MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:
1-1 natuurlijk!!!!

Benno
1-2

1-3, maar ik ben eigenlijk niet onder de indruk van beide nummers.

2-4 eens met principal

Wanneer mag er nu eigenlijk een nieuwe battle geplaatst worden? In het begin was gezegd 24u, maar dat gebeurd precies niet echt.

Mb.
2-5 (Redelijk nummer, maar ze hebben betere.)

kemm schreef:
(quote)

Moderator, er zit iemand anders op Mb.'s account!

principal2000 schreef:
Mb, wat heb je toch met Keith Murray?

Die stem + flow combinatie doen 't hem.

Ik wil er wel een plaatsen.

The Clash - Straight To Hell (orgineel)
vs.
M.I.A. - Paper Planes (sampler)

Geweldig nummer van The Clash, maar wat M.I.A. hier mee gedaan heeft overtreft zelfs het orgineel.

0-1

kemm schreef:

Wanneer mag er nu eigenlijk een nieuwe battle geplaatst worden? In het begin was gezegd 24u, maar dat gebeurd precies niet echt.

24 uur per battle heb ik in mijn openings post gezet, aangezien men zich daar niet aanhoud tsja..... dan weet ik het ook niet

Anders doen we gewoon tot de 5, zoals men nu denk ik bezig is. 24u is toch wel erg lang.

0-2

Mb.
0-3.

Ik vind beide nummers maar matig, eigenlijk.

Kom op zeg, cultuurbarbaren:

1-3 !!!!!

2-3

Idd, M.I.A. is daarnaast ook nog eens heel slecht.

En Back Again is een echte DP klassieker, dacht wel dat veel hiphoppers die track het einde vonden.

3-4

4-4. Maar ook ik vind beide nummers erg matig. Ondanks de spontane geilheid van de gemiddelde MuMe-user (lees: rocker) bij bands als the Clash. Maar M.I.A. vind ik niet alleen matig, maar ook nog eens vervelend. But that's my opinion.

Dus.....doen we tot de 5?

Hierbij een nieuwe. Als het tegen de regels is, hoor ik het wel.

Orgineel: McCoy Tyner Sample zit bij 3:04
Sample: Black Sheep

0-1. Geniaal gevonden sample

Mb.
0-3. Sowieso een geniaal nummer.

PS: Volgende keer graag de nummers erbij vermelden - voor de duidelijkheid.

Rhythm & Poetry schreef:
En Back Again is een echte DP klassieker, dacht wel dat veel hiphoppers die track het einde vonden.

Kom dan aanzetten met "The Platform" of zelfs "This Way".

Mb. ik ken echt heel veel Back Again fans, jij bent gewoon een hater.

0-4

0-5

Origineel: Stringtronics - Dawn Mists (sample vanaf 0:55)
vs.
Sample: Dudley Perkins - Falling

1-0

Mb.
2-0

De originele productie bevat meer mystiek en dat gelul van Dudley voegt ook weinig toe.

Rhythm & Poetry schreef:
Mb. ik ken echt heel veel Back Again fans, jij bent gewoon een hater.

Komt dat doordat DP het ultieme backpack imago hanteert, en daardoor zeer in de smaak valt in een bepaalde categorie, en dat nummer daar lekker op voortborduurt, of komt het echt door het nummer zelf? Niet happen.

Dilated Peoples zijn eerder bruggenbouwers. Dat nummer was best een commercieel-succesje, en zo hebben ze wel wat meer tracks. Plus natuurlijk de samenwerking met Kanye West en Evidence heeft zelfs een grammy gewonnen. Nee de track is voornamelijk lekker catchy en je kunt er prima op los gaan.

3-0

3-1.

De drumbeat en het iets snellere tempo hebben voor mij wel meerwaarde.

3-2

Mb.
Origineel: Ohio Players - Funky Worm
Sample: Mc Breed - Ain't No Future In Yo' Frontin

Weer een sample van Ohio Players. Nu gebruikt voor de meest bekende onbekende (ja, dat kan) G-Funk klassieker die er is. Ik verwacht dat de Ohio Players de battle winnen, maar ik hoop stiekem op Mc Breed. Laat ik het goede voorbeeld geven:

0-1.

Rhythm & Poetry schreef:
Dilated Peoples zijn eerder bruggenbouwers. Dat nummer was best een commercieel-succesje, en zo hebben ze wel wat meer tracks. Plus natuurlijk de samenwerking met Kanye West en Evidence heeft zelfs een grammy gewonnen. Nee de track is voornamelijk lekker catchy en je kunt er prima op los gaan.

Vooruit. Omdat je zo'n lieve fanboy bent. Help je deze fanboy stemmen op Breed?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.