MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 1992 !

zoeken in:
5 . Los Lobos - Kiko , 16 , 4

(afbeelding)

De nr.1 van LucM

4 . Gorky - Gorky , 16 , 5

(afbeelding)

De nr.1 van dazzler

3 . Ride - Going Blank Again , 17 , 5

(afbeelding)

De nr.1 van El Ninjo

2 . Lou Reed - Magic and Loss , 20 , 5

(afbeelding)

De nr.1 van GrafGantz en postpunker

1 . The Lemonheads - It's a Shame About Ray , 25 , 7

(afbeelding)

De nr.1 van Benno, Tribal Gathering en sebas

satie schreef:

En vervolgens neemt men twee speciekuipen gevuld met sneldrogend beton, twee molenstenen en voor de zekerheid nog twee zware gietijzeren ankers van grote zware zeeschepen en koppelen dat aan:

Mariah Carey - I'll Be There (live)
Whitney Houston - I Will Always Love You

En smijten het op het diepste plekje van de stille zuidzee.

dazzler schreef:

Ik zou ze voor alle zekerheid ook eerst nog knevelen.
Anders is het in die Zuidzee helemaal uit met de stilte.

Ik sluit me onvoorwaardelijk aan bij dit werkelijk fenomenale besluit.

Tribal Gathering schreef:
Poing is geen nummer, dus daar kan ik ook niet op stemmen.

Kaztor's Greatest Hits of 1992 !

#1: Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Met hemelsgrote afstand de dikke, vette #1 voor mij. Het gaf hair metal de ultieme finger-salute en bepaalde de attitude van de rockmuziek van de jaren '90. Een anthem der anthems waar we nu alweer teveel jaren op zitten wachten. Wie durft?
Waar is PJ's Alive trouwens? Die had de #2 kunnen zijn.

#2: Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge
Gigantische hit in de alto-slipstream van #1; een RHCP-ballad die tenminste nog gemeend klinkt. Helaas werd het een trucje voor de band, maar dat doet helemaal niets af van de kwaliteit van deze kraker.

-- redelijk gat --

#3: Shakespeare's Sister -Stay
Lekker mystiek nummer. Zeer goede zang en een beetje goth-uitstraling. Er was tenminste één Bananarama die wel degelijk een serieus te nemen carríere op poten kon zetten.

#4: Arrested Development - People Everyday
Lekkere hiphop-plaat die geen seconde verveelt. Goede sample ook.

#5: SL2 - On a Ragga Tip
Leuke puber-sentiment. Deed het altijd goed bij het zuipen. Kan ik nu nog steeds waarderen.

#6: Felix - Don't You Want Me
Beetje van hetzelfde laken. Echt weekend-nummer. Ik had destijds bandjes vol met leuke house-muziek. Maar toen was het nog leuk en niet zo lopende-band en lelijk zoals nu.

#7: Genesis - I Can't Dance
Gewoon een leuk nummertje. Beetje onderschat ook, want muzikaal zit dit best goed in elkaar.

#8: George Michael - Too Funky
George heeft meer van dit soort degelijke dance-nummers. Ik hoor het wel graag. Niks te klagen.

#9: KLF - Justified and Ancient
Bijlange na niet zo goed als hun vorige hits (dat country-refreintje klinkt best oubollig nu), maar KLF was gewoon een zeer leuk collectief.

#10 Radios - She Goes Nana
Tasmin Archer en Vaya Con Dios vallen net buiten de boot. Deze Belgische Crowded House-kloon met 'Toppop'-Bas Peeters wint het net van ze.

Kaztor's Kliko-10 van 1992:

- Vanessa Williams - Save the Best for Last
Ja, had je maar niet je song zo moeten noemen, want nu ben je het eerste aan de beurt. Eigenlijk net zo erg als de hieropvolgende kandidaten, met het verschil dat ze het wel uit haar hoofd laat om met haar stembanden je oren te folteren.

- Whitney Houston - I Will Always Love You
- Mariah Carey - I'll Be There (live)
Zie vorige post. En laat ze ALSTUBLIEFT niet op tijd gevonden worden!!!

- Rotterdam Termination Source - Poing
Debiele drugs-muziek. Toen al, nu nog steeds.

- Charles & Eddie - Would I Lie to You
Über-vreselijke, gillerige, glijerige boutmuziek van het ergste kaliber. Een soort van pre-Maroon 5, wat natuurlijk verre van een compliment is. Vooral die Doors-interpretatie aan het einde geeft me het gevoel alles om me heen kapot te willen slaan. Brrr!!!

- Boyz II Men - End of the Road
Zie hierboven. Daar aan toe voegend dat dit de hoofddader is van de verglibberalisering van goede RnB-muziek zodat in de slipstream (met de nadruk op 'slip') triljoenen andere bands zich op een dergelijke manier bezondigden. Dat gehuil aan het einde laat m'n zenuw-uiteinden trillen.

- Inner Circle - Sweat (A La La La La Long)
Zeer degelijke reggae-band verwordt tot een soort van slappe UB40.

- Mr. Big - To Be with You
Verkeerde band op het verkeerde moment na de hairband-verkettering van het grunge-gilde. Één Bon Jovi is al verschrikkelijk genoeg. Had niemand ze dat even van te voren in kunnen fluisteren?

- Wet Wet Wet - Goodnight Girl
Glibberig liedje nummer zoveel van deze vieze, glibberige gladjakkerband. Behangmuziek avant la lettre.

- Jordy - Dûr Dûr d'Etre Bébé
Aan het einde van de lijst, want de eerder genoemde nummers vind ik eigenlijk een stuk erger. Dit is 'gewoon' een commerciëel kutnummertje waarop ze een baby wat laten brabbelen. De arme baby zelf is er tenminste ook niet bewust mee bezig, dus...

Brian May vind ik trouwens lang niet zo slecht als velen hier vinden.

buizen

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.