Muziek / Muziekgames / Oorspronkelijke nummer - Cover Clash
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2010, 13:10 uur
Een moeilijke keus, maar uiteindelijk kies ik voor De Kift, vanwege hun fijne frisse interpretatie die de ironie uit het originele nummer prechtig vertaald.
5-2
5-2
0
geplaatst: 21 september 2010, 13:42 uur
Zoals beloofd vandaag de B-kant van het singletje van gisteren: The Tide Is High. HIermee liet John Holt andermaal zien wat een fantastisch, tijdloos songschrijver hij was. Hij moest er tien jaar op wachten, maar toen begon The Tide Is High ook een onstuitbare opmars in de popgeschiedenis, dankzij Gregory Isaacs, die het nummer opnieuw uitbracht op Jamaica en in de Verenigde Staten. Daar werd het opgepikt door Blondie, die met de song op nummer 1 kwamen in onder anderen de VS en het Verenigd Koninkrijk. Dankzij Atomic Kitten stond The Tide Is High in 2002 wederom wereldwijd op nummer 1.
The Tide Is High
The Paragons (1967)
vs.
Gregory Isaacs (1978)
vs.
Blondie (1980)
vs.
Atomic Kitten (200)
The Tide Is High
The Paragons (1967)
vs.
Gregory Isaacs (1978)
vs.
Blondie (1980)
vs.
Atomic Kitten (200)
0
geplaatst: 21 september 2010, 17:17 uur
2-0-0-1
Het origineel van Paragons vind ik uiteindelijk de beste, de covers van Gregory Isaacs en Blondie zijn ook leuk, die van Atomic Kitten is een stuk minder.
Het origineel van Paragons vind ik uiteindelijk de beste, de covers van Gregory Isaacs en Blondie zijn ook leuk, die van Atomic Kitten is een stuk minder.
0
geplaatst: 22 september 2010, 11:54 uur
5-1-1-1
Wat mij betreft is het origineel niet meer overtroffen.
Wat mij betreft is het origineel niet meer overtroffen.
0
geplaatst: 24 september 2010, 18:06 uur
0
geplaatst: 26 september 2010, 01:51 uur
2-4
Ik vind de meeste covers van dit nummer ook erg fraai (deze van Ry Cooder incluis), maar het origineel blijft onovertroffen.
Ik vind de meeste covers van dit nummer ook erg fraai (deze van Ry Cooder incluis), maar het origineel blijft onovertroffen.
0
geplaatst: 26 september 2010, 09:14 uur
2-5
Jim Reeves heeft dit prachtige lied wereldberoemd gemaakt.
Maar voor alle duidelijkheid: ook dat van Jim is een cover en dus niet het origineel !!!
Valt me toch wat tegen van Luc
Jim Reeves heeft dit prachtige lied wereldberoemd gemaakt.
Maar voor alle duidelijkheid: ook dat van Jim is een cover en dus niet het origineel !!!
Valt me toch wat tegen van Luc

0
geplaatst: 26 september 2010, 14:27 uur
George heeft gelijk.
Wikipedia meldt dat het nummer oorspronkelijk is opgnomen door Billy Brown. Maar helaas kan ik geen YouTube of Grooveshark link vinden naar die versie van het nummer.
Wikipedia meldt dat het nummer oorspronkelijk is opgnomen door Billy Brown. Maar helaas kan ik geen YouTube of Grooveshark link vinden naar die versie van het nummer.
0
geplaatst: 26 september 2010, 14:33 uur
0
geplaatst: 26 september 2010, 21:22 uur
De titel van het origineel is volgens mij 'lang scho nimmer g'sehn'.
Ik dacht overigens dat het origineel veel ouder was, maar het blijkt ook uit 1984 te zijn (net als de cover van Herman van Veen).
Ik vind ze allebei leuk, maar dan ga ik toch voor de fraaie Nederlandstalige tekst van Herman van Veen:
0-2
Ik dacht overigens dat het origineel veel ouder was, maar het blijkt ook uit 1984 te zijn (net als de cover van Herman van Veen).
Ik vind ze allebei leuk, maar dan ga ik toch voor de fraaie Nederlandstalige tekst van Herman van Veen:
0-2
0
geplaatst: 27 september 2010, 22:20 uur
1-4
Tussen de Duitse taal en mij zal het wel nooit helemaal goed meer komen
Tussen de Duitse taal en mij zal het wel nooit helemaal goed meer komen

0
geplaatst: 29 september 2010, 01:11 uur
Please Mr. Postman
the Marvelettes (origineel, 1961)
vs.
the Beatles (cover, 1963)