Muziek / Muziekgames / Who's this?
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2008, 00:04 uur
Geen van allen. Ze spelen gitaarmuziek. De zanger komt uit de folkscene en is na dit wave-uitstapje weer folk gaan maken, voornamelijk in zijn moerstaal (niet nederlands voor de goede orde). De drummer zat ook in een andere redelijk bekende alternatieve band. De bassist was een popjournalist van een groot regionaal dagblad.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 11:42 uur
Ernst Langhout

(geb. 16 mei 1956 te Oudkerk) duikt voor het eerst op in de annalen van de popgeschiedenis als hij in Sneek akoestische folkgroep Haggis opricht en daarmee een tournee door Schotland maakt.
De band wordt in 1978 opgedoekt. Ernst Langhout richt hierna The Nighttime Visitor op onder invloed van de Britse punkgolf dat, na een wisseling van de wacht, in 1981 verder gaat onder de naam The Visitor.
The Visitor is een New Wave-formatie die het experiment niet schuwt en de band wordt gezien als een van de aartsvaders van de zogenaamde Friese Bries, een benaming voor de stroom avontuurlijke Friese groepen die midden jaren tachtig de kop opsteekt. Na een single, drie albums voor Top Hole en twee in eigen beheer uitgebrachte cassettes loopt de belangstelling uiteindelijk sterk terug. Ernst Langhout gaat hierna als folktroubadour solo verder en maakt nummers met zowel folk- als rock-elementen gedragen door zijn zeer eigenzinnige stem en 12-snarige gitaar. Bovendien speelt hij harmonika en soms fluit.
dus volgens Google: the Visitor
hier een link naar wat Premonition er over schrijft.

(geb. 16 mei 1956 te Oudkerk) duikt voor het eerst op in de annalen van de popgeschiedenis als hij in Sneek akoestische folkgroep Haggis opricht en daarmee een tournee door Schotland maakt.
De band wordt in 1978 opgedoekt. Ernst Langhout richt hierna The Nighttime Visitor op onder invloed van de Britse punkgolf dat, na een wisseling van de wacht, in 1981 verder gaat onder de naam The Visitor.
The Visitor is een New Wave-formatie die het experiment niet schuwt en de band wordt gezien als een van de aartsvaders van de zogenaamde Friese Bries, een benaming voor de stroom avontuurlijke Friese groepen die midden jaren tachtig de kop opsteekt. Na een single, drie albums voor Top Hole en twee in eigen beheer uitgebrachte cassettes loopt de belangstelling uiteindelijk sterk terug. Ernst Langhout gaat hierna als folktroubadour solo verder en maakt nummers met zowel folk- als rock-elementen gedragen door zijn zeer eigenzinnige stem en 12-snarige gitaar. Bovendien speelt hij harmonika en soms fluit.
dus volgens Google: the Visitor
hier een link naar wat Premonition er over schrijft.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 15:01 uur
ik ken ze wel, maar ben ze straal vergeten
volgens mij heb ik ze ergens in 84 nog zien optreden.
volgens mij heb ik ze ergens in 84 nog zien optreden.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 23:36 uur
Ik zit nu weer op mijn werk, daar kan ik geen foto's plaatsen via Imageshack, Kan dus de url en naam ook niet wijzigen.
Vanmiddag moest ik

en had dus geen tijd.
Ik hou hem wel te goed en heb het verzoek of Premonition nog zo'n leuke Wave band kan plaatsen.
Vanmiddag moest ik

en had dus geen tijd.
Ik hou hem wel te goed en heb het verzoek of Premonition nog zo'n leuke Wave band kan plaatsen.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 23:45 uur
@Oldfart: Misschien kan deze er even tussendoor, met jouw goedvinden natuurlijk. Zo niet..... hmmm hij staat er toch 

0
geplaatst: 24 juni 2008, 23:55 uur
Ah, ik zie inderdaad enkele gelijkenissen. Zijn niet van het eiland, maar afkomstig uit één van de landen die zich geplaatst hebben bij de laatste 4 op het EK
0
geplaatst: 25 juni 2008, 00:39 uur
pjh1967 schreef:
Ah, ik zie inderdaad enkele gelijkenissen. Zijn niet van het eiland, maar afkomstig uit één van de landen die zich geplaatst hebben bij de laatste 4 op het EK
Ik gok dat het een Duitse punk-band was/is, gefotografeerd in de jaren tachtig.
0
geplaatst: 25 juni 2008, 00:40 uur
0
geplaatst: 25 juni 2008, 00:43 uur
Negu Gorriak is baskisch, Zvuki Mu is russisch.
Ze zijn vast allebei fout.
Ze zijn vast allebei fout.
0
geplaatst: 26 juni 2008, 01:10 uur
Engelse band uit de jaren 80, maar nog steeds actief zoals deze recente foto toont. Toch zeker een plaat of 3 a 4 uitgebracht, maar op mume niet te vinden.
Hadden in het voorjaar van 1985 een EPtje uit dat op 29 mei plots wat wrang in de oren klonk.
Hadden in het voorjaar van 1985 een EPtje uit dat op 29 mei plots wat wrang in de oren klonk.
* denotes required fields.