MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Bits of ( )

zoeken in:
Dit zou mijn top 10 worden

1. Kayleigh (meesterlijke track)
2. dat was het eigenlijk wel

Sorry, ken er echt bar weinig van. De songs die her en der in K.O.'s en ladders voorbij komen, vind ik niet bijster spectaculair, dus ook geen top 10 van mij.

Mooie top 10 Poeha

Poeha schreef:

Sorry, ken er echt bar weinig van. De songs die her en der in K.O.'s en ladders voorbij komen, vind ik niet bijster spectaculair,

Zegt iemand die een Toto-fan is...

Geen slechte band hoor. Ik heb er zelf ook CD's van, maar Toto is nou niet bepaald een spectaculaire band...
Als ik jou was zou ik me toch maar eens in de eerste albums van Marillion verdiepen (dus vaak draaien, moet groeien). Je mist veel mooie muziek.

Ga ik ook zeker doen, Ceasar. Sheep67 had me al eerder overtuigd om dat eens te gaan doen.
Moet er alleen even tijd voor vinden, want mijn ToDo lijstje is nog best lang.
Over Toto ga ik hier om duidelijke reden (Marillion Greatest Bits) niet verder uitwijden
Maar mocht je erover willen praten (PM) dan kan dat altijd.

Ik zou juist zeggen dat de Hogarth-albums meer zijn ding zijn.

En een Toto-bits, nog altijd een goed idee!

Wat moet ik toch met jullie ?

Ik beloof bij deze dat ik deze week Spotify ga raadplegen, kost me niks en ik ga ervan uit dat daar de meeste Marillion albums wel op zullen staan.

De smaak van Poeha inschattend denk ik dat je met Misplaced Childhood van Marillion moet beginnen.

Ozric Spacefolk
Als ik Poeha's top10 zie, ben ik nogal verbaasd, eigenlijk, dat ie niet al kneedeep in Marillion staat...

Zoals ik al eerder memoreerde, Ozric, ben ik zo niet zo weg van de nummers van marillion die ik nu ken, maar weet niet op welke albums die staan. Komt goed, verslag volgt nog wel,.
Nu snel verder met stemmen

crosskip schreef:
Toch nog 4 nummers van Fish, zoveel had ik er niet verwacht =p

Niet zo raar, er staan maar 8 H-nummers in, waarvan er 3 (in mijn ogen) erg matig zijn...

Ozric Spacefolk schreef:
1. The Great Escape
2. You're Gone
3. Sugar Mice
4. Easter
5. Assassing
6. Slainte Mhath
7. Fugazi
8. Chelsea Monday
9. Blind Curve
10. Goodbye To All That

Waarbij ik moet aanmerken dat Sympathy een cover is en er niet in thuishoort (me dunkt).
Ik heb Blind Curve en Goodbye to All That onderaan geplaatst, omdat het geen liedjes zijn, maar beide bestaan uit minstens 5 stukken.
Ik vind het waanzinnig gaaf, allebei, maar ik vind het geen liedjes....

Moge mijn nummers 1 t/m 5 winnen...

Wat mij betreft liever nummers die uit meerdere "stukken" bestaan die samen 1 mooi geheel vormen ( Bitter Suite is daarvan ook een mooi voorbeeld ) dan een "poppy"nummer als You're Gone als nr 2.... maar ja; smaken verschillen nu eenmaal ook al begrijpen we die van anderen soms niet..

Uiteraard ben ik erg blij met The Great Escape als jouw nr 1; maar eigenlijk bestaat die ook uit 3 "stukken" ; nl The Great Escape, The Last Of You en Fallin' From The Moon.

Ik zou er toch nog even over nadenken; je kunt je lijst nog wijzigen!

Ik ga nu een tussenstand plaatsen dus graag niet te veel meer wijzigen

Aangezien ik eigenlijk niet veel lijstjes meer verwacht zal ik niet te veel prijsgeven... Het is in ieder geval vreselijke spannend en ieder lijstje kan enorme verschillen maken

nummer 1: 84 pnt
nummer 2: 82 pnt
nummer 3: 81 pnt
......
......

nummer 19: Cover my eyes (Pain and heaven) 12
nummer 20: Symphathy 1

Excuse me, maar ik ga nog een lijstje plaatsen, vanavond om precies te zijn

Geeft niks, hoe meer zielen...

De onderste 2 zijn iig terecht

musician schreef:
Excuse me, maar ik ga nog een lijstje plaatsen, vanavond om precies te zijn
Seconded. Ik heb vandaag de eerste pakweg 12 nummers herbeluisterd en ben van plan morgenochtend de laatste te beluisteren.

Zo dan!

Fish heeft héél wat toegevoegde waarde én, met wat uitzonderingen, ik vind dat de band in zijn periode ook wat beter speelt.

Uiteindelijk voor mijzelf ook een verrassende nummer één, na enige onderlinge duels.

01 Assassing
02 Script for a Jester's Tear
03 Blind Curve
04 Fugazi
05 Goodbye to all That
06 Incommunicado
07 Garden Party
08 Market Square Heroes
09 Easter
10 Heart of Lothian

Erg lastig, maar dit is het uiteindelijk geworden:

1. Script for a Jester's Tear
2. Blind Curve
3. The Great Escape
4. Chelsea Monday
5. Easter
6. Fugazi
7. The Invisible Man
8. Slainte Mhath
9. Goodbye to all That
10. Market Square Heroes

01. Blind Curve *
02. The Invisible Man *
03. Kayleigh
04. The Great Escape
05. Chelsea Monday *
06. Heart of Lothian *
07. Assassing
08. Slainte Mhath *
09. Easter *`
10. Fugazi *

11. Sugar Mice *
12. You're Gone

Inderdaad een heeeeel duidelijk verschil tussen de nominaties en de startlijst. Jammer genoeg niet echt representatief, omdat er dus zoveel meuk (nou ja, meuk.... ) in staat, dat je weinig keus hebt. Zo zouden Fugazi en Easter echt mijn top 10 normaliter niet halen. Ik denk dat alleen mijn top 4 mijn top 10 zou halen.

Ook zou je hieruit opmaken dat Misplaced Childhood mijn album is, maar Marbles is gewoon zwaar ondervertegenwoordigd.
Misschien leuk om in de (verre) toekomst de bits een keertje op te splitsen in H en F. Net zoals bij Sting/The Police dus.

Ozric Spacefolk
Bravejester schreef:
(quote)

Wat mij betreft liever nummers die uit meerdere "stukken" bestaan die samen 1 mooi geheel vormen ( Bitter Suite is daarvan ook een mooi voorbeeld ) dan een "poppy"nummer als You're Gone als nr 2.... maar ja; smaken verschillen nu eenmaal ook al begrijpen we die van anderen soms niet..

Uiteraard ben ik erg blij met The Great Escape als jouw nr 1; maar eigenlijk bestaat die ook uit 3 "stukken" ; nl The Great Escape, The Last Of You en Fallin' From The Moon.

Ik zou er toch nog even over nadenken; je kunt je lijst nog wijzigen!

Je hebt potdikkie nog helemaal gelijk ook. Maar ja Grendel bestaat oorspronkelijk ook uit meerdere stukken (de titels ervan ben ik even kwijt) en ook Strange Engine en Ocean Cloud kennen dat fenomeen (al zijn de verschillende passages niet apart benoemd)
Maar ik ben nu eenmaal toch meer een kop-staart-liedjes man...

vigil schreef:
Ik ga nu een tussenstand plaatsen dus graag niet te veel meer wijzigen

Aangezien ik eigenlijk niet veel lijstjes meer verwacht zal ik niet te veel prijsgeven... Het is in ieder geval vreselijke spannend en ieder lijstje kan enorme verschillen maken

nummer 1: 84 pnt
nummer 2: 82 pnt
nummer 3: 81 pnt
......
......

nummer 19: Cover my eyes (Pain and heaven) 12
nummer 20: Symphathy 1

Mmm, bij mij heeft de nr. 1 in de tussenstand 87 punten....

er zijn natuurlijk inmiddels al lijstjes bijgekomen en rkdev heeft 2 x een lijstje ingevoerd (waarvan dus eentje meegenomen moet worden) dus daar kan een verschil inzitten. Anders heb ik welicht een invoerfout dan wel typefout gemaakt met plaatsen maar dat kan ik nu even niet controleren.

01. Blind Curve *
02. Fugazi *
03. Heart of Lothian *
04. Sugar Mice *
05. Assassing
06. Chelsea Monday *
07. Slainte Mhath *
08. Incommunicado
09. Kayleigh
10. Script for a Jester's Tear *

vigil schreef:
er zijn natuurlijk inmiddels al lijstjes bijgekomen en rkdev heeft 2 x een lijstje ingevoerd (waarvan dus eentje meegenomen moet worden) dus daar kan een verschil inzitten. Anders heb ik welicht een invoerfout dan wel typefout gemaakt met plaatsen maar dat kan ik nu even niet controleren.

Klopt, rkdev had ik in de snelheid meegenomen, dan klopt het wel. Spannend!

Casartelli (moderator)
Op grond van de omvang van de discografie en van het aantal deelnemers had Marillion wat mij betreft wel meer in een Hits dan in een Bits versie gepast.

DjFrankie (moderator)
Ik vermoed dat het lijstje van salvadore zeer zeker invloed heeft op de top 3 !!

Casartelli schreef:
Op grond van de omvang van de discografie en van het aantal deelnemers had Marillion wat mij betreft wel meer in een Hits dan in een Bits versie gepast.

Maar wat betreft het aantal hits dan weer niet en dat is nu juist dazzler's vuistregel.

DjFrankie schreef:
Ik vermoed dat het lijstje van salvadore zeer zeker invloed heeft op de top 3 !!

Dat weet ik wel zeker!

Ik vond Marillion ook wel in de Hits editie passen
omdat zijn oeuvre groot is en onder MuMe'ers bekend genoeg is.
Maar punt is dat ik weinig van Marillion afweet en daarom heb ik vigil de knoop
laten doorhakken. En ik denk dat het uiteindelijk wel een succes is geweest.

Dus wat mij betreft allemaal okee. Benieuwd naar het eindverdict.

De Marillion Bits einduitslag!

(afbeelding)

(afbeelding)

Het was enorm spannend. Na de tussenstand van gisteren zijn er nog een aantal lijstjes binnengekomen welke de top 3 nog helemaal op zijn kop heeft gegooid! We beginnen uiteraard met de nummers 20 tot en met 11. Achter elk nummer staat tussen haakjes (album, aantal keer genoemd, punten en eventueel de nummer 1 van).

Liederen met een * komen vanuit de nominatieronde!

20. Sympathy (a Singles Collection, 1x, 1)

19. Cover my eyes (Pain and heaven) (Holidays in Eden, 5x, 12)

18. Garden Party (Script for a Jester's Tear, 5x, 17)

17. Market Square Heroes (losse single / B sides Themselves, 6x, 20)

16. You're Gone (Marbles, 4x, 22)

15. Incommunicado (Clutching at Straws, 6x, 28)

14. Beautiful (Afraid of Sunlight, 5x, 35 en nummer 1 van Marty McFly)

13. Kayleigh (Misplaced Childhood, 8x, 37 en de nummer 1 van Laxus)

12. Goodbye to all That * (Brave, 9x, 59 en de nummer 1 van Pink)

11. Assassing (Fugazi, 11x, 63 en de nummer 1 van Musician)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.