Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2010, 17:13 uur
Leuk dat Nick Drake door is, maar jammer van Brel inderdaad
0
geplaatst: 28 november 2010, 17:22 uur
En aangezien Brel al niet hoog stond met de stempercentages uit de vorige rondes valt ie maar net binnen de top 100.
0
geplaatst: 28 november 2010, 17:30 uur
Kunnen we niet Such a Shame diskwalificeren en Brel alsnog door laten gaan?
0
geplaatst: 28 november 2010, 17:40 uur
Al even voor de statistiek...vorig jaar zaten er 34 verschillende artiesten bij de laatste 64, nu zijn dat er 38.
David Bowie en Radiohead zijn beide met 5 nummers nog in de race de grootmachten tot nu toe met Velvet Underground als goede 3e met nog 4 nummers over.
Opvallend is dat vorig jaar the Cure en Joy Division het goed deden, nu nog maar 1 Cure nummer over en slechts 2 JD nummers (die hadden er vorig jaar zelfs 4 bij de laatste 32).
Massive Attack doet het ook opvallend goed met nog 3 nummers in de race.
David Bowie en Radiohead zijn beide met 5 nummers nog in de race de grootmachten tot nu toe met Velvet Underground als goede 3e met nog 4 nummers over.
Opvallend is dat vorig jaar the Cure en Joy Division het goed deden, nu nog maar 1 Cure nummer over en slechts 2 JD nummers (die hadden er vorig jaar zelfs 4 bij de laatste 32).
Massive Attack doet het ook opvallend goed met nog 3 nummers in de race.
0
geplaatst: 28 november 2010, 18:46 uur
El Ninjo schreef:
David Bowie en Radiohead zijn beide met 5 nummers nog in de race
David Bowie en Radiohead zijn beide met 5 nummers nog in de race

0
geplaatst: 28 november 2010, 18:49 uur
Staat er ook al ergens een lijstje met alle nummers die dit jaar uit de lijst niet gehaald hebben?
0
geplaatst: 28 november 2010, 19:04 uur
Bowie en Radiohead zijn goed, maar 5x bij de laatste 64 is wel behoorlijk overdreven...
0
geplaatst: 28 november 2010, 19:06 uur
Van mij mag het (Radiohead). Heb ook op 3 nummers van hun gestemd voor de Radio 2 Top 2000. Sorry, het is gewoon zo, ik vind het dan ook de beste band ooit.
0
geplaatst: 28 november 2010, 19:51 uur
Titmeister schreef:
Vind ik een erg slecht idee....
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:00 uur
niels94 schreef:
Van mij mag het (Radiohead). Heb ook op 3 nummers van hun gestemd voor de Radio 2 Top 2000. Sorry, het is gewoon zo, ik vind het dan ook de beste band ooit.
Radiohead is ook een van mijn favoriete bands, maar ik vind dat er geen een band is die 5x bij de beste 64 hoort te staan. Als ik mijn eigen top 100 maak, staat Radiohead niet eens 5x bij de beste 64...
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:18 uur
Ik ben blij voor beide groepen (Radiohead en David Bowie) maar dan voel ik het toch weer in mijn muzikaal hart bij het verminderen van de 'The Cure' en 'Joy Division' - nummers.
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:27 uur
Excuses voor de vertraging bij het plaatsen van de loting maar er kwam even wat tussen.
De loting is inmiddels geplaatst.
We zitten best lekker in de tijd dus we spelen deze laatste ladders 1 voor 1. Waren de keuzes tot nu toe af en toe al onmogelijk....het wordt er nu wederom niet makkelijker op in sommige ladders.
We beginnen, om de gebruikelijke timeslots aan te houden, met ladder 1 om 23.00u vanavond.
De loting is inmiddels geplaatst.
We zitten best lekker in de tijd dus we spelen deze laatste ladders 1 voor 1. Waren de keuzes tot nu toe af en toe al onmogelijk....het wordt er nu wederom niet makkelijker op in sommige ladders.
We beginnen, om de gebruikelijke timeslots aan te houden, met ladder 1 om 23.00u vanavond.
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:31 uur
Benieuwd of iedereen al een
ladder ziet staan waar hij plussen tekort gaat komen.
ladder ziet staan waar hij plussen tekort gaat komen.
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:32 uur
Wat me vooral opvalt is dat Bowie, Massive Attack, Radiohead en VU allemaal met dubbele nummers in de ladders staan. Toeval of expres gedaan?
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:45 uur
Ladder 4 en ladder 6 vind ik een stuk minder dan de rest.
In ladder 2 heb ik vijf grote favorieten, waarvan ik vrees dat er maar een stuk of twee van doorgaan.
In ladder 2 heb ik vijf grote favorieten, waarvan ik vrees dat er maar een stuk of twee van doorgaan.
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:48 uur
musicfriek schreef:
Wat me vooral opvalt is dat Bowie, Masiive Attack, Radiohead en VU allemaal met dubbele nummers in de ladders staan. Toeval of expres gedaan?
Wat me vooral opvalt is dat Bowie, Masiive Attack, Radiohead en VU allemaal met dubbele nummers in de ladders staan. Toeval of expres gedaan?
Er zijn een aantal regels bij het loten die steeds worden gehanteerd.
Er wordt ad random geloot met random list generator maar wel obv 3 regels.
1. De loting gaat altijd op basis van de volgorde van de virtuele eindstand waarbij de sterkste nummers elkaar niet treffen. Er wordt dus altijd in groepen geloot.
Dus uit de virtuele eindstand obv de stempercentages tot nu toe komen de nummers 1 t/m 8 in pot 1 terecht, de nummers 9 t/m 16 in pot 2 etc...tot de nummers 57 tm 64 in pot 8.
Uit elke pot wordt ad random geloot met de random list generator.
Elke ladder is dus altijd op basis van eerder behaalde stempercentages ongeveer even sterk.
2. Nummers die bij elkaar gezeten hebben in de ladder van de ronde hiervoor kunnen niet in deze ronde weer bij elkaar in een ladder terechtkomen.
3. Nummers van dezelfde artiest komen in principe ook niet bij elkaar in een ladder tenzij de betreffende artiest een bepaalde hoeveelheid nummers heeft, in dit geval lag de limiet op 3 nummers of meer. Dit doen we sinds vorig jaar om de diversiteit te bevorderen.
Als er in de random loting nummers bij elkaar komen die in de vorige ronde bij elkaar zaten wordt er doorgeschoven naar de volgende groep waarbij gekeken wordt naar regel 1 en regel 3.
Zitten er nummers bij elkaar van dezelfde artiest dan wordt er gekeken naar regel 3. Heeft de artiest 3 of meer nummers over dan blijft het zo staan. Heeft een artiest slechts 2 nummers over dan schuift 1 nummer, met inachtneming van regel 1 en 2, door naar de volgende groep.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Edit: Doordat artiesten die meerdere ijzers in het vuur hebben vaak agv regel over meerdere "potten " verdeeld zijn, is de kans dat ze bij elkaar in een ladder terechtkomen een stuk groter dan wanneer er 64 nummers tegelijk ad random in de loting gingen.
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:49 uur
Vind ze, voor zulke late ladders, eigenlijk redelijk te doen. Mijn grote favorieten en mijn mindere nummers zijn redelijk uitgesmeerd over alle ladders zo is mijn eerste indruk.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 november 2010, 20:57 uur
Ladder 8 springt er voor mij wel in positieve zin uit.
Geavanceerd lotingssysteem trouwens. Ik vraag me wel af of regel 3 de diversiteit daadwerkelijk bevordert.
Geavanceerd lotingssysteem trouwens. Ik vraag me wel af of regel 3 de diversiteit daadwerkelijk bevordert.
0
geplaatst: 28 november 2010, 20:58 uur
Mijn pijnpunten liggen m.n in de ladders 3, 4, 6 en 7.
In ladder 2 heb ik eigenlijk maar 3 favorieten staan en in ladder 1 eigenlijk maar 2 die ik graag bij de laatste 32 zou zien.
In ladder 2 heb ik eigenlijk maar 3 favorieten staan en in ladder 1 eigenlijk maar 2 die ik graag bij de laatste 32 zou zien.
0
geplaatst: 28 november 2010, 21:02 uur
Casartelli schreef:
Tsja, dat blijft altijd de vraag. Feit is wel dat in het verleden de nummers uit elkaar gehaald werden en bijv. 8 x the Cure in 8 ladders zowiezo zowat automatisch 8x doorgaan betekende voor the Cure. (en ook voor andere artiesten). En ik heb toch het idee dat in dit geval 4 ladders met 2 nummers toch een ietsie pietsie meer divers resultaat geven.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 november 2010, 21:09 uur
Ah, het "tenzij..."-deel is nieuw. In dat geval geloof ik zonder meer dat dit een diverser resultaat geeft. 

0
geplaatst: 28 november 2010, 21:18 uur
Playlist by luukonijn - Spotify - open.spotify.com
Lekker vast wat nummers terugluisteren van de top2000 van musicmeter
Lekker vast wat nummers terugluisteren van de top2000 van musicmeter
0
geplaatst: 28 november 2010, 21:24 uur
Ik vind ladder 1,4,6,7 en 8, vooral ladder 7 en 8 worden verschrikkelijk moeilijk.
Ik hoop kate bush het in die ladder haalt. Ook the Smiths, pixies en radiohead mogen van mij in de finale komen met een aantal nummers. Radiohead loot trouwens wel ongelukkig, 2x met 2 nummers in een ladder.
Ik hoop kate bush het in die ladder haalt. Ook the Smiths, pixies en radiohead mogen van mij in de finale komen met een aantal nummers. Radiohead loot trouwens wel ongelukkig, 2x met 2 nummers in een ladder.
0
geplaatst: 28 november 2010, 21:32 uur
Ik vind de 8 ladders allemaal een beetje tegenvallen. Blijkbaar vallen de topnummers op MM bij mij minder in de smaak. In ieder geval vind ik de 64 nummers die de afgelopen ronde afgevallen zijn over het algemeen beter dan de 64 nummers die door zijn. 
Maar ondanks dat ik slechts nog een enkele grote favoriet in de strijd heb, blijf ik meestemmen. Ik vind dit toch wel de crème de la crème van alle spellen hier op MM.

Maar ondanks dat ik slechts nog een enkele grote favoriet in de strijd heb, blijf ik meestemmen. Ik vind dit toch wel de crème de la crème van alle spellen hier op MM.

0
geplaatst: 28 november 2010, 21:34 uur
Niet echt, over het algemeen prima verdeeld. Geen ladder waar ik 5 toppers zie, wel een paar met 4, maar dat gaat dus precies. 

0
geplaatst: 28 november 2010, 21:36 uur
El Ninjo schreef:
Dan hebben we een overeenkomstige smaak.

0
geplaatst: 28 november 2010, 21:43 uur
chevy93 schreef:
[Geen ladder waar ik 5 toppers zie, wel een paar met 4, maar dat gaat dus precies.
[Geen ladder waar ik 5 toppers zie, wel een paar met 4, maar dat gaat dus precies.
Ik zie ladders met wel 7 toppers en 1 ladder met 8 toppers
...en dat terwijl er in andere ladders maar 2 of 3 toppers staan.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.