MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Trance KO

zoeken in:

FINALE

Airwave - When Things Go Wrong vs. Jones & Stephenson - The First Rebirth

Tot 10, 2 verschil, 48uur.

1-2

Hoe leuk ik J&S ook vind, als het over trance gaat vind ik Airwave gewoon veel geslaagder (en sowieso het beste wat er te vinden is).

Verder toch maar mooi een volledig Belgische top 3

stuart
1-3

Voort deze finale toch eens mijn professionele mening van de twee overblijvende nummers

Airwave - When Things Go Wrong: beste nummer van het Belgische tranceproject 'Airwave', al is niet iedereen het daar mee eens. Synths klinken kristalhelder, en ook de kick+hihats klinken zo puur als het maar kan. Wat ik zeker ook kan waarderen is de euforische sfeer naar het einde toe, je zou er haast van gaan zweven Negatief puntje is de lompheid waarmee de beat invalt, een beetje tranceproducer gooit daar toch een filtertje overheen en klaar is kees. Maar overall: bijna magisch!

Jones & Stephenson - The First Rebirth: lekker boenke boenke nummer. Het beukt lekker voort met een leuke synth eroverheen. Maar bovenal is dit toch een nummer dat zich niet aan de regeltjes houdt. Meest duidelijke voorbeeld daarvan: de ene 'climax' na de andere. Dit kus-mijn-kloten-gehalte is erg fijn, zeker anno 2008 waar alles zo gelikt mogelijk moet klinken. Toch heb ik vaak een net niet gevoel bij dit nummer. Net wanneer je denkt 'nu barst het volledig open' valt het nummer stil. Nogal frustrerend.

Conclusie:
2-3

2-4 ain't no doubt about that.....!!!!

edris.
3-4, maar toch liever Push.

Onderhond schreef:
Verder toch maar mooi een volledig Belgische top 3

Gewoon om trots op te zijn!

3-5 all-time favorite!

Frozen_Devil schreef:
(quote)

Gewoon om trots op te zijn!

Is gewoon te wijten aan de populariteit van het Belgische Bonzai label binnen deze KO. Niet alleen is de top-3 Belgisch, maar ook van datzelfde label. En ja, daar mogen we best wel trots op zijn. Al hadden onze (Duitse?) vrienden van Junk Project deze KO natuurlijk moeten winnen

Net zoals J&S vind ik Junk Project een waardige winnaar als het over dancefloor gestamp gaat, maar ik zie uiteindelijk toch liever iets genuanceerder winnen in een Trance KO.

Go Airwave

Kos
3-6

Hypnotick
4-6

5-6, misschien redden ze het nog!

Laten we het hopen, hier in ieder geval nog even beide tracks op YouTube (beiden meer dan aardige kwaliteit).

Airwave - When Things Go Wrong vs Jones & Stephenson - The First Rebirth

Kos
J&S is idd niet echt trance. Maar toch wel een oneindig fijner plaatje dan Airwave vind ik.
Dat vind ik maar een matige Sander Kleinenberg variant.

Kos schreef:
Dat vind ik maar een matige Sander Kleinenberg variant.

Huh

Zonet een aantal plaatjes van Sander Kleinenberg gesampled. Volgens mij zit die bandana iets te strak, of Kleinenberg heeft ergens nog een compleet ander repertoire.

Kos
Onderhond schreef:
Zonet een aantal plaatjes van Sander Kleinenberg gesampled. Volgens mij zit die bandana iets te strak, of Kleinenberg heeft ergens nog een compleet ander repertoire.

weet niet wat je bedoelt maar het lijkt er toch verrekte veel op. Is sowieso ook niet bepaald een kleine jongen in de trance-scene.

Geef dan eens een YouTube linkje, want wat ik onder Kleinenberg vindt heeft eigenlijk amper wat met trance te maken.

Da's inderdaad andere koek dan The Fruit of This is Ibiza.

Ook ongelofelijk veel slechter dan Airwave, sowieso meer club dan trance en geweldig goedkoop. Maar soit. Verder nog nooit van de man gehoord, denk dat Airwave daarnaast ook een iets grotere naam is.

Kos
Haha, zo zie je maar, vind die Airwave echt 100 keer goedkoper en minder dan dit. .

(En het is sowieso heel erg trance, heeft echt geen reet met club te maken, en je laatste zin betwijfel ik ook zeer trouwens.).

Voor mij gewoon muziek om in één of andere boerendiscotheek te draaien. Goedkoop en makkelijk in elkaar gedraaid plaatje. Gewoon clubby onzin van 8 of 9 jaar terug.

Kleinenberg is misschien bekender bij het grote publiek, denk niet dat een serieus trance fan hem hoger zal inschatten dan Airwave. Had er in ieder geval nog nooit van gehoord, en ik pik toch wel graag een mooi tranceplaatje mee.

Kos
Onderhond schreef:
Voor mij gewoon muziek om in één of andere boerendiscotheek te draaien.

Precies wat ik van die Airwave single denk. Het is me echt een raadsel dat je daar iets subtiels of zo in hoort.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:13 uur

geplaatst: vandaag om 17:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.