Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2010, 12:45 uur
En zeker in de mume ladderlijst die niets meer pretendeert te zijn dan een lijst samengesteld door mume leden die aktief aan dit spel meedoen. Als MJ er dus niet instaat is dat volkomen terecht. en als je het daar niet mee eens bent , zit er niets anders op dan aktief meedoen en er het beste van hopen.
0
geplaatst: 27 december 2010, 12:58 uur
Ik krijg zo langzamerhand uitslag van de persoon die zich vernoemt naar dat milieuonvriendelijke ouderwetse en door Koreanen in het leven gehouden amerikaanse automerk.
Zoek een top 40 adoratie site en ga daar mensen lastig vallen.
Dat gezeur over die populariteit en aantallen fans; Herman en Pretfrit hebben helemaal gelijk.
Zoek een top 40 adoratie site en ga daar mensen lastig vallen.
Dat gezeur over die populariteit en aantallen fans; Herman en Pretfrit hebben helemaal gelijk.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:06 uur
Is Radio 2 niet wat voor hem? 
Deze lijst is ooit opgezet als tegenhanger van de Top 2000 , die daar wordt uitgezonden.
Daardoor heb ik ook, als oude bok, nog prachtige minder bekende en minder populaire nummers leren ontdekken, volgens mij was dat ook een soort bedoeling van deze lijst.

Deze lijst is ooit opgezet als tegenhanger van de Top 2000 , die daar wordt uitgezonden.
Daardoor heb ik ook, als oude bok, nog prachtige minder bekende en minder populaire nummers leren ontdekken, volgens mij was dat ook een soort bedoeling van deze lijst.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:21 uur
herman schreef:
Als niemand de moeite neemt MJ te nomineren hoort ie ook niet in onze toplijst. Om nou allemaal nummers op te nemen die er vanwege hun status in zouden moeten...
Ik noem geen nummers, ik noem artiesten. Verder zijn die 66 klassiekers toch juist bedoelt om dit soort nummers erin te krijgen?Als niemand de moeite neemt MJ te nomineren hoort ie ook niet in onze toplijst. Om nou allemaal nummers op te nemen die er vanwege hun status in zouden moeten...
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:26 uur
Je gaat wel een beetje aan de terechte opmerkingen die gemaakt zijn voorbij chevy93. Jij blijft maar pushen en wil er artiesten zien (of verbaast je over de afwezigheid/populariteit ervan). Terwijl er voor jouw smaak wel degelijk een lijst is, namelijk de top 2000. De MuMe-ladder is een bewuste tegenhanger daarvan.
Stop er dan een keer mee; dan worden mensen het ook niet zat (heeft niets met leeftijd te maken). Je blijft het maar herhalen.
Doe gewoon gezellig mee en hoop dat jouw nominaties toch nog een eind komen of laat de MuMe-ladder voor wat het is omdat je er niks mee hebt. Ieder zijn ding. Niks mis mee.
Stop er dan een keer mee; dan worden mensen het ook niet zat (heeft niets met leeftijd te maken). Je blijft het maar herhalen.
Doe gewoon gezellig mee en hoop dat jouw nominaties toch nog een eind komen of laat de MuMe-ladder voor wat het is omdat je er niks mee hebt. Ieder zijn ding. Niks mis mee.
0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2010, 13:29 uur
chevy93 schreef:
Ik blijf me overigens steeds meer en meer verbazen over het kinderachtige van sommigen. Des te groter de verbazing als ik vervolgens bij de leeftijd kijk.
(quote)
Ik noem geen nummers, ik noem artiesten. Verder zijn die 66 klassiekers toch juist bedoelt om dit soort nummers erin te krijgen?Ik blijf me overigens steeds meer en meer verbazen over het kinderachtige van sommigen. Des te groter de verbazing als ik vervolgens bij de leeftijd kijk.
Omdat jij 17 bent heb jij het recht om je dus wel kinderachtig gedragen?
Daarnaast kan het, als jij dan toch leeftijd en beoogd gedrag aan elkaar wil koppelen, geen kwaad om eens te luisteren naar een "ouder en wijzer" persoon. ipv als een jonge hond lukraak overal je tanden in te zetten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2010, 13:30 uur
Qua klassiekers proberen El Ninjo en ik een lijst te maken van songs die op welke manier dan ook populair zijn. Bijvoorbeeld omdat een nummer een grote mainstream hit is, of omdat het nummer als underground kvlt song ergens hoog in een alternatieve KO op musicmeter is geëindigd of omdat het een populaire track van een hooggewaardeerd album is, etc.
We proberen wel songs te nemen waarvan we denken dat ze de eindlijst kunnen halen.
Zo vind ik bijvoorbeeld dat Genesis - Mama een kans moet krijgen. Da's inderdaad ook een Radio 2 Top 2000 verantwoorde song, maar mijns inziens wel een ontbrekende klassieker.
Anderzijds kwam El Ninjo met bijvoorbeeld Fela Kuti - Gentleman, dat een alternatieve song top 128 won hier op MM en op die manier de status 'klassieker' krijgt, hoewel er natuurlijk een wereld van verschil tussen zit.
We proberen wel songs te nemen waarvan we denken dat ze de eindlijst kunnen halen.
Zo vind ik bijvoorbeeld dat Genesis - Mama een kans moet krijgen. Da's inderdaad ook een Radio 2 Top 2000 verantwoorde song, maar mijns inziens wel een ontbrekende klassieker.
Anderzijds kwam El Ninjo met bijvoorbeeld Fela Kuti - Gentleman, dat een alternatieve song top 128 won hier op MM en op die manier de status 'klassieker' krijgt, hoewel er natuurlijk een wereld van verschil tussen zit.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:32 uur
aERodynamIC schreef:
Je gaat wel een beetje aan de terechte opmerkingen die gemaakt zijn voorbij
Ik snap de opmerkingen die gemaakt worden echt wel hoor. De MuMe Ladder is ooit opgestart als tegenhanger van de Top 2000. Desondanks is die gedachte volgens mij allang achterhaalt en is het gewoon de MuMe Ladder van de vaste forummers geworden (en dan met name de pop/rock-liefhebbers). Het Top 2000-gehalte (bewust of onbewust) is nog steeds redelijk hoog. Zeker voor een ladder die bedoeld is als tegenhanger. En gezien dat feit vind ik het niet meer dan logisch dat er nummers van Michael Jackson inkomen (niet vanwege mijn smaak, gewoon vanwege de algemene waardering voor hem op musicmeter). Zo vind ik het ook raar dat er geen nummer van bv. Nas in staat.Je gaat wel een beetje aan de terechte opmerkingen die gemaakt zijn voorbij
Daarbij zijn die 66 klassiekers juist bedoelt om dit soort nummers te nomineren (was het vorig jaar niet Roxanne die heel hoog eindigde? Echter door niemand genomineerd, blijkbaar wel heel erg gewaardeerd)
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2010, 13:43 uur
El Ninjo schreef:
We zijn er
...alleen odi moet nog 3 toevoegingen die alleen in de lijst staan omwisselen.
We zijn er
...alleen odi moet nog 3 toevoegingen die alleen in de lijst staan omwisselen.
En Etiul ook nog.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:44 uur
chevy93 schreef:
Desondanks is die gedachte volgens mij allang achterhaalt en is het gewoon de MuMe Ladder van de vaste forummers geworden (en dan met name de pop/rock-liefhebbers). Het Top 2000-gehalte (bewust of onbewust) is nog steeds redelijk hoog.
Desondanks is die gedachte volgens mij allang achterhaalt en is het gewoon de MuMe Ladder van de vaste forummers geworden (en dan met name de pop/rock-liefhebbers). Het Top 2000-gehalte (bewust of onbewust) is nog steeds redelijk hoog.
En daar is niks mis mee. Als alle users van musicmeter masaal voor de (zogenoemde) Top 2000 nummers gaan, dan vind ik het meer dan logisch dat deze nummers een plekje krijgen in de lijst. Het belangrijke verschil met de Top 2000 en deze lijst is de eerlijkheid. Zoals ook al in het Radio 2 forum is aangegeven (en officieel bevestigd is door Radio 2), worden daar nummers die niet aansluiten op de Radio 2-playlist er zonder pardon uitgekukeld. Hier heeft elk nummer even veel kansen, zolang iedereen alle nummers beluisterd (en ik geloof dat het grootste deel van de deelnemers dat wel doet). Als komend jaar de top 3 weer uit A Forest, Street Spirit en Heroes bestaat... ik vind het best, zolang iedereen maar eerlijk speelt.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:47 uur
Ach, volgens mij kunnen de heren El Ninjo en Onweerwolf ook zonder onze aanwijzingen een goede lijst maken met (vergeten) klassiekers. Staat daar MJ in, dan staat er MJ in en zo niet dan kan de gemiddelde MuMe-user daar ook goed mee leven.
Overigens vind ik onze top 2000 wel degelijk voldoende afwijken van de Radio Top 2000, ik vind dat je goed kunt merken dat er hier een groter alternatief-publiek stemt.
Overigens vind ik onze top 2000 wel degelijk voldoende afwijken van de Radio Top 2000, ik vind dat je goed kunt merken dat er hier een groter alternatief-publiek stemt.
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:51 uur
Reeds een aantal berichten verwijderd. Nu graag weer ontopic!
0
geplaatst: 27 december 2010, 13:52 uur
Laat El Ninjo en Onweerwolf lekker kiezen. Ik ben in ieder geval benieuwd. 

0
geplaatst: 27 december 2010, 13:54 uur
L_T_B schreef:
Ben ik overigens - alweer - te laat met mijn lijstje?
Ben ik overigens - alweer - te laat met mijn lijstje?
Ja, maar geen paniek, ik heb Woody Guthrie genomineerd

0
geplaatst: 27 december 2010, 14:15 uur
chevy93 schreef:
Freitzen zegt het al. Het komt eerder door een gebrek aan nominatie dan door een gebrek aan waardering.
Freitzen zegt het al. Het komt eerder door een gebrek aan nominatie dan door een gebrek aan waardering.
Ik heb nog eens naar het topic van 2010 gekeken en zowel Nas als Michael Jackson werden toen wel genomineerd, maar haalden niet de uiteindelijke lijst. Dus wat je zegt klopt niet.
Onweerwolf schreef:
Goh, ik heb die hele KO gemist, maar dat is echt een geweldige plaat. Toevallig heb ik hem deze maand uit mijn top 10 gehaald, maar deze doet dus ook mee?
Verder vind ik de manier waarop jullie klassiekers bij elkaar zoeken prima: het gaat toch altijd om nummers die op de een of andere manier goed aanslaan op MuMe.
0
geplaatst: 27 december 2010, 14:21 uur
Er is een behoorlijke overlap tussen de Top 2000 en de MuMeLadder. Het grootste verschil is dat de MuMeLadder m.i. een hogere kwalitatieve ondergrens heeft. De Top 2000 heeft daarentegen een heel hoog "hit & miss"-gehalte. Zit je er net lekker in na een halfvergeten pareltje van de Stones en een puike soulstamper, komt er opeens weer zo'n hemeltergende tranentrekker voorbij.
0
geplaatst: 27 december 2010, 14:33 uur
herman schreef:
Ik heb nog eens naar het topic van 2010 gekeken en zowel Nas als Michael Jackson werden toen wel genomineerd, maar haalden niet de uiteindelijke lijst. Dus wat je zegt klopt niet.
Het overzichtstopic is jammer genoeg weg, want ik ben wel benieuwd welk(e) nummer(s) van Michael Jackson het niet gehaald hebben dan. De twee die het wel gehaald hebben (ik geloof Beat It en Billie Jean) zijn toch hoog geëindigd. Dat Nas het niet gehaald had wist ik, maar het was gewoon een artiest die in mij op kwam die hoog staat in de top 250, maar niet in de top 2000 voorkomt (vanwege het gehalte pop/rock-liefhebbers dat stemt).Ik heb nog eens naar het topic van 2010 gekeken en zowel Nas als Michael Jackson werden toen wel genomineerd, maar haalden niet de uiteindelijke lijst. Dus wat je zegt klopt niet.
Maar ze krijgen in ieder geval een kans, meer vraag ik ook niet.

0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2010, 14:35 uur
herman schreef:
Goh, ik heb die hele KO gemist, maar dat is echt een geweldige plaat. Toevallig heb ik hem deze maand uit mijn top 10 gehaald, maar deze doet dus ook mee?
We hebben nog geen definitieve lijst maar wat mij betreft mag 'ie meedoen hoor.
0
geplaatst: 27 december 2010, 14:43 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het overzichtstopic is jammer genoeg weg, want ik ben wel benieuwd welk(e) nummer(s) van Michael Jackson het niet gehaald hebben dan. De twee die het wel gehaald hebben (ik geloof Beat It en Billie Jean) zijn toch hoog geëindigd. Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2010 [Overzichtstopic]
558. Michael Jackson - Beat It (-)
818. Michael Jackson - Billie Jean (615.)
0
geplaatst: 27 december 2010, 14:49 uur
voor wat het er verder toe doet... hier wordt Bad als nieuwe nominatie genoemd, terwijl in plaats daarvan Beat It is genomineerd en later ook meedoet... Bad heeft logischerwijs de lijst niet gehaald 

0
geplaatst: 27 december 2010, 15:07 uur
Thanks MVW voor het plaatsen vd link vh Overzichtstopic 2010...het is dus niet weg, alleen is het "sticky" label er afgehaald zodat ie niet meer bovenaan staat.
0
geplaatst: 27 december 2010, 16:27 uur
Ah, ik wist niet dat Bad later was omgeruild voor Beat it. Ik dacht dat Bad gewoon de lijst niet had gehaald.
0
geplaatst: 27 december 2010, 16:28 uur
Ik mocht nog 3 toppers toevoegen:
Komen ze,
Rush - Red Sector A
Carptree - The Water
Neil Young - Light A Candle
Hopelijk zijn deze nog niet genomineerd.
Komen ze,
Rush - Red Sector A
Carptree - The Water
Neil Young - Light A Candle
Hopelijk zijn deze nog niet genomineerd.
0
geplaatst: 27 december 2010, 17:02 uur
freitzen schreef:
voor wat het er verder toe doet... hier wordt Bad als nieuwe nominatie genoemd, terwijl in plaats daarvan Beat It is genomineerd en later ook meedoet... Bad heeft logischerwijs de lijst niet gehaald
Ik vond het al zo raar. Ik kon me al niet herinneren dat MJ een nummer had dat het niet gehaald had.voor wat het er verder toe doet... hier wordt Bad als nieuwe nominatie genoemd, terwijl in plaats daarvan Beat It is genomineerd en later ook meedoet... Bad heeft logischerwijs de lijst niet gehaald
El Ninjo schreef:
Thanks MVW voor het plaatsen vd link vh Overzichtstopic 2010...het is dus niet weg, alleen is het "sticky" label er afgehaald zodat ie niet meer bovenaan staat.
En de zoekfunctie maakte het er ook niet makkelijker op. Thanks MVW voor het plaatsen vd link vh Overzichtstopic 2010...het is dus niet weg, alleen is het "sticky" label er afgehaald zodat ie niet meer bovenaan staat.

0
geplaatst: 27 december 2010, 19:16 uur
Moet je bij zoeken intypen: "[Overzich....." en dan komt er vanzelf wel het topic te staan.
0
geplaatst: 27 december 2010, 20:16 uur
Dat is inderdaad vreemd. Ik zou het niet weten, hij zou er dan wel horen te komen. Maar die staat gelukkig als sticky, dus is ook niet zo moeilijk te vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.