MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoezenquiz met thema

zoeken in:
Welke?

Dat is geheim

12 hoezen herkende ik er deze keer op het eerste gezicht, en eentje ontdekte ik perongeluk. Ik vraag me nu heel erg af of ik nu goed ga, of (en dat lijkt me meer plausibel) dat de quiz gewoon wat makkelijker is?

Zephyr
@Masimo :

Met 12 wordt je i.i.g. geen laatste, want Z. heeft er heel wat minder.

Tijd voor een tussenstand. Tot nu toe zijn er 9 deelnemers al verwacht ik nog wel een paar inzendingen. Inmiddels zijn alle hoezen minimaal één keer benoemd. Er zijn twee koplopers die ieder nog steeds 4 hoezen moeten vinden om het spel helemaal uit te spelen.

De laatste opgaven zijn misschien wel de moeilijkste ... er zijn nog steeds kansen voor iedereen.

Tussenstand:

1. pjh1967 : 26 punten
1. itchy : 26 punten
3. Papartis : 19 punten
4. Masimo : 13 punten
5. stoepkrijt : 12 punten
6. Etiul : 9 punten
6. Fathead : 9 punten
8. arcade monkeys : 6 punten
9. Zephyr : 2 punten
.

DjFrankie (moderator)
antwoorden van mij over 2 dagen.

Ik had vandaag ook tijd gevonden om mee te doen. Ik heb er voorlopig 11, maar herken nog wel wat hoezen meer. Hopelijk kom ik tot minimaal de helft.

DjFrankie schreef:
antwoorden van mij over 2 dagen.

Toch niet met alle 30?

Er is nog niemand die het spel helemaal uitgespeeld heeft, maar ... één deelnemer is er wel bijna.

Yup. Die deelnemer hoeft er nog maar 19 heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

Papartis schreef:
(quote)

Toch niet met alle 30?

Daar ben ik ook bang voor.

... en inmiddels is er een winnaar!

Straks een update van de stand.

pjh1967 was al snel met de eerste 26 oplossingen en vanmiddag heeft hij met de laatste 4 antwoorden de finish gehaald. Proficiat

Itchy is er ook bijna en staat op 29 punten (en was gisteren dicht bij de overwinning). Her en der worden er nog punten gescoord, onder andere door enkele nieuwe deelnemers die inmiddels ook gestart zijn. Zijn er nog meer deelnemers die het spel uitspelen?

Stand :

01. pjh1967 : 30 punten
02. itchy : 29 punten
03. Papartis : 22 punten
04. Masimo : 17 punten
05. stoepkrijt : 12 punten
05. DjFrankie : 12 punten
07. Rhythm & Poetry : 11 punten
08. Fathead : 10 punten
08. Zephyr : 10 punten
10. Etiul : 9 punten
11. divart : 7 punten
12. arcade monkeys : 6 punten
13. bennerd : 4 punten
.

Die laatste gaat niet meer lukken. Pjh, gefeliciteerd!

De quiz staat nog wel even open, ik denk dat je de hoes (of die kop) nog wel gaat vinden (herkennen).

itchy schreef:
Die laatste gaat niet meer lukken. Pjh, gefeliciteerd!

Thx

DjFrankie (moderator)
Helemaal geweldig Stephan, proficiat.

Knap gedaan pjh!

En nu graag wat tips.

Ik vind die hoofden op de afbeeldingen al een verdraaid goede tip

Je weet dat ik nu moet zeggen dat ik als H.N.I.C. alle blanken op elkaar vindt lijken.

Blijft altijd verdomd netjes dat er iemand al die hoezen raden kan. Ik vind 17 wel genoeg. Jij staat ook hoog, Rob. We hoeven niet eens te strijden om de laatste plaats, en zo..

Nou, misschien ik nog wel. Ik blijf op 11 steken zonder tips.

Vooruit, bij deze volgen ook nog een paar tips. Doorgaans doen de meeste deelnemers daar niet zo heel veel mee, dus om de drempel nog een beetje te verhogen is de volgorde van de tips door elkaar gehusseld. De liefhebbers moeten ’t nog wel een beetje bij elkaar puzzelen.

Wie zitten er toch allemaal in de quiz: we trappen af met onze ondeugende heilige moeder, schieten door naar een soul en R&B-moeder, springen vervolgens van de ene Amerikaanse soulman naar een andere die veel ouder en helemaal niet nieuw is, klimmen door naar een hoogstaande hiphop madam, rollen als een steen weer omlaag richting een blues opa, zetten de brillenman nog even op de foto, gaan rap door naar die “lange” die (in teamverband) geloof ik meer met dance dan met jazz heeft, dan komen we bij James die dit keer geen butler maar een beetje een dromer is, verder nog de vrouw van Lou, de vrouw van de Franse ex-"koning" Nicolas, de koningin van neo-soul, een fruitige veganiste, een overbekende Canadese singer-songwriter en halleluja zeg, nog een Canadees en laat ik de familie niet vergeten: een nichtje dat zingt als haar tante, de zus van een king, al is deze koning inmiddels overleden en dat geldt ook voor de disco-koningin met de naam “vrouw”. Naast een Brits electropop duo en een Brits folk (of is ‘t avant-gardistisch) trio gaan sommige artiesten liever solo, het verleden achterlatend als suikerklontje, waterjongen of is men van begin af aan al een Woodstock legende; minstens drie soloartiesten kennen het genesis-verhaal, een rockzanger raaskalt liever alleen dan met zijn schaduw kompanen, dan nog dat ‘zwarte schaap’ of was ‘t gewoon die jaloerse jongen die de plaatjes van anderen graag covert en verder heeft gekke Billy ook wel eens een paleis willen zijn. Dan resteren 25 en 30 nog, die lijken op elkaar, althans ... ’t rijmt in ieder geval.

De tips over de 30 opgaven moet je dus uit de tekst halen

Edit: kleine aanpassing in de tekst gedaan, ik was eerst twee artiesten vergeten ...+ enkele details

De stand tot nu toe:

03. Papartis : 22 punten
04. DjFrankie : 21 punten
05. Masimo : 17 punten
06. stoepkrijt : 12 punten
07. Rhythm & Poetry : 11 punten
07. Zephyr : 11 punten
09. Fathead : 10 punten
10. Etiul : 9 punten
11. divart : 7 punten
12. arcade monkeys : 6 punten
13. bennerd : 4 punten

Aangezien ik nog twee artiesten vergeten was te tippen heb ik de tekst nog een beetje aangevuld ...

Er wordt toch af en toe fanatiek gezocht naar de oplossingen. Zelfs nog een nieuwe deelnemer die de zesde plaats inneemt en sommigen hebben de score aanzienlijk verbeterd.

Bij deze een nieuwe stand:

02. Rhythm & Poetry : 29 punten
04. DjFrankie : 26 punten
05. Papartis : 22 punten
06. Osiris Apis : 21 punten
07. Fathead : 19 punten
08. Masimo : 18 punten
08. Zephyr : 18 punten
10. stoepkrijt : 12 punten
11. divart : 10 punten
11. bennerd : 10 punten
13. Etiul : 9 punten
14. arcade monkeys : 8 punten

En toen het al lang donker was ... is er nog iemand gefinished : Rhythm & Poetry. Proficiat!

Twee nieuwe deelnemers, die beiden beginnen met een mooie serie; sxesven start met 18 goede oplossingen; ook Teunnis is aan de quiz begonnen en scoort meteen 23 punten en een vijfde plek.

02. Rhythm & Poetry : 30 punten
03. itchy : 29 punten
04. DjFrankie : 26 punten
05. Teunnis : 23 punten
06. Papartis : 22 punten
07. Osiris Apis : 21 punten
08. Fathead : 19 punten
09. Masimo : 18 punten
09. Zephyr : 18 punten
09. sxesven : 18 punten
12. stoepkrijt : 12 punten
13. divart : 10 punten
13. bennerd : 10 punten
15. Etiul : 9 punten
16. arcade monkeys : 8 punten

Ghee, die tips moeten dan wel helpen. Dan ga ik er ook 'ns voor zitten

Salvadore schreef:
En toen het al lang donker was ... is er nog iemand gefinished : Rhythm & Poetry. Proficiat!

It was lonely at the top !!

Bedankt voor de antwoorden phj1967. Op die cover van 50 Cent was ik anders nooit gekomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:55 uur

geplaatst: vandaag om 01:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.