Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2010, 19:05 uur
Teunnis schreef:
@Dwejkk: Rebellion (Lies) staat toch ook niet op Spotify?
Eigenlijk zouden we onze top 100 naar Blokfluit moeten sturen, zodat ze die nummer volgend jaar bij de genomineerden kunnen zetten.
@Dwejkk: Rebellion (Lies) staat toch ook niet op Spotify?
Eigenlijk zouden we onze top 100 naar Blokfluit moeten sturen, zodat ze die nummer volgend jaar bij de genomineerden kunnen zetten.
Volgens mij heeft Blokfluit totaal geen invloed op de keuzelijst. Anders zou die nominatielijst toch niet zo beperkt zijn.
0
geplaatst: 20 december 2010, 19:09 uur
Arrie schreef:
Denk je? Volgens mij is dat nummer echt geliefd onder een heel groot publiek.
Denk je? Volgens mij is dat nummer echt geliefd onder een heel groot publiek.
In Nederland heeft dit nummer niet eens de top 40 gehaald, daar halen toch de meeste liefhebbers van de top 2000 hun info vandaan vanuit het verleden.
0
Magick1
geplaatst: 20 december 2010, 19:19 uur
Tja, Funeral was nu ook niet meteen een album die vanaf dag 1 een klassieker was. Hij heeft langzaamaan (en nog steeds) zieltjes gewonnen. Denk dat Funeral nergens grote hits heeft gehad.
0
geplaatst: 20 december 2010, 19:23 uur
The most successful, "Rebellion (Lies)", peaked at #19 on the UK Singles Chart.
The album was nominated for a Grammy Award in 2005 for Best Alternative Music Album. It received wide critical acclaim and topped many year-end and decade-end lists.
Funeral has received almost unanimous praise from music critics, and it is hailed as a modern classic. At Metacritic, which assigns a normalized rating out of 100 to reviews from mainstream critics, the album has received an average score of 90, based on 30 reviews.
Aldus Wikipedia.
Geen hitmachine, toch wel redelijk veel lof.
The album was nominated for a Grammy Award in 2005 for Best Alternative Music Album. It received wide critical acclaim and topped many year-end and decade-end lists.
Funeral has received almost unanimous praise from music critics, and it is hailed as a modern classic. At Metacritic, which assigns a normalized rating out of 100 to reviews from mainstream critics, the album has received an average score of 90, based on 30 reviews.
Aldus Wikipedia.
Geen hitmachine, toch wel redelijk veel lof.
0
geplaatst: 20 december 2010, 19:25 uur
eeehh ik reageerde eigenlijk op 3 postings daarvoor over Teardrop 

0
geplaatst: 20 december 2010, 19:26 uur
En ik op Magick1. 

Denk dat Funeral nergens grote hits heeft gehad.
0
geplaatst: 20 december 2010, 20:20 uur
Oldfart schreef:
Een nummer 1 waar zeer mee te leven valt, en verder onthoud ik mij van commentaar, want ik wil mijn dank en bewondering overbrengen naar Tovenaar El Ninjo, en zijn tovenaarsleerling Onweerwolf ( opvolging geregeld zou ik zeggen) : Dank
Een nummer 1 waar zeer mee te leven valt, en verder onthoud ik mij van commentaar, want ik wil mijn dank en bewondering overbrengen naar Tovenaar El Ninjo, en zijn tovenaarsleerling Onweerwolf ( opvolging geregeld zou ik zeggen) : Dank
Inderdaad, ik heb wel een idee hoeveel er geregeld en becijferd moet zijn om zover te komen, grote klasse en een bewonderenswaardig organisatietalent!
0
geplaatst: 20 december 2010, 21:02 uur
Dwejkk_ schreef:
Voor de mensen die gebruik maken van het Mumeladder in Spotify zou ik nog de nummers die niet op Spotify staan plaatsen, zodat jullie ze zelf erbij kunnen zetten. Het gaat vooral om grote artiesten als Led Zeppelin, Bob Dylan en Pink Floyd.
Voor de mensen die gebruik maken van het Mumeladder in Spotify zou ik nog de nummers die niet op Spotify staan plaatsen, zodat jullie ze zelf erbij kunnen zetten. Het gaat vooral om grote artiesten als Led Zeppelin, Bob Dylan en Pink Floyd.
Maar ook vele andere "kleine" zoals the Beatles en Frank Zappa staan (nog?) niet op Spotify.
Spotify heeft zeker de toekomst maar een aantal platenlabels willen blijkbaar (vanwege genoeg verdiensten ?) niet met hun tijd meegaan.
0
geplaatst: 21 december 2010, 12:07 uur
Gisteren en vandaag de top 101 van de MuMe Ladder beluisterd. En weer heel wat leuke tips opgedaan. 
Ik had overigens een live-versie van How Soon Is Now?. Dat merkte ik pas toen het publiek aan het einde ging klappen!

Ik had overigens een live-versie van How Soon Is Now?. Dat merkte ik pas toen het publiek aan het einde ging klappen!

0
geplaatst: 21 december 2010, 19:51 uur
Gaat El Ninjo nog onze top 3 aanvragen bij Serious Request? 

0
geplaatst: 21 december 2010, 22:16 uur
Ik heb A Forest van the Cure aangevraagd....via internet kun je maar 1 nummer tegelijk aanvragen en in de uitleg erbij kun je niet al te veel tekst kwijt (met beknopte uitleg over een top 3 etc werd het bericht al te lang en kon niet verzonden worden)...dus ik heb het maar bij een link naar onze top 2000 hier op de site gelaten en alleen de nummer 1 aangevraagd.
0
geplaatst: 21 december 2010, 22:43 uur
Berichten over de gigantische collectie van Johan Derksen verplaatst naar Muziek > Algemeen > Bekende Nederlanders en hun muzikale kennis
0
geplaatst: 22 december 2010, 08:34 uur
Drukke dagen - nog nauwelijks tijd gehad om de ontknopingsgeschiedenis door te lezen
Hopelijk vanavond meer tijd!
0
geplaatst: 22 december 2010, 16:02 uur
Mooie ontknoping, voor mij persoonlijk een teleurstellend einde: Mijn nummer 1 op #29, terwijl de nummer 1 van de Mumeladder bij mij op #22 stond (al lagen de nummers 15 t/m 24 bij mij dicht bij elkaar). En Marvin Gaye stond uiteraard veel te laag!
Bedankt voor al het werk El Ninjo (en onderwolf voor z'n lijstjes, niet voor je stemmen overigens, als ik me ergens aan geergerd heb...
).
Mijn nominaties voor volgend jaar staan al klaar. Verzoekje aan de personen die in de loop van de jaren al 30+ nummers hebben ingebracht: geef anderen eens de kans, of nomineer maar 3 nummers oid.
(kansloos, ik weet het)
Bedankt voor al het werk El Ninjo (en onderwolf voor z'n lijstjes, niet voor je stemmen overigens, als ik me ergens aan geergerd heb...
). Mijn nominaties voor volgend jaar staan al klaar. Verzoekje aan de personen die in de loop van de jaren al 30+ nummers hebben ingebracht: geef anderen eens de kans, of nomineer maar 3 nummers oid.
(kansloos, ik weet het)
0
Davez
geplaatst: 22 december 2010, 16:35 uur
@ El Ninjo Spijtig dat ik dit te laat heb gelezen anders had ik zeker mijn bijdrage geleverd!
Altijd leuk zo'n spelletjes.
Altijd leuk zo'n spelletjes.
0
geplaatst: 22 december 2010, 16:42 uur
Bertus schreef:
Drukke dagen - nog nauwelijks tijd gehad om de ontknopingsgeschiedenis door te lezen
Hopelijk vanavond meer tijd! Daar kun je wel een avond voor uittrekken, 30 pagina's per dag of zo meen ik

0
geplaatst: 23 december 2010, 10:02 uur
Nog maar even mijn commentaar bij de eindlijst: het moge bekend zijn hier dat ik met de top-2 niet zoveel heb. Ben geen waver en zal er nooit een worden, en het gejammer van Thom Yorke kan me gestolen worden. Ben ik daarom teleurgesteld in de afloop van dit jaar? Nee! Want achter dit tweetal, is weer een heel stel fantastische songs te vinden, en de nieuwkomers bij de hoogste 32 hebben de finale er voor mij een stuk mooier opgemaakt - zie de drie nieuwkomers bij mijn hoogste vijf. Vooral de hoge notering van de Beach Boys doet me deugd; en hopelijk heeft Marvin Gaye de sluizen opengezet voor meer zwarte artiesten in de hoogste regionen.
Dit was het lijstje dat ik naar El Ninjo stuurde:
01 (01) (02) Kate Bush - Wuthering Heights
02 (09) (15) The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
03 (---) (---) Marvin Gaye - What's Going On
04 (---) (---) The Beach Boys - God Only Knows
05 (---) (---) The Clash - London Calling
06 (13) (16) Arcade Fire - Rebellion (Lies)
07 (17) (11) The Doors - The End
08 (03) (07) The Doors - Riders on the Storm
09 (10) (03) Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
10 (06) (19) Joy Division - Love Will Tear Us Apart
11 (---) (---) Lou Reed - Perfect Day
12 (---) (---) The Church - Under the Milky Way
13 (12) (13) The Velvet Underground - Venus In Furs
14 (11) (09) Pixies - Debaser
15 (14) (28) Massive Attack - Teardrop
16 (---) (---) David Bowie - Ashes to Ashes
17 (22) (---) Talking Heads - Psycho Killer
18 (20) (20) Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
19 (28) (---) Joy Division - Atmosphere
20 (24) (---) David Bowie - Heroes
21 (16) (18) The Smiths - How Soon Is Now?
22 (---) (27) Radiohead - Paranoid Android
23 (---) (---) Massive Attack - Unfinished Sympathy
24 (---) (12) Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
25 (---) (---) David Bowie - Space Oddity
26 (31) (32) Depeche Mode - Enjoy the Silence
27 (---) (---) U2 - The Unforgettable Fire
28 (18) (22) The Cure - A Forest
29 (---) (---) Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
30 (21) (25) Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31 (26) (---) New Order - Blue Monday
32 (---) (---) Radiohead - Fake Plastic Trees
Tot slot alle smileys van de wereld voor El Ninjo en Onweerwolf, die dit spelletje machtig mooi georganiseerd hebben dit jaar
Dit was het lijstje dat ik naar El Ninjo stuurde:
01 (01) (02) Kate Bush - Wuthering Heights
02 (09) (15) The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
03 (---) (---) Marvin Gaye - What's Going On
04 (---) (---) The Beach Boys - God Only Knows
05 (---) (---) The Clash - London Calling
06 (13) (16) Arcade Fire - Rebellion (Lies)
07 (17) (11) The Doors - The End
08 (03) (07) The Doors - Riders on the Storm
09 (10) (03) Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
10 (06) (19) Joy Division - Love Will Tear Us Apart
11 (---) (---) Lou Reed - Perfect Day
12 (---) (---) The Church - Under the Milky Way
13 (12) (13) The Velvet Underground - Venus In Furs
14 (11) (09) Pixies - Debaser
15 (14) (28) Massive Attack - Teardrop
16 (---) (---) David Bowie - Ashes to Ashes
17 (22) (---) Talking Heads - Psycho Killer
18 (20) (20) Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
19 (28) (---) Joy Division - Atmosphere
20 (24) (---) David Bowie - Heroes
21 (16) (18) The Smiths - How Soon Is Now?
22 (---) (27) Radiohead - Paranoid Android
23 (---) (---) Massive Attack - Unfinished Sympathy
24 (---) (12) Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
25 (---) (---) David Bowie - Space Oddity
26 (31) (32) Depeche Mode - Enjoy the Silence
27 (---) (---) U2 - The Unforgettable Fire
28 (18) (22) The Cure - A Forest
29 (---) (---) Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
30 (21) (25) Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31 (26) (---) New Order - Blue Monday
32 (---) (---) Radiohead - Fake Plastic Trees
Tot slot alle smileys van de wereld voor El Ninjo en Onweerwolf, die dit spelletje machtig mooi georganiseerd hebben dit jaar

0
geplaatst: 23 december 2010, 11:01 uur
Bertus schreef:
Alle positieve smileys neem ik aan. Tot slot alle smileys van de wereld voor El Ninjo en Onweerwolf, die dit spelletje machtig mooi georganiseerd hebben dit jaar

0
geplaatst: 25 december 2010, 13:17 uur
Nog even mijn lijstje die ik heb opgestuurd naar El Ninjo. De gaten wijzen een niveauverschil aan. dus alles tussen de gaten is zo goed als gelijkwaardig aan elkaar. In mijn top 11 zitten nummers die het (verrassend) goed hebben gedaan (nr 1, 2, 4, 6, 9), maar ook die het verrassend slecht hebben gedaan (de drie grootste dalers: VU, Massive Attack en Nick Cave). Maar al met al mag ik niet ontevreden zijn, en eigenlijk zou ik dat met geen enkel lijstje mogen zijn aangezien er sowieso 28 onwijs goede nummers in de top 32 zouden komen.
1. Radiohead - Paranoid Android
2. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
3. The Velvet Underground - Venus In Furs
4. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
5. Joy Division - Atmosphere
6. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
7. The Cure - A Forest
8. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
9. Massive Attack - Unfinished Sympathy
10. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
11. Massive Attack - Teardrop
12. The Clash - London Calling
13. Lou Reed - Perfect Day
14. Marvin Gaye - What's Going On
15. Radiohead - Fake Plastic Trees
16. The Doors - The End
17. New Order - Blue Monday
18. David Bowie - Heroes
19. The Smiths - How Soon Is Now?
20. Talking Heads - Psycho Killer
21. The Doors - Riders on the Storm
22. Pixies - Debaser
23. David Bowie - Space Oddity
24. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
25. Depeche Mode - Enjoy the Silence
26. Kate Bush - Wuthering Heights
27. The Beach Boys - God Only Knows
28. U2 - The Unforgettable Fire
29. The Church - Under the Milky Way
30. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
31. David Bowie - Ashes to Ashes
32. Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
1. Radiohead - Paranoid Android
2. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
3. The Velvet Underground - Venus In Furs
4. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
5. Joy Division - Atmosphere
6. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
7. The Cure - A Forest
8. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
9. Massive Attack - Unfinished Sympathy
10. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
11. Massive Attack - Teardrop
12. The Clash - London Calling
13. Lou Reed - Perfect Day
14. Marvin Gaye - What's Going On
15. Radiohead - Fake Plastic Trees
16. The Doors - The End
17. New Order - Blue Monday
18. David Bowie - Heroes
19. The Smiths - How Soon Is Now?
20. Talking Heads - Psycho Killer
21. The Doors - Riders on the Storm
22. Pixies - Debaser
23. David Bowie - Space Oddity
24. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
25. Depeche Mode - Enjoy the Silence
26. Kate Bush - Wuthering Heights
27. The Beach Boys - God Only Knows
28. U2 - The Unforgettable Fire
29. The Church - Under the Milky Way
30. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
31. David Bowie - Ashes to Ashes
32. Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
0
geplaatst: 26 december 2010, 13:40 uur
Simple Minds op de laatste plaats, ik zal er nooit gewend aan raken 

0
geplaatst: 26 december 2010, 13:41 uur
Maar bedenk wel dat ie op de 32e plaats van de top 2000 staat, wat dus eigenlijk juist heel hoog is. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2010, 00:37 uur
En dan, om het af te sluiten, bij deze het allerlaatste statistiekje! 
Er vielen ook dit jaar weer redelijk wat geluiden te horen over hoe onze MuMeLadder toch wel erg veel populaire mainstream muziek bevat die ook in de Radio 2 Top 2000 te vinden is. Meningen verschillen natuurlijk en niemand kan ontkennen dat ook in de lijst van Radio 2 een aantal hele mooie platen staan.
Maar hoe mainstream zijn we eigenlijk precies? En wordt het meer of minder?
Bij deze presenteer ik de MuMeLadder Mainstream Meter!
En dat statistiekje is heel simpel een beeld van hoeveel platen elk jaar overeenkwamen tussen beide lijsten.
2007 - 302 platen - 15,1%
2008 - 318 platen - 15,9%
2009 - 418 platen - 20,9%
2010 - 452 platen - 22,6%
We hebben dus daadwerkelijk te maken met een stijgende lijn en dit jaar stond bijna 1 op de 4 platen van onze MuMeLadder ook in de Top 2000.
Pooltje doen voor 2011?
Ik gok op 463 platen.

Er vielen ook dit jaar weer redelijk wat geluiden te horen over hoe onze MuMeLadder toch wel erg veel populaire mainstream muziek bevat die ook in de Radio 2 Top 2000 te vinden is. Meningen verschillen natuurlijk en niemand kan ontkennen dat ook in de lijst van Radio 2 een aantal hele mooie platen staan.
Maar hoe mainstream zijn we eigenlijk precies? En wordt het meer of minder?
Bij deze presenteer ik de MuMeLadder Mainstream Meter!
En dat statistiekje is heel simpel een beeld van hoeveel platen elk jaar overeenkwamen tussen beide lijsten.
2007 - 302 platen - 15,1%
2008 - 318 platen - 15,9%
2009 - 418 platen - 20,9%
2010 - 452 platen - 22,6%
We hebben dus daadwerkelijk te maken met een stijgende lijn en dit jaar stond bijna 1 op de 4 platen van onze MuMeLadder ook in de Top 2000.
Pooltje doen voor 2011?
Ik gok op 463 platen.
0
geplaatst: 31 december 2010, 01:58 uur
Bij de nominaties zit weinig top 2000 materiaal, ik gok op 455
0
geplaatst: 31 december 2010, 04:37 uur
Als ze bij radio 2 de kritiek serieus nemen gaat het hard naar elkaar toegroeien. Ik durf wel in te zetten op 525 nummers, maar dat is zo'n beetje het maximum. Als het meer wordt vind ik beide lijsten minder leuk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.