Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 april 2011, 08:28 uur
En hier zijn mijn nominaties terecht gekomen:
A Beatles- While my guitar gently weeps
A REM- Man on the moon
A Midlake- Winter dies
A Mumford & Sons- Little lion men
B The National- England
B Angus & Julia Stone- Down the way
C Bruce Springsteen- Racing in the street
C John Lennon-Jealous guy
C Ray LaMontagne & The Phariah Dogs- This love is over
- Billy Joel- Just the way you are
Mooie opsteker zijn de plaatsen voor Midlake en Angus & Julia Stone
A Beatles- While my guitar gently weeps
A REM- Man on the moon
A Midlake- Winter dies
A Mumford & Sons- Little lion men
B The National- England
B Angus & Julia Stone- Down the way
C Bruce Springsteen- Racing in the street
C John Lennon-Jealous guy
C Ray LaMontagne & The Phariah Dogs- This love is over
- Billy Joel- Just the way you are
Mooie opsteker zijn de plaatsen voor Midlake en Angus & Julia Stone
0
geplaatst: 5 april 2011, 08:47 uur
Onweerwolf schreef:
Nee, wel wat langer. De nummer 2000 draaide ik op 15 augustus om 20:55.
(Ik doe het natuurlijk in etappes en draai tussendoor ook gewoon andere muziek)
Hoe doe je het dan eigenlijk? Want die spotifylijst is incompleet. Heb je die zelf aangevuld met je eigen bibliotheek?Nee, wel wat langer. De nummer 2000 draaide ik op 15 augustus om 20:55.

(Ik doe het natuurlijk in etappes en draai tussendoor ook gewoon andere muziek)
0
titan (crew)
geplaatst: 5 april 2011, 09:09 uur
Onweerwolf schreef:
De meeste en minste nieuwe nominaties nog in de race:
titan (3)
De meeste en minste nieuwe nominaties nog in de race:
titan (3)

Gelukkig hebben 2 van mijn herkansingen het wel gehaald.
0
geplaatst: 5 april 2011, 10:46 uur
voor het vele werk dat jullie erin steken! Paar foutjes die ik opgemerkt heb:Leonard Cohen - Hey, That's No Way to Say Goodbye staat nu in zowel groep A als groep B (van mij mag ie in groep A
).Verder is er in groep B bij Yann Tiersen en Yazoo en in groep C bij Yo La Tengo onterecht een The voor de artiestennaam gekomen.
Tenslotte vraag ik me af waarom Farmer in the City van Scott Walker nu uitgeschakeld is? Want in vorige jaren had bij een gelijkspel in de herkansingen het nummer dat al door was de voorkeur boven degene die al uitgeschakeld was (wat me ook logisch lijkt), waarom is dat nu niet?
0
Aquila
geplaatst: 5 april 2011, 11:33 uur
Titmeister schreef:
Tenslotte vraag ik me af waarom Farmer in the City van Scott Walker nu uitgeschakeld is? Want in vorige jaren had bij een gelijkspel in de herkansingen het nummer dat al door was de voorkeur boven degene die al uitgeschakeld was (wat me ook logisch lijkt), waarom is dat nu niet?
Volgens mij is de regel bij de herkansingen dat diegene met het hoogste stempercentage in Ronde 1 doorgaat bij gelijke stand.Tenslotte vraag ik me af waarom Farmer in the City van Scott Walker nu uitgeschakeld is? Want in vorige jaren had bij een gelijkspel in de herkansingen het nummer dat al door was de voorkeur boven degene die al uitgeschakeld was (wat me ook logisch lijkt), waarom is dat nu niet?
0
geplaatst: 5 april 2011, 12:30 uur
Aquila schreef:
(quote)
Volgens mij is de regel bij de herkansingen dat diegene met het hoogste stempercentage in Ronde 1 doorgaat bij gelijke stand. Dat was volgens mij nooit zo in het geval dat het ene nummer in de 1e ronde in een hogere groep terecht was gekomen...
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 april 2011, 14:34 uur
Titmeister schreef:
voor het vele werk dat jullie erin steken! Paar foutjes die ik opgemerkt heb:
Leonard Cohen - Hey, That's No Way to Say Goodbye staat nu in zowel groep A als groep B (van mij mag ie in groep A
).
voor het vele werk dat jullie erin steken! Paar foutjes die ik opgemerkt heb:Leonard Cohen - Hey, That's No Way to Say Goodbye staat nu in zowel groep A als groep B (van mij mag ie in groep A
). Klopt, vreemd foutje is dat, waarvan ik de oorzaak nog niet heb achterhaald. Iets met een copy/paste error. In mijn originele bestand staat het wel goed en zoals je kunt zien is een van de twee links wel correct, namelijk die van Long John Baldry - Walk Me Out In The Morning Dew
Verder is er in groep B bij Yann Tiersen en Yazoo en in groep C bij Yo La Tengo onterecht een The voor de artiestennaam gekomen.
Ja, hier kunnen er nog een paar meer van inzitten.
Is een kinderziekte uit mijn bestand helaas. De meeste zijn er al wel uit. Bedankt! Ik kan mijn posts nu niet meer aanpassen helaas.
Zoals ik eerder heb gezegd, ben ik hier niet zeker van, dus zal El Ninjo de doorslag moeten geven. Ik kan eventueel kijken of ik van vorig jaar een voorbeeld kan terug vinden maar daar heb ik nu even geen tijd voor.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 april 2011, 14:35 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Hoe doe je het dan eigenlijk? Want die spotifylijst is incompleet. Heb je die zelf aangevuld met je eigen bibliotheek? Ik heb de hele lijst al jaren gewoon op mp3. Spotify gebruik ik niet.
0
geplaatst: 5 april 2011, 14:43 uur
Twee van mijn nominaties in de B groep en 3 in de C groep. Van een enkeling was ik vrij verbaasd dat ze door waren, het is me toch gelukt er wat hip-hop in te krijgen, maar ik had van Magna Carta - Lord of the Ages toch wel verwacht dat die erin zou komen, vind ik ook wel verdiend. Is helaas niet gelukt.
0
geplaatst: 5 april 2011, 15:00 uur
Dit is er met mijn nieuwe nominaties gebeurd:
1. José James - Warrior
- Groep C (strijdend voor de posities 1537 t/m 2000)
2. Donny Hathaway - The Ghetto
3. Marlena Shaw - Woman of a Ghetto
4. Nina Simone - I Put a Spell On You
- Groep B
5. Marlena Shaw - Call it Stormy Monday
- afgevallen
6. Maxwell - Pretty Wings
- afgevallen
7. Sam Dees - Child of the Streets
- afgevallen
8. Donnie - Atlanta Child Murders
- afgevallen
9. Bill Withers - Harlem
- Groep B (strijdend voor de posities 769 t/m 1536)
10. The Bar-Kays - Holy Ghost
- Groep C
Dus jullie kunnen begrijpen dat ik jullie allemaal muziekbarbaren vind
(maar dat is natuurlijk een grapje).
Wel vraag ik me serieus af of het nog nut heeft om aan dit mee te doen omdat afwijkende genres al jaren weinig kans maken. Iets wat we op MuMe allang geaccepteerd moeten hebben.
1. José James - Warrior
- Groep B
- afgevallen
- afgevallen
- afgevallen
- afgevallen
9. Bill Withers - Harlem
- Groep C
(maar dat is natuurlijk een grapje).Wel vraag ik me serieus af of het nog nut heeft om aan dit mee te doen omdat afwijkende genres al jaren weinig kans maken. Iets wat we op MuMe allang geaccepteerd moeten hebben.
0
geplaatst: 5 april 2011, 15:08 uur
Helemaal mee eens Reijersen.
Jij en je hiphoppende soulmates zouden eens op mijn wat obscure new (dark)wave nominaties moeten stemmen,die er nu kansloos uitvlogen. 
Jij en je hiphoppende soulmates zouden eens op mijn wat obscure new (dark)wave nominaties moeten stemmen,die er nu kansloos uitvlogen. 
0
geplaatst: 5 april 2011, 15:14 uur
the viking schreef:
Ik spreek dan gelukkig ook in meervoud als ik het over afwijkende genres heb

0
Onweerwolf
geplaatst: 5 april 2011, 15:41 uur
Reijersen schreef:
1. José James - Warrior
- Groep B
- afgevallen
- afgevallen
- afgevallen
- afgevallen
9. Bill Withers - Harlem
- Groep C
Wel vraag ik me serieus af of het nog nut heeft om aan dit mee te doen omdat afwijkende genres al jaren weinig kans maken. Iets wat we op MuMe allang geaccepteerd moeten hebben.
1. José James - Warrior
- Groep B
- afgevallen
- afgevallen
- afgevallen
- afgevallen
9. Bill Withers - Harlem
- Groep C
(maar dat is natuurlijk een grapje).Wel vraag ik me serieus af of het nog nut heeft om aan dit mee te doen omdat afwijkende genres al jaren weinig kans maken. Iets wat we op MuMe allang geaccepteerd moeten hebben.
Je hebt 6 nummers door, dat is bovengemiddeld hoor en Soul is nog steeds bezig aan een opmars.
0
geplaatst: 5 april 2011, 15:42 uur
Blijf vooral afwijkend nomineren iedereen. Het leuke van de ladder is toch dat je verrast wordt met iets nieuws? Voor één nieuwe parel ben ik best bereid om me door de obscure (dark)wave nominaties van The Viking heen te worstelen 

0
geplaatst: 5 april 2011, 16:02 uur
Onweerwolf schreef:
Je hebt 6 nummers door, dat is bovengemiddeld hoor en Soul is nog steeds bezig aan een opmars.
(quote)
haha, moet je zien waar ze staan

0
geplaatst: 5 april 2011, 16:48 uur
Mijn nominaties:
A. Fleetwood Mac - Tango in the Night
B. Metallica - .. And Justice for All
B. Talk Talk - Does Caroline Know?
C. Tool - Eulogy
Afvallers:
A Perfect Circle - Orestes
Cultural Vibe - Ma Foom Bey (Rhythm Version)
Curiosity Killed the Cat - Down to Earth
Max Q - Concrete
Mac Kissoon - Lavender Blue
The Creeps - Ooh, I Like it
Voor mij allemaal zeer onbegrijpelijk natuurlijk (behalve Mac Kissoon)
En waar ik natuurlijk nog meer ontstemt over ben is het afvallen van Steel Rain
van Chris Cornell (omdat ik 10 min te laat inschakelde...
)
A. Fleetwood Mac - Tango in the Night
B. Metallica - .. And Justice for All
B. Talk Talk - Does Caroline Know?
C. Tool - Eulogy
Afvallers:
Cultural Vibe - Ma Foom Bey (Rhythm Version)
Max Q - Concrete
Mac Kissoon - Lavender Blue

En waar ik natuurlijk nog meer ontstemt over ben is het afvallen van Steel Rain
van Chris Cornell (omdat ik 10 min te laat inschakelde...
)
0
geplaatst: 5 april 2011, 18:26 uur
Reijersen schreef:
Ik kan me voorstellen dat je je dat afvraagt, zeker ook omdat soul naar mijn idee helemaal niet zo afwijkend is of zou moeten zijn. In elk geval heb je mij met je nominaties op het goede spoor van Marlena Shaw, Donny Hathaway en Bill Withers gezet (ik kende wel een aantal andere liedjes van deze heren en dame, maar niet altijd met de namen erbij). Bovendien juich ik meer Nina Simone in de lijst alleen maar toe, ik heb per slot van rekening zelf ook een lied van haar genomineerd. Daarnaast kan ik er niet omheen dat je mijn nominaties bijna veertig punten gegeven hebt (met 9 stemmen), waaronder 3 x 8. Die punten zouden nog wel eens van doorslaggevende betekenis geweest kunnen zijn. Kortom, ik zou het jammer vinden als je er de brui aan geeft.
0
geplaatst: 5 april 2011, 18:48 uur
Reijersen schreef:
Met 2x Groep B en 4x groep C scoor je net iets beter dan ik (1x B om 4 of 5x C). Baal er ook van dat klassiekers in alternatieve genres als Strings of Life of Shook Ones Pt. II er genadeloos uitgesodemieterd worden, terwijl elk beetje normaal rocknummer het haalt, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het merendeel hier houdt gewoon voornamelijk van poprock

0
Magick1
geplaatst: 5 april 2011, 19:02 uur
Ik mag er dan wel 9 nog in de running hebben. Ze doen het wel slecht, ik had eigelijk veel meer van deze nominaties verwacht.
B - Dusty Springfield – You Don’t Have To Say You Love Me
B - Patti Smith – Because The Night
C - Magazine – Song From Under The Floorboards
C - Coldplay – Fix You
C - The Bravery - An Honest Mistake
C - Sigur Ros - Gobbledigook
C - Suede – So Young
C - The Offspring – Self Esteem
C - Adele – Rolling In The Deep
Adele – Hometown Glory
B - Dusty Springfield – You Don’t Have To Say You Love Me
B - Patti Smith – Because The Night
C - Magazine – Song From Under The Floorboards
C - Coldplay – Fix You
C - The Bravery - An Honest Mistake
C - Sigur Ros - Gobbledigook
C - Suede – So Young
C - The Offspring – Self Esteem
C - Adele – Rolling In The Deep
Adele – Hometown Glory
0
geplaatst: 5 april 2011, 19:40 uur
Titmeister schreef:
Met 2x Groep B en 4x groep C scoor je net iets beter dan ik (1x B om 4 of 5x C). Baal er ook van dat klassiekers in alternatieve genres als Strings of Life of Shook Ones Pt. II er genadeloos uitgesodemieterd worden, terwijl elk beetje normaal rocknummer het haalt, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het merendeel hier houdt gewoon voornamelijk van poprock
(quote)
Dat zeg ik ook. Dat iets dat we moeten accepteren op MuMe.
0
geplaatst: 5 april 2011, 20:34 uur
Accepteren, maar niet conformeren. Natuurlijk draait het in wezen om het vormgeven van de ranglijst, maar minstens zo belangrijk is voor mij het ontdekken van nieuwe nummers en artiesten, zowel binnen als buiten mijn straatje. Daarom geef ik de voorkeur aan een nominatielijst die zeer divers is boven een pop/rock groslijst die bij wijze van spreken panklaar is voor Veronica of Radio 2. Ik neem graag voor lief dat ik in zo'n diverse lijst tegen pareltjes en bagger aan blijf lopen. Hoe denken jullie daarover?
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 april 2011, 20:53 uur
Choconas schreef:
Accepteren, maar niet conformeren. Natuurlijk draait het in wezen om het vormgeven van de ranglijst, maar minstens zo belangrijk is voor mij het ontdekken van nieuwe nummers en artiesten, zowel binnen als buiten mijn straatje. Daarom geef ik de voorkeur aan een nominatielijst die zeer divers is boven een pop/rock groslijst die bij wijze van spreken panklaar is voor Veronica of Radio 2. Ik neem graag voor lief dat ik in zo'n diverse lijst tegen pareltjes en bagger aan blijf lopen. Hoe denken jullie daarover?
Geheel mee eens, muv De Jeuk Van Tegenwoordig.
0
geplaatst: 6 april 2011, 01:06 uur
dvdschaaf schreef:
Mijn nominaties:
Afvallers:
Mijn nominaties:
Afvallers:

Dat begreep ik bij die songs ook niet, vooral van A Perfect Circle - Orestes (één van mijn mooiste ontdekkingen in dit spel), begrijp ik het totaal niet.
0
Lukk0
geplaatst: 6 april 2011, 20:42 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Centje Centje toch zeker wel?

0
geplaatst: 6 april 2011, 21:10 uur
Lukk0 schreef:
B: Common Sense - I Used to Love H.E.R.
B: Nils Frahm - Tristana
C: Flying Lotus - ...And the World Laughs with You
C: Ricardo Villalobos - Waiworinao
--: Booka Shade - Mandarine Girl
--: Dizzee Rascal - I Luv U
--: Ellen Allien - Stadtkind
--: Fennesz - A Year in a Minute
--: Gridlock - Estrella
--: James Holden - Lump
B: Common Sense - I Used to Love H.E.R.
B: Nils Frahm - Tristana
C: Flying Lotus - ...And the World Laughs with You
C: Ricardo Villalobos - Waiworinao
--: Booka Shade - Mandarine Girl
--: Dizzee Rascal - I Luv U
--: Ellen Allien - Stadtkind
--: Fennesz - A Year in a Minute
--: Gridlock - Estrella
--: James Holden - Lump
Echt een prachtig lijstje, dat wou ik nog even kwijt

0
geplaatst: 6 april 2011, 22:17 uur
Ik ben ongelooflijk slordig blijkt wel: heb niets bijgehouden dus geen idee hoe mijn nominaties het gedaan hebben. Ben al blij dat zowel Marc Almond, Revere en The Irrepressibles een beetje onder de aandacht zijn gekomen.
0
geplaatst: 6 april 2011, 23:22 uur
Er staan 44 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 300 keer op deze albums gestemd. Zo'n zeven stemmen gemiddeld per album noem ik niet alom bekend. Soft Cell is wel alom bekend, maar dat is toch behoorlijk anders dan Marc Almond. Ik moet toegeven, er zijn onbekendere artiesten in de MuMeLadder. En Eric, ik ben blij dat ik kennis heb mogen maken met Marc Almond en Revere (The Irrepressibles heb ik gemist, maar ik ga het zometeen luisteren). En hoe je nominaties het hebben gedaan is makkelijk terug te vinden door "Zoek bericht" te gebruiken 

0
geplaatst: 6 april 2011, 23:34 uur
Dit waren mijn nominaties dit jaar. Ik ben nu even te lui uit te zoeken waar ze terecht zijn gekomen 
1. The Irrepressibles - In This Shirt
2. Scott Matthew - White Horse
3. William Fitzsimmons - I Don't Feel Anymore
4. Jónsi - Boy Lillikoi
5. Beach House - Zebra
6. Perfume Genius - Mr. Peterson
7. Jay Brannan - Housewife
8. John Grant - I Wanna Go to Marz
9. Marc Almond - Nijinski Heart
10. Revere - Maybe in Time
Ik geloof dat een deel hiervan het niet gered heeft. Zoals gezegd is Marc Almond bij een aantal users aangekomen (en niet met Tainted Love of Tears Run Rings), en dat doet me goed. De man is zeker solo op deze site niet erg bekend of geliefd maar blijkt opeens zeer positieve reacties te krijgen door dit topic. Dat is voor mij al winst genoeg

1. The Irrepressibles - In This Shirt
2. Scott Matthew - White Horse
3. William Fitzsimmons - I Don't Feel Anymore
4. Jónsi - Boy Lillikoi
5. Beach House - Zebra
6. Perfume Genius - Mr. Peterson
7. Jay Brannan - Housewife
8. John Grant - I Wanna Go to Marz
9. Marc Almond - Nijinski Heart
10. Revere - Maybe in Time
Ik geloof dat een deel hiervan het niet gered heeft. Zoals gezegd is Marc Almond bij een aantal users aangekomen (en niet met Tainted Love of Tears Run Rings), en dat doet me goed. De man is zeker solo op deze site niet erg bekend of geliefd maar blijkt opeens zeer positieve reacties te krijgen door dit topic. Dat is voor mij al winst genoeg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.