MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Dat bedoel ik dus. Wat variatie zou een leuke bijkomstigheid zijn. Nou, hoe kan je dat bereiken? Je kan ook bijvoorbeeld iedereen oproepen om zo gevarieerd mogelijk te stemmen en ook voor nieuwe nummers te gaan. Daarom schreef ik.... verzin maar wat!
Je zou het zo wel als een soort subdoel voor 2012 kunnen gebruiken.

Wat mij opvalt, is dat als je voorstelt om de boel wat op te schudden op wat voor manier ook, gelijk gemeld wordt dat ik 45 ben, wordt er in mijn top 10 gekeken, wordt het hoofd geschud en ben ik ondemocratisch. Relax zou Frankie zeggen.
Adele hoeft er niet gelijk 4x bij ...

Ben ik dat potverdomme vergeten te melden...

Mijn nummer 2 zou eigenlijk op nummer 1 moeten staan gezien mijn top 250, maar ik heb voor deze nummer 1 gekozen als een soort semi-eerbetoon aan een recent overleden kennis. Niet zozeer dat hij dat nummer zo goed vond (misschien ook wel hoor), maar die tekst die verwoord precies wat ik voel over het overlijden van hem.

Arrie verwoordt precies mijn gedachte hierover.

Pfff, andere users een zwaarder gewogen stem geven, het moet toch niet gekker worden zeg!

Casartelli (moderator)
Inderdaad. Doe eerst zelf maar eens mee gedurende het jaar.

Nog wat kleine feitjes.

Er is nog maar 1 nummer wat door niemand op plaats 32 is gezet en die is in de top 10 te vinden, opvallend is wel dat dit nummer van alle top 10 nummers het meest in de bottom 5 voorkomt.
Er is ook 1 nummer dat maar liefst 4x op de laatste plaats is gezet maar desondanks nog steeds een mooie top 10 notering heeft omdat het ook maar liefst 8x op 1 is gezet, dat is bijv. 2x meer dan de huidige nummer 1.

Er is ook nog maar 1 nummer wat door niemand op 1 is gezet en die staat bij de laatste 5. Datzelfde nummer is ook slechts 2x op de laatste plaats gezet.

Aquila
El Ninjo schreef:
Er is nog maar 1 nummer wat door niemand op plaats 32 is gezet en die is in de top 10 te vinden, opvallend is wel dat dit nummer van alle top 10 nummers het meest in de bottom 5 voorkomt.

A Forest
Er is ook nog maar 1 nummer wat door niemand op 1 is gezet en die staat bij de laatste 5. Datzelfde nummer is ook slechts 2x op de laatste plaats gezet.

Teardrop

Natuurlijk is het saai dat we elk jaar weer dezelfde nummers terug zien maar het maakt de lijst wel 'geloofwaardiger'. Elk jaar een compleet andere top 32 om uit te kiezen is natuurlijk heel erg leuk maar zou de lijst toch wat ongeloofwaardig maken. En elk jaar weer gezeur over hiphoppers of electronic liefhebbers die meer moeten stemmen.
Deze lijst is het grote gemiddelde van de MuMe-gebruiker en dan is het zo'n rare top 32 nog niet.
Het zou heel vreemd zijn als we volgend jaar opeens 3 hip-hop nummers in de lijst hebben. Leuk voor de afwisseling maar totaal niet geloofwaardig als je kijkt naar de afspeigeling van deze site.

Ik ben verbaasd dat de top toch altijd redelijk constant is: oude namen keren terug, aangevuld met wat nieuwe tracks. Prima toch. Al die dubbele namen vind ik ook niet echt leuk maar het is zoals het is.

Al die nieuwigheden zijn er het eerste half jaar: ook leuk! Ik zou zeggen: niet zeuren maar gewoon allemaal het hele jaar meedoen

Dat denk ik allebei niet. A Forest zal wel wat lage posities ontvangen van mensen die niks met The Cure hebben en dat nummer laag zetten. Teardrop scoort doorgaans idd redelijk laag in de love-hate competitie, maar tot nu toe is dat nummer nooit lager geëindigd dan 17e ofzo, zou wel een grote verrassing zijn als ie nu opeens bij de bottom 5 zit...

Ik heb nu 110 lijstjes verwerkt....het verschil tussen de nummer 1 en 2 bedraagt 16pt....maar zoals gezegd, elke keer als ik denk dat de nummer 2 de kop overneemt dan plaatst de koploper weer een tussensprintje....benieuwd of dat nu ook weer het geval zal zijn.

De top 10 blijft nu trouwens al heel lang intact, niet alleen qua nummers maar ook qua volgorde, alleen de nummer 5 en 6 wisselen af en toe van posite.

Afgaande op de vaste stemmers die nog geen lijstje hebben ingeleverd en die of al hebben toegezegd of die ik zeker wel verwacht, komen er nog 20 lijstjes bij....dan zouden we op minimaal 130 uitkomen.

Onweerwolf
west schreef:
Je zou bij de laatste twee keuzes voor de 32 wat andere users dan die van de afgelopen jaren een zwaarder gewogen stem kunnen geven of verzin maar iets. Of per artiest maar 1 nummer, dus niet 2x the Pixies 2x the Clash, 2x Joy Division, 2x Kate Bush, 2x Radiohead of 3x Arcade Fire (mijn nummer 1 album inderdaad). Er is genoeg andere mooie muziek.
Je moet altijd open blijven staan voor verandering, toch?

Met alle respect, maar dit vind ik dus echt een heel beroerd idee.

Variatie is prima maar het is nergens voor nodig om dat op zo'n manier te forceren, dat gaat ten koste van de representativiteit van de lijst en bovendien heb ik niet het hele jaar door netjes gestemd en gezorgd dat mijn stempel op meer dan 99% van de ladders staat om in de finale, het allerspannendste onderdeel notabene, mijn stemmen maar beperkt mee te laten tellen.

Als je andere platen in de finale wil dan moet je zelf maar het hele jaar door meestemmen. Ik kan je vertellen dat het werkt aangezien Sinnerman nu mede door mijn stemmen de finale heeft gehaald.

Nogmaals met alle respect en meedenken wordt gewaardeerd maar dit plan krijgt niet mijn goedkeuring.

Outlaw104 schreef:
Arrie verwoordt precies mijn gedachte hierover.

Pfff, andere users een zwaarder gewogen stem geven, het moet toch niet gekker worden zeg!

Voor de 3.000.000 keer: het was maar een voorstelletje om eens wat andere nummers erbij te krijgen. Je kan er nog heel veel meer verzinnen om wat frisse lucht te krijgen, om de boel een beetje - heel voorzichtig - op te schudden: niet alles gelijk anders, maar gewoon wat nieuws erbij.
Ze hebben dat voorstel trouwens ook gedaan bij de top 2000 van het jaar. Mensen, stem ook eens op wat nieuws. Het heeft wel gewerkt.

Maar ja, als je er hier wat over zegt, dan moet je gelijk het hele jaar maar meedoen... en nog veel meer dingen. Er zitten een paar vervelende reacties bij zeg, op een klein stom voorstelletje. Tjezus (om in de kerstsfeer te blijven).

Onweerwolf
Zo, een prognose dan op basis van de eerste weekcharts van de last.fm MuMeLadder groep:

(afbeelding)

Zou het echt gaan gebeuren? Black op #1?

Aquila
Bigmouth Strikes Again op 32, die doet toch helemaal niet mee???

Onweerwolf
The Velvet Underground - Venus In Furs staat trouwens op 98 met slechts 3 plays.

west schreef:
Voor de 3.000.000 keer: het was maar een voorstelletje om eens wat andere nummers erbij te krijgen. Je kan er nog heel veel meer verzinnen om wat frisse lucht te krijgen, om de boel een beetje - heel voorzichtig - op te schudden: niet alles gelijk anders, maar gewoon wat nieuws erbij.
Ze hebben dat voorstel trouwens ook gedaan bij de top 2000 van het jaar. Mensen, stem ook eens op wat nieuws. Het heeft wel gewerkt.

Maar ja, als je er hier wat over zegt, dan moet je gelijk het hele jaar maar meedoen... en nog veel meer dingen. Er zitten een paar vervelende reacties bij zeg, op een klein stom voorstelletje. Tjezus (om in de kerstsfeer te blijven).

Natuurlijk bedoel je het constructief, maar het wekt nu eenmaal irritatie op als buitenstaanders meteen van alles willen veranderen, zonder dat ze ooit zelf hebben meegedaan (en dus echt weten waar ze het over hebben).

Wat Onweerwolf zegt herken ik: ik heb nu een vol jaar meegestemd en ervaren dat velen van mijn favorieten (al dan niet toevallig) een stuk hoger staan dan vorig jaar. Als vaste stemmer heb je een flinke invloed op de eindlijst, zeker als je ook nog wat leuke platen nomineert. Bijvoorbeeld de die hard soul-adepten zijn numeriek misschien in de minderheid, maar wel zeer fanatieke stemmers. Dat betaalt zich nu duidelijk uit.

Ok, dat is natuurlijk helemaal waar. Leuk trouwens van die soul platen. Recent is de soul ook weer in de lift en zijn er fijne klassieke soul / funk platen uitgekomen, dus daar sluit het ook wel weer bij aan.

Eén kanttekening: users die pas op het laatst meedoen, kunnen best wel hun steentje bijgedragen hebben aan Musicmeter in 2011, maar dan op een andere manier. Mag je dan hier geen kritisch nootje kraken?

Je zal hier nergens lezen dat kritiek verboden is. Je lokt er alleen wel bepaalde reacties mee uit

Onweerwolf
De Oudste Platen Uit De Lijst

Jaar: Artiest - Titel [Nominatie]

1923: Bessie Smith - Nobody Knows You When You're Down And Out [kemm]
1936: Billie Holiday - Summertime [Klassiekers '07]
1946: Édith Piaf - La Vie En Rose [Arno]
1954: Ray Charles - I Got A Woman [Reijersen]
1955: Johnny Cash - Folsom Prison Blues [ArthurDZ]
1955: Carl Perkins - Blue Suede Shoes [Klassiekers '11]
1956: James Brown - Please Please Please [El Ninjo]
1956: Elvis Presley - Hound Dog [Klassiekers '08]
1956: Sam Cooke - Touch The Hem Of His Garment [Reijersen]
1956: Johnny Cash - I Walk The Line [ArthurDZ]
1956: Screamin' Jay Hawkins - I Put A Spell On You [sq]
1956: Little Richard - Long Tall Sally [Klassiekers '11]
1956: Howlin' Wolf - Smoke Stack Lightning [bertus]
1957: Buddy Holly - Peggy Sue [Klassiekers '10]
1957: Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire [ArthurDZ]
1957: Jerry Lee Lewis - Whole Lotta Shakin' Going On [Klassiekers '11]
1957: Fats Domino - Blueberry Hill [Klassiekers '11]

Onweerwolf schreef:
Zo, een prognose dan op basis van de eerste weekcharts van de last.fm MuMeLadder groep:

(afbeelding)

Zou het echt gaan gebeuren? Black op #1?
Is dat nou een totaal aantal plays of het aantal mensen dat dat nummer minimaal één keer afgespeeld heeft?

En waarom kan ik die statistiek niet zien?

Aquila schreef:
A Forest
Zou Co Jackso plots wat anders gestemd hebben dan?

Aquila
chevy93 schreef:
Zou Co Jackso plots wat anders gestemd hebben dan?
Heroes!

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Is dat nou een totaal aantal plays of het aantal mensen dat dat nummer minimaal één keer afgespeeld heeft?

Het aantal mensen, de zogenaamde 'reach'.

En waarom kan ik die statistiek niet zien?

Geen idee? Heb je iets stouts gedaan op last.fm?

Onweerwolf schreef:

werkeloos?

27 Supertramp – Crime Of The Century
35 Toto – Toto IV

Onweerwolf
lebowski schreef:
(quote)

werkeloos?

Nee hoor. Gelukkig niet.

Dat screenshotje maken, knippen en uploaden kostte me ongeveer 30 seconden trouwens.

Wellicht Instant Street?

Onweerwolf schreef:
Net als vorig jaar zal ik in afwachting van de finale uitslag weer een aantal statistiekjes posten. We beginnen simpel...

De Top 16 Hoogste Nieuwe Binnenkomers

Pl. Artiest - Titel (Positie) [Nominatie]

01. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) (1-32) [ArthurDZ]
02. U2 - Bad (73) [Axel]
03. Joy Division - Shadowplay (95) [Teunnis]
04. David Bowie - Ziggy Stardust (110) [Klassiekers '11]
05. Roxy Music - Love Is The Drug (138) [Klassiekers '11]
06. UK - Rendez-Vous 6:02 (144) [Jester]
07. The Beatles - Blackbird (156) [kemm]
08. The Cure - Inbetween Days (159) [ArthurDZ]
09. Nick Cave And The Bad Seeds - Do You Love Me? (164) [Klassiekers '11]
10. Suzanne Vega - Luka (165) [Onweerwolf]
11. The Clash - Guns Of Brixton (169) [pretfrit]
12. Nits - Sketches Of Spain (172) [Klassiekers '11]
13. Talking Heads - Road To Nowhere (190) [Axel]
14. The Waterboys - This Is The Sea (193) [Klassiekers '11]
15. DJ Shadow - Stem/Long Stem (209) [Klassiekers '11]
16. The Who - Pinball Wizard (232) [Klassiekers '11]

Potverdikkie. En ik was net te laat met het insturen van Neighborhood #1.

En mijn nominatie (Marillion - Blind Curve) valt er natuurlijk weer net buiten (nr. 245).

Snoeperd schreef:
Wellicht Instant Street?

Wat is er met Instant Street? (oftewel: waar reageer je op?)

chevy93 schreef:
11 nummers stegen, waarvan de grootste stijger er 13 steeg.

Pixies - Where Is My Mind.

Of stond die er vorig jaar niet in?

Oh op Aquila, ik had blijkbaar een verouderde pagina aanstaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.