MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Who's this?

zoeken in:
TC Matic?

dix
ik zie die lelijke kop van JM Aerts niet.

Tjens Couter dan ?

Een vroege bezetting van Clan of Xymox zonder dame?

Geen van allen. Ze spelen gitaarmuziek. De zanger komt uit de folkscene en is na dit wave-uitstapje weer folk gaan maken, voornamelijk in zijn moerstaal (niet nederlands voor de goede orde). De drummer zat ook in een andere redelijk bekende alternatieve band. De bassist was een popjournalist van een groot regionaal dagblad.

dix
limburgers ?

Fryslân boppe

Ernst Langhout

(afbeelding)

(geb. 16 mei 1956 te Oudkerk) duikt voor het eerst op in de annalen van de popgeschiedenis als hij in Sneek akoestische folkgroep Haggis opricht en daarmee een tournee door Schotland maakt.

De band wordt in 1978 opgedoekt. Ernst Langhout richt hierna The Nighttime Visitor op onder invloed van de Britse punkgolf dat, na een wisseling van de wacht, in 1981 verder gaat onder de naam The Visitor.

The Visitor is een New Wave-formatie die het experiment niet schuwt en de band wordt gezien als een van de aartsvaders van de zogenaamde Friese Bries, een benaming voor de stroom avontuurlijke Friese groepen die midden jaren tachtig de kop opsteekt. Na een single, drie albums voor Top Hole en twee in eigen beheer uitgebrachte cassettes loopt de belangstelling uiteindelijk sterk terug. Ernst Langhout gaat hierna als folktroubadour solo verder en maakt nummers met zowel folk- als rock-elementen gedragen door zijn zeer eigenzinnige stem en 12-snarige gitaar. Bovendien speelt hij harmonika en soms fluit.

dus volgens Google: the Visitor

hier een link naar wat Premonition er over schrijft.

Ik heb overigens nog nooit van de band gehoord.

Oldfart, speurwerk

dix
ik ken ze wel, maar ben ze straal vergeten
volgens mij heb ik ze ergens in 84 nog zien optreden.

Ik zit nu weer op mijn werk, daar kan ik geen foto's plaatsen via Imageshack, Kan dus de url en naam ook niet wijzigen.
Vanmiddag moest ik

(afbeelding)

en had dus geen tijd.
Ik hou hem wel te goed en heb het verzoek of Premonition nog zo'n leuke Wave band kan plaatsen.

@Oldfart: Misschien kan deze er even tussendoor, met jouw goedvinden natuurlijk. Zo niet..... hmmm hij staat er toch

(afbeelding)

The Housemartins?

Ah, ik zie inderdaad enkele gelijkenissen. Zijn niet van het eiland, maar afkomstig uit één van de landen die zich geplaatst hebben bij de laatste 4 op het EK

hmmm hij staat er toch
ja dat is te zien....

dix
Negu Gorriak ?
Zvuki Mu ?

pjh1967 schreef:
Ah, ik zie inderdaad enkele gelijkenissen. Zijn niet van het eiland, maar afkomstig uit één van de landen die zich geplaatst hebben bij de laatste 4 op het EK

Ik gok dat het een Duitse punk-band was/is, gefotografeerd in de jaren tachtig.

dix schreef:
Negu Gorriak ?
Zvuki Mu ?

of een Spaanse inderdaad

dix
Negu Gorriak is baskisch, Zvuki Mu is russisch.
Ze zijn vast allebei fout.

Is dat niet de Berlijnse muur?

dix
die was niet gepleisterd.
nee dus.

dix schreef:

Oeps, mijn comment sloeg weer eens als een tang op een varken!

dix schreef:

Met baskisch zit je goed !!

dix
Kortatu ?
Dut ?

Ah, Kortatu, natuurlijk.

Geen idee

TVET

dix
Engelse band uit de jaren 80, maar nog steeds actief zoals deze recente foto toont. Toch zeker een plaat of 3 a 4 uitgebracht, maar op mume niet te vinden.

Hadden in het voorjaar van 1985 een EPtje uit dat op 29 mei plots wat wrang in de oren klonk.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:25 uur

geplaatst: vandaag om 13:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.