MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / KO per Hiphop Artiest

zoeken in:
Dj2Jelle
RLCB antwoord niet op mijn pm's dus P Jay mag dan nu met zijn Brand Nubian K.O.?

Hier is ie dan:

De "BRAND NUBIAN"-K.O.

1. All For One vs. Young Son
2. Slow Down vs. Love Me or Leave Me Alone
3. Drop the Bomb vs. Alladat
4. Wake Up (Reprise in the Sunshine) vs. Brand Nubian (II)
5. To the Right vs. Girls, Girls, Girls
6. Step to the Rear vs. Don’t Let it Go to Your Head
7. Ragtime vs. Punks Jump Up to Get Beat Down
8. Who Can Get Busy Like This? vs. Who Wanna Be a Star?
9. Allah U Akbar vs. The Godz...
10. Pass the Gat vs. Seen Enough
11. Steal Ya Ho vs. Maybe One Day
12. Word is Bond vs. Time’s Runnin’ Out
13. Lick Them Muthaphuckas vs. Scientists of Sound
14. Claimin I’m a Criminal vs. A Child is Born
15. The Return vs. Shinin’ Star
16. Probable Cause vs. Coming Years

Ik probeer telkens wel voor een Youtube-link te zorgen.

Ronde 1: tot de 5, met 1 verschil

1. All for One vs. Young Son

Dit is weer zo'n KO waarvan je de winnaar van te voren eigenlijk al weet. Maar dat is helemaal niet erg. Dit lijkt me een goed moment om Brand Nubian eens wat beter te leren kennen. Nog even mijn album af luisteren en dan gaan we maar eens aftrappen.

4-0 Met drie vingers in de neus.

Outblasty schreef:
Dit is weer zo'n KO waarvan je de winnaar van te voren eigenlijk al weet.

Welk nummer denk je dan dat wint: Slow Down? Dat is in mijn ogen wel een grote (misschien wel dé grootste) kanshebber. Maar ik zie ook leuke outsiders.

Ik denk inderdaad dat Slow down gaat winnen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen dat album van Brand Nubian ken dus wie weet kom ik een andere favoriet tegen.

"Slow Down" heeft de grootste klassieke status binnen het oeuvre van Brand Nubian, maar ik vind dat nummer nu niet bepaald boven hun andere beste nummers uit hun catalogus uitsteken. Ze hebben 6 albums uitgebracht van '90 tot '04 ("Time's Running Out" dateert oorspronkelijk uit '97, maar is wel pas in '07 uitgebracht), waardoor er wel degelijk genoeg variatie is om in deze K.O. nog eventueel voor verrassingen te zorgen.

2. Slow Down vs. Love Me or Leave Me Alone

direct twee van hun grootste klassiekers tegen elkaar...

1-0

Het wordt tijd dat ik eens wat andere dingen ga checken van Brand Nubian want dat andere nummer klinkt toch ook wel erg lekker.

Hmm.. Merk opnieuw dat ik geen fan ben van Brand Nubian. Te flauwtjes allemaal, beetje flets.

3-0

5-0 Love me is ook wel een leuk nummertje.

1-0

vind "Drop the Bomb" echt een ontiegelijk vet nummer

Daily Operator
1-1

Alladat is ook vet.

2-1

Vind het wel erg lastig om na 1x te beluisteren te moeten beoordelen welk nummer ik nou beter vind.

3-2 Krijg bij Drop The Bomb een klein beetje flashbacks van Jade . Verder vind ik het een prima nummer hoor.

Jammer dat in de vorige battle Love Me Or Leave Me Alone eruit is gevlogen. Dat was voor mij een van de outsiders. Gelukkig blijven er nog meer over.

Rene1979
5-2

4. Wake Up (Reprise in the Sunshine) vs. Brand Nubian (II)

1-0

4. Wake Up (Reprise in the Sun... vs. Brand Nubian

voor de duidelijk dat het om de track "Brand Nubian" van op The Foundation gaat, want op "One for All" staat er ook een track met dezelfde naam.

1-0 (stem van Rene)

4-1. Maar dat nummer van The Foundation is ook prima. Moet dat album misschien toch ooit eens gaan checken.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:15 uur

geplaatst: vandaag om 09:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.