MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Tribal Gathering schreef:
2 top 10 nummers, dat is wat minder..

3, je nummer 10 staat ook in de top 10.

Nicolage Rico schreef:
...het alternatieve circuit (als je dat nog zo mag noemen).

Meer een nineties-dingetje inderdaad (net als Radiohead, slikte hij nog net in...)

Hoe dan ook alles bij elkaar een toffe finale. Dat bijvoorbeeld ook een relatief onbekend pareltje als Under the Milky Way het kan halen tussen alle klassiekers zegt wel wat. En een Teardrop is zelfs een vaste waarde...

Onweerwolf
Overigens, over de Doors discussie, ter info: Riders on the Storm heeft 20 jaar onafgebroken in Veronica's Top 100 Aller Tijden gestaan en The End heeft die lijst nog nooit gehaald. Ik denk dat The End echt alleen maar populair is bij het alternatieve publiek. Het MuMeLadder collectief is volgens mij een mengelmoes van mensen met een alternatieve en een meer mainstream smaak. Aangezien Riders ook bij het alternatieve publiek wel geliefd is scoort deze plaat volgens mij beter.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

3, je nummer 10 staat ook in de top 10.
Hij bedoelt dat hij met de nummer 9 en 10 twee top 10 nummers kwijt is.

Oow op die fiets.

Onweerwolf schreef:
Overigens, over de Doors discussie, ter info: Riders on the Storm heeft 20 jaar onafgebroken in Veronica's Top 100 Aller Tijden gestaan en The End heeft die lijst nog nooit gehaald. Ik denk dat The End echt alleen maar populair is bij het alternatieve publiek. Het MuMeLadder collectief is volgens mij een mengelmoes van mensen met een alternatieve en een meer mainstream smaak. Aangezien Riders ook bij het alternatieve publiek wel geliefd is scoort deze plaat volgens mij beter.

Lijkt me ook ja. Wat dat betreft al opmerkelijk dat The End het op MuMe beter doet dan Light My Fire. Misschien is die dan weer té mainstream

Onweerwolf
Ik denk dat Light My Fire een paar echte tegenstanders heeft. (In ieder geval 1 )

Zo raar vind ik dat niet. Light My Fire krijgt 294 stemmen, terwijl The End er 373 krijgt. Ook als je kijkt naar de Top 2000 staat The End hoger dan Light My Fire. (hoewel dat pas vanaf 2004 is)

Daarbij heeft The End natuurlijk een legendarische status: Apocalypse Now

Terecht, vind ik ook. Ik ben overigens pas net een paar weken bekend met de MuMeLadder-cyclus, dus voor mij zijn dit soort dingen nog nieuw en interessant

yeahyeahyeah schreef:
Wat ik me bij Radiohead wel eens afvraag: zijn ze echt zo populair of zijn hun fans juist extra fanatiek met het stemmen voor dit soort lijsten? Zelf vind ik het niet veel soeps op een paar lichtpuntjes (bijv. Idioteque) na, maar ze blijven steeds maar bovenaan democratisch samengestelde toplijsten opduiken....

Dat valt mij dus ook op. Echt iedere keer hetzelfde. Ik begreep nu ook dat er een aantal users the Arcade Fire met beide nummers helemaal onderaan hebben gezet en dat deze band opvallend vaak in de top 5 onderaan staat. Dankzij El Ninjo hebben wij nu eens die informatie. Zou dat hier iets mee te maken kunnen hebben? Zeker Rebellion was vantevoren één van DE concurrenten voor Radiohead.

yeahyeahyeah schreef:
Terecht, vind ik ook.
Light My Fire is voor mij het ultieme The Doors-nummer. Jammer dat sommige mensen de geniale deuntjes niet horen.

west schreef:
Zeker Rebellion was vantevoren één van DE concurrenten voor Radiohead.
Ik denk dat Rebellion blij mag zijn als het de top 5 had gehaald.

Zeker Rebellion was vantevoren één van DE concurrenten voor Radiohead.

Kan aan mij liggen hoor, maar met die insteek zet ik geen lijstje in elkaar.

Nee, ik ook niet. Het zou jammer zijn, als anderen dat wel deden. Overigens voor alle duidelijkheid: ik vind de eerste drie albums en het laatste van Radiohead echt tot geweldig goed en heb hun nummers dan ook hoog neergezet in mijn lijstje: op 2, 13 en 17.

Onweerwolf
Op zich is het wel grappig. De MuMeLadder is het alternatief voor de Radio 2 Top 2000. Vanzelfsprekend zijn we het er allemaal over eens dat onze lijst stukken mooier is. Wat echter precies hetzelfde is, is de jaarlijkse discussie over de nummers die hoog staan. Waar hier de Radiohead voor en tegenstanders 'tegenover' elkaar staan gaat het er bij Radio 2 elke keer om of Bohemian Rhapsody wel of niet op #1 moet.

Eigenlijk zijn we stiekem gewoon allemaal mensen.

Aquila
west schreef:
Dat valt mij dus ook op. Echt iedere keer hetzelfde. Ik begreep nu ook dat er een aantal users the Arcade Fire met beide nummers helemaal onderaan hebben gezet en dat deze band opvallend vaak in de top 5 onderaan staat. Dankzij El Ninjo hebben wij nu eens die informatie. Zou dat hier iets mee te maken kunnen hebben? Zeker Rebellion was vantevoren één van DE concurrenten voor Radiohead.

Wordt volgens mij ook tijd dat wiki-leaks eens dit complot tegen The Arcade Fire onthult - dat kan El Ninjo nooit allemaal alleen aan in dit topic

(ik heb nu "Funeral" nog eens aanstaan nu - maar ik vind er eigenlijk gewoon geen klap (meer) aan)

Onweerwolf schreef:
Eigenlijk zijn we stiekem gewoon allemaal mensen.
Eigenlijk zijn we gewoon Nederlanders!
Volgens mij zou de helft nog gaan klagen over de nummer 1 in een zelfsamengestelde top 2000.

chevy93 schreef:
(quote)
Eigenlijk zijn we gewoon Nederlanders!
Volgens mij zou de helft nog gaan klagen over de nummer 1 in een zelfsamengestelde top 2000.

Je brengt me op een idee. Leuk om in 2011 een eigen top 2000 te plaatsen.

Onweerwolf
chevy93 schreef:

In mijn allereerste zelfgemaakte Top 100 aller tijden uit 1988 (toen was ik 9) stond Foreigner - I want to know what love is op #1. Daar heb ik nu ook wel een mening over ja.

west schreef:

Nah, dat lijkt me wel wat ver gezocht. Ik ga er zelf van uit dat iedereen die de moeite neemt mee te doen met deze ladder oprecht vanuit zijn eigen smaak stemt, zonder tactische flauwekul. En als het al om concurrenten uitschakelen zou gaan, zouden eerder vaste waarden als A Forest een doelwit zijn.

Aquila schreef:
(quote)

Wordt volgens mij ook tijd dat wiki-leaks eens dit complot tegen The Arcade Fire onthult - dat kan El Ninjo nooit allemaal alleen aan in dit topic

Het wordt hoog tijd dat hackers dit Topic plat leggen!

Onweerwolf schreef:
(quote)

In mijn allereerste zelfgemaakte Top 100 aller tijden uit 1988 (toen was ik 9) stond Foreigner - I want to know what love is op #1. Daar heb ik nu ook wel een mening over ja.

Die van mij, op m'n 14e, stond Look at Yourself van Uriah Heep op 1 (valt nog mee toch?)

Onweerwolf
west schreef:
Het wordt hoog tijd dat hackers dit Topic plat leggen!

Nee! Vorig jaar ging MM ook al uren plat tijdens de ontknoping van de ladder. Wat een eenzaamheid zeg. Ik kan me de bedroefde mails van El Ninjo nog goed herinneren uit die tijd.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nee! Vorig jaar ging MM ook al uren plat tijdens de ontknoping van de ladder. Wat een eenzaamheid zeg. Ik kan me de bedroefde mails van El Ninjo nog goed herinneren uit die tijd.

Oops, sorry: dat wist ik niet!

Nu was ik natuurlijk wel op de hoogte van het belang van de ladder, maar dat zoiets vorig jaar gebeurde zeg... Mastercard is er niets bij, begrijp ik.

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:
(quote)

Die van mij, op m'n 14e, stond Look at Yourself van Uriah Heep op 1 (valt nog mee toch?)

toen ik 14 was zag het er bij mij ook wel heel anders uit.

Ik post voor de gein toch even mijn Top 10 als negenjarige:

010 - Normaal - Oerend Hard
009 - Pet Shop Boys - It's A Sin
008 - Simon & Garfunkel - The Boxer
007 - Art Garfunkel - Bright Eyes
006 - Los Lobos - La Bamba
005 - Vicki Brown & New London Chorale - Stay With Me 'Till The Morning
004 - Bryan Adams - Christmas Time
003 - Usa For Africa - We Are The World
002 - Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow
001 - Foreigner - I Want To Know What Love Is

Onweerwolf schreef:

Het definitieve bewijs. In een muziekgame waarin deelnemers dit soort kinky confessions durven te doen, zal nooit vals gespeeld worden

Onweerwolf schreef:
Geweldig nummer.

YouTube - Fucking Amal (Show me love)
(@ 0:40)

P.S. Sinds dat ik een beetje actief bezig ben, staat Year of the Cat al sinds het begin op 1. Maar daarvoor zou ik me best kunnen voorstellen dat er meerdere Jan Smit-nummers in mijn top 10 zou staan. Of nummers als Feel of Dromen Zijn Bedrog.

Rhythm & Poetry schreef:
Je brengt me op een idee. Leuk om in 2011 een eigen top 2000 te plaatsen.
Ik heb al moeite met mijn top 250.

01. The Doors - The End
02. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
03.
04.
05.
06. U2 - The Unforgettable Fire
07. The Velvet Underground - Venus In Fur
08. New Order - Blue Monday
09. The Smiths - How Soon Is Now?
10.
11. Simple Minds - New Gold Dream (81, 82, 83, 84)
12.
13. Depeche Mode - Enjoy The Silence
14. Talkin Heads - Psycho Killer
15. Joy Division - Atmosphere
16. The Smiths – There’s A Light That Never Goes Out
17. Kate Bush - Wuthering Heights
18.
19. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
20. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
21. David Bowie - Ashes To Ashes
22. Marvin Gaye - What's Going On
23.
24.The Church - Under The Milky Way
25. Arcade Fire –Rebellion (Lies)
26.
27. Pixies - Debaser
28. The Clash - London Calling
29. Massive Attack - Teardrop
30. Radiohead - Fake Plastic Trees
31. The Beach Boys - God Only Knows
32. Massive Attack - Unfinished Sympathy

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Geweldig nummer.

Ik geef toe dat ik nog steeds wel een zwak heb voor de Foreigner ballads.

chevy93 schreef:
(quote)
Geweldig nummer.

P.S. Sinds dat ik een beetje actief bezig ben, staat Year of the Cat al sinds het begin op 1. Maar daarvoor zou ik me best kunnen voorstellen dat er meerdere Jan Smit-nummers in mijn top 10 zou staan. Of nummers als Feel of Dromen Zijn Bedrog.

(quote)
Ik heb al moeite met mijn top 250.

Ik heb nu twee keer een top 500 (hiphop) gemaakt, maar aangezien ik ook van andere genres hou moet een top 2000 haalbaar zijn. Maar ik denk niet dat ik het echt ga doen.

yeahyeahyeah schreef:
Wat ik me bij Radiohead wel eens afvraag: zijn ze echt zo populair of zijn hun fans juist extra fanatiek met het stemmen voor dit soort lijsten?
Kweetniet, maar ik denk toch dat de meeste deelnemers gewoon op de nummers stemmen, niet op de groep. Radiohead heb ik heel hoog zitten, maar in deze finale vind ik slechts één nummer erg goed, de andere twee heb ik op 14 en 22 gezet. De winnaar van vorig jaar reken ik niet eens bij de beste 100.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:17 uur

geplaatst: vandaag om 11:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.