MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Album KO 2009

zoeken in:
Misterfool
camel is door

74 The Pineapple Thief - Abducting the Unicorn --- Camel - Mirage (08-03; 22:39)

3-5

76 Premiata Forneria Marconi - Per un Amico --- Arena - Contagion (09-03; 2:43)

0-1

0-2

77 Frost* - Milliontown --- Sieges Even - The Art of Navigating by the Stars (09-03 8:02)

0-1

Casartelli (moderator)

0-3

77 Frost* - Milliontown --- Sieges Even - The Art of Navigating by the Stars (09-03 8:02)

0-2
beide niet veel soeps

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Dat komt omdat een aantal mensen wel op IQ stemmen, terwijl ze het andere album niet kennen...

Als een plaatje met amper überhaupt 5 stemmen hier ineens 5 tegenstemmen scoort en je vervolgens een willekeurige tegenstemmer vraagt wat hij van de plaat vond en daar vervolgens geen reactie op krijgt, krijg je inderdaad wel de indruk dat sommige mensen het spelletje niet helemaal begrijpen.

Ik heb voor de vorige KO, en voor deze ook weer, regelmatig albums gedownload, en globaal geluisterd. Op zulke albums stem ik lang niet altijd, maar ik heb er voldoende van gehoord om te kunnen beoordelen of de muziek me aanspreekt of niet, en of een album wat mij betreft in de volgende ronde thuis hoort. Stemmen alleen zeggen dus erg weinig. Zo heeft Titmeister ook nog geen stem uitgebracht op IQ, maar die kent hij ongetwijfeld.

Ik kan me de frustratie van Titmeister overigens goed voorstellen, maar dat is nu eenmaal inherent aan een KO.

Casartelli (moderator)
Zelfde verhaal hier: ook het een en ander specifiek beluisterd en vaak nog niet bestemd. Ik geloof ook niet dat jij de eerst aangesprokene gewantrouwde was, Jester.

0-3 Pas ! Deze pfm ken ik helaas niet

1-2

0-4

1-3 moeilijke keuze

Jester schreef:
Ik heb voor de vorige KO, en voor deze ook weer, regelmatig albums gedownload, en globaal geluisterd. Op zulke albums stem ik lang niet altijd, maar ik heb er voldoende van gehoord om te kunnen beoordelen of de muziek me aanspreekt of niet, en of een album wat mij betreft in de volgende ronde thuis hoort. Stemmen alleen zeggen dus erg weinig. Zo heeft Titmeister ook nog geen stem uitgebracht op IQ, maar die kent hij ongetwijfeld.

Ik kan me de frustratie van Titmeister overigens goed voorstellen, maar dat is nu eenmaal inherent aan een KO.

Dat kan natuurlijk, want dat doe ik zelf ook wel. Er is een periode geweest dat ik ontzettend veel naar progrock luisterde, waarvan sommige bands me zijn beklijven en andere niet. Tot die laatste groep behoren vooral veel neo-prog bands, zoals Arena, Pendragon en dus ook IQ. Omdat het jaren geleden is dat ik voor het laatst iets van IQ heb gehoord, kan ik er nu geen weloverwogen stem voor geven, al schat ik dat die tussen 2,5* en 3* zou uitkomen. Als IQ dan tegenover een album staat, dat ik 4,5* geef, stem ik logischerwijs voor die laatste. Daarom kan ik het ook wel accepteren dat mensen dit andersom doen. Desondanks kan ik me haast niet voorstellen, dat alle 5 tegenstemmers daadwerkelijk Mar de Robles hebben beluisterd, omdat het een behoorlijk obscuur plaatje is. Dat kan ik natuurlijk niet controleren en ik zeur er misschien wel wat over, maar dat komt gewoon door wat Cas ook zegt. Voor de rest vertrouw ik op jullie eerlijkheid

0-5

1-3 al gestemd

78 Kate Bush - The Sensual World --- IQ - Ever (09-03 14.22)

0-1

Casartelli (moderator)

1-3 al gestemd

0-2

1-3 pas

0-3

1-3 pas

1-3

Misterfool

2-3 pas

1-4

2-3 pas

2-4

Lukk0
Casartelli schreef:
(quote)

Als een plaatje met amper überhaupt 5 stemmen hier ineens 5 tegenstemmen scoort en je vervolgens een willekeurige tegenstemmer vraagt wat hij van de plaat vond en daar vervolgens geen reactie op krijgt, krijg je inderdaad wel de indruk dat sommige mensen het spelletje niet helemaal begrijpen.

Bij mij ook hetzelfde als bij Jester, ik luister alles waar ik op stem op zijn minst globaal. Een groot deel van de albums die hier voorbij komt ligt hier beneden zelfs in de kast, aangezien mijn vader een groot prog-liefhebber is. Ik ben het wel met je eens dat een globale luisterbeurt misschien een beetje weinig is, maar in dit soort spelletjes kan ik het moeilijk allemaal meerdere malen volledig beluisterd hebben.

Aangezien ik nu begrijp dat ik de betreffende user was die gevraagd werd naar zijn mening, zal ik die alsnog even geven:
Aan de hand van wat ik van Mar de Robles geluisterd heb, via youtube en een gedownload stuk, vind ik het nogal vreemdsoortige muziek met aparte geluiden die mij nu niet direct aanstaan. Ik hoor er niet echt muziek in, maar meer een opeenstapeling van op zichzelf staande geluiden. Het is mij net iets te bizar allemaal, het is bij momenten net inheemse Afrikaanse muziek, om daarna weer richting de elektronica te gaan. Dit is de reden dat ik op IQ heb gestemd in dit geval.

Ik vind het trouwens niet echt geweldig dat hier openlijk getwijfeld wordt aan mijn eerlijkheid, er kan best vanuit gegaan worden dat ik iets heb beluisterd als ik stem. Als er een volgende keer weer aanmerkingen zijn op mijn stemmen, kan dit beter via pm geregeld worden, want dan mis ik het bericht niet weer zodat er niet weer valse aantijgingen jegens mij gedaan kunnen worden

Casartelli (moderator)
^O^
Lukk0 schreef:
Ik vind het trouwens niet echt geweldig dat hier openlijk getwijfeld wordt aan mijn eerlijkheid, er kan best vanuit gegaan worden dat ik iets heb beluisterd als ik stem. Als er een volgende keer weer aanmerkingen zijn op mijn stemmen, kan dit beter via pm geregeld worden, want dan mis ik het bericht niet weer zodat er niet weer valse aantijgingen jegens mij gedaan kunnen worden

Daar heb je op zich wel gelijk in... vat het niet te persoonlijk op, zou ik zeggen. Enig wantrouwen is helaas af en toe wel gegrond, maar 't zal van mijn kant niet meer gebeuren.

3-3

2-5

79 Earth & Fire - Song of the Marching Children --- Roxy Music - Roxy Music (09-03 21:14)

0-0 pas

Dan kan het aan mij liggen maar een stukje op you tube en een gedownload nummer daar kan ej toch moeilijk een heel album mee beoordelen. Dan moet je toch het album in de goede volgorde kennen lijkt mij maar wellicht ligt dat dan weer aan mij...

Nja je kunt natuurlijk aan een paar nummers horen dat het niet je cup of tea is, en als je dan die andere cd wel beter vind klinken of je kent die en vind deze beter, dan vind ik dat je dan wel een eerlijke stem kunt uitbrengen.

3-3 al gepast

79 Earth & Fire - Song of the Marching Children --- Roxy Music - Roxy Music (09-03 21:14)

1-0

3-3 al gestemd

2-0

Nou dat vind ik dus niet, want dan krijg je dat iedereen zijn of haar favoriete cd's door gaat stemmen omdat je via you tube even 26 seconden gaat luisteren en daaruit beoordeeld dat jouw favoriet beter is.

3-3 pas

2-1

Casartelli schreef:
De regels:

(...)

- Voor de volledigheid: alleen stemmen indien beide albums geheel bekend zijn!

76 bekende platen voor mij deze ronde, waarvan 11 bekende 'matches'... aan bovenstaande regel heb ik mij tot nu toe streng gehouden, met als gevolg dat ik hier maar sporadisch te zien ben. Ik begin echter ook steeds meer te twijfelen of dit wel volledig de juiste aanpak is. Het is al voorgekomen dat ik top 10-materiaal niet naar de volgende ronde stemde, omdat ik youtube-fragmenten van de concurrerende plaat niet meer aan wilde horen. Ik had mijn tijd wel beter te besteden... maar ik zorgde er dus wel voor dat mijn favoriet eruit lag.

Maar als men de regels anders gaat interpreteren, wordt het natuurlijk steeds moeilijker om me in te houden. Misschien moeten mensen het wat vaker als een leuke toevalligheid zien als twee bekende platen tegen elkaar loten. Dat ze het recht hebben om hun stem uit te brengen, in plaats van haastig naar dit recht te zoeken.

Wat een gelul allemaal....

Laat de liefhebbers die aan dit spel meedoen toch lekker hun stem uitbrengen, want ik mag er toch vanuit gaan dat we allemaal liefhebbers zijn .

Ook ik ken de ene plaat/band beter dan de andere......

3-3 pas

2-2

Het blijft een momentopname, het gaat er om welke plaat je op dit moment het beste vind en die stem je door, een jaar terug vond ik Pink Floyd niets en nu vind ik het geweldig =]
Net als dat je zo'n plaat die je even vluchtig beluisterde niet echt geweldig vind, kun je het een jaar later wel goed vinden.
Daarom vind ik dat je dan wel een stem mag uitbrengen, maarja, het is maar hoe je alles interpreteert Iedereen heeft een andere visie

3-3 pas

3-2

3-3 pas

4-2

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.