MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2009 #1

zoeken in:
LucM schreef:
Blijkbaar sluit mijn muzieksmaak het meest aan bij die van de gemiddelde MuMe-user, ik ben zowat de enige wiens top-10 nog intact is.

Ik heb nu het gevoel dat ik de alternatieveling van MuMe ben.

En geweldig dat Instant Street er nog in zit!

Onweerwolf
johannesA schreef:
(quote)

voor mij ook, onvoorstelbaar.

Ik bedoelde dat in positieve zin.

Ruby1966
Geweldig dit, ik kijk er elk jaar weer naar uit! De ontknoping van de Ladders....heerlijk!

dazzler schreef:
Ik denk dat uit een aantal lijstjes blijkt
dat sommigen bepaalde groepen wegstemmen.

Dat klink nogal negatief zeg.............. het is toch niet zo raar: Ruby heeft niks met Pixies en door de saaie eindlijst staan ze er 3 keer in: niet vreemd dat ze die onderaan plaatst.
Ik zelf vind alle nummers uit de lijst prima. Zelfs Joy Division kan ik waarderen (heb de cd's ook in huis, sterker: ik heb alle nummers uit de top 32 op cd in huis!). Toch heb ik met die groep/nummers het minst en ook daar zijn het er gelijk 3. Niet vreemd dat die onderaan eindigen. Dat is echt geen wegstemmen in mijn geval en ik denk bij anderen ook niet. Het is een logisch iets.
Ik neem aan dat je het zo ook niet bedoelde.............

Nogmaals: het is een logisch gevolg van de toch wat saaie eindlijst met te veel nummers van bepaalde artiesten. Ik had er liever 32 verschillende gezien en ook van wat meer verschillende allure. Was ook makkelijker op volgorde zetten denk ik. Nu lag alles behoorlijk dicht bij elkaar voor mij.

dazzler schreef:
Ik had natuurlijk moeten beseffen dat er, aangezien
er meer wave platen in de finale zitten, de niet wave platen
veel hoger zouden scoren bij de niet wave fans ... logich toch.

Voila.

The Oath
Mijn eerste 7 nummers staan er nog

dazzler schreef:
Ik denk dat uit een aantal lijstjes blijkt
dat sommigen bepaalde groepen wegstemmen.

Maar dat is een bekend gegeven dat bepaalde users bepaalde artiesten minder waarderen, dat zie je in de ladders ook al terug bij de minnen die gegeven worden....en verder eens met wat aERo zegt.

dazzler schreef:

Sterk dat deze artiesten dan toch doordrongen tot de finale.

Hou rekening met het feit dat er in de ladders een groep van zo'n 45 stemmers actief is waarvan er per ronde (op het eind in groep 1) steeds zo'n 30 tot 35 stemmen.

En hier in de finale hebben we te maken met het dubbele aantal stemmers...de "meer extremere nummers" hebben hier naar mijn mening meer last van....vandaar dat het meest toegankelijke JD nummer Love Will Tear us Apart dus het hoogst genoteerde JD nummer is, vandaar dat the Pixies niet hoog scoren etc.

Ik stem niet voor de artiest maar voor de song, al geef ik toe dat bepaalde artiesten of bands mij meer liggen dan andere. Zwakke songs van favoriete artiesten zal ik wel nooit een plus toekennen.
Van Pixies bv. spreken Where is My Mind? en vooral Monkey Gone to Heaven mij gewoon meer aan dan Debaser en dat ligt aan de melodie. De 4 nummers van Joy Division zijn ook min of meer verspreid in mijn lijst.
Maar zoals eerder gezegd, zwakke songs vind ik hier niet tussen de 32 staan (ik heb ze ook allemaal).

Ruby1966
aERodynamIC schreef:
Dat is echt geen wegstemmen in mijn geval en ik denk bij anderen ook niet. Het is een logisch iets.

Nee hoor, precies wat je zegt. Het is geen tactisch wegstemmen van de Pixies van mijn kant. Ik heb gewoon niets met die groep, het doet me niets, raakt me niet, dus vanzelfsprekend eindigen ze bij mij als laatste.

Ruby1966 schreef:
dus vanzelfsprekend eindigen ze bij mij als laatste.

En als ze er dan ook met 3 in staan dan oogt dat zo na elkaar (in jouw geval) nogal lelijk

Ruby1966
aERodynamIC schreef:
(quote)

En als ze er dan ook met 3 in staan dan oogt dat zo na elkaar (in jouw geval) nogal lelijk

Dat er sowieso 3 nummers van ze bij de laatste 32 zijn doorgedrongen is natuurlijk al onbegrijpelijk. Volgend jaar graag maar 1 nummer, dan valt het niet zo op dat ik die op de laatste plaats zet

01.
02.
03.
04.
05.
06.
07. Kate Bush - Cloudbusting
08.
09.
10.
11.
12. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
13.
14. New Order - Blue Monday
15.
16.
17.
18. Pixies - Where is My Mind?
19. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
20.
21.
22. Joy Division - Atmosphere
23. Pixies - Monkey Gone to Heaven
24. Joy Division - Decades
25. The Cure - Pictures of You
26.
27.
28. Joy Division - New Dawn Fades
29. Japan - Nightporter
30.
31.
32. Pixies - Debaser

aERodynamIC schreef:
Dat is echt geen wegstemmen in mijn geval en ik denk bij anderen ook niet. Het is een logisch iets.

Exact. Dat heb ik dus met Joy Division. Ik stem niet strategisch tegen die groep ofzo, maar elk individueel nummer is het gewoon niet voor mij.

aERodynamIC schreef:
Dat klink nogal negatief zeg..............
Ik neem aan dat je het zo ook niet bedoelde.............

Ik ben er me van bewust dat het negatief klinkt.
Daarom schreef ik ook "no hard feelings from a bad loser".

Maar het is, zoals sommige anderen voor mij al aangaven,
al even pijnlijk om te moeten vaststellen dat je eigen favorieten
links of rechts netjes onderaan geparkeerd staan ...

Laat ik het qua ontgoocheling hierbij houden.

Nee, ben het nog steeds niet met je eens: ik stem op de nummers en niet op de artiest.
Maar zo uiteenlopend zijn die nummers per artiest nu ook weer niet dus het is echt zo vreemd nog niet zoals jij een beetje wil doen laten overkomen. Elke artiest heeft toch een bepaalde stijl.
Maar goed: ik neem het in dit soort 'spelletjes' blijkbaar ook nooit zo hoog op

En jij mag sowieso niet mopperen met dit hoge wavegehalte: ik zie een aantal van mijn grote favorieten namelijk niet terug in deze top 32......... (wat niet wil zeggen dat ik ontevreden ben want zoals gezegd heb ik alle cd's in huis en is dit lange tijd ook echt 'mijn muziek' geweest). Heb jij mijn favo's er soms al eerder uitgestemd?!

Misschien obv de eerste uitslagen nieuwe voorspellingen over de top 3 , er waren best wel wat mensen die Decades daar hadden verwacht, die kunnen hun voorspelling nu bijstellen.

Ik kan wel al verklappen dat de top 10 inderdaad 10 verschillende artiesten bevat....dat is dan toch wel weer leuk vind ik zelf.
Voor de snelle rekenaars onder ons...dat betekent the Doors, the Smiths en the Velvet Underground die alle 3 nog 2 nummers in de strijd hebben, er hier tenminste 1 (maar beide kan ook) van verliezen in de plaatsen 11 t/m 20.

Ik blijf bij m'n oude voorspelling:

1. The Cure - A Forest
2. David Bowie - Heroes
3. Arcade Fire - Rebellion (Lies)

Mijn voorspelling komt gelukkig niet uit.. dat wrakhout van JD en ook de Pixies (al had ik die ook niet hoog verwacht) is een beetje aan het opklaren. Verrassende artiesten die er nog in staan derhalve! Mijn top 10 is redelijk ongeschonden gebleven en zelfs Bowie er nog in! Complimenten voor de stemmers tot dusverre. Wel jammer van New Order en The Killing Moon..

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Nee, ben het nog steeds niet met je eens: ik stem op de nummers en niet op de artiest.

Ik ook, zo heb ik bijvoorbeeld 2x Joy Division in mijn top 5 en tevens 2x Joy Division in mijn bottom 5.

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Prognose:

01. Velvet Underground & Nico - Venus In Furs
02. Cure - A Forest
03. Smiths - There Is A Light That Never Goes Out

Love/Hate: David Bowie - Heroes

Ik blijf hier bij!

Ondanks dat ik het een wat saaie top 32 vind (zie eerder genoemde redenen) zijn mijn nummers 1 t/m 26 voor mijzelf zo ongelooflijk goed dat deze niet ver uiteen liggen terwijl het er op het oog wel zo uitziet.
27 t/m 32 vallen in de categorie gewoon goed.
Saai als in iets te veel dezelfde hoek en te veel nummers van te weinig verschillende artiesten.
Geen één slecht nummer dus voor mij en dat zal voor anderen vast anders zijn

1
2 New Order - Blue Monday
3
4 Japan - Nightporter
5 Kate Bush - Cloudbusting
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 Joy Division - Decades
19 The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
20
21 Joy Division - Atmosphere
22
23 Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
24 Pixies - Monkey Gone to Heaven
25
26 Pixies - Where is My Mind?
27
28
29 Joy Division - New Dawn Fades
30
31 The Cure - Pictures of You
32 Pixies - Debaser

Drie uit mijn top 5 al gesneuveld . Daarna een gat van 12 posities en nog negen afvallers waar ik niet heel treurig om ben...

Voor mij is Instant street het grootste raadsel, een heel gewoon onopvallend liedje, wat doet het hier?

Onopvallend liedje? Mooiste outro allertijden!!!

Wel heel jammer van Decades. Dat leek me een zekere voor de top 10.

01.
02.
03.
04. Pixies - Debaser
05.
06. New Order - Blue Monday
07.
08.
09. Pixies - Monkey Gone to Heaven
10.
11.
12.
13.
14. Pixies - Where Is My Mind?
15.
16.
17. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
18. Joy Division - Atmosphere
19.
20.
21.
22.
23.
24. Joy Division - New Dawn Fades
25.
26. Joy Division - Decades
27. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
28. The Cure - Pictures of You
29.
30. Kate Bush - Cloudbusting
31.
32. Japan - Nightporter

ranboy schreef:

Voor mij is Instant street het grootste raadsel, een heel gewoon onopvallend liedje, wat doet het hier?

Dat heb ik dus met Cloudbusting.
En je hebt toch niet per ongeluk de radio edit van Instant Street geluisterd he? Want dan mis je het beste gedeelte.

Ben er 4 kwijt uit mijn top 10, valt me op zich nog mee. Wel jammer van de Pixies, ik wist eigenlijk niet dat je daar zo'n hekel aan kon hebben of zo tegen kon zijn.

01
02 (11). Joy Division - Decades
03 (***). The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
04 (
05
06
07
08 (***). Pixies - Monkey Gone to Heaven
09
10 (02). Pixies - Debaser
11 (***). Joy Division - New Dawn Fades
12 (***). New Order - Blue Monday
13 (***). Kate Bush - Cloudbusting
14
15
16
17
18 (19). Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
19 (***). Joy Division - Atmosphere
20
21
22
23
24
25 (***). The Cure - Pictures of You
26
27 (25). Pixies - Where is My Mind?
28
29 (***). Japan - Nightporter
30
31
32

Is het getal tussen haakjes de plek waar je hem vorig jaar had neergezet?
(En je mist Cloudbusting)

Arrie schreef:
(quote)

Dat heb ik dus met Cloudbusting.
En je hebt toch niet per ongeluk de radio edit van Instant Street geluisterd he? Want dan mis je het beste gedeelte.

Ik mag hopen van niet inderdaad... laatste 2 minuten maken het nummer, maar de radio edit heeft een fade out waarbij het hele laatste weg is geknipt. Het linkje hier gaat wel gewoon naar de lange versie trouwens.

Arrie schreef:
Is het getal tussen haakjes de plek waar je hem vorig jaar had neergezet?
(En je mist Cloudbusting)

Yep. En ik zal Kate nog even toevoegen.

Ruby1966
herman schreef:
Wel jammer van de Pixies, ik wist eigenlijk niet dat je daar zo'n hekel aan kon hebben of zo tegen kon zijn.

Dat is wel een beetje sterk gesteld hoor. Hekel hebben aan, tegen kon zijn......ik vind het gewoon de 3 minste nummers van de 32, dat kan toch.
Jij hebt mijn nummer 5 op 29 staan.....heb je zo'n hekel aan Japan?

De pixies vind ik een van de meest overschatte schreeuwbandjes ooit, beetje lamme garagepop met een slecht gevoel voor humor.

The Oath
Wanneer volgen de volgende?

Ik klik zowat iedere 3 minuten op de vernieuwknop.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:29 uur

geplaatst: vandaag om 07:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.