MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oorspronkelijke nummer - Cover Clash

zoeken in:
3-2

Canned Heat blijft onverwoestbaar en kan dus wel tegen een stootje.
Kitty , Daisy & Lewis verdienen het om met hun cover(en verdere muziek) in het zonnetje gezet te worden .
Zij bewijzen Canned Heat alle eer. Fantastisch gedaan !
2 uitstekende albums hebben ze uitgebracht .De laatste , Smokin' in heaven , is dit jaar verschenen. Going Up the Country staat op hun debuut.

Ondanks dat ik nogal een Bat for Lashes-liefhebber ben, ga ik toch voor Bruce. Vind de uitvoering van Bat for Lashes wel mooi, maar eigenlijk niet zo bij het liedje passen.

1-0

2-0

2-1 niet slecht

Dank je wel George.
Ik vind het altijd leuk om covers van nummers van Springsteen te horen en deze kende ik nog niet. Bijzondere uitvoering, maar overtreft het origineel voor mij (natuurlijk ) niet.

3-1

Tot geruststelling van Kees- Jan , hoop ik , kies ik tenslotte ook voor het origineel.
De cover vind ik wel heel mooi en origineel gedaan.

4-1

5-1

Zeker een mooie cover maar ik verkies toch het origineel van Bruce.

Nog ééntje van mij. Vinden jullie dat goed ?

Hithistorie en muzikale ontwikkeling van een onbekend 'folkie' nummer dat uitgroeide tot een wereldwijde tophit.
Succes met de keuze uit dit viertal.

‪You Were On My Mind - Ian & Sylvia (1964)‬‏ - YouTube (origineel)

‪We Five - You Were On My Mind [Excellent and Best quality / Original upload]‬‏ - YouTube

‪Barry Mc Guire-You Were On My Mind‬‏ - YouTube

‪Crispian St Peters - You Were On My Mind‬‏ - YouTube

0-0-0-1

En nog 6-1 voor de vorige

0-0-0-2

0-0-0-3

Maar close call...de anderen waren nog net iets slechter

Lekker nummer

0-0-1-3

Ik vind de versie van Barry McCuire net iets beter dan de bekende versie van Crispian St Peters. Het origineel en de versie van We Five vind ik minder.

0-0-1-4

I Fought The Law

The Crickets (1959, origineel)
vs
Bobby Fuller Four (1966, cover)
vs
The Clash (1979, cover)

Leeft dit topic weer? Leuk!

0-1-0

Ik heb deze clash trouwens ooit eerder geplaatst in dit topic, en toen tikte L_T_B me op de vingers omdat ik de versie van Bobby Fuller niet in de clash had meegenomen. Bij deze hoop ik het te hebben goedgemaakt.

1-1-0

Erg moeilijk, ik vind ze alle 3 zowat even goed.

Volgens mij vergist Laxus zich in de stemverdeling. Ik zal die daarom proberen recht te zetten.

Fuller maakt er een strakkere , meer poppy , maar ook wat vlakkere uitvoering van.
The Clash zet het vooral naar eigen 'new-wave' hand en slaagt daarin met vlag en wimpel.
The Crickets staan met hun muzikale benen nog midden in de jaren vijftig.
Alle drie respectabele uitvoeringen. Bij de geringste twijfel kies ik altijd voor het origineel.
Ere wie Ere dus toekomt !

Naar mijn weten luidt de correcte stand nu:

2- 2 - 0 (?)

Ik denk dat dit de correcte stand nu is:

2-1-1

Sandokan-veld schreef:
Ik heb deze clash trouwens ooit eerder geplaatst in dit topic, en toen tikte L_T_B me op de vingers omdat ik de versie van Bobby Fuller niet in de clash had meegenomen. Bij deze hoop ik het te hebben goedgemaakt.

2-2-1

0 - 1

0-3

Ik kende dit nummer nog niet en vind het origineel ook niet echt spetterend, maar de cover is heerlijk. Ik heb overigens nog niet eerder van Kitty, Daisy & Lewis gehoord. Leuke rockabilly groep zo te horen.

@Kees- Jan , het zou weleens wat voor jou kunnen zijn. Ik kwam ze op het spoor door een Amerikaans commentaar over hen dat zich verwonderde over het feit dat Engelsen blijkbaar het patent bezitten om hun (de Amerikaanse) muziek opnieuw uit te vinden.
Hier zijn ze live te zien tijdens hun Amerikaanse tv debuut :
kitty, daisy & lewis - YouTube

Verrassend dat dit een hedendaagse groep is. Die cover 'Going Up the Country' klinkt zelfs nog lekkerder (het nummer heeft in deze versie nog meer weg van Matchbox van Carl Perkins ).
Hier ga ik me zeker verder in verdiepen. Dank je, George!

Nirvana - Smells Like Teen Spirit - Tori Amos - Smells Like Teen Spirit

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 08:09 uur

geplaatst: vandaag om 08:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.