MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Troy is schitterend, zeker in de uitvoering op Pinkpop van een jaar of 20 geleden. Misschien wel het hoogtepunt van de hele Pinkpop-historie (al zullen velen hier Pearl Jam in '92 ofzo noemen). Zit zo idioot veel emotie in dat nummer... Ik hoop dat het wat hoger eindigt dan 32, dat verdient het wel.

Troy staat in mijn top 3

Waarom zou die zo laag staan?

Geen idee, maar ik denk ook niet dat die op 32 staat. Een van de 3 nummers in de lijst die ik wel kende, maar niet goed genoeg om van te voren in te schatten waar ik 'em moest plaatsten - ergens tussen 5 en 25 ofzo. Dat is na enkele luisterbeurten vrij positief uitgevallen.

herman schreef:
(quote)

Als niemand er verandering in brengt door te nomineren, dan is het blijkbaar niet echt een gemis... overigens vind ik 3 nummers van Spinvis prima hoor. Er zijn zoveel artiesten die minstens zo goed zijn die er helemaal niet in staan, ook Nederlandstalige.

Ik had "Aan de Oevers van de Tijd" van Spinvis nog genomineerd. Maar dat mocht niet baten.

En "Het Land van Koning Jan". Daar werden de mensen ook niet blij van...

Troy staat zeker niet op 32.

Ik geloof niet dat ik ooit zo'n spannende eiditie aan de top heb meegemaakt....4 punten verschil tussen de nummer 1 en 2 en de nummer 3 op 20 pt, dus die kan er in theorie met 1 lijstje zo overheen gaan (ze hebben alle 3 de afgelopen dagen al een paar keer van plaats gewisseld).....welke 3 nummers zijn het en is er sprake van een dark horse?

Ik waag er weer eens een bottom 5 voorspelling op, vorig jaar zat ik aardig in de buurt, maar dat zegt niets over dit jaar. Ik vind het een stuk lastiger eigenlijk.

28. Debaser - Pixies
29. Unfinished Sympathy - Massive Attack
30. The Man With The Child In His Eyes - Kate Bush
31. Atmosphere - Joy Division
32. Where Is My Mind - Pixies

Niet wat ik hoop, maar wat ik denk....

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Ik geloof niet dat ik ooit zo'n spannende eiditie aan de top heb meegemaakt....4 punten verschil tussen de nummer 1 en 2 en de nummer 3 op 20 pt, dus die kan er in theorie met 1 lijstje zo overheen gaan (ze hebben alle 3 de afgelopen dagen al een paar keer van plaats gewisseld).....welke 3 nummers zijn het en is er sprake van een dark horse?

A Forest
Venus In Furs
Dark Horse is: Black

Black in de top 3... dan doe ik nooit meer mee aan de ladder.

Venus in Furs geloof ik niet in, volgens mij is dat nummer niet populair genoeg. Street Spirit zal het ongetwijfeld wel weer goed doen.

Ik denk dat Venus in Furs te veel tegenstanders heeft. Zelfde geldt voor Black.

Als Troy op 32 eindigt, eet ik mijn sok op.

Ik zou het een beetje jammer vinden als het tussen de top 3 van vorig jaar gaat. Of de drie ex-winnaars. Maar ook dat zou zo maar kunnen natuurlijk.

Wellicht is Troy gewoon dé verrassing van dit jaar, en eindigt dat nummer gewoon in de top 10.

Maar dat verwacht ik ook weer niet. En ik vrees toch ook een beetje voor twee Pixies-nummers onderaan... ik hoop op Kate daar, maar daar is Wuthering Heights toch iets te geliefd voor.

Venus in Furs deed het een paar jaar terug erg goed, maar ik denk dat het nu iets te alternatief is om echt zo hoog te scoren. Ben al blij als ie de top 10 haalt.

Ik verwacht eigenlijk wel Rebellion (Lies) in de top 3, samen met Heroes en Street Spirit.
Al zullen sommigen misschien zeggen dat het een nadeel is dat Arcade Fire drie ijzers in het vuur heeft (wat niet uit zou moeten maken, we stemmen op het nummer los van de artiest).

En ik hoop op top 10 voor Sinnerman. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dat ergens onderin hun lijstje zetten.

herman schreef:
En ik hoop op top 10 voor Sinnerman. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dat ergens onderin hun lijstje zetten.

Ik ook niet, maar dat heb ik bij wel meer nummers, en men weet me toch altijd weer te verbazen.

Staat bij mij op 31.

herman schreef:
Ik verwacht eigenlijk wel Rebellion (Lies) in de top 3
Echt? Waarom zou die opeens die sprong maken? En waarom zou A Forest opeens niet meer in de top meedraaien? Ik denk dat Street Spirit en A Forest sowieso bovenin zitten. Aangevuld met "Heroes" of één van de outsiders Black of The End (ooit nummer 1, niet vergeten)

herman schreef:
(wat niet uit zou moeten maken, we stemmen op het nummer los van de artiest).
In theorie wel, ja, maar in de praktijk zal het niet zo werken denk ik. Onbewust ga je de nummers toch net even een paar plekjes lager zetten als je er al eentje boven hebt staan, denk ik. Hoewel alle drie de Arcade Fire bij mij binnen 5 plekken staan.

deric raven schreef:
Staat bij mij op 31.
Ik weet ook niet wat herman met onderin bedoelt, maar bij mij staat die ook niet bepaald hoog. Voornamelijk vanwege het "de rest is gewoon beter"-principe. Nummers als Teardrop en Troy hebben hier ook heel erg last van. Het aantal plays heeft hier ook zeker mee te maken.

Ik zeg Dark Horse: What's Going On

Instant Street de verrassing? Volgens mij gaat die hoger eindigen dan menigeen denkt

Aquila
Outlaw104 schreef:
Instant Street de verrassing? Volgens mij gaat die hoger eindigen dan menigeen denkt

Laten we hopen van niet, al zullen denk ik weinigen het nummer op 32 hebben gezet, dat schreef ik al aan El Ninjo toen ik mijn lijstje indiende.

En El Ninjo probeert het gewoon spannend te maken met zijn Dark Horse en zijn kleine puntenverschil, maar dit is denk ik de Top 3:

1, Street Spirit
2. A Forest
3. Heroes

En als Heroes daar niet staat is het Paranois Android of Tunnels.

Het lijstje van starbright boy klopt wellicht redelijk, maar Man With the Child in His Eyes heeft het toch goed gedaan in voorgaande rondes, die verwacht ik hoger. Ik vrees eerder dat de VU slecht scoort.

johannesA
Aquila schreef:

Laten we hopen van niet, al zullen denk ik weinigen het nummer op 32 hebben gezet, dat schreef ik al aan El Ninjo toen ik mijn lijstje indiende.

cosmic kid (moderator)
Waarom kan ik niet goed onder woorden brengen, maar ik gok en hoop op A day in the life als dark horse.
Laat ik toch een poging wagen het te verklaren: ik denk dat het nummer door velen wel gewaardeerd wordt en weinig hate-stemmen krijgt. Daarnaast schat ik in dat het nummer door een aantal mensen in de top 5 wordt gezet.

Street Spirit en A Forest zijn wat mij betreft de twee grote favorieten en die gaan het vast ook wel waarmaken. Daarnaast verwacht ik veel van The End en Heroes (Bowie-fans hebben dit jaar immers maar 1 nummer om te kiezen i.p.v. 3) al hoop ik stiekem dat ik ongelijk heb.

Edit: Vergeet ik bijna Love Will Tear Us Apart te noemen! Die zie ik ook wel in de top 5 eindigen.

Lukas schreef:
Als Troy op 32 eindigt, eet ik mijn sok op.
Dan doe ik mee

starbright boy schreef:
Ik waag er weer eens een bottom 5 voorspelling op, vorig jaar zat ik aardig in de buurt, maar dat zegt niets over dit jaar. Ik vind het een stuk lastiger eigenlijk.

28. Debaser - Pixies
29. Unfinished Sympathy - Massive Attack
30. The Man With The Child In His Eyes - Kate Bush
31. Atmosphere - Joy Division
32. Where Is My Mind - Pixies

Niet wat ik hoop, maar wat ik denk....

Ik denk dat alleen Atmosphere erin staat en misschien Debaser.

Where is My Mind.

Over minder dan 12 uur start de ontknoping

Wat wordt de top 3?
Wat wordt de bottom 3?
Welk nummer is het vaakst op 1 gezet?
Welk nummer is het vaakst op 32 gezet?
Wat is love hate plaat - hoogste st.dev.?
Welke plaat heeft de laagste st.dev?
Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (ivm de 2010 editie)?
Wie voerde de startladder aan?

Naast de standaard top 3 verwacht ik A Day in the Life en The End heel hoog. Ik denk dat of What's Going On of Sinnerman ook wel eens zouden kunnen verrassen en ik heb ook de verwachting, al is die nergens op gegrond, dat There's A Light That Never Goes Out top 5 gaat scoren... We zullen zien, de volgende keer dat ik online ben, zijn de onderste nummers al bekend. Mijn voorspelling voor de laatste 5:

28. Pixies - Debaser
29. Joy Division - Atmosphere
30. Sinead O'Connor - Troy
31. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
32. Pixies - Where Is My Mind?

Onweerwolf
Wat wordt de top 3?

1) A Forest
2) Venus In Furs
3) Black

Wat wordt de bottom 3?

30) Where Is My Mind?
31) Troy
32) A Change Is Gonna Come

A Forest

A Change Is Gonna Come

Sinnerman

How Soon is Now?

Black

Wat wordt de top 3?
1. Street Spirit
2. A Forest
3. Black
(Joker: The End)

Wat wordt de bottom 3?
32. Troy
31. A Change Is Gonna Come
30. Debaser
(Joker: Neighborhood #3)

A Forest vorig jaar, zou niet inzien waarom dat nu anders zou zijn

Troy

Svefn-G-Englar (hoe kan U2 nou meer love/hate zijn? )

Love Will Tear Us Apart

Pearl Jam - Black

Geen idee meer wat ik destijds zei, maar Radiohead - Paranoid Android

Ik gok er wat op los:

Wat wordt de top 3? 1 A Forest, 2 Street Spirit, 3 Love Will Tear Us Apart
Wat wordt de bottom 3? 30 Where Is My Mind, 31 The Man With the Child…, 32 Power Out
Welk nummer is het vaakst op 1 gezet? A Forest
Welk nummer is het vaakst op 32 gezet? Svefn-G-Englar
Wat is love hate plaat - hoogste st.dev.? Wuthering Heights
Welke plaat heeft de laagste st.dev? Once in a Lifetime
Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (ivm de 2010 editie)? Sam Cooke
Wie voerde de startladder aan? There Is a Light

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.