MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter

zoeken in:
Wat ik bedoel is dat een hoes (hopelijk) vaak ontworpen wordt vanuit de muziek zelf (inhoudelijk/vormelijk/whatever). Daarom probeer ik te kijken naar artiestnaam/albumtitel/genre/afkomst/songtitels etc. om een hoes beter te begrijpen, zonder dat ik daarvoor de muziek moet gaan luisteren. Een hoes als ding opzich bestaat in principe niet, voor mij is dat logisch.
Wat Metallica betreft: kan best zijn dat het concept van die kruisen goed zit, maar de gedigitaliseerde uitvoering en vreemde typografie maken dit tot een erg wansmakelijk beeld. Of bedoel je dat dat wansmakelijke bij hun imago hoort en ik daarom een 10 moet geven?

Zorin
Ik snap je verhaal wel , maar dan nog is jouw beoordeling jouw eigen interpretatie en dat moet je ook zelf weten. Ik vind dan weer bijv. terecht dat die hoes van Terry Caller eruit is:; typisch zo'n foute R&B -achtige hoes waar bloot de aandacht moet trekken omdat de inhoud waarschijnlijk niet goed genoeg is.

Uiteraard is mijn beoordeling mijn eigen interpretatie, da's nogal wiedes (tof woord!). Het is de rest van het verhaal dat gewoon een algemene vaststelling is (Noorse groep Biosphere, besneeuwde bergen, electronic,...). Of dat belangrijk is of iets voor je betekent moet je zelf maar uitmaken. Trouwens toch frapant dat jij een naakte zwarte vrouw op een hoes ziet en meteen de link legt met foute R&B. Een hoes kan dus onmogelijk los gezien worden van muziek. Al snap ik bij "What Color Is Love" je link niet met foute R&B omwille van de positie, compositie, kleuren en emotie van die foto, maar goed.

Zorin
@Kemm; 't is allemaal eigen interpretatie/smaak dus .

9

Ben het zelf wel een beetje met kemn eens, als een album goed aansluit op de muziek, mag je daar best een hoog cijfer voor geven. Als je maar niet beoordeelt op hoe je de nummers vindt.

Voorbeeld: Sigur Ros - (). Ik vind het album (op een paar prachtige nummers na) redelijk saai. Toch zou ik een hoog cijfer voor de hoes geven, aangezien die goed aansluit op de muziek. Ik wil dus graag samenvatten:

Op een hoes die goed bij de muziek aansluit, mag je een hoog cijfer geven, als je daar maar niet in laat merken wat je van de kwaliteit van de muziek zelf vindt.

Almu
5

Mooie foto, maar niet echt een albumhoes als ik eerlijk ben.

6,5

musiq48
4

odi
5,5

Biosphere: totaal = 169 : 27 stemmen = 6,2592592

Top 10:

1. Pink Floyd - Wish You Were Here. 19 stemmen, gemiddeld 6,95
2. Neil Young - On The Beach 15 stemmen, gemiddeld 6,77
3. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico. 19 stemmen, gemiddeld 6,55
4. Marillion - Marbles. 18 stemmen, gemiddeld 6,31
5. Biosphere - Cirque. 27 stemmen, gemiddeld 6,26
6. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea. 17 stemmen, gemiddeld 6,26.
7. Coldplay - Viva La Vida, 23 stemmen, gemiddeld 5,82
8. Joy Division - Unknown Pleasures. 19 stemmen, gemiddeld 5,68
9. Dela - Changes of Atmosphere, 25 stemmen, gemiddeld 5,50
10. Garybaldi - Nuda. 15 stemmen, gemiddeld 5,50.

(afbeelding)

Cannonball Adderley - Somethin' Else

10

Zorin
3

wijsneus
6

Ruby1966
4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.