Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2010, 11:10 uur
Nicolage Rico schreef:
Marvin Gaye zal wel op de laatste plaats staan.
Marvin Gaye zal wel op de laatste plaats staan.
Dat verwacht ik eigenlijk niet. Is naar mijn idee echt zo'n nummer dat door weinigen als beste wordt gezien, maar wat niemand echt slecht vindt en onderaan zet. Vergelijk het maar met de Holland Belgium Bid. Die noemden ze ook 'het sympathieke alternatief' En toch werden we niet laatste

Rhythm & Poetry schreef:
Het is niet te hopen want dan wil ik mijn geld terug.
Het is niet te hopen want dan wil ik mijn geld terug.
Is El Ninjo omkoopbaar dan?
0
Zorin
geplaatst: 14 december 2010, 11:23 uur
Ik zie het ook wel een wat zo als Snoeperd; ik verwacht marvin gay ergens in de middenmoot, maar zeker bij de eerste 30....
0
geplaatst: 14 december 2010, 11:41 uur
Ik vrees dat Marvin Gaye onderaan gaat eindigen, maar inderdaad niet helemaal onderaan. Ik denk dat we daar Simple Minds gaan vinden.
0
Zorin
geplaatst: 14 december 2010, 12:17 uur
Op zich zijn er niet zoveel pure soulliefhebbers volgens mij, hoewel velen het nummer ook niet echt `haten`. Ik zal wat preciezer gokken en denk een klassering tussen de 15 en de 20, maar er zijn wel veel deelnemers dus....we zien het wel.
0
geplaatst: 14 december 2010, 12:48 uur
Simple Minds wordt wel vaak genoemd als nummer 32, maar ik denk dat dat wel gaat meevallen. Ik verwacht Marvin Gaye zeker niet onderaan in ieder geval. Die heeft toch best wel veel fans in dit topic en zal ook wel hoger worden gezet door de users die niet per se rockliefhebber zijn. Ik heb Marvin ook vrij hoog gezet.
0
pretfrit
geplaatst: 14 december 2010, 12:55 uur
Ik ken sowieso al 3 personen die Marvin op 1 hebben gezet verwacht dus zeker niet dat hij onderaan staat.
0
geplaatst: 14 december 2010, 14:11 uur
Ik denk ook dat Marvin Gaye het erg goed gaat doen.
Niet enkel omwille van de song, maar omdat het de enige soul icoon is
in de wedstrijd en daarom van symbolische betekenis kan zijn
voor mensen die graag wat variatie in de lijst zien of soulgezind zijn.
Niet enkel omwille van de song, maar omdat het de enige soul icoon is
in de wedstrijd en daarom van symbolische betekenis kan zijn
voor mensen die graag wat variatie in de lijst zien of soulgezind zijn.
0
geplaatst: 14 december 2010, 14:18 uur
El Ninjo schreef:
Door de populariteit van het topic in eerste instantie waarschijnlijk slechts 5 nummers per gebruiker om zoveel mogelijk mensen een kans te geven mee te doen. Het is wel altijd volgens het bekende spreekwoord, wie het eerst maalt....
Door de populariteit van het topic in eerste instantie waarschijnlijk slechts 5 nummers per gebruiker om zoveel mogelijk mensen een kans te geven mee te doen. Het is wel altijd volgens het bekende spreekwoord, wie het eerst maalt....
over de nominaties ...
Ik lees dan vaak dat mensen
plaatsen bij nominaties van anderen,En graag zelf nog hun eigen favorieten aandragen.
Misschien (al vraagt elke verandering extra werk wellicht) ...
Misschien kan je iedereen maximum 20 nummers laten aandragen
gedurende een week. Geen wie het eerst maalt meer ...
Daarna gooi je alles in een gigantische lijst waaruit iedereen zijn
20 favoriete nominaties kan selecteren: zo tellen alle
ook weer mee.Ook die ronde kan een week of wat duren.
Tenslotte bereken je de x aantal songs met de meeste punten die je nodig hebt voor 2011.
Misschien creëer je hiermee ook een wat grotere betrokkenheid bij de eerste weken van het spel.
Mensen gaan hun favorieten willen verdedigen in dat startspelletje.
Als je met linkjes werkt worden de nieuwkomers alvast een keer meer beluisterd
alvorens ze in de ladders opduiken. Maar het kost allemaal extra veel werk.
Al denk ik dat er wel wat mensen zijn die hieraan willen meewerken.
0
geplaatst: 14 december 2010, 14:50 uur
Ziezo, mijn lijstje is ook weer ingestuurd. Ik onderscheid mooi vier groepen van acht nummers: een groep met fenomenale songs, dan een achttal nét iets mindere, groep drie met gewoon zeer sterke nummers en de onderste acht zijn goed zonder meer. Maar werkelijk slechte nummers? Nee, die komen in deze finale gelukkig niet voor.
In vergelijking met vorig jaar is er bij mij één nummer sterk gedaald en één sterk gestegen. Dat laatste nummer heb ik altijd al behoorlijk irritant gevonden, maar de afgelopen weken heb ik het leren te waarderen.
In vergelijking met vorig jaar is er bij mij één nummer sterk gedaald en één sterk gestegen. Dat laatste nummer heb ik altijd al behoorlijk irritant gevonden, maar de afgelopen weken heb ik het leren te waarderen.
0
geplaatst: 14 december 2010, 15:46 uur
Marvin Gaye zie ik net aan buiten de top tien eindigen. Veel hele hoge notering (door niet (of minder)-rockers) en voor de rest allemaal middenmoot notering. Kom op zeg, zo'n nummer kan je toch niet slecht vinden
Goed idee, ik denk dat dit niet per se heel veel tijd hoeft te kosten, en er zijn vast genoeg mensen te vinden die een beetje willen helpen. Hierdoor krijg je een veel sterkere groep nieuwkomers en voorkom je dus dat nummers mee gaan doen die al bij voorbaat kansloos zijn (er waren dit jaar meerdere nummers die het in de eerste ronde met minder dan tien punten moesten doen).
dazzler schreef:
over de nominaties ...
plaatsen bij nominaties van anderen,
En graag zelf nog hun eigen favorieten aandragen.
ook weer mee.
Ook die ronde kan een week of wat duren.
Tenslotte bereken je de x aantal songs met de meeste punten die je nodig hebt voor 2011.
Misschien creëer je hiermee ook een wat grotere betrokkenheid bij de eerste weken van het spel.
(quote)
over de nominaties ...
plaatsen bij nominaties van anderen,En graag zelf nog hun eigen favorieten aandragen.
Goed idee, ik denk dat dit niet per se heel veel tijd hoeft te kosten, en er zijn vast genoeg mensen te vinden die een beetje willen helpen. Hierdoor krijg je een veel sterkere groep nieuwkomers en voorkom je dus dat nummers mee gaan doen die al bij voorbaat kansloos zijn (er waren dit jaar meerdere nummers die het in de eerste ronde met minder dan tien punten moesten doen).
0
geplaatst: 14 december 2010, 15:59 uur
Het gevaar van de aanpassing is dat er minder leuke verrassingen in de Ladder verschijnen. 'kansloze' nummers kunnen juist heel verfrissend zijn.
0
geplaatst: 14 december 2010, 16:18 uur
Dat idee vind ik ook goed, als we nog een week of twee extra hebben zou ik het ook graag zo zien. Ik had zelf ook al mijn lijstje van 10 nominees klaarliggen. Maar het idee van nominatievoorrondes vind ik veel beter.
0
geplaatst: 14 december 2010, 16:22 uur
Hmm, het gevaar met stemmen is wel dat mensen direct voor het voor hen bekende nummer stemmen. Hierdoor zijn onbekende nummers vrijwel meteen kansloos.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2010, 16:24 uur
dazzler schreef:
over de nominaties ...
plaatsen bij nominaties van anderen,
En graag zelf nog hun eigen favorieten aandragen.
ook weer mee.
Ook die ronde kan een week of wat duren.
(quote)
over de nominaties ...
Ik vind dit persoonlijk niet een heel goed idee omdat op deze manier alle onbekende nummers er in de eerste 2 weken al worden uit gefilterd waardoor mensen met een afwijkende smaak de rest van het jaar meteen (bijna) al hun ijzers uit het vuur kwijt zijn.
Bovendien zie ik er ook geen voordeel in. ipv 5 nieuwe nummers per persoon krijg je nu een verdeling waarbij de ene persoon meer nieuwe nummers inbrengt in het spel dan de andere.
Tenslotte is het qua tijdsbestek ook niet erg handig om extra rondes te gaan toevoegen.
0
geplaatst: 14 december 2010, 16:33 uur
Misschien is het mogelijk om op de startpagina te vermelden dat je tot 17 december kunt stemmen op de laatste genomineerden voor de MuMe ladder, met een link erbij.
We zitten al aan een groot aantal inzendingen, maar misschien reageren er dan nog meer.
( en dan ook vermelden dat Nick Cave wel wat extra stemmen kan gebruiken
)
We zitten al aan een groot aantal inzendingen, maar misschien reageren er dan nog meer.
( en dan ook vermelden dat Nick Cave wel wat extra stemmen kan gebruiken
)
0
geplaatst: 14 december 2010, 18:01 uur
Wat betreft de nominatie voorrondes. Ik denk toch dat het voor de users het leukste is dat al hun nominaties in ieder geval meespelen in de top 2000, dat zorgt er denk ik voor dat de meeste mensen initieel betrokken blijven bij het spelletje.
Als via een nominatie voorronde al 80% van je nominaties sneuvelen dan bestaat de kans dat mensen direct al afhaken lijkt me.
Je ziet nu ook steeds dat aan het begin er een groep mensen is die enthousiast meedoen en dat een deel daarvan - en dat zijn vaak de mensen met een wat afwijkende smaak - afhaken als al hun nummers eruit vliegen...dat effect krijgt je dan al voordat we uberhaupt met de echte strijd gaan starten.
En inderdaad speelt het tijdsbestek ook een bepaalde rol. Zoals we het nu ingedeeld hebben is het nog altijd veel werk om bij te houden, maar zit er voldoende slack in om het af en toe rustig aan te doen en een tijdslot te missen en een loting een dagje later te plaatsen. Betekent dat het voor mij en Onweerwolf op zich nog "relaxed" is om alles bij te houden en dat ikzelf niet hoef te stressen om per se een loting op tijd te plaatsen. Dat wil ik graag zo houden...het is tenslotte maar een spelletje, ik organiseer het met veel plezier maar het moet niet gaan aanvoelen als een verplichting.
Als via een nominatie voorronde al 80% van je nominaties sneuvelen dan bestaat de kans dat mensen direct al afhaken lijkt me.
Je ziet nu ook steeds dat aan het begin er een groep mensen is die enthousiast meedoen en dat een deel daarvan - en dat zijn vaak de mensen met een wat afwijkende smaak - afhaken als al hun nummers eruit vliegen...dat effect krijgt je dan al voordat we uberhaupt met de echte strijd gaan starten.
En inderdaad speelt het tijdsbestek ook een bepaalde rol. Zoals we het nu ingedeeld hebben is het nog altijd veel werk om bij te houden, maar zit er voldoende slack in om het af en toe rustig aan te doen en een tijdslot te missen en een loting een dagje later te plaatsen. Betekent dat het voor mij en Onweerwolf op zich nog "relaxed" is om alles bij te houden en dat ikzelf niet hoef te stressen om per se een loting op tijd te plaatsen. Dat wil ik graag zo houden...het is tenslotte maar een spelletje, ik organiseer het met veel plezier maar het moet niet gaan aanvoelen als een verplichting.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 14 december 2010, 18:04 uur
Ook mijn lijstje is verstuurd.
Verrassend hoog: Unfinished sympathy, There is a light that never goes out en Ashes to ashes
Verrassend laag: Psycho killer, Rebellion (lies) en God only knows
Verrassend hoog: Unfinished sympathy, There is a light that never goes out en Ashes to ashes
Verrassend laag: Psycho killer, Rebellion (lies) en God only knows
0
geplaatst: 14 december 2010, 18:15 uur
God Only Knows staat bij mij niet verrassend laag.
Geen verrassing aan.
Gewoon een feit.
Geen verrassing aan.
Gewoon een feit.

0
geplaatst: 14 december 2010, 18:23 uur
Teunnis schreef:
Marvin Gaye zie ik net aan buiten de top tien eindigen. Veel hele hoge notering (door niet (of minder)-rockers) en voor de rest allemaal middenmoot notering. Kom op zeg, zo'n nummer kan je toch niet slecht vinden.
Marvin Gaye zie ik net aan buiten de top tien eindigen. Veel hele hoge notering (door niet (of minder)-rockers) en voor de rest allemaal middenmoot notering. Kom op zeg, zo'n nummer kan je toch niet slecht vinden.
Slecht niet, wel minder dan de rest.
't Is gewoon niet mijn stijl muziek, en dat zal het ook nooit worden.
0
geplaatst: 14 december 2010, 18:28 uur
Ben er in ieder geval trots op dat ik Marvin Gaye de finale in heb kunnen krijgen
Maar heb werkelijk geen flauw benul waar dat nummer gaat eindigen, mijn gevoel zegt iets van tussen de 15-20.. maar zou me ook niet verbazen als hij bij de onderste 5 zou staan, maar top 10 zeker niet.
Ik vermoed dat The Cure met de 1e plaats er vandoor gaat.
Maar heb werkelijk geen flauw benul waar dat nummer gaat eindigen, mijn gevoel zegt iets van tussen de 15-20.. maar zou me ook niet verbazen als hij bij de onderste 5 zou staan, maar top 10 zeker niet.Ik vermoed dat The Cure met de 1e plaats er vandoor gaat.
0
geplaatst: 14 december 2010, 18:38 uur
El Ninjo schreef:
Wat betreft de nominatie voorrondes. Ik denk toch dat het voor de users het leukste is dat al hun nominaties in ieder geval meespelen in de top 2000, dat zorgt er denk ik voor dat de meeste mensen initieel betrokken blijven bij het spelletje.
Ik dacht de wie eerst komt, eerst maalt situatie te doorbreken.
Want op die manier speelt er toch niemand van je favorieten mee als je te laat komt?
Of heb ik het niet goed begrepen?
In ieder geval vind ik 5 nummers nomineren ook erg weinig.
0
geplaatst: 14 december 2010, 18:42 uur
Wat betreft de nominaties voor volgend jaar.
Zou het wel jammer vinden om maar 5 te mogen inbrengen.
Had al een lijstje van ongeveer 30 nummers en die met veel moeite teruggebracht naar 10.
Het zou me wel zwaar vallen, om daar nu nog eens 5 van buiten boord te gooien.
Zou het wel jammer vinden om maar 5 te mogen inbrengen.
Had al een lijstje van ongeveer 30 nummers en die met veel moeite teruggebracht naar 10.
Het zou me wel zwaar vallen, om daar nu nog eens 5 van buiten boord te gooien.
0
geplaatst: 14 december 2010, 18:57 uur
Iets in mij zegt.
1. The Cure - A Forest
2. The Velvet Underground - Venus In Furs
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
1. The Cure - A Forest
2. The Velvet Underground - Venus In Furs
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
0
geplaatst: 14 december 2010, 19:35 uur
Ik vond 10 nummers juist veel, 5 is prima. Met 10 krijg ik de neiging om ook persoonlijke favorieten te nomineren die weinig tot geen kans op een notering maken.
@Dwejkk: wissel Radiohead en VU om en je zult zien dat je het straks helemaal goed hebt
@Dwejkk: wissel Radiohead en VU om en je zult zien dat je het straks helemaal goed hebt

0
geplaatst: 14 december 2010, 19:38 uur
Velvet Underground in de top-3? Daar geloof ik niet in. Dan eerder Teardrop of Riders on the Storm.
Ik kan bijna niet meer wachten tot de bekendmaking!
Ik kan bijna niet meer wachten tot de bekendmaking!
0
geplaatst: 14 december 2010, 20:15 uur
Velvet Underground is al een keer tweede geworden, dus dat zou best nog een keer kunnen gebeuren. Riders on the Storm haalt misschien de top 10, maar toch echt niet meer dan dat.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 14 december 2010, 20:22 uur
Ik ben een beetje bang dat met 5 nominaties vooral de mainstream-nummers genomineerd zullen worden. Die neiging heb ik zelf heel sterk. Nu zegt dat natuurlijk alles over mij en heb ik in vergelijking met anderen al een vrij mainstream-smaak maar die gedachtegang wordt wel gevoed door de post van freitzen.
Is het geen idee om de eerste 1800 nummers uit de MuMe-ladder 2010 standaard op te nemen in de lijst van 2560 nummers i.p.v. alle 2000 nummers? 10% van de lijst is dan op voorhand niet zeker van deelname en zal dus een nieuwe nominatie moeten verdienen. Dat lijkt me een reëel aantal.
Het voordeel is dan dat er 200 extra nominatie-plaatsen bijkomen.
Neemt niet weg dat ik het volste vertrouwen heb in de uiteindelijke beslissing van El Ninjo en Onweerwolf. Alle waardering voor jullie werk.
Is het geen idee om de eerste 1800 nummers uit de MuMe-ladder 2010 standaard op te nemen in de lijst van 2560 nummers i.p.v. alle 2000 nummers? 10% van de lijst is dan op voorhand niet zeker van deelname en zal dus een nieuwe nominatie moeten verdienen. Dat lijkt me een reëel aantal.
Het voordeel is dan dat er 200 extra nominatie-plaatsen bijkomen.
Neemt niet weg dat ik het volste vertrouwen heb in de uiteindelijke beslissing van El Ninjo en Onweerwolf. Alle waardering voor jullie werk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.