Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:00 uur
Een nieuw jaar, een nieuw spelletje. Alhoewel het concept natuurlijk gestolen is van de genre-specifieke spelletjes op het forum.
Het idee is dat er elke dag 1 nummer wordt gepost uit 2011 en dat iedereen* daar een cijfer (op een schaal van 1 tot 10 en eventueel samen met woordelijke toelichting) aan geeft. Een nieuw nummer kan vanaf 20.00 uur geplaatst worden. Degene die het volgende nummer plaatst, post ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer. Ik zal steeds aan het eind de toplijst van die maand plaatsen.
Zo kun je nieuwe liedjes/artiesten even in the picture zetten.
* -> iedereen is dus inclusief degene die de link plaatst.
Laat ik voor 2 en 3 januari (2 januari is immers al bijna om) het spits afbijten met:
Het idee is dat er elke dag 1 nummer wordt gepost uit 2011 en dat iedereen* daar een cijfer (op een schaal van 1 tot 10 en eventueel samen met woordelijke toelichting) aan geeft. Een nieuw nummer kan vanaf 20.00 uur geplaatst worden. Degene die het volgende nummer plaatst, post ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer. Ik zal steeds aan het eind de toplijst van die maand plaatsen.
Zo kun je nieuwe liedjes/artiesten even in the picture zetten.
* -> iedereen is dus inclusief degene die de link plaatst.
Laat ik voor 2 en 3 januari (2 januari is immers al bijna om) het spits afbijten met:
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:04 uur
Charmant plaatje. Leuke achtergrondzang. Het wordt aardig Indie door die invallende slecht gestemde gitaar. Uiteraard wordt dit geen hit in Nederland.
8,0
Leuk initiatief. Dit topic kan wel wat worden.
8,0
Leuk initiatief. Dit topic kan wel wat worden.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:14 uur
Leuk spel inderdaad! Leuk om nieuwe nummers en artiesten van dit jaar te ontdekken!
Lekker nummertje al gaat het na een tijdje een beetje vervelen.
7
Herman, wie post er elke dag een nummer of is het gewoon wie het eerst komt...?
Lekker nummertje al gaat het na een tijdje een beetje vervelen.
7
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:22 uur
7
dat rammelende gitaartje maakt nog een ruime voldoende van dit weinigzeggende popliedje
dat rammelende gitaartje maakt nog een ruime voldoende van dit weinigzeggende popliedje
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:25 uur
7,5
Wat mij betreft dat laatste.
music4life schreef:
Wat mij betreft dat laatste.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:31 uur
6,5
Mag ik 4 januari misschien? En mag ik een liedje dat in 2010 op single is uitgebracht maar het album komt pas in 2011. Jullie zullen het geen van allen kennen.
Mag ik 4 januari misschien? En mag ik een liedje dat in 2010 op single is uitgebracht maar het album komt pas in 2011. Jullie zullen het geen van allen kennen.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:57 uur
9
Heel leuk en onweerstaanbaar charmant liedje, prettige melodie en zang en die rammelende gitaar zorgt voor wat prikkeldraad.
Edit: naar 9 verhoogd na meermaals beluisteren, de eerste ontdekking van 2011.
Melodisch en productioneel doet mij dat wat denken aan de Phil Spector-sound begin jaren '60 maar daar hou ik erg van .
Heel leuk en onweerstaanbaar charmant liedje, prettige melodie en zang en die rammelende gitaar zorgt voor wat prikkeldraad.
Edit: naar 9 verhoogd na meermaals beluisteren, de eerste ontdekking van 2011.
Melodisch en productioneel doet mij dat wat denken aan de Phil Spector-sound begin jaren '60 maar daar hou ik erg van .
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:59 uur
@Snoeperd: als het in 2011 op album uit komt vind ik het prima.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 01:44 uur
Klinkt erg leuk, maar als apart nummer net wat te nietszeggend.
7
7
0
johannesA
geplaatst: 3 januari 2011, 13:25 uur
In musicmetertermen tussen 3 en 3,5 sterren in, dus ik geef een 6,8
0
geplaatst: 3 januari 2011, 23:20 uur
een krappe 6, zegt me niet zoveel.
Wel weer een potentieel interessant topic.
Herman bedankt...Herman bedankt...Herman, Herman, Herman bedankt.
Wel weer een potentieel interessant topic.
Herman bedankt...Herman bedankt...Herman, Herman, Herman bedankt.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 23:58 uur
Het overzicht tot nu toe:
datum: artiest - titel (gemiddelde / aantal stemmers / ingebracht door)
02-01: Tennis - Marathon (7,09/18 /herman)
03-01: ...?
04-01: ....
etc.
Ik hoop dat ook andere users af en toe de moeite willen nemen een eindstand op te tellen, want ik zie het ook niet zo zitten om een jaar lang rond 23:55 met het telraam klaar te zitten.
datum: artiest - titel (gemiddelde / aantal stemmers / ingebracht door)
02-01: Tennis - Marathon (7,09/18 /herman)
03-01: ...?
04-01: ....
etc.
Ik hoop dat ook andere users af en toe de moeite willen nemen een eindstand op te tellen, want ik zie het ook niet zo zitten om een jaar lang rond 23:55 met het telraam klaar te zitten.

0
geplaatst: 4 januari 2011, 00:17 uur
Misschien kan degene die een nieuw nummer plaatst de vorige score telkens even uitrekenen, zoals bij het hoesmeter-topic. Dan wordt het werk mooi verdeeld.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 00:27 uur
Zal ik maar gelijk een nieuw nummer plaatsen?
Joan As Police Woman - The Magic
Leuke soulvolle single die me nieuwsgierig maakt naar het album! (Grappige clip ook)
7,5
Joan As Police Woman - The Magic
Leuke soulvolle single die me nieuwsgierig maakt naar het album! (Grappige clip ook)
7,5
0
geplaatst: 4 januari 2011, 00:34 uur
Gelukkig er wordt een nieuw geplaatst! Was even bang dat het zou doodbloeden... Als ik zelf een goed nummer uit het nog jonge 2011 wist had ik hem wel geplaatst.
Het lijkt me ook een goed idee wat Kemm zegt, dan kan
je de 'stand' gewoon makkelijk kopiëren en je eigen toevoeging erbij zetten.
Het lijkt me ook een goed idee wat Kemm zegt, dan kan
je de 'stand' gewoon makkelijk kopiëren en je eigen toevoeging erbij zetten.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 00:56 uur
Haha nee dat is waar maar ik bedoel dat er niemand meer een nieuw nummer plaatst, maar dat is dus wel gebeurd 

* denotes required fields.