MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Korte samenvatting voor lebowski: tante Kate nog een jong dametje met een hoop Penny de Jager gezwier tussen de grafzerken van het spookslot, in innige omhelzen met de nare mannetjes van het spookslot en verder huppelend door het park.

Een toverfeetje dus. Heb je er wat aan?

En je kan natuurlijk ook gewoon even zoeken op kate bush efteling. Vind je vast wel wat.
Bedacht net wel dat dit zo'n beetje voor het eerst is dat ik die efteling opnames in kleur zie. Volgens mij kregen we pas in '81 een kleuren tv. En de nummers waren in de special oorspronkelijk ook voorzien van een korte uitleg in het nederlands van de teksten (in compleet onleesbaar, sprookjesachtig schrift).

Eerste herinnering? A Day In The Life. Op het eerste door mij georganiseerde klassefeest hebben we het grootste deel van de tijd The White Album, en bovengemiddeld Julia gedraaid, daar kon je heel goed op schuifelen . The Beatles waren de eerste band waar ik alles van wilde hebben, gevolgd door Pink Floyd, Can, Gong[, edit: Roxy Music] en Philip Glass.

Buiten de top-32 moet ik bekennen dat mijn jonge oor als eerste op Liesbeth List viel. Hoewel het allemaal vreselijk sentimenteel is (en dat Haagse accent!), blijft "De Kinderen van de Zee" nog steeds een mooie herinnering (Spotify).

Orbilin schreef:
Op het eerste door mij georganiseerde klassefeest hebben we het grootste deel van de tijd The White Album, en bovengemiddeld Julia gedraaid, daar kon je heel goed op schuifelen

Ondanks de zes jaartjes verschil in leeftid en dus het feit dat tijdens mijn klassefeesten de disco heerste, waren we het wat betreft schuifelen in 1976 nog steeds wonderbaarlijk met elkaar eens: Hey Jude!

ha, onze klassenfeesten werden steevast afgesloten met Carpet Crawlers van Genesis. Kon je ook heeeel goed op schuifelen. vrees dat daar mijn voorliefde voor genensis en symfo is begonnen

Ha, Genesis! Mijn liefde voor die band is ook in 1976 begonnen, nadat klasgenoot Gerard een C-60 voor me had opgenomen. Vanaf het moment dat ik One for the Vine hoorde wist ik al dat ik de meeste LP's die ik al had nooit meer zou draaien. Maar op onze klassefeesten moest je daar echt niet mee aankomen zeg...

Van deze MuMe-Ladder ken ik als band The Beatles uiteraard het langst - I Me Mine was het eerste liedje dat ik mee kon zingen - maar Wuthering Heights is de eerste single die me bijstaat.

Aquila
@divart
Zeer bedankt, kende het ook niet, wist ook niet van bestaan af. Ongelofelijk prime time 20 minuten La Bush.

Ik ben iets jonger dan de meestrecente posten. Mijn eesret herinneringen zijn denk ik ook wel Kate Bush en/of Cure, maar dan van de Top 100 Aller Tijden, ik denk rond 1983/1984. De release van de albums en singles was van voor mijn muzikale 'awakening' en andere 80-ies songs uit de Top 32 zijn van later datum. Ik vond de Talking Heads eerst vreselijk druktemuziek. Dat is gelukkig goed gekomen. En hoe! En de herinneringen aan TopPop vielen dus iets later met oa. Lio (ook jong en een zwierig jurkje - maar wat korter - postte het onlangs in het guilty pleasures topic) Mijn moeder was wel dol op The Beatles en draaide die ook wel, maar ik betwijfel of A Day in the Life daarbij zat. Dat was toch meer Love Me Do en die periode.

aERodynamIC schreef:
Korte samenvatting voor lebowski: tante Kate nog een jong dametje met een hoop Penny de Jager gezwier tussen de grafzerken van het spookslot, in innige omhelzen met de nare mannetjes van het spookslot en verder huppelend door het park.

Een toverfeetje dus. Heb je er wat aan?

Even als aanvulling: achtereenvolgens Moving (ergens op een pleintje bij een waterput), Wuthering Heights (spookslot), Them Heavy People (oa Indische Waterlelies), Man With the Child in His Eyes (bij een vijver in het gras - gefilmd door een jampotje), Strange Phenomena (met goochelact in een kasteel), The Kick Inside (met wit/grijs haar opgebaard tussen de bloemen in een roeiboot). Het is inderdaad ook los te vinden, misschien heb jet het al gezien inmiddels. Erg grappig.

Onweerwolf
De Langste Platen Uit De Lijst

Duur: - Artiest - Titel

23:44 - Pink Floyd - Atom Heart Mother
23:34 - Rare Earth - Get Ready
22:54 - Genesis - Supper's Ready
22:43 - Kraftwerk - Autobahn
22:27 - Gazpacho - Tick Tock
21:29 - Mike Oldfield - Hergest Ridge, Part 1
20:01 - Church - Night Sequence
19:23 - Mike Oldfield - Ommadawn (Part One)
18:45 - Yes - Close To The Edge
18:42 - Mothers Of Invention - Little House I Used To Live In
18:35 - Decemberists - The Tain
18:33 - Can - Halleluhwah
18:29 - Archive - Lights
18:27 - Earth And Fire - Song Of The Marching Children
17:58 - Godspeed You! Black Emperor - East Hastings
17:45 - Godspeed You! Black Emperor - BBF3

Je vergeet Echoes van Pink Floyd. Met 23:27 toch ook wel een lange.

Als ik zo naar de lijst kijk vind ik het jammer om te zien dat er zo weinig Nederlandstalige nummers te vinden zijn.

Als het om echt Nederlandstalige nummers gaat zijn er volgens mij maar een stuk of 20,30 nummers ervan in de lijst te vinden. Dat is toch redelijk weinig voor onze mooie taal. Boudewijn de Groot is wel goed vertegenwoordigd, maar Spinvis heeft maar drie notaties. Ook betreur ik het ontbreken van klassiekers als Als Je Wint, België (Is er leven op pluto?), Onderweg, Aan de Kust, Blauw en Papa. Nou is het ontbreken van sommige klassiekers geen ramp, maar ook goed gewaardeerde kleinkunst artiesten op deze site kunnen ook in de onderste regionen niet op een plaatsje rekenen. Een aantal platen van Yevgueni, De Kift en Gorki zouden toch zeker een plekje verdienen.

Laat ik al maar niet over de nederhop beginnen. Met het verdwijnen van Watskeburt is het daar helemaal mee gebeurt. De grote taalkunstenaars binnen de nederhop Opgezwolle staan er niet in, en ook Typhoon kon geen plaatsje verwerven. Best jammer.

Nou, nomineren maar zou ik zeggen...

Ik moet zeggen dat ik er zelf niet aan bijdraag. Dit jaar geen enkele Nederlands talige nominatie van mij, dus eigenlijk mag ik niet klagen. Toch wilde ik het even melden. Volgend jaar ga ik denk ik wel wat Nederlandstaligs nomineren. Want: Als Ze Lacht van Yevgueni

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Je vergeet Echoes van Pink Floyd. Met 23:27 toch ook wel een lange.

Ah ik heb blijkbaar de 16,5 minuut durende versie van Echoes (best of) ipv die van Meddle. Ik zal het voor een volgende keer aanpassen.

Inmiddels alweer 140 lijstjes ontvangen

Zo, dat gaat best hard. Het record stond op 180 ongeveer toch? Maar we benaderen het record in ieder geval een beetje, dat is al heel wat.

El Ninjo schreef:

En: verandert er nog meer door al die extra lijsten?

west schreef:

En: verandert er nog meer door al die extra lijsten?

Het verschil tussen de nummer 1 en 3 is nu 48 punten.....maar staat de top 3 nog wel in dezelfde volgorde?

Het verschil tussen de nummer 30 en 32 bedraagt slechts 27 pt....en is de nummer 32 nog steeds wel dezelfde?

El Ninjo schreef:

Oh, ik had de mijne eveneens op 15:03 verstuurd zie ik nu!

lebowski schreef:
Vanaf het moment dat ik One for the Vine hoorde wist ik al dat ik de meeste LP's die ik al had nooit meer zou draaien.

Als je hem voor volgend jaar nomineert krijgt het van mij in elke denkbare ladder de volle punten

freitzen schreef:
Oh, ik had de mijne eveneens op 15:03 verstuurd zie ik nu!

Lijstje 141

Casartelli (moderator)
lebowski schreef:
Vanaf het moment dat ik One for the Vine hoorde wist ik al dat ik de meeste LP's die ik al had nooit meer zou draaien.

freitzen schreef:
Als je hem voor volgend jaar nomineert krijgt het van mij in elke denkbare ladder de volle punten

Absolute statements zijn altijd gevaarlijk, maar er zal bij mij ook niet veel aan schelen.

wanneer wordt de top 32 bekend gemaakt?

Aquila
Morgen begint het geloof ik...

Morgenavond.

Maar wel laat, ben waarschijnlijk pas vanaf een uur of 10 's avonds online.

Snoeperd schreef:
Ik moet zeggen dat ik er zelf niet aan bijdraag. Dit jaar geen enkele Nederlands talige nominatie van mij, dus eigenlijk mag ik niet klagen. Toch wilde ik het even melden. Volgend jaar ga ik denk ik wel wat Nederlandstaligs nomineren. Want: Als Ze Lacht van Yevgueni

Als niemand er verandering in brengt door te nomineren, dan is het blijkbaar niet echt een gemis... overigens vind ik 3 nummers van Spinvis prima hoor. Er zijn zoveel artiesten die minstens zo goed zijn die er helemaal niet in staan, ook Nederlandstalige.

Ik kan bijna niet wachten tot morgen

El Ninjo schreef:
Maar wel laat, ben waarschijnlijk pas vanaf een uur of 10 's avonds online.
Geen haast. Mijn vader viert morgen toch zijn verjaardag. Bovendien kan ik zaterdag ook wel zien dat Troy laatste is geworden.

Zou erg jammer zijn, als Troy laatste zou worden. Prachtig nummer.

Ja, dat vind ik ook, het enige nummer dat ik nog niet kende maar het kon makkelijk en knap mijn bottom 5 omzeilen dus hoop dan ook op plaats 25 ofzo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:03 uur

geplaatst: vandaag om 18:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.