MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / KO James Bond themes

zoeken in:
En correctie van foutje van Deric Raven

39 Gladys Knight & the Pips - Licence To Kill
31 Rita Coolidge - All Time High
29 Duran Duran - A View To A Kill +9
27 Paul McCartney - Live And Let Die

Foutje? Je reinste sabotage!

Ruby1966
volgens mij staat Duran Duran zelfs op 31 punten, bij Deric moet het 21 zijn en daarna zijn er 10 punten bijgekomen....

40 zelfs, ranboy geeft het nummer 9 punten.

Ruby1966
nog beter

Ja, bij Graf Gantz klopt de optelling ook niet helemaal

GrafGantz heeft Marty overgeslagen, ik zal zijn punten er ook weer bij optellen:

39 Gladys Knight & the Pips - Licence To Kill
32 Rita Coolidge - All Time High 1
31 Duran Duran - A View To A Kill 2
30 Paul McCartney - Live And Let Die 3

Ik klop niet helemaal vandaag.

Strangeways schreef:
Ongelofelijk dat All Time High tweede staat; leuk maar totaal geen Bond nummer.

Verklaar je nader?
Waarom niet?

Het schetst meer het beeld van de wat romantischere intermezzo's binnen de JB reeks.
Top Bond nummer.

Zorin
Er wordt vals gespeeld: sabotage !! Zit hier iemand van S.P.E.C.T.R.E. als infiltrant ?

Nee, de ouwe Q is overgelopen en gebruikt wat van zijn heavenly nieuwe snufjes.

Poeha schreef:
(quote)

Verklaar je nader?
Waarom niet?

Het schetst meer het beeld van de wat romantischere intermezzo's binnen de JB reeks.
Top Bond nummer.

Helemaal mee eens; veruit de beste Bond song

Poeha schreef:
Verklaar je nader?

Zoals ik al schreef is All Time High op zich een prima nummer. Goede melodie. Maar het is wel wat zijig, terwijl een typisch Bond nummer krachtig maar stijlvol, mysterieus en theatraal is, waarbij met een crescendo naar een bombastisch refrein wordt toegewerkt waarin zangeressen als Shirley Bassey, Tina Turner en Gladys Knight vocaal goed los kunnen gaan. Goldfinger, GoldenEye en Licence to Kill vind ik "echte" Bond nummers, All Time High dus niet.

Doe mij maar die van Madonna en Jack White/ Alicia Keys. Staan er allebei niet (meer) in.

Strangeways schreef:
(quote)

Zoals ik al schreef is All Time High op zich een prima nummer. Goede melodie. Maar het is wel wat zijig, terwijl een typisch Bond nummer krachtig maar stijlvol, mysterieus en theatraal is, waarbij met een crescendo naar een bombastisch refrein wordt toegewerkt waarin zangeressen als Shirley Bassey, Tina Turner en Gladys Knight vocaal goed los kunnen gaan. Goldfinger, GoldenEye en Licence to Kill vind ik "echte" Bond nummers, All Time High dus niet.

Prima motivatie, ik zie het wat All Time High betreft anders, maar ik ben blij dat jij die van Tina Turner ook goed vind, want die is hier echt afgebrand tegen Matt Monro's From Russia WIth Love in de 2e ronde.

Marty McFly schreef:
Leuke KO dit trouwens! (hoewel aan de korte kant, maar dat is niet anders)

Dankuwel, Marty.

Misschien kunnen we als deze is afgelopen (duurt dus niet lang meer), een KO met duetten doen o.i.d ?? Die gaat vast langer duren

Dus nummers als :

Neneh Cherry & Youssouf N'Dour - 7 Seconds
K. Minogue & Nick Cave - Where The Wild Roses Grow
Jackson & McCartney - The Girl Is Mine

etc. etc. etc. etc.

Ja, ik vind het een leuk idee!

De vakjury heeft gesproken , en dit is de uitslag :

1. Gladys Knight & the Pips - Licence To Kill 39 punten

(afbeelding)

2. Rita Coolidge - All Time High 32 punten
3. Duran Duran - A View To A Kill 31 punten
4. Paul McCartney - Live And Let Die 30 punten

Allemaal bedankt voor het meespelen ! !

Zorin
Bedankt , Mafketel. Ben tevreden met de winnaar, mijn favoriet. Vind het ook nog wel mooi dat A View To A Kill nipt 3e is geworden, voor Macca, mijn minst favoriete ook.

Mafketel, ik vond dit een mooie K.O., bedankt.
Niet te lang.

En je nieuwe voorstel...wordt wel ietsje langer...maar ik doe dan meteen weer mee

En misschien nog eens een keer iets van een K.O. van Hollandse hits
Als die tenminste al niet ergens is gewest.

Mijn favoriet heeft gewonnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.