MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Soul-Hiphop Albums KO

zoeken in:
6-1 Jammer van Blazing Arrow die had ik graag in de finale gezien, het album van Mos Def vind ik goed maar niet meer dan dat. Midnight Marauders zou een mooie winnaar zijn . Als ik geld had in kunnen zetten voor de k.o. dan had ik dat op Common Sense - Ressurection gedaan.

RedLightCityBoy
Ik:

1. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
2. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
3. Common Sense - Resurrection

Ik vind toch ook wel dat Black On Both Sides veel makkelijker in een soul-hokje geplaatst kan worden dan Midnight Marauders, waar het daadwerkelijke soul-aspect me een beetje ontgaat.

@Gyzzz

Daar heb je wel een punt. Ik vind A Tribe Called Quest, zeker op dit album, altijd ook wel sterk op Jazz bouwen.

Ik zie nu dat Niek de finale heeft geplaatst, ik wil het zeker niet op de man spelen, ik waardeer Niek zeer máár ik vind dit een beetje onbeschoft. Misschien ben ik de enige die het zo ziet, ik had liever gezien dat Reijersen de finale had geplaatst (hij heeft de meeste moeite voor dit topic gedaan).

Rhythm & Poetry schreef:
Ik zie nu dat Niek de finale heeft geplaatst, ik wil het zeker niet op de man spelen, ik waardeer Niek zeer máár ik vind dit een beetje onbeschoft. Misschien ben ik de enige die het zo ziet, ik had liever gezien dat Reijersen de finale had geplaatst (hij heeft de meeste moeite voor dit topic gedaan).

Helemaal mee eens.........

Ben zelf van meenig dat de KO organisator alle rondes mag plaatsen maar zeker vanaf de kwart finales.......

Tsja, het nu helaas al gedaan.

7-2

Rhythm & Poetry schreef:
Had er niet echt bij stil gestaan. Nu je me de spiegel voor houdt moet ik je gelijk geven. Bij deze: Mijn excuses Reijersen.

10-3

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

EN WE HEBBEN EEN WINNAAR !

Deze dus:

(afbeelding)

Bedankt voor de deelname en tot de volgende keer.

@ Niek, het maakt niet uit, we hoeven het ook niet groter te maken dan het is.

RedLightCityBoy
Ook gelijk de mooiste cover die mee deed.

RedLightCityBoy schreef:
Ook gelijk de mooiste cover die mee deed.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik "The Craft' en 'Blazing Arrow'' van Blackalicious ook wel wat vind hebben qua covers. Evenals 'Things Fall Apart' van the Roots.

Maar wel een waardige winnaar !!

Ja, uiteraard vind ik het een mooie winnaar ('t is immers mijn 2e favoriete album aller tijden) en het was een mooie K.O. (bedankt!), maar toch vind ik Soul-hiphop ook een érg vage en zelfs holle term. Kan maar moeilijk "soul"-invloeden bespeuren in ATCQ, ja misschien wel eens een sample die van een soul-nummer komt, maar Ice Cube of Geto Boys hebben ongetwijfeld ook wel eens een paar breaks gebruikt uit een soul-nummer, maar maakt hen dat soul-hiphop? Duistere term, duistere albumverdeling, duistere categorisatie... wel een leuk K.O.'tje, daar niet van... Maar wou gewoon even deze kanttekening plaatsen.

Nouja, niet echt soul ofwel?

Dank Reijersen voor het organiseren van deze k.o. .

Graag gedaan! jij ook nog bedankt voor de hulp R&P.

maar ik heb een ander ideetje alweer:
- een KO per artiest: oftewel, we maken een lijst waar iedere user 1x in mag staan met een artiest. Daarvan origaniseert deze user een KO met 32 nummers van deze (bekende) hiphopartiest.

Ideetje?

Hey, mijn persoonlijke winnaar is ook daadwerkelijk de algemene winnaar geworden .

P Jay schreef:
Ja, uiteraard vind ik het een mooie winnaar ('t is immers mijn 2e favoriete album aller tijden) en het was een mooie K.O. (bedankt!), maar toch vind ik Soul-hiphop ook een érg vage en zelfs holle term. Kan maar moeilijk "soul"-invloeden bespeuren in ATCQ, ja misschien wel eens een sample die van een soul-nummer komt, maar Ice Cube of Geto Boys hebben ongetwijfeld ook wel eens een paar breaks gebruikt uit een soul-nummer, maar maakt hen dat soul-hiphop? Duistere term, duistere albumverdeling, duistere categorisatie... wel een leuk K.O.'tje, daar niet van... Maar wou gewoon even deze kanttekening plaatsen.
Je hebt dan ook volkomen gelijk. Maar er waren zoveel twijfelgevallen zoals de twee laatste soloplaten van Masta Ace (dan had je bijv. The Massacre van 50 er ook in kunnen zetten, bevat ook soulsamples die op een bijna identieke manier zijn verwerkt in de nummers).

Reijersen schreef:
Graag gedaan! jij ook nog bedankt voor de hulp R&P.

maar ik heb een ander ideetje alweer:
- een KO per artiest: oftewel, we maken een lijst waar iedere user 1x in mag staan met een artiest. Daarvan origaniseert deze user een KO met 32 nummers van deze (bekende) hiphopartiest.

Ideetje?
Goeie.
En dan van al die winnende nummers een KO tegen elkaar ofso?

Dat laatste niet persé, want artiesten zijn bijna eindeloos. Gewoon erachter komen wat men het beste nummer van een bepaalde artiest vindt.

Ik zal het morgenochtend opzetten.

Leuk idee, ik doe er zeker aan mee . Voor eventuele hup weet je me te vinden .

Ik zal me slechts toeleggen op het uitbrengen van stemmen

We stellen jou natuurlijk ook aan voor het plaatsen van de finales .

Harco
We kunnen ook iets doen in de trant van de metal- en de artiestenbattle.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.