MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Bits of ( )

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
nog maar 2 voor Phantom of the Opera blijft toch een geweldig nummer

Inderdaad zeg Frank Jammer

Ik wil niet vervelend zijn maar het zijn er drie hoor (Casartelli, Laxus en Frankie)

Dus nog alle kans op (minimaal) een tie-break

Ozric Spacefolk
Ik haal deze thread uit mijn updates. Ik houd niet van Iron Maiden...

En wat als de volgende ronde The Screamin' Cheetah Wheelies aan de beurt komen?
Dan zie je dit topic misschien niet eens

Willen er nog mensen Nomineren

Yann Samsa
Tien favoriete Maidennummers? Komt voor de bakker:

Prowler
Remember Tomorrow
Another Life
Genghis Khan
Children Of The Damned
Infinite Dreams
Virus
The Edge Of Darkness
Futureal
Lord Of Light

Mooie keuzes Ferre

Yann Samsa
Weet ik

Vooral Virus

Iron Maiden tie-break!

Er valt 1 nummer af, dus kies voor jou het minste nummer:

22, Acacia Avenue
Fear of the Dark
For the Greater Good of God
Sign of the Cross
The Thin Line Between Love & Hate

deadline 22.00 uur 20 september

Yann Samsa
Eén van hun beste nummers, inderdaad. Magistraal ook hoe die tekst wordt gebruikt in BBF III van Godspeed.

Soieso niet echt fan van de Bruce-area; niet meer, beter gezegd. Clichématige Heavy Metal. Geef mij maar de eerlijkheid en ongepolijstheid van Di'Anno, of de duisternis en breekbaarheid van Bayley.

22, Acacia Avenue
Fear of the Dark
Sign of the Cross
The Thin Line Between Love & Hate (1)*

DjFrankie (moderator)
22, Acacia Avenue (1) *
Fear of the Dark
Sign of the Cross
The Thin Line Between Love & Hate (1)

Yann Samsa

22, Acacia Avenue (1)
Fear of the Dark (1)*
Sign of the Cross
The Thin Line Between Love & Hate (1)

Aangezien het blijkbaar niet de liveversie is die werd geselecteerd. Liveversie is top, de studioversie zuigt ballen. Zolang Sign Of The Cross maar niet eruit vliegt van deze vier...

The Thin Line Between Love & Hate (2)*
22, Acacia Avenue (1)
Fear of the Dark (1)
Sign of the Cross

Ik vind de studioversie van Fear of the Dark prima te pruimen hoor

22, Acacia Avenue (1)
Fear of the Dark (1)
Sign of the Cross
The Thin Line Between Love & Hate (3)*

22, Acacia Avenue (1)
Fear of the Dark (1)
For the Greater Good of God (1)*
Sign of the Cross
The Thin Line Between Love & Hate (3)

Ferre Clabau schreef:

Aangezien het blijkbaar niet de liveversie is die werd geselecteerd. Liveversie is top, de studioversie zuigt ballen.

Zoals altijd bij dit spel doen we verder niet aan diverse versies. Je mag je eigen favoriete versie in gedachte houden bij het stemmen. Zo hou ik de live versie van Sign in gedachte en niet de "ballen zuigende" versie vanaf de studioplaat...

22, Acacia Avenue (1)
Fear of the Dark (1)
For the Greater Good of God (2)*
Sign of the Cross

Yann Samsa
vigil schreef:
(quote)

Zoals altijd bij dit spel doen we verder niet aan diverse versies. Je mag je eigen favoriete versie in gedachte houden bij het stemmen. Zo hou ik de live versie van Sign in gedachte en niet de "ballen zuigende" versie vanaf de studioplaat...

Het is een discussiesite voor muziekliefhebbers. Ik zie geen reden om mijn "eigen favoriete versie in gedachte te houden", en snap ook niet waarom jij dat zou moeten doen.

Als het woordje ballen of zuigen je schrik aanjaagt leef je of nog in het Victoriaanse tijdperk, of wil je een onderbouwde mening. Waarschijnlijk is dit het laatste ( ), dus bij deze: de liveversie van Fear of the Dark is niet alleen dynamischer, maar heeft ook een dreigend sfeertje met zich mee; de studioversie is overgeproduceerd, komt gekunsteld over, en weet nergens te grijpen... De liveversie sleept je helemaal mee, en het publiek (het meezingen) levert kippenvel.

Ferre Clabau schreef:
Het is een discussiesite voor muziekliefhebbers. Ik zie geen reden om mijn "eigen favoriete versie in gedachte te houden", en snap ook niet waarom jij dat zou moeten doen.

Dit is een spelletje met zijn eigen regels en die regels zeggen dat we enkel met een titel werken.
Als jij de live versie van een nummer beter vindt dan de studio versie, dan mag jij ervan uitgaan
dat je op de live versie stemt. Iemand anders mag ervan uitgaan dat ie op de studio versie stemt.
We stemmen op titels en jij bepaalt zelf welke versie je in gedachten houdt tijdens het stemmen.

Maar je mag natuurlijk wel over je favoriete versie komen lullen hier.
Zelf snap ik de ballen van metal en vind ik de mannen van Iron Maiden een stelletje zuigers.

Dat laatste is wat overdreven, maar ik hanteer taalgebruik uit de 21ste eeuw.

Ferre Clabau schreef:
(quote)

Je geeft zelf aan dat volgens jou de live versie niet geselecteerd is, daarom geef ik aan dat we niet aan verschillende versies doen en je gewoon je eigen favoriet in gedachten moet houden, that's all.

dazzler schreef:

Yann Samsa
Hm, ik volgde even niet meer. But I get it now.

Ah, vigil, excuses, ik had je reactie anders opgevat. Niet als uitleg van de spelregels, maar eerder in de zin van: 'houd voor jezelf dat je die versie mooier vindt, en stoor ons niet ermee'. Zo, zo, my bad; ik had de regeltjes vooraf niet gelezen.

Zo ben ik wel

Dat verandert de zaak:
22, Acacia Avenue (1)
Fear of the Dark
For the Greater Good of God (3)*
Sign of the Cross

Aangezien The Thin Line als eerste op de 3 punten stond gaat For The Greater (en de rest) door naar de finale!

Iron Maiden Greatest Bits Finale!

Hieronder staan de 20 finalisten. Selecteer daar de beste tien uit en plaats die in de juiste volgorde van 1 tot en met 10.

Graag ook een kleine (ruim mag ook ) motivatie over het hoe en waarom van je keuzes.

De liedjes met een * komen uit de nominatieronde!

2 Minutes to Midnight
22, Acacia Avenue *
Be quick or be dead
Bring your daughter...to the slaughter
Can I play with madness
Children Of The Damned *
Fear of the Dark *
For the Greater Good of God *
Hallowed be Thy Name *
Holy Smoke
Infinite Dreams *
Paschendale *
Rime of the Ancient Mariner *
Run to the Hills
Sign of the Cross *
The Number of the Beast
The Trooper
The Wicker Man
To Tame a Land *
Wasted Years

Deadline is donderdag 20.00 waarna de uitslag geplaatst zal worden.

1. Paschendale *
2. Infinite Dreams *
3. Be Quick or Be Dead
4. To Tame a Land *
5. The Number of the Beast
6. Rime of the Ancient Mariner *
7. 2 Minutes to Midnight
8. 22, Acacia Avenue *
9. Wasted Years
10. Hallowed be Thy Name *

Een prima top 10, maar zoals de meeste andere stemmers het wel met mij eens zullen zijn : Er mist nog wel wat. Een probleem was dat er een aantal vervelende hitjes bij stond die meteen al afvielen (en dan geldt dat bij mij nog geeneens voor Madness en Wasted Years.). Het hitje dat wel een dijk van een nummer is, staat hier mooi op plaats drie.

Verrassend en mooi dat er toch veel gestemd werd op nummers van 2000 en later. Jammer alleen dat er uiteindelijk maar twee overbleven waarvan 1 van dat bijna onluisterbare een-na-laatste album.

dazzler schreef:
Zelf snap ik de ballen van metal en vind ik de mannen van Iron Maiden een stelletje zuigers.

Ik heb ook geen flauw idee waar het over gaat bij Iron Maiden, ik heb geloof ik drie titels voorbij zien komen waar ik het singletje van heb, o.a. The Trooper. Mijn cd-verzameling gaat in "hardheid" niet verder dan Van Halen, dat is voor Iron Maiden fans natuurlijk een lachertje.

Maar het blijft, al is het onbekend, een leuk topic om te volgen!

Ik denk dat het met de hardheid van Maiden nog wel meevalt, ook in vergelijk met Van Halen. Melodie en speltechniek zijn voor mij belangrijke keywords als ik aan Maiden denk.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:17 uur

geplaatst: vandaag om 11:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.