MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:
Rhythm & Poetry schreef:
Is toch niet zo opvallend, mensen hebben nu eenmaal een hekel aan RHCP.

Wat een onzin weer, prima bandje dat RHCP.
Edit: Of je het nu meende of niet met die smiley.

Goed idee dat serieus nemen.

2-1-0-1

Erg sterk origineel, dat zie je hier niet vaak. Kende het nummer nog niet,maar erg mooi.

3-1-0-1

4-1-0-1

ik ga ook voor het origineel.

2MY
Rhythm & Poetry schreef:
Goed idee dat serieus nemen.

Ge moet hier een smiley achterzetten, zoals of want anders kunnen er misverstanden ontstaan...

edit: zelf eentje vergeten: lijkt me een goeie

Alleen " " is een leuke smiley.

Origineel: Arthur Brown - Fire
Sample: CunninLynguists - Hellfire

Beide geweldig, maar ik ga toch voor Arthur Brown

1-0

4-2
Ik heb niks met het hippie-nummer, vandaar mijn keuze voor de bewerking hiervan door CunninLynguist

panjoe (moderator)
Kende het origineel al van de Hot Fuzz soundtrack (geweldige film overigens!), maar vind het een weinig boeiend nummer.

4-3

CL is niet slecht, maar hier maken ze er een puinhoop van (in mijn oren dan toch).

6-3

Nieuwe battle!

Origineel: Joanna Newsom - The Book of Right On
Sample: The Roots - Right On

Het nummer van The Roots is goed, het nummer van Joanna Newsom is echter fenomenaal. Gemakkelijke keuze dus, maar wel degelijk erg vet gesampled, vandaar dat ik hem plaats.

1-0

thelion schreef:

-We spelen tot dat we 128 nummers hebben voor de K.O.

Hoe ver zijn we hier mee? Of doen we dit niet meer?

Mb.
De naam Joanna Newsom is me niet ontschoten, maar dit is volgens mij de eerste keer dat ik volledig een nummer van haar hoor. Ik dacht altijd dat ze haar stem in Right On van The Roots gepitch hadden, maar blijkbaar is dit haar echte stem! Ik vind het geen mooie stem. Sowieso is het nummer me iets te dromerig. Nee.. dan heb ik toch liever de directheid van Black Thought. Zeer duidelijk keuze, dit. 1-2.

1-3 dus.

Mb. schreef:
Ik dacht altijd dat ze haar stem in Right On van The Roots gepitch hadden, maar blijkbaar is dit haar echte stem! Ik vind het geen mooie stem.

Ik kan het me wel voorstellen dat je dat dacht. Joanna Newsom heeft een nogal opvallend stemgeluid. Dat 'kinderlijke' stemmetje is echter wel typerend voor haar eerste album, op het tweede album was het minder en bij het derde album zelfs bijna weg. Overigens zou ik haar stem de eerste keer dat ik haar eerste album (The Milk-Eyed Mender) beluisterde niet als 'geen mooie stem' typeren, maar als verschrikkelijk Dat is wel veranderd.

Wat was dat schrikken zeg, toen ik The Milk-Eyed Minder voor het eerst hoorde nadat ik met veel moeite haar stemgeluid op Ys kon waarderen. Nu staan die twee platen voor mij op gelijke hoogte, top 10-materiaal.

2-3

The Roots is trouwens ook top, en zeker niet verkeerd gesampled.

2-4
Maar zoooo verschrikkelijk vind ik het kinderstemmetje ook weer niet. Ik kan me wel goed voorstellen dat het voor een geheel album wennen / pittig is.

Op dit nummer valt het ook nog wel mee, er staan enkele nummers op waarbij dat kinderstemmetje nog erger wordt opgezet. Eenmaal aan gewend valt het wel mee allemaal.

2-5

Verschrikkelijke stem heeft die Newsom, gelukkig doet de beat van The Roots het wel voor me.

Origineel:
Bo Hansson - Attic Thoughts

Sample:
Cannibal Ox - Stress Rap
Blueprint - 1988
Sole - Center City

0-1-0-0

Tegen Stress Rap kunnen maar weinig nummers op.

Blueprint wel, zeker met 1988.

0-1-1-0

Inderdaad ook een geweldig nummer Dat nummer van Sole is ook bijzonder goed. Het origineel ook wel eigenlijk De hip-hop nummers winnen het hier echter wel van het origineel.

Sole was overigens het eerste van deze drie om het te samplen (of in elk geval, zijn nummer kwam het eerste uit), tenzij het nog een keer gesampled is waar ik niks van weet.

Improvision
Curtis Mayfield - The Makings of You

9th Wonder - Righteous Way to Go
Flying Lotus - Maybe He Ain't Lying
House Shoes - The Makings

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.