MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Mijn lijstje is klaar! Met 24 redelijke tot zelfs briljante tracks (waarbij briljant eigenlijk zich tot de top 3 beperkt), een vijftal "ach het moet" nummers en een trio liedjes welke echt verschrikkelijk zijn.

Jij hebt een top 34 ingestuurd?

Mijn nummer 1 is ook bekend, gezien mijn avatar zal dat niet moeilijk te raden zijn...

Arrie schreef:
Jij hebt een top 34 ingestuurd?

Hoezo> 24 + 5 + 3 = 32

Ik had je moeten quoten.

Onweerwolf
Timo-otje schreef:
Alhoewel ik bijna elk nummer meerde malen gehoord heb al mogen er wel eens wat betere links worden geplaatst, de geluidskwaliteit van sommige video's is echt slecht. Ik weet dat er ook zoiets bestaat als Spotify maar dan nog, er zijn op Youtube van deze songs echt wel veel betere versies te vinden. Ook de Sam Cooke link werkt trouwens niet.

Ja graag! Vervangende linkjes zijn altijd welkom.

Als je ze per pm stuurt weet je zeker dat ik ze zie. Als ik ze uit het topic haal dan quote ik de post met de linkjes een keer.

Thanx!

De lijstjes stromen binnen....ik heb er inmiddels 10 verwerkt maar het dubbele aantal zit denk ik al in mijn mailbox.

Bij deze een eerste tussenstand (dus na 10 getelde lijstjes) en die is wat mij betreft heeeeel verrassend te noemen. Laat ik voorlopig dit verklappen dat er vd top 3 van vorig jaar slechts 1 nummer in de top 10 staat....en dat er slechts 1 artiest dubbel in de top 10 staat (en vd dubbele / trippel artiesten is dat denk ik niet de eerste of tweede die voor de hand ligt)....en ja er staan namen in de top 10 die vorig jaar niet in de finale zaten....en ja, er staat een top 10 nummer van vorig jaar nu gewoon voorlaatste.

In de love / hate competite staan nu 3 nummers gezamenlijk bovenaan en die kun je daar min of meer alle 3 wel verwachten vind ik.
Verder heb ik voorlopig 10 verschillende nummers 1 ontvangen en 9 verschillende nummers 32....degene die 2x op de laatste plaats is genoemd staat echter wel in de top 10...en stond vorig jaar niet in de finale.

1. 227 pt.
2. 221 pt.
3. 211 pt.
4. 201 pt.
5. 198 pt.
6. 195 pt.
7. 193 pt.
8. 186 pt.
9. 186 pt.
10. 185 pt.
11. 185 pt.
12. 181 pt.
13. 172 pt.
14. 171 pt.
15. 171 pt.
16. 170 pt.
17. 159 pt.
18. 154 pt.
19. 154 pt.
20. 153 pt.
21. 150 pt.
22. 150 pt.
23. 146 pt.
24. 146 pt.
25. 139 pt.
26. 137 pt.
27. 136 pt.
28. 130 pt.
29. 128 pt.
30. 126 pt.
31. 122 pt.
32. 97 pt.

herman schreef:
(quote)

Even snel geturfd:

5 keer 60s
7 keer 70s
9 keer 80s
8 keer 90s
3 keer 00s

De 80s dominantie valt me nog mee.

Ik had alles ook geturfd. 1/3 uit de jaren 80. Je hebt de nummers van Joy division tot de jaren 70 gerekend? Sowieso valt de diversiteit wat tegen, al ben ik blij Sam Cooke in de finale te zien.

5 keer 60s
5 keer 70s
11 keer 80s
8 keer 90s
3 keer 00s

En wie gaat er van het trio "zwarte muziek" het hoogst scoren....er is er nu 1 die duidelijk hoger scoort dan de overige 2 en ook 1 die duridelijk achterblijft bij de andere 2.

Ik voorspel:

1. Nina Simone
2. Marvin Gaye
3. Sam Cooke

Op basis van de voorrondes zou dat logisch zijn (Nina Simone het hoogste), alleen stemmen er bij de eindstemming ook veel mensen mee die niet in de loop van het jaar stemmen. Ik weet niet of dit veel invloed zal hebben, maar daardoor is het allemaal toch een stuk onvoorspelbaarder.

Ik ben trouwens ook wel eens benieuwd wat jullie denken over welke plaat dit jaar de startladder aanvoerd...oftewel welk nummer scoorde puur op gewogen gemiddeld stempercentage dit jaar het hoogst...of wat is de top 3 van die virtuele ranglijst...ik zal 1 ding verklappen....daarin kwam geen nummer uit de top 3 van vorig jaar voor.

Dwejkk_ schreef:
Op basis van de voorrondes zou dat logisch zijn (Nina Simone het hoogste), alleen stemmen er bij de eindstemming ook veel mensen mee die niet in de loop van het jaar stemmen. Ik weet niet of dit veel invloed zal hebben, maar daardoor is het allemaal toch een stuk onvoorspelbaarder.

De voorrondes zeggen echt helemaal niks over het verloop van de finale....ik heb al eens het voorbeeld van Venus in Furs aangehaald een aantal jaren geleden, die haalde toen met de hakken over de sloot de finale met 1 of 2 herkansingen onderweg en werd datzelfde jaar gewoon 2e in de finale.

Op basis van vorig jaar: Arcade Fire - Rebellion (Lies), die was vorig jaar 2de op de startladder.

Teunnis schreef:
Ik voorspel:
1. Nina Simone
2. Marvin Gaye
3. Sam Cooke
Ik verwacht ze in omgekeerde volgorde aan te treffen in de eindlijst.

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Ik ben trouwens ook wel eens benieuwd wat jullie denken over welke plaat dit jaar de startladder aanvoerd.

Ohh! I know! I know!

Onweerwolf
Zo, vanavond de kerstboom opgetuigd + finale MuMeLadder bekend + paar glaasjes glühwein. Ik voel me heerlijk nostalgisch.

Aquila
Ik denk dat The Man With the Child in His Eyes de start-ranglijst aanvoert.
En als aERodynamIC en mijn lijst al verwerkt staan weet ik ook wie er heel hoog staat

"Zwarte muziek"............misschien staan The Smiths - How Soon Is Now dan wel bovenaan!
(Zwartgallig)

Flink betere finalelijst dan vorig jaar, wat mij betreft. Wat meuk uit de jaren '80 eruit en met Nina Simone, Sam Cooke en The Beatles absolute topnummers binnen. Alleen jammer dat Arcade Fire nu zo zwaar vertegenwoordigd is. Leuk bandje met een fraai albums, maar drie nummers bij de beste 32 is teveel van het goede.

Aquila schreef:
Ik denk dat The Man With the Child in His Eyes de start-ranglijst aanvoert.
En als aERodynamIC en mijn lijst al verwerkt staan weet ik ook wie er heel hoog staat

Los vh feit dat dit dan op verschillende nummers kan slaan gezien jullie lijstjes...zou ik daar obv enkel die 2 lijstjes ook niet al te zeker van zijn

Aquila
El Ninjo schreef:
De lijstjes stromen binnen....ik heb er inmiddels 10 verwerkt maar het dubbele aantal zit denk ik al in mijn mailbox.

Bij deze een eerste tussenstand (dus na 10 getelde lijstjes) en die is wat mij betreft heeeeel verrassend te noemen. Laat ik voorlopig dit verklappen dat er vd top 3 van vorig jaar slechts 1 nummer in de top 10 staat....en dat er slechts 1 artiest dubbel in de top 10 staat (en vd dubbele / trippel artiesten is dat denk ik niet de eerste of tweede die voor de hand ligt)....en ja er staan namen in de top 10 die vorig jaar niet in de finale zaten....en ja, er staat een top 10 nummer van vorig jaar nu gewoon voorlaatste.

In de love / hate competite staan nu 3 nummers gezamenlijk bovenaan en die kun je daar min of meer alle 3 wel verwachten vind ik.
Verder heb ik voorlopig 10 verschillende nummers 1 ontvangen en 9 verschillende nummers 32....degene die 2x op de laatste plaats is genoemd staat echter wel in de top 10...en stond vorig jaar niet in de finale.

Ik heb deze logikwiz bijna gekraakt. Enige aanwijzing die ontbreekt, van welke 10 users heb je de lijstjes verwerkt?

Ik denk dat The Smiths - There's a Light That Never Goes Out de startladder aanvoert. Ben benieuwd wat betreft de 3e love/hate naast Pearl Jam en Sigur Rós. Debaser of mss een debutant waar ik al veel haat/liefde-verkondigingen van heb gezien (waaronder van mezelf)...

Qua 'zwarte' muziek scoort Gaye het beste denk ik, toch het meest algemeen gewaardeerd. Nina Simone gaat denk ik wel goed scoren qua aantal topposities. Dus denk ik dat de volgorde zo wordt:

1. Marvin Gaye
2. Nina Simone
3. Sam Cooke

Wat betreft de score van de debutanten denk ik dat The Beatles in een keer doorstoten naar de top 10. Ook The End gaat denk ik profiteren van de afwezigheid van Riders on the Storm en een stevige top 10-positie pakken denk ik.

Troy zal toch wel de derde love/hate zijn.

Aquila
Ik denk bij love/hate ook zeker aan Sinead O'Connor en Velvet Underground. Wellicht Nick Cave. Maar zeker Sigur Ros. Pearl Jam weet ik niet.

edit: wat remocodulac zegt

Die dubbele in de Top 10 die we niet verwachten denk ik nu Massive Attack of Pixies.

Ik denk dat PJ niet echt een love/hate plaat is. Hij zal denk ik bij een hoop mensen wel hoog eindigen (dus wel love) maar weinig bij de laatste 5 (dus geen hate).

Denk het wel. 2 jaar geleden was het iig de love/hate-plaat. Er zijn best nog wel veel mensen die erg weinig met Pearl Jam hebben (waaronder ikzelf)... Overigens was vorig jaar The Unforgettable Fire de love/hate, zou zo maar dit jaar weer kunnen zijn...

Bij herbeluistering van alle nummers viel het toch op dat mijn waardering voor bepaalde nummers niet helemaal klopte, zowel in positieve als in negatieve zin. Daardoor enkele verrassende verschuivingen.

In mijn lijstje zijn zowel de nummer 1 als de laatste 2 nieuwe binnenkomers. De oplettende volger kan wel raden welke dat zijn... Verder opvallend: 1 nummer staat nu al voor het 3e jaar op rij op nr. 20. Een andere begon 3 jaar geleden op 31 en zet al 3 jaar een stijgende lijn door naar het randje van de top 10...

herman schreef:
Is er een andere artiest geweest die haar dat na heeft kunnen zijn in de MuMe-ladderfinale?
Radiohead komt aardig dichtbij met Fake Plastic Trees (3e single) en Street Spirit (5e single).

Edit: Wat dacht je van Funeral? Neighborhood #3 en Rebellion waren singles 3 en 4 van Funeral.

Titmeister schreef:
Ik denk dat The Smiths - There's a Light That Never Goes Out de startladder aanvoert.
Ik heb toch het idee dat ze dit jaar toch minder overtuigend naar de finale gegaan zijn dan vorig jaar (toen ze de startlijst aanvoerde). Ik zat zelf meer te denken aan Teardrop of Wuthering Heights.

inquestos schreef:
Je hebt de nummers van Joy division tot de jaren 70 gerekend?
Dat lijkt me logisch, toch?

chevy93 schreef:
(quote)
Dat lijkt me logisch, toch?

Beide JD-singles in de finale zijn uit 1980

Had even snel opgezocht en zag snel 1979 bij Love Will Tear Us Apart staan, maar toen was het geschreven. Atmosphere dacht ik dat die van Unknown Pleasures kwam. Geen idee eigenlijk waarom.

Overigens heb ik nog niks gelezen over dit:

A Forest won vorig jaar (vanwege het feit dat het het enige Cure-nummer was?)
Street Spirit werd, ondanks 2 andere Radiohead-nummers, overtuigend 2e. Nu is Fake Plastic Trees eruit. Wat voor impact heeft dit op de score van Street Spirit
"Heroes" werd, ondanks 2 andere Bowie-nummers, overtuigend 3e. Nu is het zelfs het enige Bowie-nummer. Gaat "Heroes" dit jaar voor de overwinning?

Ik zie niet in welk nummer deze top 3 gaat benaderen, want volgens bovenstaande veranderingen, zouden ze het alleen maar beter moeten gaan. Hooguit als er een heleboel "zwarte" stemmers zouden komen, kan een nummer als Sinnerman of What's Going On wat betekenen. Maar vorig jaar was Marvin absoluut geen bedreiging, dus waarom dit jaar wel?

Onweerwolf
Dark Horse: U2 - The Unforgettable Fire

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.