Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2009 !
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2010, 10:19 uur
1. Lady Gaga - Pokerface
2. Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
3. Editors - Papillon
4. Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
5. Lady Gaga - Just Dance
6. La Roux - In For the Kill
7. Lily Allen - Fuck You
8. Gossip - Heavy Cross
9. Snow Patrol - Just Say Yes
10. Killers - Human
Achtmaal ok, tweemaal opvulling.
3. Editors - Papillon
7. Lily Allen - Fuck You
8. Gossip - Heavy Cross
9. Snow Patrol - Just Say Yes
10. Killers - Human
Achtmaal ok, tweemaal opvulling.
0
geplaatst: 26 december 2010, 10:34 uur
01. Black Eyed Peas - I Gotta Feelin'
Aanstekelijke dancepop die gevaarlijk lang in je lijf blijft zitten.
02. Mumford & Sons - Little Lion Man
Voor mij de revelatie van 2008/9 (samen met Fleet Foxes).
03. Gossip - Heavy Cross
Heerlijke retrorock met gothic inslag.
04. Lady Gaga - Pokerface
Ma Baker revisited ... met de stempel van kwaliteitspop.
05.Editors - Papillon
Zie Gossip, maar dit keer strak in het pak retrowave.
06. Absynthe Minded - Envoi
Belpop rules the nillies en eindelijk ook in hitparadesucces vertaald.
07. Diggy Dex - Slaap Lekker
Ik ben een fan van Eva De Roovere.
08. Lily Allen - Fuck You
The Fear had hoger kunnen scoren. Uitstekende radiopop.
09. Daan - Icon
Johnny Cash imitatie ... op het randje, maar met garantiebewijs.
10. Kings of Leon - Use Somebody
Degelijke britpop, al val ik er niet voor van mijn stoel.
Ik mis Discobitch, die had zeker mijn top 10 bereikt.
Aanstekelijke dancepop die gevaarlijk lang in je lijf blijft zitten.
02. Mumford & Sons - Little Lion Man
Voor mij de revelatie van 2008/9 (samen met Fleet Foxes).
03. Gossip - Heavy Cross
Heerlijke retrorock met gothic inslag.
Ma Baker revisited ... met de stempel van kwaliteitspop.
05.Editors - Papillon
Zie Gossip, maar dit keer strak in het pak retrowave.
06. Absynthe Minded - Envoi
Belpop rules the nillies en eindelijk ook in hitparadesucces vertaald.
07. Diggy Dex - Slaap Lekker
Ik ben een fan van Eva De Roovere.
08. Lily Allen - Fuck You
The Fear had hoger kunnen scoren. Uitstekende radiopop.
09. Daan - Icon
Johnny Cash imitatie ... op het randje, maar met garantiebewijs.
10. Kings of Leon - Use Somebody
Degelijke britpop, al val ik er niet voor van mijn stoel.
Ik mis Discobitch, die had zeker mijn top 10 bereikt.
0
geplaatst: 26 december 2010, 10:45 uur
1. Absynthe Minded - Envoi
Volledig eens met Dwejkk_ dat Absynthe Minded de beste band is uit de Benelux. Hoewel dit hun meest toegankelijke nummer is waarmee ze definitief doorbraken, is dit zonder meer een prachtig nummer met een hommage aan Hugo Claus.
2. Mumford & Sons - Little Lion Man
Eén van beste nieuwkomers uit 2009, eigenzinnige folkrock met het gebruik van een banjo, schitterende vocalen en bovenal een heerlijke, tijdloze song dat een verademing is tussen die fabriekspop. Ik vind het vreemd dat dit wel in België maar niet in Nederland een hit is geweest.
3. Editors - Papillon
Editors vind ik beter tot zijn recht komen met een synthesizerbegeleiding in de stijl van Depeche Mode. De akoestische versie vind ik wel nog mooier.
4. Daan - Icon
Eigenzinnige singer-songwriter uit België dat nu door het grote publiek is omarmd. Prachtige duistere song (inderdaad wat Johnny Cash-achtig) waarbij ik die gitaarsolo hemels vind.
5. Lily Allen - Fuck You
Op het eerste gehoor een poppy deuntje maar wel met een venijnige tekst die een sneer is aan George Bush. The Fear vind ik even sterk en Not Fair nog beter, Lily Allen was de beste hitleverancier van 2009.
6. Gossip - Heavy Cross
Niet bepaald moeders mooiste maar een strot kan ze opzetten, catchy gitaaarrif ook.
7. La Roux - In For the Kill
Dit grijpt terug naar de synthipop van de jaren '80 (net als MGMT en Empire of the Sun die ik nog beter vind, jammer dat die ontbreken) maar aanstekelijke popsong.
8. Diggy Dex - Slaap Lekker
Alleen al vanwege Eva De Roovere (prachtige zangeres!) in de top-10 geplaatst.
9. Kings of Leon - Use Somebody
Sterke rocksong met een hoog meezinggehalte al wist ik die destijds iets meer te waarderen en Sex on Fire vind ik beter.
10. Lady Gaga - Pokerface
Tenslotte Lady Gaga opgenomen, een nummer dat hoe langer hoe meer is uitgegroeid tot guilty pleasure. Kitsch op zijn leukst (met een knipoog aan Boney M).
Vallen uit de boot: Mando Diao, Paul & Fritz Kalkbrenner en Edward Maya & Vika Jigulina (die accordeon vind ik leuk).
Volledig eens met Dwejkk_ dat Absynthe Minded de beste band is uit de Benelux. Hoewel dit hun meest toegankelijke nummer is waarmee ze definitief doorbraken, is dit zonder meer een prachtig nummer met een hommage aan Hugo Claus.
2. Mumford & Sons - Little Lion Man
Eén van beste nieuwkomers uit 2009, eigenzinnige folkrock met het gebruik van een banjo, schitterende vocalen en bovenal een heerlijke, tijdloze song dat een verademing is tussen die fabriekspop. Ik vind het vreemd dat dit wel in België maar niet in Nederland een hit is geweest.
3. Editors - Papillon
Editors vind ik beter tot zijn recht komen met een synthesizerbegeleiding in de stijl van Depeche Mode. De akoestische versie vind ik wel nog mooier.
4. Daan - Icon
Eigenzinnige singer-songwriter uit België dat nu door het grote publiek is omarmd. Prachtige duistere song (inderdaad wat Johnny Cash-achtig) waarbij ik die gitaarsolo hemels vind.
5. Lily Allen - Fuck You
Op het eerste gehoor een poppy deuntje maar wel met een venijnige tekst die een sneer is aan George Bush. The Fear vind ik even sterk en Not Fair nog beter, Lily Allen was de beste hitleverancier van 2009.
6. Gossip - Heavy Cross
Niet bepaald moeders mooiste maar een strot kan ze opzetten, catchy gitaaarrif ook.
7. La Roux - In For the Kill
Dit grijpt terug naar de synthipop van de jaren '80 (net als MGMT en Empire of the Sun die ik nog beter vind, jammer dat die ontbreken) maar aanstekelijke popsong.
Alleen al vanwege Eva De Roovere (prachtige zangeres!) in de top-10 geplaatst.
9. Kings of Leon - Use Somebody
Sterke rocksong met een hoog meezinggehalte al wist ik die destijds iets meer te waarderen en Sex on Fire vind ik beter.
10. Lady Gaga - Pokerface
Tenslotte Lady Gaga opgenomen, een nummer dat hoe langer hoe meer is uitgegroeid tot guilty pleasure. Kitsch op zijn leukst (met een knipoog aan Boney M).
Vallen uit de boot: Mando Diao, Paul & Fritz Kalkbrenner en Edward Maya & Vika Jigulina (die accordeon vind ik leuk).
0
geplaatst: 26 december 2010, 10:49 uur
LucM schreef:
en Edward Maya & Vika Jigulina (die accordeon vind ik leuk).
en Edward Maya & Vika Jigulina (die accordeon vind ik leuk).
Klopt, vind ik ook.
In Vlaanderen pas een top 10 hit in het begin van 2010 overigens.
Goed voor de statistieken.
De nummer 1 in Vlaanderen van 2009 (I Gotta Feeling) eindigt
in 2010 opnieuw in de top 10 op nummer 9. Dat is dus nog nooit gebeurd.
Let wel op: het gaat om de resultaten van de Ultratop 50.
Black Eyed Peas stonden met die song meer dan een jaar in de Ultratop 50
en halen dus opnieuw de jaarlijst top 10 op basis van die lange hitnotering.
In de zomer van 2010 kwam het nummer zelfs opnieuw de top 10 binnen.
De lijstjes die ik zelf maak (en de basis vormen van dit spel)
zijn enkel op top 10 (dus geen top 50) noteringen gebaseerd.
Het gebeurde eerder dat een song twee maal op rij de jaarlijst top 20 haalt
(als hij over de jaarwisseling heen genoteerd staat), maar nog nooit
dat de nummer 1 van het vorige jaar opnieuw de top 10 kan halen.
0
geplaatst: 26 december 2010, 11:06 uur
Singles blijven nu veel langer in de hitlijsten dan zo'n 20 of 30 jaar geleden omdat er nu veel minder singles worden uitgebracht dan toen (sommige platenlabels hebben de CD-single zelfs afgeschaft).
0
geplaatst: 26 december 2010, 11:10 uur
Singles mogen dan wel als format verdwijnen,
neemt niet weg dat downloadbare nummers
de weg naar de hitparade blijven vinden.
0
geplaatst: 26 december 2010, 11:23 uur
Mijn top10 van wat er nog over is :
01. Edward Maya & Viki Jigulina - Stereo Love :
Prachtig dromerig nummer. De accordeon is geweldig. Dit nummer past perfect bij een zwoele zomeravond, lekker aan het strand. Is, ondanks de favoriete afvallers, alsnog een terechte nummer 1 voor mij. Jammer dat de opvolger hiervan een kloon was en van een veel minder niveau.
02. La Roux - In for the Kill :
Mooi nummer van La Roux, het begint meteen goed. De clip is daarentegen wel heel erg saai, maar dat terzijde. Helaas was niet het hele album van dit niveau. Dit vind ik nou goede electropop.
03. Daan - Icon :
Deze hoorde ik afgelopen week dus pas voor het eerst, en ik vind het een erg fijn (en apart) nummer. In Nederland destijds niks van gehoord, en dat is jammer.
04. Lady Gaga - Just Dance :
Oh, ik weet nog hoe dit eind 2008 genadeloos flopte en bleef steken in de tipparade. Pas toen het in Amerika een 'sleeper hit' werd en na 15 weken op #1 terecht kwam begon het hier wèl succes te krijgen. Wat mij betreft haar beste single, het heeft 4 coupletten, en dat maakt het juist zo goed. Lekkere dance hit.
05. Madcon - Beggin' :
Dit nummer klinkt gewoon heel erg goed, ondanks dat het een cover is. Het begin van het nummer is ook erg leuk. Dit was een erg mooie hit van Madcon en werd destijds wel doodgedraaid, maar heeft mij niet verveeld, en dat is een miracle.
06. Editors - Papillon :
Het laatste nummer dat nog over is van m'n oorspronkelijke top10. Fijn nummer, de muziek en de stem van de zanger maken dit nummer tot wat het is, want verder zit het niet echt bijzonder in elkaar. Was hier in Nederland (volgens mij) ook nooit een hit.
07. Diggy Dex - Slaap Lekker :
Gewoon een mooi rustig 'slaap' liedje. Aparte stijl en combinatie (van zang), maar het werkt wel.
08. Lady Gaga - Poker Face :
Ik vond het in 2009 wel leuk maar dit is echt teveel gedraaid, bovendien ben ik [momenteel] behoorlijk Gaga-moe. Klinkt eigenlijk al behoorlijk gedateerd en is dus best wel tijdsgebonden. Moet het overigens ook heel erg hebben van de sample.
09. Killers - Human
10. Paul & Fritz Kalkenbrenner - Sky and Sand.
(Over de laatste 2 wist ik niet echt iets nuttigs te schrijven).
01. Edward Maya & Viki Jigulina - Stereo Love :
Prachtig dromerig nummer. De accordeon is geweldig. Dit nummer past perfect bij een zwoele zomeravond, lekker aan het strand. Is, ondanks de favoriete afvallers, alsnog een terechte nummer 1 voor mij. Jammer dat de opvolger hiervan een kloon was en van een veel minder niveau.
02. La Roux - In for the Kill :
Mooi nummer van La Roux, het begint meteen goed. De clip is daarentegen wel heel erg saai, maar dat terzijde. Helaas was niet het hele album van dit niveau. Dit vind ik nou goede electropop.
03. Daan - Icon :
Deze hoorde ik afgelopen week dus pas voor het eerst, en ik vind het een erg fijn (en apart) nummer. In Nederland destijds niks van gehoord, en dat is jammer.
04. Lady Gaga - Just Dance :
Oh, ik weet nog hoe dit eind 2008 genadeloos flopte en bleef steken in de tipparade. Pas toen het in Amerika een 'sleeper hit' werd en na 15 weken op #1 terecht kwam begon het hier wèl succes te krijgen. Wat mij betreft haar beste single, het heeft 4 coupletten, en dat maakt het juist zo goed. Lekkere dance hit.
05. Madcon - Beggin' :
Dit nummer klinkt gewoon heel erg goed, ondanks dat het een cover is. Het begin van het nummer is ook erg leuk. Dit was een erg mooie hit van Madcon en werd destijds wel doodgedraaid, maar heeft mij niet verveeld, en dat is een miracle.
06. Editors - Papillon :
Het laatste nummer dat nog over is van m'n oorspronkelijke top10. Fijn nummer, de muziek en de stem van de zanger maken dit nummer tot wat het is, want verder zit het niet echt bijzonder in elkaar. Was hier in Nederland (volgens mij) ook nooit een hit.
07. Diggy Dex - Slaap Lekker :
Gewoon een mooi rustig 'slaap' liedje. Aparte stijl en combinatie (van zang), maar het werkt wel.
08. Lady Gaga - Poker Face :
Ik vond het in 2009 wel leuk maar dit is echt teveel gedraaid, bovendien ben ik [momenteel] behoorlijk Gaga-moe. Klinkt eigenlijk al behoorlijk gedateerd en is dus best wel tijdsgebonden. Moet het overigens ook heel erg hebben van de sample.
09. Killers - Human
10. Paul & Fritz Kalkenbrenner - Sky and Sand.
(Over de laatste 2 wist ik niet echt iets nuttigs te schrijven).
0
geplaatst: 26 december 2010, 11:26 uur
dazzler schreef:
Maar goed ook, zo kwamen Absynth Minded, Daan, Editors en Mumford & Sons in de hitlijsten terecht (in Vlaanderen althans). Zonder hen was de startlijst van 2009 veel kleurlozer.
0
geplaatst: 26 december 2010, 11:26 uur
herman schreef:
Gelijk mijn top 10 dan maar. Helaas is mijn halve top 10, waaronder mijn nummer 1, 2 en 3, in de vorige ronde gesneuveld.
Gelijk mijn top 10 dan maar. Helaas is mijn halve top 10, waaronder mijn nummer 1, 2 en 3, in de vorige ronde gesneuveld.
Wat waren je oorspronkelijke nummer 1,2 en 3 dan?
0
geplaatst: 26 december 2010, 11:29 uur
1. Mumford & Sons - Little Lion Man
Wat een geweldige plaat, wat een geweldige band!
Ook de opvolgende singles waren allemaal sterk, maar deze is toch de beste.
Heel opvallend 'dance'nummer, met een onheilszwangere sfeer. Werkt nog sterker door de contrastvolle clip van een vette danceparty, terwijl er weinig reden tot dansen is.
3. Editors - Papillon
Het eerste hitje van Editors in Nederland, dankzij de strakke synthesizers. Ook hier helpt de clip de single vooruit.
4. Kings of Leon - Use Somebody
Goeie song, goeie stem. Een wonder in de hitparades. Wat kunnen Kings of Leon eraan doen dat ze zo grote hits scoorden, of dat dit liedje volslagen ontmand werd door ene Laura? Niets, dus blijft het goed.
Een groot gat tussen nummer 4 en 5.
5. Snow Patrol - Just Say Yes
Net als The Kaiser Chiefs hun grootste hit scoorden met hun vervelendste song (Ruby), zo breekt ook Snow Patrol tot de top door met hun saaiste song. Erg jammer allemaal. Toch nog op 5, omdat de rest nog minder aanspreekt.
6. Killers - Human
7. Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
8. Daan - Icon
9. La Roux - In For the Kill
10. Mando Diao - Dance with somebody
Wat een geweldige plaat, wat een geweldige band!
Ook de opvolgende singles waren allemaal sterk, maar deze is toch de beste.2. Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
Heel opvallend 'dance'nummer, met een onheilszwangere sfeer. Werkt nog sterker door de contrastvolle clip van een vette danceparty, terwijl er weinig reden tot dansen is.
3. Editors - Papillon
Het eerste hitje van Editors in Nederland, dankzij de strakke synthesizers. Ook hier helpt de clip de single vooruit.
Goeie song, goeie stem. Een wonder in de hitparades. Wat kunnen Kings of Leon eraan doen dat ze zo grote hits scoorden, of dat dit liedje volslagen ontmand werd door ene Laura? Niets, dus blijft het goed.
Een groot gat tussen nummer 4 en 5.
5. Snow Patrol - Just Say Yes
Net als The Kaiser Chiefs hun grootste hit scoorden met hun vervelendste song (Ruby), zo breekt ook Snow Patrol tot de top door met hun saaiste song. Erg jammer allemaal. Toch nog op 5, omdat de rest nog minder aanspreekt.
6. Killers - Human
7. Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
8. Daan - Icon
9. La Roux - In For the Kill
10. Mando Diao - Dance with somebody
0
geplaatst: 26 december 2010, 11:43 uur
ranboy schreef:
Weer een bewijs hoe slechte covers een afbreuk doen aan het origineel. Het nummer van Snow Patrol vind ik ook vrij kleurloos (hun vroegere hits vind ik beter) wat ook geldt voor dat afgevallen nummer van Robbie Williams (ook hij heeft zijn beste tijd gehad).
0
geplaatst: 26 december 2010, 12:10 uur
Leuke top 5:
2. Kid Cudi vs. Crookers - Day 'n' Nite
3. Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
4. Mando Diao - Dance with somebody
5. Editors - Papillon
Daarna de opvulling:
7. Lady Gaga - Just Dance
8. Daan - Icon
9. Killers - Human
10. Snow Patrol - Just Say Yes (echt bij gebrek aan beter)
3. Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
4. Mando Diao - Dance with somebody
5. Editors - Papillon
Daarna de opvulling:
7. Lady Gaga - Just Dance
8. Daan - Icon
9. Killers - Human
10. Snow Patrol - Just Say Yes (echt bij gebrek aan beter)
0
geplaatst: 26 december 2010, 12:54 uur
ranboy schreef:
3. Editors - Papillon
3. Editors - Papillon
Niet het eerste hitje, The Racing Rats heeft ook al in de top 40 gestaan. (Zelfs de twaalfde plek behaald!)
Maar ik ben het wel heel erg met je eens dat de clip de single vooruit. Ik vind de clip perfect bij het nummer passen en zelfs wat toevoegen.

0
geplaatst: 26 december 2010, 12:57 uur
Ik zie nu pas de afvallers lijst: Hot, Evacuate the Dancefloor en Boom Boom Pow hadden ook in mijn lijstje gestaan. Discobitch ook wel, vond ik wel een geinige ondekking.
0
geplaatst: 26 december 2010, 13:33 uur
NewYorkCityLight schreef:
(quote)
Robbie Williams, Inna en Cascada.
0
Lukk0
geplaatst: 26 december 2010, 13:42 uur
01. Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
Ik ben nogal fan van meneer Kalkbrenner, deze single kan dan ook niet anders dan mijn nummer 1 van 2009 zijn. De radio-edit is wel iets minder dan het origineel.
02. Lady Gaga - Just Dance
In 2009 was ze al goed, in 2008 nog stukken beter. Hele albums lang vind ik dit een stuk minder worden, maar zo één nummer tegelijk is dit erg goed.
03. Absynthe Minded - Envoi
Beste band van de Benelux? Dan vergeet je Madensuyu, Suimasen en dEUS. Wel een erg lekker nummer.
Blijft erg goed hangen en is ook nog eens een sterk nummer. Die combinatie maakt dit één van de betere hits van 2009.
05. Editors - Papillon
Eigenlijk het enige nummer van het nieuwe album dat echt de moeite is. Dit geldt trouwens ook voor Mumford & Sons.
06. Mumford & Sons - Little Lion Man
07. Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love
08. La Roux - In For the Kill
09. Mando Diao - Dance with Somebody
10. Kid Cudi vs. Crookers - Day 'n' Nite
Ik ben nogal fan van meneer Kalkbrenner, deze single kan dan ook niet anders dan mijn nummer 1 van 2009 zijn. De radio-edit is wel iets minder dan het origineel.
02. Lady Gaga - Just Dance
In 2009 was ze al goed, in 2008 nog stukken beter. Hele albums lang vind ik dit een stuk minder worden, maar zo één nummer tegelijk is dit erg goed.
03. Absynthe Minded - Envoi
Beste band van de Benelux? Dan vergeet je Madensuyu, Suimasen en dEUS. Wel een erg lekker nummer.
Blijft erg goed hangen en is ook nog eens een sterk nummer. Die combinatie maakt dit één van de betere hits van 2009.
05. Editors - Papillon
Eigenlijk het enige nummer van het nieuwe album dat echt de moeite is. Dit geldt trouwens ook voor Mumford & Sons.
06. Mumford & Sons - Little Lion Man
07. Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love
08. La Roux - In For the Kill
09. Mando Diao - Dance with Somebody
10. Kid Cudi vs. Crookers - Day 'n' Nite
0
geplaatst: 26 december 2010, 14:18 uur
Inna en Cascada hadden ook in m'n top3 gestaan. Robbie Williams en de BEP waarschijnlijk in m'n top5.
Maar ach, zo zie je maar weer hoe erg smaken kunnen verschillen.
0
geplaatst: 26 december 2010, 14:43 uur
Ik heb de nummers van Inna en Cascada nog eens beluisterd en ik zie niet in wat velen er zo geweldig aan vinden: 13-in-een-dozijn-fabriekspop (zei ik toen al) en het feit dat ik die nummers vergeten was is veelzeggend (al is Esmée Denters nog wat slechter). Dan veel liever de eigenzinnigheid van Absynth Minded, Mumford & Sons, Daan ... het zijn geen hap-slik-weg-hits maar het zijn net de nummers die meerdere beluisteringen vergen een langere houdbaarheid hebben.
Maar zoals NewYorkCityLight zegt, smaken verschillen.
Maar zoals NewYorkCityLight zegt, smaken verschillen.
0
geplaatst: 26 december 2010, 15:04 uur
1. Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
3. Lily Allen - Fuck You
4. Madcon - Beggin'
5. Diggy Dex - Slaap Lekker
6.Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
7. Mando Diao - Dance with somebody
8. Mumford & Sons - Little Lion Man
9.Killers - Human
10.Kings of Leon - Use Somebody
3. Lily Allen - Fuck You
4. Madcon - Beggin'
5. Diggy Dex - Slaap Lekker
6.Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
7. Mando Diao - Dance with somebody
8. Mumford & Sons - Little Lion Man
9.Killers - Human
10.Kings of Leon - Use Somebody
0
geplaatst: 26 december 2010, 16:18 uur
1. Gossip - Heavy Cross
Niets zegt meer “Kerst” dan Beth Ditto in een gouden pakje! “It’s a cruel, cruel world..”
Hoewel ik ook meer van de rauwere aanpak van Standing in the Way of Control hou (ook het album), is dit een toch wel quasi perfecte popsong. Een lekkere riff, spannend lang uitblijvende beat, heerlijke explosies in de zang, gezongen door een frontvrouw de naam waardig! Beth Ditto haalt de hitlijsten en wordt een alternatief rolmodel die ook werkelijk iets kan betekenen voor onze zwaarmoedige tieners.
2. Absynthe Minded – Envoi
Ik dacht dat ze met My Heroics Part One hun grootste success wel hadden gehad, maar wat een tekst van Hugo Claus allemaal niet kan teweeg brengen! Heerlijk mellow, wat het vooral in het voorjaar uitstekend doet! Ik erger me we atijd dood aan de zanger, die met zijn ogen op half slaap er precies dik tegen zijn goesting bijstaat.
Een clevere titel, die zal wel van Alicia komen. De power van Keys tegenover een Lazy Jay-Z zorgt voor het nodige contrast en de geslaagde hit!
3. Kid Cudi vs. Crookers - Day 'n' Nite
Het slome origineel is nog lekkerder, maar daar viel niet mee te scoren: geen breezersletjes in de disco, geen tentsletjes op Werchter.
Poker Face vind ik enorm banaal, deze was wel leuk, maar verraadde nog niet echt het icoon in deze zangeres. Eigenlijk onvoorstelbaar wat zij bereikt heeft op amper twee jaar tijd!
Vooral geinig door de veelst te hoog gezongen tekst. Het lijkt erop dat zangeressen niet meer anoniem sexy hoeven te zijn, maar nu ook gewoon een eigen identiteit mogen hebben. De dikke van Gossip, de geschifte geschminkte van Poker Face en hier de rosse met de vetkuif.
7. Black Eyed Peas - I gotta feelin'
De eerste tonen van het intro en iedereen wordt gelijk mentaal gestoord! De grootste partyhit van de afgelopen jaren, en nog vrij terecht ook!
Dit is al even heet als een schapenfokkerij, maar toegegeven: klinkt lekkig toch.
9. Daan – Icon
Hoewel ik zijn hele persona een beetje fake arty farty vind, is het toch wel bewonderenswaardig hoe hij in zijn muziek telkens weer wat anders laat zien. In tegenstelling tot zijn lief die het artwork doet en blijkbaar de inspiratie heeft van een fruitvlieg.
10. Editors – Papillon
Vulsel.
Niets zegt meer “Kerst” dan Beth Ditto in een gouden pakje! “It’s a cruel, cruel world..”
Hoewel ik ook meer van de rauwere aanpak van Standing in the Way of Control hou (ook het album), is dit een toch wel quasi perfecte popsong. Een lekkere riff, spannend lang uitblijvende beat, heerlijke explosies in de zang, gezongen door een frontvrouw de naam waardig! Beth Ditto haalt de hitlijsten en wordt een alternatief rolmodel die ook werkelijk iets kan betekenen voor onze zwaarmoedige tieners.
2. Absynthe Minded – Envoi
Ik dacht dat ze met My Heroics Part One hun grootste success wel hadden gehad, maar wat een tekst van Hugo Claus allemaal niet kan teweeg brengen! Heerlijk mellow, wat het vooral in het voorjaar uitstekend doet! Ik erger me we atijd dood aan de zanger, die met zijn ogen op half slaap er precies dik tegen zijn goesting bijstaat.
Een clevere titel, die zal wel van Alicia komen. De power van Keys tegenover een Lazy Jay-Z zorgt voor het nodige contrast en de geslaagde hit!
3. Kid Cudi vs. Crookers - Day 'n' Nite
Het slome origineel is nog lekkerder, maar daar viel niet mee te scoren: geen breezersletjes in de disco, geen tentsletjes op Werchter.
Poker Face vind ik enorm banaal, deze was wel leuk, maar verraadde nog niet echt het icoon in deze zangeres. Eigenlijk onvoorstelbaar wat zij bereikt heeft op amper twee jaar tijd!
Vooral geinig door de veelst te hoog gezongen tekst. Het lijkt erop dat zangeressen niet meer anoniem sexy hoeven te zijn, maar nu ook gewoon een eigen identiteit mogen hebben. De dikke van Gossip, de geschifte geschminkte van Poker Face en hier de rosse met de vetkuif.
7. Black Eyed Peas - I gotta feelin'
De eerste tonen van het intro en iedereen wordt gelijk mentaal gestoord! De grootste partyhit van de afgelopen jaren, en nog vrij terecht ook!
Dit is al even heet als een schapenfokkerij, maar toegegeven: klinkt lekkig toch.

9. Daan – Icon
Hoewel ik zijn hele persona een beetje fake arty farty vind, is het toch wel bewonderenswaardig hoe hij in zijn muziek telkens weer wat anders laat zien. In tegenstelling tot zijn lief die het artwork doet en blijkbaar de inspiratie heeft van een fruitvlieg.
10. Editors – Papillon
Vulsel.
0
geplaatst: 26 december 2010, 17:01 uur
LucM schreef:
Ik heb de nummers van Inna en Cascada nog eens beluisterd en ik zie niet in wat velen er zo geweldig aan vinden: 13-in-een-dozijn-fabriekspop (zei ik toen al) en het feit dat ik die nummers vergeten was is veelzeggend (al is Esmée Denters nog wat slechter).
Ik heb de nummers van Inna en Cascada nog eens beluisterd en ik zie niet in wat velen er zo geweldig aan vinden: 13-in-een-dozijn-fabriekspop (zei ik toen al) en het feit dat ik die nummers vergeten was is veelzeggend (al is Esmée Denters nog wat slechter).
Wat me vaak tegenstaat bij commerciële dancehits is de serieuze en dramatische toon die dat soort nummers vaak aanslaan. Een Armin van Buren is daar bv. erg goed in. Maar dit zijn gewoon frisse no-nonsense feelgood-nummers zonder al te veel pretenties. Daarom vind ik ze wel leuk.
Ik moet wel zeggen dat Bodies ruimschoots mijn nummer 1 was, de nummer 2 t/m 5/6 zijn vrij inwisselbaar. Verder houd ik ook wel van alternatieve gitaarmuziek, maar Editors, Mumford & Sons, ed. behoren lang niet tot mijn favorieten. Jammer dat Yacht of Moss geen monsterhit scoorde in 2009.

0
geplaatst: 26 december 2010, 17:20 uur
Die serieuze en (pseudo)dramatische toon in dance-hits steekt mij vaak ook tegen, ik heb liever dance-hits met humor en catchy ritme en melodielijn, om die reden vind ik de hits van Lady Gaga leuker en ze neemt zich (in tegenstelling tot die idols en prefab-sterren) niet te serieus.
0
geplaatst: 26 december 2010, 17:30 uur
Hmm, met die clip van Alejandro heeft ze het wel een beetje verpest voor mij. Niet alles hoeft 10 minuten te duren om cool te zijn
. Daarmee gaf ze mij het idee zichzelf toch net iets te serieus te nemen.
. Daarmee gaf ze mij het idee zichzelf toch net iets te serieus te nemen.
0
geplaatst: 26 december 2010, 17:30 uur
Ach kom, net of Lady GaGa zichzelf niet serieus neemt. Die denkt ook dat ze een van de beste artiesten ter wereld is met haar akoestische shows. 

0
geplaatst: 26 december 2010, 17:37 uur
Het succes zal haar nu naar het hoofd zijn gestegen, inderdaad mag ze een tijdje vrijaf nemen. Als iemand zo vaak in de hitlijsten staat gaat dat wel vervelen.
0
geplaatst: 27 december 2010, 17:07 uur
De uitslag zal vanavond wat later verschijnen. Sociale activiteiten hebben even voorrang. 

* denotes required fields.