MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oorspronkelijke nummer - Cover Clash

zoeken in:
0-1 Heb meer met de cover dan het orgineel

1-1 beiden eerder matig, het origineel dan maar

Out Of Time , een Jagger/Richards track van Aftermath , werd gecoverd in '66 door Chris Farlowe , een toen veelbelovende blanke 'soul'zanger.
Hij scoorde er een nummer 1 hit mee.
In het refrein horen wij Mick Jagger meezingen , die ook voor de productie van Farlowe's single tekende. Velen vinden zijn versie beter dan de Stones versie , waaronder Mick zelf. Hier ook ?

YouTube - Chris Farlowe Out of time (cover)

vs.

YouTube - The Rolling Stones - Out Of Time (original)

1-3

Verbijsterend dat iedereen tot nu toe voor de versie van the Stones kiest. Ik ben het helemaal met Mick Jagger eens dat de cover veel sterker is.

2-3 vind deze versie ook iets beter

3-3

Gerechtigheid !

3-4

Eigenlijk vind ik de zang van Jagger sowieso het enige interessante aan het liedje...

Bleeding Love

Leona Lewis (origineel, 2007)
vs
Tom Dice (cover, 2009)
vs
The Baseballs (cover, 2010)

1-0-1

Ik heb heel weinig met dit soort hitparadepop.
Het minst zenuwopwekkend is voor mij verrassenderwijze (?) de cover van de voor mij onbekende Belg.

1--1-1

3-0-1 overduidelijk voor mij

5 - 0 - 1

6-0-1

Een veel gecoverde R&B klassieker is Route 66. Geschreven door Bobby Troup en voor het eerst op de plaat gezet door Nat King Cole (1946).
Zelf leerde ik Route 66 kennen dankzij de Stones , zij hoorden het van Berry(1961) , en namen het op voor hun debuutplaat uit 1964. Depeche Mode gaf er, in de jaren tachtig , eveneens hun eigen kleur aan.

YouTube - NAT KING COLE ROUTE 66

YouTube - Chuck Berry - Get You Kicks on Route 66

YouTube - The Rolling Stones - Route 66

YouTube - Depeche Mode Route 66

0-0-1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 15:38 uur

geplaatst: vandaag om 15:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.