaf. Gisteren typte ik 'Red' in, puur als gok. Bleek dat het eerste woord 'Der' was en mijn 'Red' werd dus alsnog juist gerekend. Ik wou haast een klachtenbrief schrijven naar Songclash hoe het kan dat zoiets in godsnaam wordt goedgekeurd 

0
geplaatst: 5 juni 2015, 01:28 uur
Die Duitsers spelen er volgens mij al een paar jaar. Dan moet je op den duur wel die hele database van ca. 4000 nummers uit je hoofd kennen.
0
geplaatst: 7 juni 2015, 20:51 uur
leuk quizje, maar ik zit de hele tijd in mijn eentje, klopt dat?
0
geplaatst: 7 juni 2015, 23:09 uur
Fathead schreef:
leuk quizje, maar ik zit de hele tijd in mijn eentje, klopt dat?
Ik heb slechts een paar keer gespeeld en de helft van de tijd zat ik ook alleen. Dat komt misschien omdat je nog maar net begonnen bent en verplicht in 'Easy' moet spelen, waar eigenlijk niet veel users zitten?leuk quizje, maar ik zit de hele tijd in mijn eentje, klopt dat?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 april 2018, 07:59 uur
criminaliteit.mp3 ~ PixelDrain File
Kwisje gemaakt door een bekende van mij. Voor de liefhebbers. Hij maakt er 2 per maand ongeveer.
Thema Willem Holleeder
Antwoorden meestal na een dag of 3
Kwisje gemaakt door een bekende van mij. Voor de liefhebbers. Hij maakt er 2 per maand ongeveer.
Thema Willem Holleeder
Antwoorden meestal na een dag of 3
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2018, 18:11 uur
Antwoorden van de quiz
1 Clean Bandit - Rather Be
2 Specials - Gangsters
3 The Killers- Human
4 Smiths - Shoplifters of the World Unite
5 Osdorp Posse - Moordenaar
6 Feragal Sharkey - You Little Thief
7 Stranglers - Skindeep
8 Fun lovin Criminals - Fun lovin Criminal
9 The Clash - Bankrobber
10 Boef - Habibi
1 Clean Bandit - Rather Be
2 Specials - Gangsters
3 The Killers- Human
4 Smiths - Shoplifters of the World Unite
5 Osdorp Posse - Moordenaar
6 Feragal Sharkey - You Little Thief
7 Stranglers - Skindeep
8 Fun lovin Criminals - Fun lovin Criminal
9 The Clash - Bankrobber
10 Boef - Habibi
0
geplaatst: 29 april 2018, 20:13 uur
Net als vorige introquiz krijg ik dit op mijn scherm als ik op de link klik:
Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren
Vandaar dat ik niet verder probeer.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 april 2018, 20:15 uur
Raar krijg ik niet Rob. Is in ieder geval een veilige site. Kwis speel ik al sinds Januari. Ook op mijn foon geen probleem
0
geplaatst: 29 april 2018, 20:28 uur
Doet het hier prima.
Ben bij het tweede fragment maar wat een enorm lange fragmenten, waarbij je zelfs titels uitgebreid laat horen... Anyway, eerste indruk, maar hij doet het dus. Ik luister verder.
Ben bij het tweede fragment maar wat een enorm lange fragmenten, waarbij je zelfs titels uitgebreid laat horen... Anyway, eerste indruk, maar hij doet het dus. Ik luister verder.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 april 2018, 20:33 uur
Arrie schreef:
Doet het hier prima.
Doet het hier prima.
Ik niet deze komt vanuit een Facebook topic. En is laagdrempelig. Zulke topics vind ik zelf het leukst
0
geplaatst: 29 april 2018, 20:47 uur
Ah, ik had de vorige gemist, dus dacht dat je hem zelf had gemaakt voor MuMe. Maar wij waren niet het beoogde publiek, begrijp ik.
Anyway, is het nog de bedoeling dat we onze antwoorden naar jou toe PM'en, net zoals vroeger?
Vind hem grotendeels erg makkelijk, maar er zitten een paar tussen die lastiger zijn, m.n. de artiest van 10 (wordt heel diep graven) en nota bene het hiphopfragment herkende ik ook niet.
Anyway, is het nog de bedoeling dat we onze antwoorden naar jou toe PM'en, net zoals vroeger?
Vind hem grotendeels erg makkelijk, maar er zitten een paar tussen die lastiger zijn, m.n. de artiest van 10 (wordt heel diep graven) en nota bene het hiphopfragment herkende ik ook niet.
0
geplaatst: 29 april 2018, 20:48 uur
DjFrankie schreef:
Ik niet deze komt vanuit een Facebook topic. En is laagdrempelig. Zulke topics vind ik zelf het leukst
(quote)
Ik zou denken dat jij als diehard quizzer wel wat meer uitdaging zoekt.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 april 2018, 20:55 uur
Ik had 1 fout. Ik kan ook de antwoorden via spoiler posten zoals bij de criminaliteits kwis.
En alle kwissen zijn voor mij uitdaging. Degene die ik fout had heb jij zeker goed Arrie ?
En alle kwissen zijn voor mij uitdaging. Degene die ik fout had heb jij zeker goed Arrie ?
0
geplaatst: 29 april 2018, 20:59 uur
Dat snap ik, maar niet elke quiz biedt evenveel uitdaging. Als jij er slechts eentje fout had, biedt deze dus relatief weinig uitdaging. Jij doet het nu overkomen alsof laagdrempelige quizzen jouw favoriete quizzen zijn, en dat vond ik wel opvallend.
En ik heb net al bedacht wat het hiphopnummer is. Ik ken hem wel natuurlijk maar hij was even weggezakt.
En ik heb net al bedacht wat het hiphopnummer is. Ik ken hem wel natuurlijk maar hij was even weggezakt.

2
geplaatst: 29 april 2018, 21:26 uur
Heb hem even opnieuw geüpload op Wetransfer, voor ranboy en anderen die een soortgelijk probleem ondervinden: https://we.tl/FR5LeJwMxm
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 april 2018, 22:54 uur
Arrie schreef:
Dat snap ik, maar niet elke quiz biedt evenveel uitdaging. Als jij er slechts eentje fout had, biedt deze dus relatief weinig uitdaging. Jij doet het nu overkomen alsof laagdrempelige quizzen jouw favoriete quizzen zijn, en dat vond ik wel opvallend.
ik wil vooral users laten kwissen ik weet bijvoorbeeld dat 123poetertjes ook wel interesse heeft in popkwisjes. En zo krijgt de kwis een groter bereik als alleen op facebook.
Ben ook volop bezig met onze kwis op 9 december wordt erg leuk

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 april 2018, 21:27 uur
De antwoorden:
1. Zangeres zonder naam - Het soldaatje (de vier raadsels) (1971)
2. Black eyed peas - My humps (2005)
3. Johnny Cash - Ring of fire (1963)
4. Of monsters and men - Little talks (2011)
5. Train - 50 ways to say goodbye (2012)
6. Delinquent habits - Tres delinquentes (1996)
7. Tom Browne - Funkin' for Jamaica (NY) (1980)
8. Stevie Wonder - Sir Duke (1976)
9. Shakira - Hips don't lie (2005)
10.Herman Lippinkhof - Een karavaan (1971)
11.Omi - Cheerleader (2015)
12.the Beatles - All you need is love (1967)
1. Zangeres zonder naam - Het soldaatje (de vier raadsels) (1971)
2. Black eyed peas - My humps (2005)
3. Johnny Cash - Ring of fire (1963)
4. Of monsters and men - Little talks (2011)
5. Train - 50 ways to say goodbye (2012)
6. Delinquent habits - Tres delinquentes (1996)
7. Tom Browne - Funkin' for Jamaica (NY) (1980)
8. Stevie Wonder - Sir Duke (1976)
9. Shakira - Hips don't lie (2005)
10.Herman Lippinkhof - Een karavaan (1971)
11.Omi - Cheerleader (2015)
12.the Beatles - All you need is love (1967)
0
geplaatst: 30 april 2018, 21:43 uur
Ik had uiteindelijk de artiest van 10 uit mijn geheugen op weten te graven. Ik miste alleen de titel van 1 (ik had Het Soldatenlied ingevuld dus het scheelde weinig). Welke had jij fout, Frank?
0
geplaatst: 30 april 2018, 22:09 uur
1 klein foutje maar?
Een normaal mens weet sowieso 10 toch niet.
Ik had met mazzel de helft goed. De vorige (criminaliteit) vond ik makkelijker.
Een normaal mens weet sowieso 10 toch niet.

Ik had met mazzel de helft goed. De vorige (criminaliteit) vond ik makkelijker.
0
geplaatst: 30 april 2018, 22:25 uur
Ik had Het soldaatje wel
. Alle titels goed maar drie artiesten niet, namelijk Delinquent Habits (terwiijl de titel dus wel in mij opkwam), Herman Lippinkhof (echt nog nooit van gehoord, al is hij niet eens zou oud), en Omi (ik zat wel in de buurt maar het juiste schoot me niet te binnen; te recent hè...).
. Alle titels goed maar drie artiesten niet, namelijk Delinquent Habits (terwiijl de titel dus wel in mij opkwam), Herman Lippinkhof (echt nog nooit van gehoord, al is hij niet eens zou oud), en Omi (ik zat wel in de buurt maar het juiste schoot me niet te binnen; te recent hè...).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 april 2018, 23:06 uur
Ik wist 10 meteen, scheelt als je vader dit vroeger op de bandrecorder draaide.
Ik had jawel nummer 5 fout, en daar ben ik best wel trots op
Ik had jawel nummer 5 fout, en daar ben ik best wel trots op

1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2018, 07:43 uur
Ed heeft weer een nieuwe gemaakt
Quiztime!
Magere Hein is relatief mild geweest voor de bekende musici de afgelopen paar maanden. Van de tien muzikanten in de quiz zijn er acht rond of boven het gemiddelde, eentje is vroeg vertrokken en eentje besloot al snel om zelf de stekker eruit te trekken (maar wel een jaar te laat om tot de 27-club toegelaten te worden).
Welke groepen zijn een groepslid kwijtgeraakt in maart of april, welke artiesten zijn niet meer onder ons?
Overleden in 2018-03-04.mp3 ~ PixelDrain File
Quiztime!
Magere Hein is relatief mild geweest voor de bekende musici de afgelopen paar maanden. Van de tien muzikanten in de quiz zijn er acht rond of boven het gemiddelde, eentje is vroeg vertrokken en eentje besloot al snel om zelf de stekker eruit te trekken (maar wel een jaar te laat om tot de 27-club toegelaten te worden).
Welke groepen zijn een groepslid kwijtgeraakt in maart of april, welke artiesten zijn niet meer onder ons?
Overleden in 2018-03-04.mp3 ~ PixelDrain File
0
geplaatst: 1 mei 2018, 10:24 uur
The unexpected return of Chartsmaster!
Ik moet toegeven dat ik de onhebbelijke eigenschap heb om redelijk rigoureus dingen af te sluiten als mijn belangstelling/ tijd/ focus vermindert, dus uit andere topics ben ik abrupt verdwenen.
Maar goed, blijkbaar ligt mijn aandacht nu bij het samenstellen van quizjes...
Sinds januari maak ik een wekelijkse quiz voor een facebookgroepje (Chartfreaks). Omdat zij, zoals de naam al zegt, zich richten op de hitparade steek ik die quiz relatief laagdrempelig, hitgevoelig en niet te alternatief in. Bovendien vind ik bij quizzen ook het meezinggehalte leuk, dus maak ik de fragmenten tot 1 minuut lang, en knip ik er af en toe een half coupletje tussenuit om ook het refrein te kunnen laten horen.
Inmiddels plaats ik dezelfde quiz ook in een andere FB-groep, waarna DjFrankie mij onbedoeld herintroduceerde bij MM...
Er zijn maar weinig platforms waarnaar ik een mp3 kan uploaden, vandaar dat ik pixeldrain gebruik; redelijk obscuur misschien, maar wel safe en ze stellen geen vragen over rechten e.d.
Indien gewenst kan ik de vorige quizzes ook nog wel plaatsen hier. Normaliter plaats ik een nieuwe quiz op woensdag (vandaag een dagje eerder omdat het de eerste van de maand is en we dus de doden van vorige maand kunnen wegwerken...)
Ik moet toegeven dat ik de onhebbelijke eigenschap heb om redelijk rigoureus dingen af te sluiten als mijn belangstelling/ tijd/ focus vermindert, dus uit andere topics ben ik abrupt verdwenen.
Maar goed, blijkbaar ligt mijn aandacht nu bij het samenstellen van quizjes...
Sinds januari maak ik een wekelijkse quiz voor een facebookgroepje (Chartfreaks). Omdat zij, zoals de naam al zegt, zich richten op de hitparade steek ik die quiz relatief laagdrempelig, hitgevoelig en niet te alternatief in. Bovendien vind ik bij quizzen ook het meezinggehalte leuk, dus maak ik de fragmenten tot 1 minuut lang, en knip ik er af en toe een half coupletje tussenuit om ook het refrein te kunnen laten horen.
Inmiddels plaats ik dezelfde quiz ook in een andere FB-groep, waarna DjFrankie mij onbedoeld herintroduceerde bij MM...
Er zijn maar weinig platforms waarnaar ik een mp3 kan uploaden, vandaar dat ik pixeldrain gebruik; redelijk obscuur misschien, maar wel safe en ze stellen geen vragen over rechten e.d.
Indien gewenst kan ik de vorige quizzes ook nog wel plaatsen hier. Normaliter plaats ik een nieuwe quiz op woensdag (vandaag een dagje eerder omdat het de eerste van de maand is en we dus de doden van vorige maand kunnen wegwerken...)
* denotes required fields.