Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
Aquila
geplaatst: 5 december 2011, 20:52 uur
Ik lees nog eens helemaal de topics van 2010 en 2011 door om te kijken of ik nog meer fraude kan opsporen
Ik zag overigens ook dat Co Jackso als enige A Forest op de laatste plaats had staan en "Heroes" het enige nummer was dat niemand op de laatste plaats had gezet. Laat het nu uitgerekend Co Jackso zijn die alle rondes al op "Heroes" heeft zitten afgeven als zijnde een saai nummer, ben ik benieuwd wat daar dit jaar uit de tombola komt.
Ik zag overigens ook dat Co Jackso als enige A Forest op de laatste plaats had staan en "Heroes" het enige nummer was dat niemand op de laatste plaats had gezet. Laat het nu uitgerekend Co Jackso zijn die alle rondes al op "Heroes" heeft zitten afgeven als zijnde een saai nummer, ben ik benieuwd wat daar dit jaar uit de tombola komt.
0
geplaatst: 5 december 2011, 21:05 uur
Bij deze de "Officiele Finale Post" welke inmiddels ook in het Overzichtstopic staat.
Op 28 december 2010, 17:00 uur opende collega Onweerwolf het bal met de eerste voorrondes voor de artiesten met meer dan 16 nominaties hadden en op 2 januari 2011, 18:17 uur gingen we dan echt van start met het reconrdaantal van maar liefst 2816 nummers om voor de 5e keer op rij onze eigen Top 2000 samen te stellen. Na bijna een jaar stemmen en vele stemrondes later zijn er nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 16 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 18 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik maar liefst 181 eindlijstjes ontvangen. Het zal niet meevallen maar de grote uitdaging is natuurlijk om dit aantal dit jaar te overtreffen.
In lijn met de vorige rondes begint de finale ronde weer met een startladder die evenzwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand vh gewogen stempercentage vd finalenummers uit alle voorgaande rondes.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet en voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Dit zijn, in alfabetische volgorde, de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
02. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
03. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
04. David Bowie - "Heroes"
05. Depeche Mode - Enjoy The Silence
06. dEUS - Instant Street
07. Joy Division - Atmosphere
08. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
09. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
10. Kate Bush - Wuthering Heights
11. Marvin Gaye - What's Going On
12. Massive Attack - Teardrop
13. Massive Attack - Unfinished Sympathy
14. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
15. Nina Simone - Sinnerman
16. Pearl Jam - Black
17. Pixies - Debaser
18. Pixies - Where Is My Mind
19. Radiohead - Paranoid Android
20. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
21. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
22. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
23. Sinéad O'Connor - Troy
24. Talking Heads - Once In A Lifetime
25. The Beatles - A Day In The Life
26. The Clash - London Calling
27. The Cure - A Forest
28. The Doors - The End
29. The Smiths - How Soon Is Now
30. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
31. The Velvet Underground - Venus In Furs
32. U2 - The Unforgettable Fire
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Op 28 december 2010, 17:00 uur opende collega Onweerwolf het bal met de eerste voorrondes voor de artiesten met meer dan 16 nominaties hadden en op 2 januari 2011, 18:17 uur gingen we dan echt van start met het reconrdaantal van maar liefst 2816 nummers om voor de 5e keer op rij onze eigen Top 2000 samen te stellen. Na bijna een jaar stemmen en vele stemrondes later zijn er nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 16 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 18 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik maar liefst 181 eindlijstjes ontvangen. Het zal niet meevallen maar de grote uitdaging is natuurlijk om dit aantal dit jaar te overtreffen.
In lijn met de vorige rondes begint de finale ronde weer met een startladder die evenzwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand vh gewogen stempercentage vd finalenummers uit alle voorgaande rondes.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet en voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Dit zijn, in alfabetische volgorde, de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
02. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
03. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
04. David Bowie - "Heroes"
05. Depeche Mode - Enjoy The Silence
06. dEUS - Instant Street
07. Joy Division - Atmosphere
08. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
09. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
10. Kate Bush - Wuthering Heights
11. Marvin Gaye - What's Going On
12. Massive Attack - Teardrop
13. Massive Attack - Unfinished Sympathy
14. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
15. Nina Simone - Sinnerman
16. Pearl Jam - Black
17. Pixies - Debaser
18. Pixies - Where Is My Mind
19. Radiohead - Paranoid Android
20. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
21. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
22. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
23. Sinéad O'Connor - Troy
24. Talking Heads - Once In A Lifetime
25. The Beatles - A Day In The Life
26. The Clash - London Calling
27. The Cure - A Forest
28. The Doors - The End
29. The Smiths - How Soon Is Now
30. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
31. The Velvet Underground - Venus In Furs
32. U2 - The Unforgettable Fire
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
0
geplaatst: 5 december 2011, 21:13 uur
Als ik ook een vergelijking met vorig jaar mag maken: twee nummers van mijn top-5 zijn gesneuveld (Ashes to Ashes en God Only Knows)
maar het is wel mooi dat zowel Talking Heads als Kate Bush nu met het beste nummer vertegenwoordigd zijn
.
maar het is wel mooi dat zowel Talking Heads als Kate Bush nu met het beste nummer vertegenwoordigd zijn
.
0
geplaatst: 5 december 2011, 21:15 uur
Kan je bij Heroes niet beter een linkje plaatsen van de volledige albumversie, in plaats van de ingekorte singleversie?
0
Aquila
geplaatst: 5 december 2011, 21:17 uur
Zo het lijstje is de deur uit, ik ga me nu vast richten op 2012 

0
geplaatst: 5 december 2011, 22:00 uur
Mijn nummer 1 is bekend, daarmee is ook alles gezegd. Dit wordt echt moeilijk. Maar 3 nummers die ik als minder bestempel.
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:02 uur
Arrie schreef:
Kan je bij Heroes niet beter een linkje plaatsen van de volledige albumversie, in plaats van de ingekorte singleversie?
Maakt niet uit. Iedereen weet intussen wel hoe goed dat nummer is.Kan je bij Heroes niet beter een linkje plaatsen van de volledige albumversie, in plaats van de ingekorte singleversie?
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:11 uur
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:13 uur
Misschien had ik toch maar een knipoog bij mijn opmerking moeten zetten.
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:18 uur
Onweerwolf schreef:
En de allerlaatste uitslag voordat we met de finale beginnen:
54 ♫ [0035] Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Parts 1-7) (1975)
En de allerlaatste uitslag voordat we met de finale beginnen:
54 ♫ [0035] Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (Parts 1-7) (1975)
Dit moet dus Parts 1-5 zijn

Mooie finalelijst iig, iets beter dan vorig jaar. Zal lastig worden om weer op volgorde te zetten

0
geplaatst: 5 december 2011, 22:21 uur
Lijst is binnen.
Vanaf nummer 21 vond ik ze niet echt finalewaardig.
Of anders gezegd: zag ik veel liever andere songs.
Vanaf nummer 21 vond ik ze niet echt finalewaardig.
Of anders gezegd: zag ik veel liever andere songs.
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:26 uur
Opvallend is wel dat er geen 'moderne' (lees: na het jaar 2000 uitgebrachte) muziek instaat, buiten dan 3 keer Arcade Fire... Wel jammer, vind ik.
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:30 uur
Ik vind het ook een wat mindere finale. Ten opzichte van vorig jaar ben ik mijn halve top 10 kwijt. Onbegrijpelijk dat New Gold Dream en Blue Monday de finale niet hebben gehaald. Van alle andere nummers kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Gelukkig staat er de komst van een Beatles-nummer (eindelijk) en een nog beter Arcade Fire-nummer (terwijl ze vorig jaar al 2 keer in mijn top 5 stonden) tegenover.
Gelukkig staat er de komst van een Beatles-nummer (eindelijk) en een nog beter Arcade Fire-nummer (terwijl ze vorig jaar al 2 keer in mijn top 5 stonden) tegenover.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2011, 22:33 uur
Ingestuurd! Met 5 écht goede nummers en 1 échte draak, was het vooral weer dringen in de middenmoot.
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:36 uur
Alle 32 nummers vind ik prima, de ene wel meer dan de andere (het minste nummer zou nog 8 van mij krijgen). Buiten dat van Nina Simone dat ik niet zo lang ken heb ik alle nummers in mijn bezit (en grijsgedraaid).
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:38 uur
Alhoewel ik bijna elk nummer meerde malen gehoord heb al mogen er wel eens wat betere links worden geplaatst, de geluidskwaliteit van sommige video's is echt slecht. Ik weet dat er ook zoiets bestaat als Spotify maar dan nog, er zijn op Youtube van deze songs echt wel veel betere versies te vinden. Ook de Sam Cooke link werkt trouwens niet.
0
Aquila schreef:
Bowie stond in mijn lijst vorig jaar al op 31 met Heroes
De andere nummers van Bowie waren trouwens goede middenmoters. Maar ik heb een aparte playlist gemaakt en ieder nummer begint weer met een schone lei. Sowieso is mijn waardering voor The Cure gestegen dit jaar, waarbij ik met name onder de indruk ben van het album Disintegration.
0
Ploppesteksel schreef:
Opvallend is wel dat er geen 'moderne' (lees: na het jaar 2000 uitgebrachte) muziek instaat, buiten dan 3 keer Arcade Fire... Wel jammer, vind ik.
Dat zal komende jaren denk ik veranderen. Het album waar het nummer van Sigur Rós opstaat werd geloof ik pas in 2000 buiten Ijsland uitgebracht (dat was toch de reden dat het in veel '00 deceniumlijstjes stond?) en nummers als The Seed 2.0 en Seven Nation Army kwamen al erg dichtbij een finaleplaatje dit jaar.
Ook krijg ik het idee dat er steeds meer jonge mensen mee gaan doen aan de MuMeLadder, zal mij niks verbazen als over drie jaar bijvoorbeeld The National en Sufjan Stevens een finaleplaatje behalen.
Maar dit zijn slechts verwachtingen
.
0
Ploppesteksel schreef:
Even snel geturfd:
5 keer 60s
7 keer 70s
9 keer 80s
8 keer 90s
3 keer 00s
De 80s dominantie valt me nog mee.
Wel grappig overigens dat de nummers van Kate Bush twee opeenvolgende singles waren in haar oeuvre. Is er een andere artiest geweest die haar dat na heeft kunnen zijn in de MuMe-ladderfinale?
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:40 uur
Timo-otje schreef:
Alhoewel ik bijna elk nummer meerde malen gehoord heb al mogen er wel eens wat betere links worden geplaatst, de geluidskwaliteit van sommige video's is echt slecht. Ik weet dat er ook zoiets bestaat als Spotify maar dan nog, er zijn op Youtube van deze songs echt wel veel betere versies te vinden. Ook de Sam Cooke link werkt trouwens niet.
Ik denk dat El Ninjo en Onweerwolf het niet erg vinden als je die links hier plaatst of anderszins doorgeeft, dan kunnen zij dat weer aanpassen. Een beetje hulp is altijd welkom aangezien ze zich al een slag in de rondte organiseren hier.

0
geplaatst: 5 december 2011, 22:52 uur
Ik ga er nog eens goed voor zitten om de hele lijst van 32 af te werken. Of 31 want mijn nummer 32 staat vast en kan ik niet aanhoren. Ik verbaas me dan ook over het enthousiasme hier mumebreed voor dat nummer en die band. Verder nog een 4-tal nummers bestemd voor de achterhoede.
Bovenin wordt het spannender. Ik heb een nummer 1 in gedachte, een band die ik dan wel weer een warm hart toedraag, maar daar kan ik nog van afwijken. Ook hier een 4-tal nummers die daar nog voor in aanmerking komen en in ieder geval hoog gaan eindigen. Verder nog een paar 'goede' nummers om de top 10 te completeren en daarna een hele brede middenmoot met nummers die niet heel bijzonder voor mij zijn.
Waarschijnlijk, net als vorig jaar, zal ik weer een van de laatsten zijn die zijn lijstje indient...
Bovenin wordt het spannender. Ik heb een nummer 1 in gedachte, een band die ik dan wel weer een warm hart toedraag, maar daar kan ik nog van afwijken. Ook hier een 4-tal nummers die daar nog voor in aanmerking komen en in ieder geval hoog gaan eindigen. Verder nog een paar 'goede' nummers om de top 10 te completeren en daarna een hele brede middenmoot met nummers die niet heel bijzonder voor mij zijn.
Waarschijnlijk, net als vorig jaar, zal ik weer een van de laatsten zijn die zijn lijstje indient...
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:55 uur
Dwejkk_ schreef:
Dat zal komende jaren denk ik veranderen. Het album waar het nummer van Sigur Rós opstaat werd geloof ik pas in 2000 buiten Ijsland uitgebracht (dat was toch de reden dat het in veel '00 deceniumlijstjes stond?) en nummers als The Seed 2.0 en Seven Nation Army kwamen al erg dichtbij een finaleplaatje dit jaar.
Ook krijg ik het idee dat er steeds meer jonge mensen mee gaan doen aan de MuMeLadder, zal mij niks verbazen als over drie jaar bijvoorbeeld The National en Sufjan Stevens een finaleplaatje behalen.
.
. Ik hoop daar ook op, maar The Seed 2.0 is in de loop der tijd uitgegroeid tot een 'feesten en partijen'-klassieker, elke coverband speelt dat tegenwoordig tussen de disco-nummers door. Dus ik hoop op andere klassiekers.
Nadeel van veel nieuwe artiesten is dat er weinig overeenstemming is over wat nou de klassieker is. Zelfs bij Arcade Fire niet, maar die zijn dan weer zo extreem populair dat dat voor hun niet uitmaakt. Maar goed, na verloop van tijd treedt er vanzelf wel convergentie op en dan zullen ook wel andere artiesten komen bovendrijven.
0
geplaatst: 5 december 2011, 22:56 uur
LucM schreef:
Alle 32 nummers vind ik prima, de ene wel meer dan de andere (het minste nummer zou nog 8 van mij krijgen). Buiten dat van Nina Simone dat ik niet zo lang ken heb ik alle nummers in mijn bezit (en grijsgedraaid).
Ik merk wel vaker een redelijk gelijkende muzieksmaak op

0
geplaatst: 5 december 2011, 23:09 uur
Ik heb mijn voorlopige lijstje klaar. Ga het de komende dagen nog afdraaien van 32 naar 1 om te zien of de volgorde wel klopt, maar het ziet er nu naar uit dat er drie nummers nieuw binnen komen in de top 10 (waaronder de nummer 1). Zijn die nieuwe nummers in de finale toch ergens goed voor. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.