MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Sheplays schreef:
(quote)

Actief!
Maar is het niet wat naïef te denken dat hiphoppers naar alle nummers gaan luisteren? Of heb ik het mis?

Ik denk dat je het mist hebt, zeker als je kijkt naar users als Social Mask, Pooiertje, etc. Die luisteren naar alles wat los en vast zit. Daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen.

Sheplays
Vertrouwen was niet mijn eerste gedachte, ik doelde meer op verveling.

The Oath
Wacht es ff...

Alle nominaties van vorig jaar doen mee + ook die van de eerste pagina in dees topic?

Meer hiphoppers luisteren niet-hiphop dan andersom idd

Inderdaad, 'hiphoppers' luisteren naar alles en maar weinig 'rockers' luisteren naar hiphop. Ik zie het wel positief in.

Bovendien zullen ze nu niet meer gedemotiveerd worden, omdat de minnetjes zijn afgeschaft.

aERo schreef:
Leuk om Mathilde Santing er in terug te zien Oldfart.
....vergeten nederlands toppertje

lukko schreef:
Stond die er nog niet in
Mooi dat je hem dan nog even toevoegt, hoort bij mijn favoriete tien aller tijden
....was eigenlijk ook verrast, wellicht dat de tijd ( lees ; users) er meer rijp voor is dan een paar jaar geleden.

En wat hip hop betreft; ik luister niet naar hip hop die gaat over; geweld, bling, ho's, formaat geslacht, en andere ego verheerlijkend gezeik. Dus blijft er van de moderne hip hop niet zo heel veel over.

El Ninjo schreef:
(quote)

Ken alleen de Zotte Morgen van Zjef Vanuytsel en die vind ik geweldig.

Erg benieuwd naar deze maar kan 'm nergens vinden op youtube (wordt lastig stemmen dan ).

Kan hem doorsturen naar wie dat wil, ofwel hem veranderen naar de zotte morgen wat overigens ook een mooi nummer is.

Lukk0
Oldfart schreef:
En wat hip hop betreft; ik luister niet naar hip hop die gaat over; geweld, bling, ho's, formaat geslacht, en andere ego verheerlijkend gezeik. Dus blijft er van de moderne hip hop niet zo heel veel over.

Is een beetje kort door de bocht hoor, jij bedoelt waarschijnlijk de hiphop die op mtv en dergelijke komt, maar meer buiten het beeld van het grote publiek komt toch erg goede muziek uit. Luister eens naar de laatste van Atmosphere (aanrader!), naar Madvillainy of Cannibal Ox, dat is gewoon erg goede muziek zonder geweld, bling, ho's etc. etc.

Cerclezot schreef:
(quote)

Kan hem doorsturen naar wie dat wil, ofwel hem veranderen naar de zotte morgen wat overigens ook een mooi nummer is.

Ik heb hier de Zjef Vanuytsel CD-box van mijn moeder voor me liggen, zal het nummer wel op YouTube proberen te zetten.

Vind niet dat je je keuze zou moeten aanpassen, omdat een nummer niet op YouTube staat.

Blijf me erover verbazen hoe hardnekkig vooroordelen kunnen zijn...

Oldfart schreef:

Joy Division en The Wipers klinken toch ook niet als Kane en Nickelback, omdat dat toevallig de enige rockbands zijn die je wel eens op TMF ziet?

Waar jij het over hebt is de top 40 hiphop, er is heel veel meer dan dat. De hiphoppers in dit topic geven ook niets om de muziek die jij hierboven beschrijft.

1. Soap&Skin - Cry Wolf
2. Kings of Convenience - Boat Behind
3. Andrew Bird - A Nervous Tic Motion of the Head to the Left
4. James Yorkston - Woozy with Cider
5. Red House Painters - Medicine Bottle
6. Low - (That's How You Sing) Amazing Grace
7. Six Organs of Admittance - School of the Flower
8. Sol Seppy - Enter One
9. World's End Girlfriend - We Are the Massacre
10. Heather Duby - Halo Sky

8, 9 en 10 in de herkansing. Wat mij betreft top 50 materiaal.

Grappig, die hele Hip-Hop discussie... Ik heb getwijfeld om een franstalig Hip-Hop nummer te nomineren (kandidaten waren bv. La Rumeur - L'Ombre Sur La Mesure, La Caution - Souvent, La Caution - Thé A La Menthe, Oxmo Puccino - 365 Jours, Fabe - Bienvenue A Paris,..., moest iemand inspiratie nodig hebben kan ik nog wel effe doorgaan ), maar heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan, omdat ik dacht dat niemand zo'n nummer helemaal zou uitluisteren...

herman schreef:
[Jean-Michel Jarre] Stond er in 2008 nog in, maar ergens in de onderste regionen. Ben even kwijt hoe het nummer heet, maar vond er zelf niet zoveel aan. Jouw nominatie ben ik dan wel weer benieuwd naar.

Heb het effe opgezocht, het bleek Equinoxe Pt. IV te zijn. Niet slecht, maar verdwijnt toch in het niets tegenover Arpegiator!

1. Alela Diane - White as Diamonds
2. Broken Social Scene - Cause = Time
3. Handsome Furs - Radio Kaliningrad
4. CocoRosie - Good Friday
5. Tortoise - TNT
6. Beirut - A Sunday Smile
7. Sunset Rubdown - Idiot Heart
8. Susanna and the Magical Orchestra - Love Will Tear Us Apart
9. The Microphones - You'll Be in the Air
10. M. Ward - Let's Dance

Sheplays
herman schreef:
Blijf me erover verbazen hoe hardnekkig vooroordelen kunnen zijn...
Waar jij het over hebt is de top 40 hiphop, er is heel veel meer dan dat. De hiphoppers in dit topic geven ook niets om de muziek die jij hierboven beschrijft.

Nou moe, wat een eyeopener; er is dus mainstream en underground binnen dit genre?

Laat maar komen dan, laat 2010 het jaar worden van de revelatie van de ware hiphop!

Weet je wat, ik ga mijn nominaties even van een linkje voorzien. Kunnen de users - de xenofoben en de nieuwsgierigen - het alvast beluisteren.

The Roots ft Erykah Badu & Eve - You Got Me
Atmosphere - Say Hey There
Madvillain - Accordion
CYNE - First Person
DANGERDOOM - Benzi Box
Deltron 3030 - Madness
Black Star - Respiration
Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story
Nujabes - Feather
P.O.S. - Goodbye

Ik denk dat de 'anti-hiphoppers' met name verrast gaan worden door Goodbye (mede door de artistieke clip, hij heeft overigens mooiere video's op zijn naam staan. Ik doel dan bijvoorbeeld op Drumroll), Feather en R.A.'s verse op Uncommon Valor.

odi
Outlaw104 schreef:
(quote)

Staat al in MuMe lijst, maar dan onder de naam van alleen Cockney Rebel.

Blijft wel een bloedmooi nummer by the way

Ok thanx, dan wordt het My Dying Bride - My Body, A Funeral

STaRS schreef:
Suede - Europe is our playground
Motek - Tryer
Ride - Nowhere
Explosions in The Sky - The only moment we were alone
The Antlers - Two
Kasabian - Fire
The Big Pink - Velvet
The Sound - New Dark Age
Decorate Decorate - Pleasure
Black Rebel Motorcycle Club - Head up high

Ik denk dat deze er nog niet instaan. Vrij divers, maar niet allemaal even toegankelijk. Ik vrees wel dat deze nummers niet zo hoog gaan eindigen, maar het zou al heel tof zijn als er enkelen al gewoon in de lijst geraken.

Black Rebel Motorcycle Club zou ik nog willen vervangen door Intervention van Arcade Fire. Verder heb ik voor elk nummer een link gegeven op Youtube. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk studioversies te vinden, maar de versies van Ride en Explosions in the sky zijn live. Pleasure van Decorate Decorate heb ik niet gevonden. De link daarbij is naar hun myspace.

Suede
Motek
Ride
Explosions in the Sky
Antlers
Kasabian
The Big Pink
The Sound
Decorate Decorate
Arcade Fire

Sheplays
Oldfart schreef:

6. New Model Army - http://www.youtube.com/watc... knap beroerd

Zie PM

Heb je mijn hippe hop nummers al beluisterd Sheplays? Anders moet ik je poppen met mijn 9mm, tijdens een drive-by.

Ik wilde ook Read A Book doen, maar koos voor 10 nummers waarvan ik dacht dat ze het in de toplijst zelf beter zouden doen.

G-Socks.

Oh, al voordat ik je comment had gelezen, heb ik 'm maar verwijderd. Inderdaad, voor een nummer dat het wellicht beter doet.

Rhythm & Poetry schreef:
DANGERDOOM - Benzi Box

Ook mijn favoriet van dat album.

pretfrit
Rhythm & Poetry schreef:
Heb je mijn hippe hop nummers al beluisterd Sheplays? Anders moet ik je poppen met mijn 9mm, tijdens een drive-by.

Je vergeet de enorme lengte van je geslacht te vermelden.

De sfeer komt er al goed in. Opvallend dat er toch nog een aantal personen met enge vastgeroeste ideeen ten aanzien van hip-hop. tussen zitten, ze zijn zeker bang dat die depresieve jaren 80 meuk minder gaat scoren (hehehe) Om te zieken heb ik daarom even overwogen om alle hip-hop van max. score te gaan voorzien....totdat ik me besefte dat ik hip-hop gewoon lelijk vind.

TIP!! Voor een ieder die zijn/haar plaatje hoger in de lijst wil hebben, ben ik gewoon omkoopbaar.

Sheplays
Rhythm & Poetry schreef:

Beste R&P, ik ben ermee bezig maar ik mag artistieke clipjes niet mee laten wegen hier. Overigens ben ik geen xenofoob of antihiphop.

Van dat artiestieke weet ik sheplays, maar het nummer is sowieso erg tof. P.O.S. rockt.

Over poppen zal ik me maar niet uit laten en mijn cheque met 500 euro is al onderweg pretfrit.

Sheplays
Ik heb zin in ladder 2010!

(nu nog de eerste hiphoppert die ADF gaat nomineren )

Cerclezot schreef:
2. Ik weet wel mijn lief - Zjef Vanuytsel
El Ninjo schreef:
Ken alleen de Zotte Morgen van Zjef Vanuytsel en die vind ik geweldig.

Erg benieuwd naar deze maar kan 'm nergens vinden op youtube (wordt lastig stemmen dan ).

YouTube - Zjef Vanuytsel - Ik Weet Wel Mijn Lief

Ik heb hem inmiddels geupload. Moest even uitzoeken hoe zoiets in zijn werk gaat, maar als je het eenmaal weet is het best makkelijk.

Mocht er meer muziek zijn die geupload moet worden, dan hoor ik het wel.

Sheplays schreef:
(nu nog de eerste hiphoppert die ADF gaat nomineren )

Liefst Naxalite of Modern Apprentice.

Het is ook geen muziek die je op de flow en beats moet afrekenen, daar draait het bij ADF helemaal niet om. Het is (kort door de bocht) meer een etnische (vervelend woord vind ik eigenlijk) variant op Rage Against the Machine.

YouTube - Asian Dub Foundation - Naxalite
YouTube - Asian Dub Foundation - Modern Apprentice

Die laatste werd in de jaren '90 stukgedraaid op Kink FM, de eerste heb ik gekocht bij de leegverkoop van de Virgin Megastore in R'dam destijds. Helaas kom je dit nu nooit meer ergens tegen in de media/winkels.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.