Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2011, 15:53 uur
Onweerwolf schreef:
Inderdaad. Van alle nummers die ik door de jaren heen heb ontdekt door de MuMeLadder is John Wayne Gacy, Jr. toch echt de allermooiste. Wat een afschuwelijk mooie plaat is dat.
(quote)
Inderdaad. Van alle nummers die ik door de jaren heen heb ontdekt door de MuMeLadder is John Wayne Gacy, Jr. toch echt de allermooiste. Wat een afschuwelijk mooie plaat is dat.
Dat soort "depressieve" nummers doen het allemaal slecht in de lijst. I See a Darkness van Bonnie Prince Billy is ook gedaald en nummers van The Antlers, Bright Eyes, Ray LaMontagne hebben niet eens de lijst gehaald. Ook Bon Iver en Damien Rice doen het zeer slecht.
Toch jammer dat deze muziek niet echt gewaardeerd wordt hier, want ik aarzel daardoor om dat soort nummers te nomineren (bijv. Bright Eyes met No One Would Riot for Less of Poison Oak).
0
geplaatst: 11 december 2011, 16:08 uur
dazzler schreef:
Het valt inderdaad op dat er zo graag tegen bands gestemd wordt.
32. U2 (met een grijns)
Het gaat dus om U2 en niet om de song The Unforgettable Fire blijkbaar.
U2 als overtreffende trap van slecht.
Toch jammer, vind ik, na een jaar luisteren en stemmen op "songs".
Of speelt de factor "artiest" ook zo'n rol tijdens de ladders?
Het valt inderdaad op dat er zo graag tegen bands gestemd wordt.
32. U2 (met een grijns)
Het gaat dus om U2 en niet om de song The Unforgettable Fire blijkbaar.
U2 als overtreffende trap van slecht.
Toch jammer, vind ik, na een jaar luisteren en stemmen op "songs".
Of speelt de factor "artiest" ook zo'n rol tijdens de ladders?
ik heb inderdaad op 1 of 2 uitzonderingen na een enorme hekel aan U2, maar het gaat me hier ook wel over de song die naar mijn mening (net zoals vele andere U2 nummers) echt bijzonder magertjes is.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 december 2011, 16:23 uur
Onweerwolf schreef:
Mja, heb ik over nagedacht maar dan moet ik even bedenken hoe ik daar formules op los ga laten.
Mja, heb ik over nagedacht maar dan moet ik even bedenken hoe ik daar formules op los ga laten.
Ik zou de al vijf jaar meedoende nummers naar variatiecoëfficiënt (standaardafwijking gedeeld door gemiddelde) van hun positie rangschikken.
0
geplaatst: 11 december 2011, 16:37 uur
arcade monkeys schreef:
ik heb inderdaad op 1 of 2 uitzonderingen na een enorme hekel aan U2, maar het gaat me hier ook wel over de song die naar mijn mening (net zoals vele andere U2 nummers) echt bijzonder magertjes is.
Ik heb geen hekel aan U2, maar dit nummer vind ik ook met voorsprong de zwakste uit de finale Mijn voor- of afkeur voor bepaalde bands schakel ik ook wel uit. Joy Division reken ik tot mijn topfavorieten, maar die zet ik vrij laag omdat ik de desbetreffende songs niet tot hun beste vindt behoren, terwijl er ook artiesten in de finale staan waar ik nauwelijks naar luister, maar wel een hoog plaatsje verwerven omdat ik dat ene nummer nou juist wel helemaal fantastisch vind.
0
geplaatst: 11 december 2011, 17:18 uur
Het is fameus puzzelen. Sommige van mijn favoriete bands zijn nog aanwezig, maar niet met mijn favoriete songs. Dan denk ik aan Joy Division (geef mij maar New Dawn Fades of Decades), Sigur Ros, The Cure (Pictures of You, Same Deep Water, A strange Day,...) enTalking Heads(Born Under Punches). Een voorlopig lijstje gemaakt, en nu alles nog eens beluisteren om eventueel nog wijzigingen door te voeren.
0
geplaatst: 11 december 2011, 17:42 uur
Het valt mij op dan Neil Young vaak bij de constante dalers zit. Ook Velvet Underground komt er 2x in voor.
0
geplaatst: 11 december 2011, 17:48 uur
inderdaad en dat is jammer, Cortez The Killer hoort bijvoorbeeld gewoon in de finale te staan
Potentiële nummer 1-kandidaat bij mij!
Potentiële nummer 1-kandidaat bij mij!
0
geplaatst: 11 december 2011, 17:51 uur
In 2007 was Neil Young erg aanwezig en heel succesvol in de lijst. Met in mijn herinnering wel een stuk zes, zeven nummers bij de eerste 100, sinds die tijd gaat het elk jaar wat minder met 'm. Drie jaar geleden drie nummers in de finale, Twee jaar geleden nog maar een nummer in de finale. Vorig jaar geen meer en dit jaar veel ex-finalisten van 'm er al in (soms veel) een eerder stadium eruit..
0
geplaatst: 11 december 2011, 17:54 uur
Co Jackso schreef:
Toch jammer dat deze muziek niet echt gewaardeerd wordt hier, want ik aarzel daardoor om dat soort nummers te nomineren (bijv. Bright Eyes met No Would Riot for Less of Poison Oak).
Toch jammer dat deze muziek niet echt gewaardeerd wordt hier, want ik aarzel daardoor om dat soort nummers te nomineren (bijv. Bright Eyes met No Would Riot for Less of Poison Oak).
klopt, de bands die jij opnoemt zouden zeker niet misstaan in deze top 2000, enkelen staan al genoteerd op mijn nominatielijstje.
0
geplaatst: 11 december 2011, 19:01 uur
Hoewel er nog 5 dagen gestemd kan worden, lijkt het er niet op dat het recordaantal deelnemers van vorig jaar overtroffen gaat worden, denk ik. Of vergis ik mij? Zie ik iets over het hoofd?
0
geplaatst: 11 december 2011, 19:02 uur
herman schreef:
Dat kan ik me voorstellen, het valt me op dat hier veel oudere users stemmen die je verder in weinig topics ziet en andersom ook: veel actieve jongere users zien je dan weer nauwelijks hier stemmen.
Maar dat er zovéél uit de 80s in de lijst staat vind ik wel schokkend, zeker als je bedenkt dat het qua albums het minst gewaardeerde decennium is op de site (vergelijk de gemiddelden van de toplijsten maar 'ns met elkaar). Misschien een embargo op nominaties uit de periode 1979-1987 voor komend jaar?
Dat kan ik me voorstellen, het valt me op dat hier veel oudere users stemmen die je verder in weinig topics ziet en andersom ook: veel actieve jongere users zien je dan weer nauwelijks hier stemmen.
Maar dat er zovéél uit de 80s in de lijst staat vind ik wel schokkend, zeker als je bedenkt dat het qua albums het minst gewaardeerde decennium is op de site (vergelijk de gemiddelden van de toplijsten maar 'ns met elkaar). Misschien een embargo op nominaties uit de periode 1979-1987 voor komend jaar?
Jaren 80 is voornamelijk het meest miskende decennium.. mensen weten kennelijk nog steeds niet wat ze met keyboards aanmoeten of met muziek die zich wat androgyner presenteert dan simpele aardappel-met-jus rock of soul, zoals uit de decennia ervoor en deels erna. Jammer. Ik heb er natuurlijk absoluut geen problemen mee dat de briljante jaren 80 dik bezaaid is in de top2000, dat is in conformistische lijsten zoals de radio 2 top2000 ed. wel weer anders

0
geplaatst: 11 december 2011, 19:33 uur
ArthurDZ schreef:
Hoewel er nog 5 dagen gestemd kan worden, lijkt het er niet op dat het recordaantal deelnemers van vorig jaar overtroffen gaat worden, denk ik. Of vergis ik mij? Zie ik iets over het hoofd?
Vorig jaar waren er, met nog 5 dagen te spelen destijds, 138 lijstjes ingeleverd. Dus dat aantal zal wel (flink?) omlaag gaan.Hoewel er nog 5 dagen gestemd kan worden, lijkt het er niet op dat het recordaantal deelnemers van vorig jaar overtroffen gaat worden, denk ik. Of vergis ik mij? Zie ik iets over het hoofd?
0
geplaatst: 11 december 2011, 19:52 uur
chevy93 schreef:
Vorig jaar waren er, met nog 5 dagen te spelen destijds, 138 lijstjes ingeleverd. Dus dat aantal zal wel (flink?) omlaag gaan.
Vorig jaar waren er, met nog 5 dagen te spelen destijds, 138 lijstjes ingeleverd. Dus dat aantal zal wel (flink?) omlaag gaan.
Helaas wel denk ik...ik zit nu op 83 lijstjes (incl. startladder), verwacht er van de vaste stemmers in het topic nog 30 tot 35, dus verwacht in ieder geval op minimaal 115 uit te komen....en dan afwachten wat er nog bijkomt.
Het lijkt erop dat we gedurende het jaar een wat grotere vaste kern stemmers hebben maar minder eenmalige deelnemers met de eindlijstjes.
0
geplaatst: 11 december 2011, 19:57 uur
Zou dit niet iets zijn om in te bouwen bij de site zelf? (Dus net zoals de top 10 van 2011 nu).
Weet niet hoe Jordy tegenover dit soort dingen staat.
Van 190(?) lijstjes vorig jaar naar ruim 100 dit jaar lijkt me een erg groot gat. 150 zou toch wel het minimum moeten zijn. Zeker aangezien er meer mensen gestemd hebben (of niet?).
Weet niet hoe Jordy tegenover dit soort dingen staat.
Van 190(?) lijstjes vorig jaar naar ruim 100 dit jaar lijkt me een erg groot gat. 150 zou toch wel het minimum moeten zijn. Zeker aangezien er meer mensen gestemd hebben (of niet?).
0
geplaatst: 11 december 2011, 20:26 uur
Vorig jaar was heel MuMe in rep en roer door de frauduleuze radio 2 top 2000. In dat topic werd toen flink reclame gemaakt voor het zuivere alternatief, de MuMeLadder. Misschien heeft die exposure eenmalig meer stemmers opgeleverd. Zelf ben ik er toen ook ingerold.
0
geplaatst: 11 december 2011, 20:36 uur
181 vorig jaar en als het dit tempo doorgaan 125-130 dit jaar denk ik. Ik moet 'm nog inzenden trouwens. Ik wil 'm nog één keer goed nalopen.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 11 december 2011, 21:17 uur
Ook van mijn kant is er nog wel een lijstje te verwachten.
0
geplaatst: 11 december 2011, 21:43 uur
Ik heb vanavond eindelijk tijd om de laatste 32 te beluisteren. Heb vrijwel alles op cd en ken ze sowieso allemaal door en door, maar eventjes luisteren kan nooit kwaad. Dus ook van Graf is er nog een lijstje te verwachten.
0
geplaatst: 11 december 2011, 22:05 uur
Inmiddels 90 lijstjes ontvangen en het is echt superspannend bovenaan...er zit 7 pt tussen de nummer 1 en 2 en de nummer 3 volgt op 25pt vd leider.
Er zijn trouwens 2 nummers die nog door niemand op de eerste plaats van een finale lijstje zijn gezet....en er zijn 2 nummers die nog door niemand op de laatste plaats zijn gezet....1 van die 2 staat in de top 10, maar het andere nummer staat nog steeds voorlaatste !!!
Er zijn trouwens 2 nummers die nog door niemand op de eerste plaats van een finale lijstje zijn gezet....en er zijn 2 nummers die nog door niemand op de laatste plaats zijn gezet....1 van die 2 staat in de top 10, maar het andere nummer staat nog steeds voorlaatste !!!
0
geplaatst: 11 december 2011, 22:31 uur
Nooit op 1 zal er wel eentje van Arcade Fire zijn. Voor die andere gok ik dan maar op... Troy. Nooit op de laatste plaats, maar in de top 10 zal wel "Heroes" zijn. Die andere, Where Is My Mind wellicht?
0
geplaatst: 11 december 2011, 22:37 uur
Nee, Where is my mind is het niet, want die staat bij mij op de laatste plaats
(sorry voor het melden)
(sorry voor het melden)
0
geplaatst: 11 december 2011, 22:41 uur
Dan hoop ik op Debaser. Kan wel aangezien Pixies twee keer onderaan staan.
0
geplaatst: 11 december 2011, 22:52 uur
Ik hoop toch dat Debaser wat hoger staat. Is voor mij een top 10 plaat.
Ben nu mijn top 32 voor de laatste keer aan het fine-tunen, dus ik zal hem zo wel insturen...
Ben nu mijn top 32 voor de laatste keer aan het fine-tunen, dus ik zal hem zo wel insturen...
0
geplaatst: 11 december 2011, 23:16 uur
Bij mij is Debaser in ieder geval gezakt t.o.v. vorig jaar. 
Ik ben afgelopen nacht overigens in slaap gevallen met de MuMe Finale op repeat, dus mijn onderbewustzijn heeft de lijst waarschijnlijk al op volgorde nog. Nu mijn bewustzijn nog. Alleen mijn nummer 1 en 2 wil ik allebei op nummer 1 zetten. Ook de drie nummers van Arcade Fire zijn heel erg gewaagd en wil ik per dag net even op een andere volgorde hebben. Voorlopig is het #1 < Rebellion < #3, maar we zullen zien wat het uiteindelijk wordt.

Ik ben afgelopen nacht overigens in slaap gevallen met de MuMe Finale op repeat, dus mijn onderbewustzijn heeft de lijst waarschijnlijk al op volgorde nog. Nu mijn bewustzijn nog. Alleen mijn nummer 1 en 2 wil ik allebei op nummer 1 zetten. Ook de drie nummers van Arcade Fire zijn heel erg gewaagd en wil ik per dag net even op een andere volgorde hebben. Voorlopig is het #1 < Rebellion < #3, maar we zullen zien wat het uiteindelijk wordt.
0
geplaatst: 11 december 2011, 23:46 uur
chevy93 schreef:
#1 < Rebellion < #3
#1 < Rebellion < #3
Zo is het bij mij ook. En ik heb ook 4 nummers 1.
(4 nummers die ik 5* zou geven, dat is)
0
geplaatst: 11 december 2011, 23:49 uur
Mijn finale versie is ook bijna rond. Het ziet er naar uit dat de bovenste 16 voor de helft met nieuwkomers zal worden gevuld. Om het hoge niveau van deze editie nog maar even te onderstrepen.
Overigens vind ik het eigenlijk helemaal niet erg dat eendagsstemmers wegblijven uit de finale. Zit je een heel jaar je botten af te draaien om dan de bovenste 32 voor de helft te laten bepalen door derden. Geeft dat dan het meest representatieve resultaat? Ik ben het dan ook nooit eens geweest met de slagzin "hoe meer stemmers, hoe beter". Tenminste niet als je al met een mooie (grote) groep vaste stemmers zit zoals hier.
Overigens vind ik het eigenlijk helemaal niet erg dat eendagsstemmers wegblijven uit de finale. Zit je een heel jaar je botten af te draaien om dan de bovenste 32 voor de helft te laten bepalen door derden. Geeft dat dan het meest representatieve resultaat? Ik ben het dan ook nooit eens geweest met de slagzin "hoe meer stemmers, hoe beter". Tenminste niet als je al met een mooie (grote) groep vaste stemmers zit zoals hier.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.