Muziek / Muziekgames / Clipmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2010, 16:38 uur
Nu Hoesmeter redelijk populair is, lijkt het me misschien ook een idee om deze variant erin te gooien. Per 10 uur wordt er een clip gepost, die men dan een cijfer geeft tussen de 0 en 10. Het is dan niet de bedoeling dat je een cijfer geeft voor de muziek die in de clip zit, wel voor de vormgeving, het verhaal en simpelweg de mooiheid van de clip. Ook hier wordt er weer een top en -flop 10 gepost en ook hier is het de regel dat een clip niet 10 stemmen of minder mag hebben als hij in de top of -flop 10 wordt gebombardeerd.
Als er nog mensen zijn die bezwaar/ideeen/iets hebben, zeg het maar. Anders gooi ik er over een uurtje de eerste clip erin.
Als er nog mensen zijn die bezwaar/ideeen/iets hebben, zeg het maar. Anders gooi ik er over een uurtje de eerste clip erin.

0
geplaatst: 11 september 2010, 16:50 uur
Een clip zou handiger zijn. 
Ik doe mee, maar ik hou dan ook rekening met hoe goed de clip samengaat/past met de muziek. (hier gaan we weer..)

Ik doe mee, maar ik hou dan ook rekening met hoe goed de clip samengaat/past met de muziek. (hier gaan we weer..)
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:01 uur
En ook hier is het zo dat als een clip totaal niet samengaat met de muziek je hem een laag cijfer mag geven (Sensueel dansende vrouwen bij grindcore). 

0
geplaatst: 11 september 2010, 17:02 uur
Sensuele vrouwen zorgen natuurlijk sowieso voor een hoog cijfer, hoe sensueler hoe beter. 

0
geplaatst: 11 september 2010, 17:16 uur
Sigur Rós - Hoppipolla
Één van de beste clips die ik ken. Het nummer is ongelooflijk vrolijk, bijna euforisch, en daar sluit deze clip dan ook goed op aan. Verder ziet de clip er prachtig uit en gaat hij niet vervelen. En nee, ik val niet op bejaarden.

10
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:20 uur
Hoe leuk die clip ook is, Arrie en ik waren op sensuele vrouwen aan het wachten, krijgen we een partij bejaarden.. 
Nee hoor, dit is een mooie clip, maar er bestaan wel beteren..
Ik trap af met een 6je
(hebben jullie ook 'insluiten op verzoek uitgeschakeld' bij dat filmpje staan? misschien een beetje onhandig)

Nee hoor, dit is een mooie clip, maar er bestaan wel beteren..
Ik trap af met een 6je
(hebben jullie ook 'insluiten op verzoek uitgeschakeld' bij dat filmpje staan? misschien een beetje onhandig)
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:21 uur
Onhandig, maar de clip is wel van goede kwaliteit. En volgende keer zal ik er een nummer van Rihanna ingooien. 

0
geplaatst: 11 september 2010, 17:22 uur
Leuk concept, leuk uitgevoerd, maar of er nu echt Sigur Ros had achter gemoeten...
7,5
7,5
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:24 uur
hoi123 schreef:
Onhandig, maar de clip is wel van goede kwaliteit. En volgende keer zal ik er een nummer van Rihanna ingooien.
Hopelijk Rudeboy, echt een geniale clip, die perfect het beeld van de muziek schetst! (Dit meen ik echt!)
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:24 uur
Daar ben ik het wel mee eens.. Het ondeugende van die opaatjes en omaatjes vind je niet erg terug in de muziek, die verre van ondeugend is.. Bij Sigur Rós had ik toch meer een mistroostige clip verwacht.. 

0
geplaatst: 11 september 2010, 17:25 uur
7
Mooie combinatie. De muziek van Sigur Ros doet mij echt helemaal niks, maar de sfeer van clip past goed bij het nummer.
Mooie combinatie. De muziek van Sigur Ros doet mij echt helemaal niks, maar de sfeer van clip past goed bij het nummer.
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:25 uur
Niet bij dat nummer. Normaal gesproken zijn hun clips en nummers ook mistroostig, maar dit is een geweldige afwisseling.
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:27 uur
Dan post je die over 10 uur. 
En ja, ik heb expres voor een iets kortere tijd gekozen, komt iets beter uit.

En ja, ik heb expres voor een iets kortere tijd gekozen, komt iets beter uit.
0
geplaatst: 11 september 2010, 17:41 uur
Misschien is 10 stemmen toch wel lastig te bereiken bij het beoordelen van 'n clip.. Hoesmeter loopt goed omdat je gemakkelijk en snel (door een blik op 't plaatje te werpen) een stem kan uitbrengen.. Een clip kost toch meer moeite om te kijken, en wij luie Nederbelgen zijn daar misschien niet zo massaal enthousiast over..
Maar, we hebben nu al 5 stemmen, misschien lukt 't wel!
Maar, we hebben nu al 5 stemmen, misschien lukt 't wel!

0
geplaatst: 11 september 2010, 17:44 uur
Maar met minder dan 10 stemmen kan het gemiddelde soms erg onbetrouwbaar zijn. En ze hebben 10 uur, ik denk niet dat die regel uberhaupt wel eens van toepassing zou zijn. 

0
geplaatst: 11 september 2010, 18:51 uur
Waarom niet gewoon 24 uur? Sommige mensen hebben niet altijd zin/tijd/de mogelijkheid een clip te bekijken.
0
geplaatst: 11 september 2010, 18:54 uur
24 uur is wel erg lang, maar laten we de tijd inderdaad net als met Hoesmeter op 12 uur stellen.
0
geplaatst: 11 september 2010, 18:56 uur
Ik vind een dag tussen elke clip eigenlijk ook een prima idee.. 

0
geplaatst: 11 september 2010, 18:57 uur
hoi123 schreef:
24 uur is wel erg lang, maar laten we de tijd inderdaad net als met Hoesmeter op 12 uur stellen.
Kwantiteit boven kwaliteit? 24 uur is wel erg lang, maar laten we de tijd inderdaad net als met Hoesmeter op 12 uur stellen.

0
geplaatst: 11 september 2010, 20:39 uur
Ik kan hem niet bekijken: This video contains content from UMG and EMI. It is not available in your country.
0
geplaatst: 11 september 2010, 20:46 uur
Woon je in Belgie? Anders moet je even de andere clip bekijken, die is van een iets slechtere kwaliteit maar misschien wel beschikbaar.
Gewoon zoeken op Sigur Ros - Hoppipolla.
Gewoon zoeken op Sigur Ros - Hoppipolla.

0
geplaatst: 12 september 2010, 10:40 uur
Tja, zoeits kon je wel verwachten.. Clips moet je toch even de tijd voor nemen om ze te bekijken, terwijl je bij een hoes even snel een blik hoeft te werpen.. Daarom moeten we misschien een langer tijdslimiet instellen vergeleken met hoesmeter en een lagere grens van stemmen voor de top 10/flop 10..

0
geplaatst: 12 september 2010, 10:42 uur
Oké, je hebt gelijk. De tijdsgrens is hierbij 24 uur. Maar de stemmengrens wil ik echt niet veranderen, dan krijg je geen goed beeld.
0
geplaatst: 12 september 2010, 10:57 uur
Prima, maar we hebben al 7 stemmen.. Laten we niet té negatief zijn.. 

0
geplaatst: 12 september 2010, 10:58 uur
Inderdaad, men heeft nog 8 uur om op deze prachtige clip te stemmen. 
Als wij dit topic maar bovenaan de updatelijst houden.

Als wij dit topic maar bovenaan de updatelijst houden.

* denotes required fields.