MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Er is nog niet heel erg duidelijk een trend te ontdekken maar ik zie wel een lichte stijging voor sympho en prog, met name aangevoerd door Porcupine Tree.

Dat was mij ook opgevallen, het verbaasde me al dat mijn nominatie van Don't Hate Me uit 2007 (toen ik nog meer into prog was) zowaar 1e werd in zijn groep. Verder viel mij op dat in de eerdere ladders hiphop, jazz, soul en indie wat beter werd gewaardeerd dan voorgaande jaren. Dat effect was later uitgewerkt, waarschijnlijk omdat een aantal nieuwe stemmers alweer afgehaakt was. Electronic doet het alleen nog maar weer slechter dan vorig jaar, met als dieptepunt de directe uitschakeling van Ochre's Rem Sleep Research... Tenslotte valt het me op dat de bekende nummers beter scoren dan voorgaande jaren, maar dat is logisch gezien het hogere aantal stemmers...

Lukk0
Toch nog maar even opgezocht waar mijn nominaties terecht zijn gekomen:

B: Common Sense - I Used to Love H.E.R.
B: Nils Frahm - Tristana
C: Flying Lotus - ...And the World Laughs with You
C: Ricardo Villalobos - Waiworinao
--: Booka Shade - Mandarine Girl
--: Dizzee Rascal - I Luv U
--: Ellen Allien - Stadtkind
--: Fennesz - A Year in a Minute
--: Gridlock - Estrella
--: James Holden - Lump

Tweemaal groep B, valt dus niet tegen. Wel opvallend dat de drie sterkste nummers die hier, in mijn ogen, tussen zitten, het alledrie niet halen. Dat zijn dus Fennesz, Holden en Gridlock.

Aquila
Zal toch mede voor een deel door de nieuwe stemmers komen. Ik weet niet of er een overzicht van nieuw/oud is. Ik stem dit jaar voor het eerst,maar ben volgens mij weer helemaal geen getrouwe afspiegeling van de wijzigingen dit jaar. Ik heb voor mijn gevoel vaak op de electronica, folk, jazz (niet de soul) en zo gestemd en niet zozeer op de prog (wel KC en VDGG maar verder nauwelijks/geen PT, Marillion en dergelijke).

Onweerwolf
Nog een statistiekje dan:

De meeste en minste nieuwe nominaties nog in de race:

NB: met platen die eerder in de lijst stonden en dit jaar opnieuw zijn genomineerd is geen rekening gehouden. (simpelweg omdat die data momenteel nog niet in mijn bestand staat).

ArthurDZ (9)
chevy93 (9)
cosmic kid (9)
johannesA (9)
Magick1 (9)
Rhythm & Poetry (9)
vigil (9)

Axel (8)
Choconas (8)
dazzler (8)
inquestos (8)
jeroentjuhh (8)
Magick1 (8)
MVW (8)
Nicolage Rico (8)
postpunker (8)
pretfrit (8)
ranboy (8)
Scorpion_21 (8)
Strangeways (8)
Teunnis (8)

-------------------

Casartelli (3)
Dexter (3)
Justus18 (3)
Marko (3)
odi (3)
pqt (3)
starbright boy (3)
thelion (3)
titan (3)
wibro (3)

Dwejkk_ (2)
Gyzzz (2)
sq (2)
Tribal Gathering (2)

Ploppesteksel (1)
Suicidopolis (1)
Sunderland (1)

(Waarbij aangetekend dat zowel de laatste nominatie van Ploppesteksel als die van Suicidopolis en ook van Sunderland momenteel virtueel niet bij de bovenste 2000 staan.)

Klassiekerslijstje: 65/78 strijden nog mee.

Wat bedoel je met het klassiekerslijstje?

chevy93 schreef:
Ik denk dat van dit rijtje alleen The Cure in het nadeel is. Het aantal wavers wordt (relatief) steeds kleiner heb ik het idee.

Ik denk dat vooral de songs van Disintegration er zeker geen last van hebben, die zijn namelijk tijdloos en worden door veel jonge users ook gewaardeerd.

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
Nog een statistiekje dan:

Casartelli (3)

Heu... ik heb er toch nog 4?

Onweerwolf
Snoeperd schreef:
Wat bedoel je met het klassiekerslijstje?

De klassiekers die El Ninjo en ik hebben toegevoegd op basis van andere ranglijsten en onze eigen muzikale kennis.

Onweerwolf
Casartelli schreef:
(quote)

Heu... ik heb er toch nog 4?

Een daarvan is dus een hernominatie. Namelijk: Anekdoten - Hole

Casartelli (moderator)
Ah dan snap ik nu ook wat je daar bedoelde.

Mooie boel, die twee nominaties die nog maar over zijn.

Onweerwolf schreef:
chevy93 (9).
Al mijn nominaties zitten er nog in, hoor.

Edit: NB: met platen die eerder in de lijst stonden en dit jaar opnieuw zijn genomineerd is geen rekening gehouden. (simpelweg omdat die data momenteel nog niet in mijn bestand staat).

Ik geloof dat Africa al eens eerder genomineerd was, vandaar.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Al mijn nominaties zitten er nog in, hoor.

Edit: NB: met platen die eerder in de lijst stonden en dit jaar opnieuw zijn genomineerd is geen rekening gehouden. (simpelweg omdat die data momenteel nog niet in mijn bestand staat).

Ik geloof dat Africa al eens eerder genomineerd was, vandaar.

Nee, The Beatles - Let It Be stond in 2009 op 1747

cosmic kid (moderator)
ArthurDZ (9)
chevy93 (9)
cosmic kid (9)
johannesA (9)
Magick1 (9)
Rhythm & Poetry (9)
vigil (9)

Dat is nog eens leuk. Het kan ook iets zeggen over de voorspelbaarheid van mijn nominaties . Misschien een domme vraag, maar waar vind ik alle geplaatste nummers terug? In het overzichtstopic kon ik ze zo snel niet vinden.

Onweerwolf
Ik denk dat El Ninjo dat gaat doen zodra hij er tijd voor heeft. Ik heb hem al een pm gestuurd met de vraag of ik iets over moet nemen maar ik heb nog niks gehoord.

Onweerwolf
In other news: op dit moment aangekomen bij de laatste 256 (groep A) voor wat betreft mijn volledige luistersessie van de lijst van 2010.

cosmic kid (moderator)
Dankjewel voor je antwoord. Ik was al bang dat ik niet goed gekeken had.

Onweerwolf schreef:
In other news: op dit moment aangekomen bij de laatste 256 (groep A) voor wat betreft mijn volledige luistersessie van de lijst van 2010.
Daar heb je 3 maanden over gedaan?

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Daar heb je 3 maanden over gedaan?

Nee, wel wat langer. De nummer 2000 draaide ik op 15 augustus om 20:55.

(Ik doe het natuurlijk in etappes en draai tussendoor ook gewoon andere muziek)

Onweerwolf
Ik heb inmiddels de resultaten van ronde 1 vast in het overzichtstopic geplaatst aangezien El Ninjo al meer dan 24 uur afwezig is.

Het is nog niet helemaal goed gegaan. Niet alles staat erop (groep A eindigt bij Muse, groep B bij The Sugacubes en groep C bij Them) en ook staat er "groep B" waar er eigenlijk "groep C" had moeten staan.

5x Joanna Newsom eruit

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Het is nog niet helemaal goed gegaan. Niet alles staat erop (groep A eindigt bij Muse, groep B bij The Sugacubes en groep C bij Them) en ook staat er "groep B" waar er eigenlijk "groep C" had moeten staan.(

Allemaal al aangepast. Blijkbaar kan een hele groep niet in 1 post met alle linkjes erbij.

Hoe zit het trouwens met Neil Young? Als het goed is heeft hij 16 nummers die meedoen. Maar ik tel er maar veertien van Neil Young (& Crazy Horses), drie van Buffalo Springfield en drie van CSNY.

EDIT: En ik tel zeventien nummers van Bruce Springsteen (waarvan er wel twee zijn afgevallen).
EDIT2: Ahh... gevonden. Lost in the Flood had niet mee mogen doen. Was afgevallen bij de voorrondes. Grappig is wel dat hij het nu beter doet dan zes andere nummers van The Boss.
EDIT3: A Man Needs A Maid en After The Gold Rush staan er nog niet tussen.

Hier zijn mijn nominaties terechtgekomen:

B Robert Wyatt – Maryan
C The Dukes of Stratosphear – Vanishing Girl
C Trentemøller – Shades of Marble
C Babet – Piano Monstre
-- Apparat - Arcadia
-- Bacamarte - Espirito Da Terra
-- Claudia Brücken & Andrew Poppy - Running Up That Hill
-- Pato Fu - Perdendo Dentes
-- Robert Wyatt - Just As You Are
-- Umphrey's Mcgee - Miss Tinkle's Overture

Grote opsteker is de mooie plek voor Robert Wyatt - Maryan. Van Apparat - Arcadia had ik meer verwacht.

Bruce Springsteen staat met Tougher Than the Rest in de C en met Darkness on the Edge of Town in de B, terwijl dat precies andersom moet zijn volgens de uitslagen van de herkansingen.

Teunnis schreef:
Hoe zit het trouwens met Neil Young? Als het goed is heeft hij 16 nummers die meedoen. Maar ik tel er maar veertien van Neil Young (& Crazy Horses), drie van Buffalo Springfield en drie van CSNY.

EDIT: En ik tel zeventien nummers van Bruce Springsteen (waarvan er wel twee zijn afgevallen).
EDIT2: Ahh... gevonden. Lost in the Flood had niet mee mogen doen. Was afgevallen bij de voorrondes. Grappig is wel dat hij het nu beter doet dan zes andere nummers van The Boss.

Shit! Dan moeten we dus opnieuw beginnen....

Onweerwolf
Teunnis schreef:

Deze waren inderdaad weggevallen uit mijn overzichtje boven aan deel 2 van groep A. Staan er nu tussen.

@Lukas: inderdaad, ik doe niet meer mee nu blijkt dat die vervelende Springsteen met maar liefst 17 nummers in competitie was

Onweerwolf
Kees-Jan schreef:
Bruce Springsteen staat met Tougher Than the Rest in de C en met Darkness on the Edge of Town in de B, terwijl dat precies andersom moet zijn volgens de uitslagen van de herkansingen.

Heel scherp opgemerkt!

Dit is fout door mij ingevuld ingevuld in het bestand na de herkansingen omdat Bruce met beide nummers in dezelfde batch stond. Het was me ook al gebeurd met Belle & Sebastian maar dat was me zelf al opgevallen.

Overigens, ter geruststelling, deze fout was gegarandeerd opgemerkt tijdens de vergelijkingen die El Ninjo en ik periodiek uitvoeren tussen onze bestanden.

Maar niettemin bedankt!

Onweerwolf
Alles zou nu gewoon moeten kloppen.

En mijn excuses voor wat betreft Bruce Springsteen x17, dat is in december bij de voorrondes helaas fout gegaan. Blame it on the holidays...

Dit was ons al eerder opgevallen maar omdat er verschillende Springsteen nummers afvielen hebben we besloten om deze gewoon door te laten gaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.