Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2011, 18:17 uur
Wat een lange finale trouwens! Meer dan de helft van de nummers duurt langer dan 5 minuten, 3 zelfs langer dan 10 minuten. De hele reeks luisteren kost een kleine 3 uur, wat betekent dat de gemiddelde song zo'n 5min30 duurt. Ver boven radionormen. Gewoon, FYI...
0
geplaatst: 12 december 2011, 18:20 uur
Waarmee de lijst een kleine 10 minuten langer duurt dan vorig jaar. Met name door nieuwkomers Sinnerman en Svefn-G-Englar uiteraard.
FYI, nog altijd een uur korter dan mijn eigen top 32.
Edit: De Top 2000, van 2010, duurt overigens 10 minuten langer.
FYI, nog altijd een uur korter dan mijn eigen top 32.

Edit: De Top 2000, van 2010, duurt overigens 10 minuten langer.

0
geplaatst: 12 december 2011, 18:32 uur
Tja, dat zijn er dan ook 2000, hé... 
Nee serieus, had ik niet gedacht. Je vraagt je af waarom de Radio Edit bestaat, de mensen willen lang!!

Nee serieus, had ik niet gedacht. Je vraagt je af waarom de Radio Edit bestaat, de mensen willen lang!!
0
geplaatst: 12 december 2011, 19:13 uur
Ik moet zeggen dat ik bij het beluisteren de korte nummers vaak een verademing vind. De 10-minuten nummers gaan het bij mij relatief slecht doen.
0
geplaatst: 12 december 2011, 19:45 uur
Veel mensen hebben het hier over het flinke aantal nieuwe nummers. Ik stapte nu pas in, helaas, maar mij valt juist op hoeveel dezelfde (ook soort) nummers er weer zijn. Misschien moeten we volgend jaar eens een frisse groep users een bepalender stem geven richting de laatste 32, dan de mensen die hier al jaren aan mee doen (met alle respect). Dan kan vervolgens iedereen weer meestemmen vanuit die opgefriste top 32 met veel meer andere genres, artiesten en nummers.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2011, 19:52 uur
west schreef:
Misschien moeten we volgend jaar eens een frisse groep users een bepalender stem geven richting de laatste 32, dan de mensen die hier al jaren aan mee doen (met alle respect).
Misschien moeten we volgend jaar eens een frisse groep users een bepalender stem geven richting de laatste 32, dan de mensen die hier al jaren aan mee doen (met alle respect).
Echt niet.

0
geplaatst: 12 december 2011, 23:43 uur
west schreef:
En dat zegt iemand van 45 waarvan er maar liefst 4 nummers van artiesten uit zijn top album top10 in de finale staan

0
geplaatst: 13 december 2011, 00:02 uur
Als Sinead op plek 32 staat, staat de top32 van dit jaar nog meer op z'n kop dan die van vorig jaar 

0
geplaatst: 13 december 2011, 02:03 uur
Ik heb SInead een hoge notering gegeven. Kende het nummer niet, maar het wist mij op een paar luisterbeurten te overtuigen 

0
geplaatst: 13 december 2011, 09:46 uur
Volgens mij is nummer 22, 26 of 28 The Unforgettable Fire.
Ik was namelijk nogal snel met mijn lijstje dit jaar ...
O ironie.

Ik was namelijk nogal snel met mijn lijstje dit jaar ...
O ironie.

0
geplaatst: 13 december 2011, 10:13 uur
Mbv de nieuwe berekening via de standaard deviatie is de nummer 19 uit mijn vorige post voorlopig met afstand de love / hate plaat van deze editie.
0
geplaatst: 13 december 2011, 10:13 uur
Sinead was voor mij de grootste verrassing. Kende het nummer wel, maar het had nooit echt mijn aandacht gehad, itt de andere 31 nummers. Nummer een paar keer geluisterd voor de finale en dat resulteerde in een positie zo'n 14/15 plekken hoger dan ik in eerste instantie had verwacht. Desondanks zal ze idd wel in de staart staan...
0
geplaatst: 13 december 2011, 10:41 uur
west schreef:
Auw Herman! Ik ken weinig nummers met zo'n mooie sfeer als the Unforgettable Fire. Tot mijn verrassing was het zelfs live in de spektakelshow van de 360Tour een juweeltje. Bij mij staat 'ie op 3. Mag jij trouwens raden wat er op 1 staat?
Auw Herman! Ik ken weinig nummers met zo'n mooie sfeer als the Unforgettable Fire. Tot mijn verrassing was het zelfs live in de spektakelshow van de 360Tour een juweeltje. Bij mij staat 'ie op 3. Mag jij trouwens raden wat er op 1 staat?
Als ik het in stemmen uitdruk krijgt The Unforgettable Fire wel een voldoende overigens.

En jouw nummer 1... ik heb wel zo'n vermoeden. Kans is groot dat we dezelfde band op 1 hebben.

0
Aquila
geplaatst: 13 december 2011, 11:22 uur
El Ninjo schreef:
Mbv de nieuwe berekening via de standaard deviatie is de nummer 19 uit mijn vorige post voorlopig met afstand de love / hate plaat van deze editie.
Ben benieuwd, stond in je vorige overzicht ook al het vaakst in de Top en Bottom 5.
Met afstand... Kun je aangeven met welk getal (en de nummer 2?)
0
geplaatst: 13 december 2011, 11:30 uur
Teunnis schreef:
Dus misschien is het toch wel twee keer Arcade Fire onderaan, waarvan een helemaal onderaan. Aan de andere kant is de populariteit van Arcade Fire volgens mij wel flink gestegen.
Dus misschien is het toch wel twee keer Arcade Fire onderaan, waarvan een helemaal onderaan. Aan de andere kant is de populariteit van Arcade Fire volgens mij wel flink gestegen.
Ik heb Arcade Fire traditioneel als de vloerbedekking van mijn lijstje, maar dat is dit jaar inderdaad niet het geval. Het hele album maar weer eens geluisterd en dit jaar geen AF op nummer 32.
0
geplaatst: 13 december 2011, 12:12 uur
Aquila schreef:
Ben benieuwd, stond in je vorige overzicht ook al het vaakst in de Top en Bottom 5.
(quote)
St.Dev komt uit op 10,6 en de volgende in dit rijtje zijn de nummers 15 en 31 met een st.dev van 10,2.
De plaat met de laagste st.dev is met afstand de nummer 23 met 7,76 gevolgd door de nummer 16 met 8,11
0
geplaatst: 13 december 2011, 12:16 uur
Ik heb al een aantal vaste stemmers een pm gestuurd, maar bij deze toch ook het vriendelijke verzoek om, als je tijd hebt natuurlijk, je lijstje toch zo snel mogelijk af te ronden en niet tot het allerlaatste moment te wachten met insturen, zodat ik niet ineens net voor de deadline nog een piek krijg met het verwerken van e.e.a.
Alvast bedankt voor de medewerking.
0
geplaatst: 13 december 2011, 12:18 uur
El Ninjo schreef:
Komt opvallend snel na mijn opmerking over The Unforgettable Fire.

0
geplaatst: 13 december 2011, 12:33 uur
El Ninjo schreef:
Ik heb al een aantal vaste stemmers een pm gestuurd, maar bij deze toch ook het vriendelijke verzoek om, als je tijd hebt natuurlijk, je lijstje toch zo snel mogelijk af te ronden en niet tot het allerlaatste moment te wachten met insturen, zodat ik niet ineens net voor de deadline nog een piek krijg met het verwerken van e.e.a.
Ik zal hem zodra ik vanmiddag thuis ben opsturen.Ik heb al een aantal vaste stemmers een pm gestuurd, maar bij deze toch ook het vriendelijke verzoek om, als je tijd hebt natuurlijk, je lijstje toch zo snel mogelijk af te ronden en niet tot het allerlaatste moment te wachten met insturen, zodat ik niet ineens net voor de deadline nog een piek krijg met het verwerken van e.e.a.
Is het overigens zo dat volgende week alweer nieuwe nominaties ingestuurd kunnen worden?
0
geplaatst: 13 december 2011, 13:15 uur
Vanaf volgende week donderdag ben ik vrij tot het eind vh jaar
dus ik denk dat ik dan woensdagavond het 2012 topic opengooi voor nieuwe nominaties.
dus ik denk dat ik dan woensdagavond het 2012 topic opengooi voor nieuwe nominaties.
0
geplaatst: 13 december 2011, 13:39 uur
wat ik eens leuk zou vinden om te weten
wat staat er het meest in: belgische of nederlandse platen?
(waarschijnlijk is dit veel te veel werk om uit te zoeken)
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2011, 13:55 uur
arcade monkeys schreef:
Ik beloof je dat ik je dit ergens in de toekomst kan gaan vertellen, ik weet echter nog niet wanneer dat zal zijn. Ik heb een project lopen om mijn volledige digitale bibliotheek te taggen met country of origin, maar, inderdaad, da's best veel werk.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 13 december 2011, 14:24 uur
Zo ook mijn lijstje is verstuurd. Ik heb in ieder geval een nieuwe nummer 1 en een nieuwe nummer 32. Daarnaast stijgt mijn nummer 20 naar nummer 8 en zakt mijn nummer 2 naar nummer 18.
0
geplaatst: 13 december 2011, 15:56 uur
Lijstje ingestuurd. Hier wat nutteloze, maar o zo leuke statistieken:
Ik heb een nieuwe nummer 1 (Riders On the Storm is immers weg).
De nummer 32 heeft zonder enige moeite de laatste plaats weten te behouden.
Ook mijn bottom 5 is gelijk, echter in andere volgorde.
5 nummers wisten hun positie te behouden
11 nummers stegen, waarvan de grootste stijger er 13 steeg.
5 nummers daalden, waarvan de grootste daler er 9 daalde.
5 nummers in mijn top 10 zijn nieuw (stijgers of binnenkomers)
Het grootste en kleinste verschil tussen de (drie)dubbelnotaties:
Massive Attack: 2 posities
Pixies: 16 posities
Het gemiddelde van de finale van vorig jaar: 7,6375
Het gemiddelde van deze finale: 7,671875
Aantal top 250 (2010): 10
Aantal top 250 (2011): 13
Grootste stijger sinds vorig jaar qua cijfer: Neighborhood #3: 5,9 ==> 8,0
Grootste daler sinds vorig jaar qua cijfer: The Mercy Seat: 3,4 ==> 2,4
Verdere statistieken op aanvraag beschikbaar.
Ik heb een nieuwe nummer 1 (Riders On the Storm is immers weg).
De nummer 32 heeft zonder enige moeite de laatste plaats weten te behouden.
Ook mijn bottom 5 is gelijk, echter in andere volgorde.
5 nummers wisten hun positie te behouden
11 nummers stegen, waarvan de grootste stijger er 13 steeg.
5 nummers daalden, waarvan de grootste daler er 9 daalde.
5 nummers in mijn top 10 zijn nieuw (stijgers of binnenkomers)
Het gemiddelde van de finale van vorig jaar: 7,6375
Het gemiddelde van deze finale: 7,671875
Aantal top 250 (2010): 10
Aantal top 250 (2011): 13
Grootste stijger sinds vorig jaar qua cijfer: Neighborhood #3: 5,9 ==> 8,0
Grootste daler sinds vorig jaar qua cijfer: The Mercy Seat: 3,4 ==> 2,4
Verdere statistieken op aanvraag beschikbaar.

0
geplaatst: 13 december 2011, 16:07 uur
chevy93 schreef:
Bij is het wat extremer. Twee artiesten staan in mijn top 32 met hun nummers precies onder elkaar, en bij twee artiesten is er 23 plaatsen verschil.

0
geplaatst: 13 december 2011, 16:08 uur
divart schreef:
En dat zegt iemand van 45 waarvan er maar liefst 4 nummers van artiesten uit zijn top album top10 in de finale staan
(quote)
Ja precies. Die iemand van 45 vind het ook wel eens leuk om andere muziek in die top 32 terug te zien, dan die van de afgelopen jaren. Het kan zelfs om dezelfde artiest gaan, maar om eens een ander nummer, bijvoorbeeld geen Heroes, maar .... van David Bowie.
Je zou bij de laatste twee keuzes voor de 32 wat andere users dan die van de afgelopen jaren een zwaarder gewogen stem kunnen geven of verzin maar iets. Of per artiest maar 1 nummer, dus niet 2x the Pixies 2x the Clash, 2x Joy Division, 2x Kate Bush, 2x Radiohead of 3x Arcade Fire (mijn nummer 1 album inderdaad). Er is genoeg andere mooie muziek.
Je moet altijd open blijven staan voor verandering, toch?

En oh ja: 4 nummers van artiesten van mijn top 10 klinkt leuk, maar..... het betreft maar 2 albums van 2 artiesten (ook Pearl Jam). Dat is dan acht keer mis.
Voor alle duidelijkheid: ik vind het juist erg leuk dat dit georganiseerd wordt door El Ninjo!
0
Magick1
geplaatst: 13 december 2011, 16:10 uur
De charts van de last.fm groep zijn wel heel herkenbaar 

0
geplaatst: 13 december 2011, 16:10 uur
Ja, maar niet zo, we willen een eerlijke lijst toch? Je kan wel lobbyen bij bijvoorbeeld hiphoppers of mensen die naar electronic luisteren om te stemmen en zo voor meer variatie te zorgen.
0
geplaatst: 13 december 2011, 16:13 uur
west schreef:
Ja precies. Die iemand van 45 vind het ook wel eens leuk om andere muziek in die top 32 terug te zien, dan die van de afgelopen jaren. Het kan zelfs om dezelfde artiest gaan, maar om eens een ander nummer, bijvoorbeeld geen Heroes, maar .... van David Bowie.
Je zou bij de laatste twee keuzes voor de 32 wat andere users dan die van de afgelopen jaren een zwaarder gewogen stem kunnen geven of verzin maar iets. Of per artiest maar 1 nummer, dus niet 2x the Pixies of 3x Arcade Fire (mijn nummer 1 album inderdaad).
(quote)
Je zou bij de laatste twee keuzes voor de 32 wat andere users dan die van de afgelopen jaren een zwaarder gewogen stem kunnen geven of verzin maar iets. Of per artiest maar 1 nummer, dus niet 2x the Pixies of 3x Arcade Fire (mijn nummer 1 album inderdaad).
Wat mij betreft is en blijft het gewoon een democratische lijst. Daarbij moet er zeker niet geforceerd worden om bijv. nieuwere muziek hoog te krijgen. Als dit de hoogste 32 zijn, dan is dat omdat het de populairste nummers uit de ladder zijn, de nummers die het meeste punten heeft vergaard. Ik zou het werkelijk belachelijk vinden als nieuwe deelnemers ineens meer punten zouden kunnen uitdelen o.i.d. Het gaat erom dat het een representatieve top 2000 is van (alle deelnemende users van) MuMe, wat variatie daarbij zou een leuke bijkomstigheid zijn, maar is niet het voornaamste doel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.