MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / KO per Hiphop Artiest

zoeken in:

Dj2Jelle
Pffff

3-2

Hypnotick
4-3

Hypnotick
Update:

1. Cunninlynguists (Seedorf)
2. Mobb Deep (Frozen_Devil)
3. The Pharcyde (FunkyMonk)
4. De La Soul (P Jay)
5. Boogie Down Productions/KRS-One (Statiegeld)
6. CYNE (reijersen)
7. Jay-Z (Kill)
8. Wu-tang Clan (Jelle)
9. The Notorious B.I.G. (Catdog)
10. Opgezwolle (Niek)
11. Common (Gekkenhuis)
12. Quasimoto (GarnalenPeller)
13. Del the Funky Homosapien (Rhythm & Poetry)
14. (MF) DOOM (Pooiertje)
15. Onyx - (Grimy Jason)
16. K-Rino ( Hypno )

RedLightCityBoy
Update:

1. Cunninlynguists (Seedorf)
2. Mobb Deep (Frozen_Devil)
3. The Pharcyde (FunkyMonk)
4. De La Soul (P Jay)
5. Boogie Down Productions/KRS-One (Statiegeld)
6. CYNE (reijersen)
7. Jay-Z (Kill)
8. Wu-tang Clan (Jelle)
9. The Notorious B.I.G. (Catdog)
10. Opgezwolle (Niek)
11. Common (Gekkenhuis)
12. Quasimoto (GarnalenPeller)
13. Del the Funky Homosapien (Rhythm & Poetry)
14. (MF) DOOM (Pooiertje)
15. Onyx - (Grimy Jason)
16. K-Rino ( Hypno )
17. Dr. Dre (RLCB)

Hypnotick schreef:
16. K-Rino ( Hypno )
Who the (...)?!?

Ik ken de man via Hypnotick, sowieso een zeer sterke rapper qua teksten (kan nog geen totaalplaatje schetsen gezien ik nog geen albums van Rino ken). Is blijkbaar al sinds de jaren 80 bezig en de rest mag Hypno invullen.

Ik vind het een goede zet van Hypno om juist aan een wat onbekende rapper (voor MuMe begrippen) aandacht te schenken. Nou ben ik niet direct een grote K-Rino fan maar de KO lijkt me wel erg leuk.

En dan is het nu tijd voor de... (trommelgeroffel)... FINALE!!!
We gaan tot de 10 en de winnaar moet minimaal met twee stemmen verschil winnen.
De eerste finalist is:

A Song About a Friend

Dit nummer is te vinden op het album God Loves Ugly, dat in 2002 uitkwam onder het label Rhymesayers. Slechts 4 mensen vinkten dit fantastische nummer aan als hun favoriet. Tijdens deze k.o. bleek het toch een populair te zijn, de weg naar de finale zag er zo uit:

1ste ronde: Sunshine vs. A Song About a Friend (4-5)
2de ronde: F*@k You Lucy vs. A Song About a Friend (1-6)
3de ronde: A Song About a Friend vs. Keep Steppin' (7-2)
4de ronde: A Song About a Friend vs. Trying To Find A Balance (8-4)

De tegenstander is het nummer:

Godlovesugly

Ook dit nummer is te vinden op het album God Loves Ugly (73 stemmers) maar lijkt een stuk populairder bij ‘de massa’, 30 users vinkten namelijk dit nummer aan als hun favoriet. De weg naar de finale zag er als volgt uit:

1ste ronde: Godlovesugly vs. Little Man (5-3)
2de ronde: Godlovesugly vs. Nothing But Sunshine (6-1)
3de ronde: God Loves Ugly vs. Don't Forget (7-3)
4de ronde: 1597 vs. God Loves Ugly (4-8)

A Song About a Friend

vs.

Godlovesugly

Ik vind het erg lastig, beide staan zeker in mijn top 10 (zo niet top 5) Atmosphere tracks. Ik ga ze beide nog een keer beluisteren en dan stem ik.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind het een goede zet van Hypno om juist aan een wat onbekende rapper (voor MuMe begrippen) aandacht te schenken.
Zeker, heb zelfs liever een onbekend iemand dan een tamelijk bekende(re) rapper/rapgroep.

0-1 (erg lastig, ik vind het een mooie finale)

Nadeel is denk ik wel dat er van onbekende artiesten ook niet alles op youtube te vinden is .

Dj2Jelle
0-2

Je had beter Lil Wayne kunnen nemen.

Ik had overigens liever 1597 vs. Godlovesugly als finale gezien. Maar als Godlovesugly dit wint is er niks aan de hand.

Hypnotick
0-4

Gekkenhuis
Nou denk toch dat ik niet meer werk van Atmosphere ga checken na deze KO. Ik ken het album God Loves Ugly al, vind ik wel aardig. Maar degene die daarvan hier in de finale staan vind ik juist de mindere nummers van dat album.

Beide beats zijn uitermate simpel, en trek die emo-rap van Slug op zulk soort beats echt héél slecht. Ik luister liever naar Atmosphere nummers als A Girl Named Hope, Shoulda Known en Your Glass House. Maar die zijn allen niet eens genomineerd

De minst irritante dan maar:

0-5

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Zeker, heb zelfs liever een onbekend iemand dan een tamelijk bekende(re) rapper/rapgroep.

Vind ik juist niet. Zo'n KO gaat waarschijnlijk veel te sloom. Veel mensen zullen al die nummers via youtube moeten gaan luisteren, wat vaak teveel moeite is.

RedLightCityBoy
De finale is niet echt geweldig inderdaad.

0-6

1-7 had liever sunshine vs. yesterday gehad, maarja die 2e deed niet eens mee.
@Gekkenhuis, ik raad je aan om eht album You Can't Imagine How Much Fun We're Having te beluisteren, daar zijn de beats iets "mooier"

2-7

Jammer dat When Life Gives You Lemons... eigenlijk geen enkele rol gespeeld heeft en dat Say Hey There de finale niet gehaald heeft. Verder een meer dan aardige finale vind ik.

2-9 Mijn favoriete Atmosphere nummer en een van mijn favoriete nummers allertijden.
Pooiertje schreef:
@Gekkenhuis, ik raad je aan om eht album You Can't Imagine How Much Fun We're Having te beluisteren, daar zijn de beats iets "mooier"

Dat is inderdaad meer Ant's album. Maar ik vind Slug zo'n rapper die veel beter tot zijn recht komt op simpele beats. Zelf houd Ik wel van pianoloopjes.

Nog minimaal één stemmer nodig.

Ik had trouwens verwacht dat Atmosphere wat populairder was, het valt me toch een beetje tegen (alhoewel er nog steeds genoeg liefhebbers van het duo (voreger een trio) zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:59 uur

geplaatst: vandaag om 06:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.