Muziek / Muziekgames / Oorspronkelijke nummer - Cover Clash
zoeken in:
0
geplaatst: 15 september 2011, 23:30 uur
Out Of Time , een Jagger/Richards track van Aftermath , werd gecoverd in '66 door Chris Farlowe , een toen veelbelovende blanke 'soul'zanger.
Hij scoorde er een nummer 1 hit mee.
In het refrein horen wij Mick Jagger meezingen , die ook voor de productie van Farlowe's single tekende. Velen vinden zijn versie beter dan de Stones versie , waaronder Mick zelf. Hier ook ?
YouTube - Chris Farlowe Out of time (cover)
vs.
YouTube - The Rolling Stones - Out Of Time (original)
Hij scoorde er een nummer 1 hit mee.
In het refrein horen wij Mick Jagger meezingen , die ook voor de productie van Farlowe's single tekende. Velen vinden zijn versie beter dan de Stones versie , waaronder Mick zelf. Hier ook ?
YouTube - Chris Farlowe Out of time (cover)
vs.
YouTube - The Rolling Stones - Out Of Time (original)
0
geplaatst: 16 september 2011, 14:08 uur
1-3

Verbijsterend dat iedereen tot nu toe voor de versie van the Stones kiest. Ik ben het helemaal met Mick Jagger eens dat de cover veel sterker is.

Verbijsterend dat iedereen tot nu toe voor de versie van the Stones kiest. Ik ben het helemaal met Mick Jagger eens dat de cover veel sterker is.

0
geplaatst: 16 september 2011, 21:03 uur
3-4
Eigenlijk vind ik de zang van Jagger sowieso het enige interessante aan het liedje...
Eigenlijk vind ik de zang van Jagger sowieso het enige interessante aan het liedje...
0
geplaatst: 22 september 2011, 20:26 uur
Bleeding Love
Leona Lewis (origineel, 2007)
vs
Tom Dice (cover, 2009)
vs
The Baseballs (cover, 2010)
Leona Lewis (origineel, 2007)
vs
Tom Dice (cover, 2009)
vs
The Baseballs (cover, 2010)
0
geplaatst: 22 september 2011, 22:24 uur
Ik heb heel weinig met dit soort hitparadepop.
Het minst zenuwopwekkend is voor mij verrassenderwijze (?) de cover van de voor mij onbekende Belg.
1--1-1
Het minst zenuwopwekkend is voor mij verrassenderwijze (?) de cover van de voor mij onbekende Belg.
1--1-1
0
geplaatst: 27 september 2011, 07:57 uur
He's Gonna Step On You Again
YouTube - John Kongos - He's Gonna Step On You Again (1971) (origineel 1971)
vs.
YouTube - Party Boys - He's Gonna Step On You Again (1987) (cover 1987)
vs.
YouTube - Happy Mondays - Step On (cover 1990)
YouTube - John Kongos - He's Gonna Step On You Again (1971) (origineel 1971)
vs.
YouTube - Party Boys - He's Gonna Step On You Again (1987) (cover 1987)
vs.
YouTube - Happy Mondays - Step On (cover 1990)
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 10:46 uur
Een veel gecoverde R&B klassieker is Route 66. Geschreven door Bobby Troup en voor het eerst op de plaat gezet door Nat King Cole (1946).
Zelf leerde ik Route 66 kennen dankzij de Stones , zij hoorden het van Berry(1961) , en namen het op voor hun debuutplaat uit 1964. Depeche Mode gaf er, in de jaren tachtig , eveneens hun eigen kleur aan.
YouTube - NAT KING COLE ROUTE 66
YouTube - Chuck Berry - Get You Kicks on Route 66
YouTube - The Rolling Stones - Route 66
YouTube - Depeche Mode Route 66
Zelf leerde ik Route 66 kennen dankzij de Stones , zij hoorden het van Berry(1961) , en namen het op voor hun debuutplaat uit 1964. Depeche Mode gaf er, in de jaren tachtig , eveneens hun eigen kleur aan.
YouTube - NAT KING COLE ROUTE 66
YouTube - Chuck Berry - Get You Kicks on Route 66
YouTube - The Rolling Stones - Route 66
YouTube - Depeche Mode Route 66
* denotes required fields.