MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:

Onweerwolf
Nog 2!

Scorpion_21 schreef:
1.Eva Cassidy - Autumn leaves
2. Band of Horses - Factory
3. John Grant & Midlake - Where dreams go to die
4. Absynthe Minded - Envoi
5. Snow Patrol & Martha Wainwright - Set the fire to the first bar
6. Bruce Springsteen - Meeting across the river
7. Nick Drake - Fruittree
8. Boudewijn de Groot - Eva
9. Bright Eyes - First day of my life
10. Smiths - Asleep

7. Graag vervangen door Gorki - Soms vraagt een mens zich af

Midlake - Winter Dies
Groove Armada feat. Ritchie Havens - Hands of Time
Wilco - Either Way
James Blake - Limit to Your Love
Caribou - Odessa

Mag ik er ook 5 inzenden?

Denk het niet.

Zend anders deze 5 er bij in dan

Beach House - Norway
The National - Bloodbuzz Ohio
Vampire Weekend - Horchata
Gorillaz - On Melancholy Hill of Amarillo
Kanye West - Power

Een beetje extra 2010 liedjes, ook een goede samenvatting van de albums die het het beste deden op mume ( behalve Arcade Fire ) maar 5 is te weinig volgensmij

El Ninjo schreef:
Ann Peebles - I can't stand the rain (1974)

Wow, aanmoediging door El Ninjo! Is dat garantie voor succes? =P

Snoeperd schreef:
Zend anders deze 5 er bij in dan

Beach House - Norway
The National - Bloodbuzz Ohio
Vampire Weekend - Horchata
Gorillaz - On Melancholy Hill of Amarillo
Kanye West - Power

Een beetje extra 2010 liedjes, ook een goede samenvatting van de albums die het het beste deden op mume ( behalve Arcade Fire ) maar 5 is te weinig volgensmij

Doe dan i.p.v. Vampire Weekend en Gorillaz deze twee schitterende nummers van Dark Was the Night uit 2009:

Sufjan Stevens - You Are the Blood
Bon Iver - Brackett, WI

De andere drie hebben mijn volledige goedkeuring.

Ik neem aan dat AriTupari er zelf nog wel 5 kan bijverzinnen...dat kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me (om er 10 te vinden bedoel ik, het is lastiger te schrappen lijkt me).

Anders geef ik de voorkeur aan een user die gewoon een lijstje van 10 inlevert.

Choconas schreef:
Wow, aanmoediging door El Ninjo! Is dat garantie voor succes? =P

Als dat zou kunnen ....maar ik hoop wel dat in ieder geval deze de eindlijst haalt.

Suicidopolis schreef:
6. Paco De Lucia - Casa Bernarda

Kleine typo: dat moet "Casa Bernardo" zijn, dus met een "o" vanachter.

Choconas schreef:
(quote)

Ondertussen heb ik al heel wat moois voorbij zien komen qua nominaties, maar een liedje van Jesca Hoop had ik toch niet voor mogelijk gehouden! Hulde daarvoor.

Maar even een paar toevoegen:

Black Sabbath - The Sign of the Southern Cross
Gazpacho - Splendid Isolation
Gene Clarck - Some Misunderstanding
Nick Cave & The Bad Seeds - Oh My Lord
Shearwater - Rooks
Pain of Salvation - Sisters
Noah and the Whale - The First Days of Spring
Motorpsycho - Vortex Surfer
Marillion - Somewhere Else
Julian Plenti - Skyscraper

MVW
Etiul schreef:
Maar even een paar toevoegen:

Gene Clarck - Some Misunderstanding
Motorpsycho - Vortex Surfer

Bovenstaande staan al in de lijst...

en Shearwater - Rooks is ook al genomineerd.

El Ninjo schreef:
Er zijn 816 nieuwe nummers nodig. Tezamen met Onweerwolf zal ik een lijst van 56 "missing' klassiekers toevoegen, het greatest hits topic van user Dazzler zal daarvoor oa. een inspiratie bron zijn.

Dat betekent dat er ruimte overblijft voor 75 lijstjes van 10 nummers door jullie. De organisatie is zo vrij om 2 plekken voor zichzelf te reserveren dus er blijven 73 plaatsen voor evenzoveel users over om een lijstje van 10 nummers in het gewone MuMeLadder 2011 topic in te leveren.

816-56 = 760... dus 76 lijstjes toch

ehhh... 66 missing klassiekers

En bij de missing klassiekers mag best een Michael Jackson nmmer zitten. Die is heel erg slecht vertegenwoordigd..

Terecht dat hij slecht vertegenwoordigd is. Ik hoop toch echt op betere keuzes.

Eentje van Michael mag er toch best bij. Genoeg klassiekers van zijn hand.

Iedereen is vrij om tien tracks van MJ te nomineren

El Ninjo schreef:
ehhh... 66 missing klassiekers

Pfoej... jullie zadelen jezelf wel op met een boel huiswerk...

Midlake - Winter Dies
Groove Armada feat. Ritchie Havens - Hands of Time
Wilco - Either Way
James Blake - Limit to Your Love
Caribou - Odessa
Glen Hansard & Markéta Irglová - falling slowly
Sia - Breathe Me
Adele - Hometown Glory
Ben Folds Five - Don't Change Your Plans
Zoot Woman - Taken It All

MVW
Dan zijn we er nu (bijna)?

Op het laatste moment nog een tweetal uitstekende toevoegingen met een nummer van Midlake en het fantastische Falling Slowly.

We zijn er

...alleen odi moet nog 3 toevoegingen die alleen in de lijst staan omwisselen.

ondergetekende en Onweerwolf zullen ook onze lijstjes plaatsen later vandaag (vanavond) evenals de selectie "klassiekers" die wij bijeengesprokkelt hebben....we hebben een shortlist, vanavond hebben we wel even overleg welke van de shortlist de eindlijst halen (naar aanleiding vd discussie mbt MJ, er zit 1 MJ nummer bij in de shortlist....uit het pre thriller tijdperk).

Onweerwolf zal morgen de aftrap geven van de pre-MuMeLadder 2011 battles voor de artiesten die met meer dan 16 nummers vertegenwoordigd zijn.

mijn lijstje met linkjes naar youtube:
Brand New - Luca link
Bad Religion - Punk Rock Song link
The Knife - Colouring of Pigeons link
David Bowie - Big Brother link
Patrick Wolf - Paris link
Björk - Hyperballad link
Sparta - Taking Back Control link
Anathema - Fragile Dreams link
Death Cab For Cutie - I Will Possess Your Heart link
Iron Maiden - Brave New World link

chevy93 schreef:
Ik bedoelde gewoon de algemene waardering voor Michael Jackson. Die waardering geldt overigens ook gewoon voor musicmeter. Gezien zijn status (ook op musicmeter) lijkt het me niet meer dan logisch dat hij ook in de MuMe ladder goed scoort. Ik ken artiesten die het slechter doen, maar meer noteringen in de ladder hebben.

Nee, Prince en Madonna doen het lekker in de ladder.... zo kunnen we nog wel even door gaan vrees ik.
Ik denk dat dat nu juist de ladder is: wat afwijkender (en toch ook weer niet té). Ik kan best 10 Prince nummers nomineren en dan weet ik dat ze het allen niet goed gaan doen. Doe ik hetzelfde met The Cure (misschien geen goed vergelijkingmateriaal want deze band scoort ook buiten MuMe goed) dan weet ik dat het scoort. Kwestie van populariteit hier op de site en met name in deze lijst en dat kan je nu eenmaal niet loskoppelen van elkaar.

aERodynamIC schreef:
Nee, Prince en Madonna doen het lekker in de ladder.... zo kunnen we nog wel even door gaan vrees ik.
Ik denk dat dat nu juist de ladder is: wat afwijkender (en toch ook weer niet té). Ik kan best 10 Prince nummers nomineren en dan weet ik dat ze het allen niet goed gaan doen.

Mwah, valt mee... de afgelopen tijd heb ik me eens verdiept in vier jaar laddergeschiedenis en alles in een Excel-bestand gezet, ook met platen die wel meededen maar de lijst niet haalden.
In vier jaar tijd zijn er zeven Prince-platen genomineerd en nog nooit heeft een in dat jaar genomineerde Prince-plaat de lijst niet gehaald... op één keer na stonden ze zelfs altijd top 1000.

Van Madonna is alleen ooit een keer Ray of Light genomineerd, met wisselend succes maar wel altijd in de lijst (daar voeg ik dus nu Frozen aan toe) en toen van MJ Beat it en Billie Jean genomineerd werden kwamen ze ook top 1000 - Earth Song haalde het alleen niet.

aERodynamIC schreef:
Wat ik overigens artiesten vind die helemaal niet zouden misstaan in een toplijst.

Freitzen zegt het al. Het komt eerder door een gebrek aan nominatie dan door een gebrek aan waardering.

Als niemand de moeite neemt MJ te nomineren hoort ie ook niet in onze toplijst. Om nou allemaal nummers op te nemen die er vanwege hun status in zouden moeten...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:23 uur

geplaatst: vandaag om 05:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.