MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Kemms Gemms/Hidden Gemms KO

zoeken in:
Marvin naar de finale!

2 Gil Scott-Heron - Home is Were the Hatred Is (vs.) De La Soul - Say No Go
1-0 makkelijke keuze, al had Sam Cooke hier moeten staan.

RedLightCityBoy
2-0

Sam cooke had hier niet moeten staan. Met alle respect, dat nummer kennen we nu langzamerhand wel. In bijv: home is Where the Hatred Is, valt veel meer muzikaliteit te ontdekken, vind ik.

RedLightCityBoy schreef:

Sam cooke had hier niet moeten staan. Met alle respect, dat nummer kennen we nu langzamerhand wel. In bijv: home is Where the Hatred Is, valt veel meer muzikaliteit te ontdekken, vind ik.

Best een aardige beredenatie op zich. Dan kan je van elke oude song wel zeggen dat je "hem nu wel kent". Want het komt nou eenmaal vaak voor dat je 'm hoort. Dus dat valt net zo goed te zeggen van 'Home is Where the Hatred Is'. Het leven is soms zo simpel. Vind ik dan hè.

Gelukkig zijn beide nummers tijdloos.

5-1 (Beide zijn geweldig, dan maar een stem voor de underdog )

7-1

7-2 Idd, Sam Cooke had hier moeten staan.

DE FINALE VAN REIJERSEN'S SOUL/NIET-SOUL KO
(tot de 12, met 2 verschil)

Marvin Gaye - Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler)
[afkomstig van What's Going On]

vs.

Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is
[afkomstig van het album: Pieces of a Man]

Dit is echt heel erg lastig. Mijn favoriete Marvin Gaye nummer tegen mijn favoriete Gil Scott Heron nummer. Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler) kent een net wat mooiere instrumentatie, terwijl ik Gil's vocalen op Home is Where the Hatred Is weer net wat beter vind.

0-1

Allebei wel goede songs, maar er hebben betere in deze KO gezeten...

1-1

Ik ga er in ieder geval nog even over nadenken.

3-2,

beide topsongs. Maar voor vocaal gezien vind ik Marvin Gaye een stuk beter als Gil. Al hou ik ook wel van de aparte sound van Gil. Maar het gevoel regeert en daarom de keuze voor Inner City Blues

RedLightCityBoy
4-4

5-4 Gil mag dan 2x in mijn top 10 staan, Marvin heeft hier gewoon het (iets) betere nummer

Ik denk dat we een winnaar hebben. Verwacht in ieder geval niet nog heel veel stemmen.

Oké Marvin wint!!!

Who's next?

Reijersen heeft beslist...

Hoera voor Marvin! Hoera voor de mooie runner-up!
Hoera voor de geslaagde KO!

Hoera voor de bedenker van dit topic!

Niemand moovt hier en nu kwam ik toevallig op een leuk idee:

Kemms Gemms/Hidden Gemms KO

Een KO tussen mijn favoriete klassiekers, songs die in ieders geheugen staan gegrift en mijn favoriete onbekendere juweeltjes (ik zorg er natuurlijk voor dat ze op z'n minst op YouTube te vinden zijn). In de spirit van dit topic zal het ook zowat de helft funky/souly en de andere helft niet-funky/souly zijn. Ik dacht er zondag ofzo mee van start te gaan.

Hebben jullie daar zin in?

Ik wel!
Leuk idee!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.