Muziek / Muziekgames / Oorspronkelijke nummer - Cover Clash
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:21 uur
3-2
Canned Heat blijft onverwoestbaar en kan dus wel tegen een stootje.
Kitty , Daisy & Lewis verdienen het om met hun cover(en verdere muziek) in het zonnetje gezet te worden .
Zij bewijzen Canned Heat alle eer. Fantastisch gedaan !
2 uitstekende albums hebben ze uitgebracht .De laatste , Smokin' in heaven , is dit jaar verschenen. Going Up the Country staat op hun debuut.
Canned Heat blijft onverwoestbaar en kan dus wel tegen een stootje.
Kitty , Daisy & Lewis verdienen het om met hun cover(en verdere muziek) in het zonnetje gezet te worden .
Zij bewijzen Canned Heat alle eer. Fantastisch gedaan !
2 uitstekende albums hebben ze uitgebracht .De laatste , Smokin' in heaven , is dit jaar verschenen. Going Up the Country staat op hun debuut.
0
geplaatst: 17 juli 2011, 13:31 uur
Kees - Jan zal er blij mee zijn..... hoop ik.
Bruce Springsteen - I'm On Fire - YouTube (origineel)
vs.
Bat For Lashes I'm On Fire - YouTube
Bruce Springsteen - I'm On Fire - YouTube (origineel)
vs.
Bat For Lashes I'm On Fire - YouTube
0
geplaatst: 17 juli 2011, 13:41 uur
Ondanks dat ik nogal een Bat for Lashes-liefhebber ben, ga ik toch voor Bruce. Vind de uitvoering van Bat for Lashes wel mooi, maar eigenlijk niet zo bij het liedje passen.
1-0
1-0
0
geplaatst: 17 juli 2011, 14:39 uur
Dank je wel George. 
Ik vind het altijd leuk om covers van nummers van Springsteen te horen en deze kende ik nog niet. Bijzondere uitvoering, maar overtreft het origineel voor mij (natuurlijk
) niet.
3-1

Ik vind het altijd leuk om covers van nummers van Springsteen te horen en deze kende ik nog niet. Bijzondere uitvoering, maar overtreft het origineel voor mij (natuurlijk
) niet.3-1
0
geplaatst: 17 juli 2011, 15:20 uur
Tot geruststelling van Kees- Jan , hoop ik , kies ik tenslotte ook voor het origineel.
De cover vind ik wel heel mooi en origineel gedaan.
4-1
De cover vind ik wel heel mooi en origineel gedaan.
4-1
0
geplaatst: 17 juli 2011, 15:33 uur
5-1
Zeker een mooie cover maar ik verkies toch het origineel van Bruce.
Zeker een mooie cover maar ik verkies toch het origineel van Bruce.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 19:58 uur
Nog ééntje van mij. Vinden jullie dat goed ?
Hithistorie en muzikale ontwikkeling van een onbekend 'folkie' nummer dat uitgroeide tot een wereldwijde tophit.
Succes met de keuze uit dit viertal.
You Were On My Mind - Ian & Sylvia (1964) - YouTube (origineel)
We Five - You Were On My Mind [Excellent and Best quality / Original upload] - YouTube
Barry Mc Guire-You Were On My Mind - YouTube
Crispian St Peters - You Were On My Mind - YouTube
Hithistorie en muzikale ontwikkeling van een onbekend 'folkie' nummer dat uitgroeide tot een wereldwijde tophit.
Succes met de keuze uit dit viertal.
You Were On My Mind - Ian & Sylvia (1964) - YouTube (origineel)
We Five - You Were On My Mind [Excellent and Best quality / Original upload] - YouTube
Barry Mc Guire-You Were On My Mind - YouTube
Crispian St Peters - You Were On My Mind - YouTube
0
geplaatst: 18 juli 2011, 20:54 uur
0-0-0-3
Maar close call...de anderen waren nog net iets slechter
Maar close call...de anderen waren nog net iets slechter

0
geplaatst: 18 juli 2011, 23:46 uur
Lekker nummer 
0-0-1-3
Ik vind de versie van Barry McCuire net iets beter dan de bekende versie van Crispian St Peters. Het origineel en de versie van We Five vind ik minder.

0-0-1-3
Ik vind de versie van Barry McCuire net iets beter dan de bekende versie van Crispian St Peters. Het origineel en de versie van We Five vind ik minder.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 22:09 uur
I Fought The Law
The Crickets (1959, origineel)
vs
Bobby Fuller Four (1966, cover)
vs
The Clash (1979, cover)
The Crickets (1959, origineel)
vs
Bobby Fuller Four (1966, cover)
vs
The Clash (1979, cover)
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 23:20 uur
Leeft dit topic weer? Leuk!
0-1-0
Ik heb deze clash trouwens ooit eerder geplaatst in dit topic, en toen tikte L_T_B me op de vingers omdat ik de versie van Bobby Fuller niet in de clash had meegenomen. Bij deze hoop ik het te hebben goedgemaakt.
0-1-0
Ik heb deze clash trouwens ooit eerder geplaatst in dit topic, en toen tikte L_T_B me op de vingers omdat ik de versie van Bobby Fuller niet in de clash had meegenomen. Bij deze hoop ik het te hebben goedgemaakt.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 00:37 uur
Volgens mij vergist Laxus zich in de stemverdeling. Ik zal die daarom proberen recht te zetten.
Fuller maakt er een strakkere , meer poppy , maar ook wat vlakkere uitvoering van.
The Clash zet het vooral naar eigen 'new-wave' hand en slaagt daarin met vlag en wimpel.
The Crickets staan met hun muzikale benen nog midden in de jaren vijftig.
Alle drie respectabele uitvoeringen. Bij de geringste twijfel kies ik altijd voor het origineel.
Ere wie Ere dus toekomt !
Naar mijn weten luidt de correcte stand nu:
2- 2 - 0 (?)
Fuller maakt er een strakkere , meer poppy , maar ook wat vlakkere uitvoering van.
The Clash zet het vooral naar eigen 'new-wave' hand en slaagt daarin met vlag en wimpel.
The Crickets staan met hun muzikale benen nog midden in de jaren vijftig.
Alle drie respectabele uitvoeringen. Bij de geringste twijfel kies ik altijd voor het origineel.
Ere wie Ere dus toekomt !
Naar mijn weten luidt de correcte stand nu:
2- 2 - 0 (?)
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 01:32 uur
Sandokan-veld schreef:

2-2-1
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 22:55 uur
0-3
Ik kende dit nummer nog niet en vind het origineel ook niet echt spetterend, maar de cover is heerlijk. Ik heb overigens nog niet eerder van Kitty, Daisy & Lewis gehoord. Leuke rockabilly groep zo te horen.
Ik kende dit nummer nog niet en vind het origineel ook niet echt spetterend, maar de cover is heerlijk. Ik heb overigens nog niet eerder van Kitty, Daisy & Lewis gehoord. Leuke rockabilly groep zo te horen.

0
geplaatst: 21 augustus 2011, 23:01 uur
@Kees- Jan , het zou weleens wat voor jou kunnen zijn. Ik kwam ze op het spoor door een Amerikaans commentaar over hen dat zich verwonderde over het feit dat Engelsen blijkbaar het patent bezitten om hun (de Amerikaanse) muziek opnieuw uit te vinden.
Hier zijn ze live te zien tijdens hun Amerikaanse tv debuut :
kitty, daisy & lewis - YouTube
Hier zijn ze live te zien tijdens hun Amerikaanse tv debuut :
kitty, daisy & lewis - YouTube
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 23:18 uur
Verrassend dat dit een hedendaagse groep is. Die cover 'Going Up the Country' klinkt zelfs nog lekkerder (het nummer heeft in deze versie nog meer weg van Matchbox van Carl Perkins
).
Hier ga ik me zeker verder in verdiepen. Dank je, George!
).Hier ga ik me zeker verder in verdiepen. Dank je, George!

0
geplaatst: 24 augustus 2011, 17:28 uur
Nirvana - Smells Like Teen Spirit - Tori Amos - Smells Like Teen Spirit
1-0
1-0
* denotes required fields.