Muziek / Muziekgames / De anderstalige ladder (UITSLAG & EINDSTAND 2013)
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2011, 21:31 uur
Leuke quote die je daar hebt gefabriceerd, MDV, dat je dat onthouden hebt.
Maar ik hoop dat je begrijpt dat ze niet echt opgaat. Ik heb de eerste drie nummers gehoord en ze waren inderdaad allemaal zeer verschillend. Geeneen kon me echter bekoren. Lag het aan het Japans of gewoon aan die drie nummers, wie zal het zeggen. Nieuwe muziek ontdekken ok, maar voor mij moet het leuk blijven.
Maar goed, mijn opmerking ging dus over de hoeveelheid. Tuurlijk hoort Japans in dit topic, maar waarom per se 75 nummers (hetzelfde voor Ijslands trouwens binnenkort). Bij Frans zat gemakkelijk meer dan de helft bekends tussen, dat ook in de Nederlandstalige gebieden een hit was of enige bekendheid/status heeft. Ik hoop dat het duidelijk is dat het helemaal mijn bedoeling niet is Japanse muziek (of laat staan zijn cultuur in het algemeen) minderwaardig te stellen aan bv. Europese.
Misschien had ik maar beter gewoon mijn mond gehouden en dit aan me laten voorbij gaan, ik weet het niet. De Japanse ladders zijn zo wel met een domper begonnen, waarvoor mijn excuses.
Maar ik hoop dat je begrijpt dat ze niet echt opgaat. Ik heb de eerste drie nummers gehoord en ze waren inderdaad allemaal zeer verschillend. Geeneen kon me echter bekoren. Lag het aan het Japans of gewoon aan die drie nummers, wie zal het zeggen. Nieuwe muziek ontdekken ok, maar voor mij moet het leuk blijven.Maar goed, mijn opmerking ging dus over de hoeveelheid. Tuurlijk hoort Japans in dit topic, maar waarom per se 75 nummers (hetzelfde voor Ijslands trouwens binnenkort). Bij Frans zat gemakkelijk meer dan de helft bekends tussen, dat ook in de Nederlandstalige gebieden een hit was of enige bekendheid/status heeft. Ik hoop dat het duidelijk is dat het helemaal mijn bedoeling niet is Japanse muziek (of laat staan zijn cultuur in het algemeen) minderwaardig te stellen aan bv. Europese.
Misschien had ik maar beter gewoon mijn mond gehouden en dit aan me laten voorbij gaan, ik weet het niet. De Japanse ladders zijn zo wel met een domper begonnen, waarvoor mijn excuses.
0
geplaatst: 5 april 2011, 21:44 uur
Geen probleem hoor kemm, ik kan wel een beetje in jou manier van denken komen. Ik vind het niet erg als andere mensen een niet al te positieve mening uiten over mijn nominaties of muziek die ik leuk vind, als we het met z'n allen maar een beetje onderbouwd en beschaafd houden
. Maar goed, we zijn nu al bezig met de Japanse ladder, en gaan straks de Ijslandse ladder behandelen, en daarna waarschijnlijk een Indonesische (vast eerst een Duitse). Als de muziek uit de in Nederland minder populaire talen niet bevalt, zullen we de nummers die in die talen gezongen worden in ronde 3 niet meer terug zien. Zo zullen het uiteindelijk de nummers van de 'grote' talen worden die bovenaan komen te staan, maar hebben de 'kleine talen' toch even hun momentje van aandacht gehad, uiteindelijk denk ik dat iedereen zo deels zijn zin krijgt.
Ik zie dat het tijd is voor de tweede ladder, ik wacht zelf in ieder geval tot morgen met het plaatsen, dynamo d verdient van mij nog wel een kansje om op zijn eigen nominatie te stemmen.
. Maar goed, we zijn nu al bezig met de Japanse ladder, en gaan straks de Ijslandse ladder behandelen, en daarna waarschijnlijk een Indonesische (vast eerst een Duitse). Als de muziek uit de in Nederland minder populaire talen niet bevalt, zullen we de nummers die in die talen gezongen worden in ronde 3 niet meer terug zien. Zo zullen het uiteindelijk de nummers van de 'grote' talen worden die bovenaan komen te staan, maar hebben de 'kleine talen' toch even hun momentje van aandacht gehad, uiteindelijk denk ik dat iedereen zo deels zijn zin krijgt.Ik zie dat het tijd is voor de tweede ladder, ik wacht zelf in ieder geval tot morgen met het plaatsen, dynamo d verdient van mij nog wel een kansje om op zijn eigen nominatie te stemmen.
0
geplaatst: 5 april 2011, 21:50 uur
Dan maak ik in de tweede ronde vast kennis met wat Japanse muziek, als het kaf reeds van het koren gescheiden is. Want het is niet dat ik nu walg van al wat Japans heet natuurlijk. 
0
geplaatst: 5 april 2011, 22:24 uur
20 Rin ft. Alan - Sennen no Niji +5
14 Dir en grey - Itoshisa ha Fuhai ni Tsuki
11 Ego Wrappin - Hakobune +3
5 Tsuji Shion - Sky Chord +2
0 Miu Sakamoto - Beautiful
14 Dir en grey - Itoshisa ha Fuhai ni Tsuki
11 Ego Wrappin - Hakobune +3
5 Tsuji Shion - Sky Chord +2
0 Miu Sakamoto - Beautiful
0
geplaatst: 5 april 2011, 22:37 uur
MDV schreef:
Ik zie dat het tijd is voor de tweede ladder, ik wacht zelf in ieder geval tot morgen met het plaatsen, dynamo d verdient van mij nog wel een kansje om op zijn eigen nominatie te stemmen.
Omdat we nog niet overlopen van de stemmers, mag-ie hem van mij alsnog inleveren. Dan kunnen we ondertussen ook vast verder met:
Ladder 2:
Rampant - Naked
Shiina Ringo - Tsumi to Batsu
Boris - Korosu
Younha - Houki Boshi
Akiko Yano - Kuma
0
geplaatst: 5 april 2011, 22:52 uur
Vrij matige ladder dit. De eerste vond ik veel leuker. Dat nummer van Shiina Ringo is trouwens echt verschrikkelijk. Ik kan best wat falsetzang aan, maar je kunt ook overdrijven...
Ladder 2:
5 Rampant - Naked
3 Akiko Yano - Kuma
2 Boris - Korosu
Younha - Houki Boshi
Ladder 2:
5 Rampant - Naked
3 Akiko Yano - Kuma
2 Boris - Korosu
Younha - Houki Boshi
0
geplaatst: 5 april 2011, 23:03 uur
Dank voor de kans op nog stemmen voor ladder 1:
20 Rin ft. Alan - Sennen no Niji
17 Dir en grey - Itoshisa ha Fuhai ni Tsuki +3
11 Ego Wrappin - Hakobune
7 Tsuji Shion - Sky Chord +2
5 Miu Sakamoto - Beautiful +5
Ladder 2:
10 Rampant - Naked +5
5 Akiko Yano - Kuma +2
3 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu +3
2 Boris - Korosu
Younha - Houki Boshi
20 Rin ft. Alan - Sennen no Niji
17 Dir en grey - Itoshisa ha Fuhai ni Tsuki +3
11 Ego Wrappin - Hakobune
7 Tsuji Shion - Sky Chord +2
5 Miu Sakamoto - Beautiful +5
Ladder 2:
10 Rampant - Naked +5
5 Akiko Yano - Kuma +2
3 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu +3
2 Boris - Korosu
Younha - Houki Boshi
0
geplaatst: 5 april 2011, 23:09 uur
Lukas schreef:
Het idee van deze ladder was juist om eens met muziek uit wat minder vanzelfsprekende landen kennis te maken. Ik hoop toch dat er wat mensen zijn die er ook zo over denken, want anders is dit spelletje natuurlijk per definitie gedoemd te mislukken. We kiezen niet voor niets voor een traag tempo (5 nummers per dag), zodat het voor iedere leek bij te luisteren is. Ik hoop toch dat er ook bij dit soort minder vanzelfsprekende talen een vaste groep stemmers komt... Ik heb in de eerste ladder alvast een aantal mooie nummers gehoord, die inderdaad helemaal niet zo onconventioneel zijn
Het idee van deze ladder was juist om eens met muziek uit wat minder vanzelfsprekende landen kennis te maken. Ik hoop toch dat er wat mensen zijn die er ook zo over denken, want anders is dit spelletje natuurlijk per definitie gedoemd te mislukken. We kiezen niet voor niets voor een traag tempo (5 nummers per dag), zodat het voor iedere leek bij te luisteren is. Ik hoop toch dat er ook bij dit soort minder vanzelfsprekende talen een vaste groep stemmers komt... Ik heb in de eerste ladder alvast een aantal mooie nummers gehoord, die inderdaad helemaal niet zo onconventioneel zijn
Gewoon volhouden, Lukas. Eerste ontdekkingsreizigers kregen vroeger voordat ze aan hun reizen begonnen ook nooit veel steun maar zijn nu "wereld"-beroemd.

0
geplaatst: 6 april 2011, 18:10 uur
Vrij matige ladder dit. De eerste vond ik veel leuker. Dat nummer van Shiina Ringo is trouwens echt verschrikkelijk. Ik kan best wat falsetzang aan, maar je kunt ook overdrijven...
Mee eens, ben ook geen fan van Shiina Ringo en dat nasale gebrul. Boris krijgt van mij ook geen punten. Ik schat die band hoog in, ze staan niet voor niets in mijn top 10, maar de alternatieven zijn een stuk beter. Korosu is naar mijn mening een wat structuurloos en dreunend nummer.
12 Rampant - Naked +2
10 Akiko Yano - Kuma +5
3 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu
3 Younha - Houki Boshi +3 (dit nummer gaat nog terugkomen in anderstalige versies)
2 Boris - Korosu
0
geplaatst: 7 april 2011, 19:29 uur
Het ziet er naar uit dat we een vaste groep stemmers hebben die 3 koppen telt. DJ Frankie gaat waarschijnlijk ook nog voor deze ladder stemmen. Zal ik de nieuwe maar vast neerzetten (en de stem van de DJ nog wel meetellen)?
Ladder 3:
Corrupted - Gekkou no Daichi
Envy - A Road of Wind the Water Builds
Crystal Kay - Koi ni Ochitara
Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love
Onmyo-za – Youka Ninpouchou
Ladder 3:
Envy - A Road of Wind the Water Builds
Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love
Onmyo-za – Youka Ninpouchou
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 april 2011, 21:00 uur
13 Akiko Yano - Kuma +3
12 Rampant - Naked
8 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu +5
4 Boris - Korosu 2
3 Younha - Houki Boshi
12 Rampant - Naked
8 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu +5

4 Boris - Korosu 2
3 Younha - Houki Boshi
0
geplaatst: 7 april 2011, 21:21 uur
Je hebt nu twee keer 3 punten gegeven. Al maakt dat voor de eindstand weinig uit.
0
geplaatst: 7 april 2011, 22:05 uur
Misschien maakt het uit of die 1e of 2e wordt (voor het vevolg). Overigens zou ik best wat willen luisteren, maar ik ben op dit moment aan het opnemen, dus kan er geen ander geluid bij hebben. Morgen zal ik eens kijken of ik tijd/zin kan maken. 

0
geplaatst: 7 april 2011, 23:16 uur
Ladder 3:
5 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love
3 Envy - A Road of Wind the Water Builds
2 Onmyo-za – Youka Ninpouchou
5 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love
2 Onmyo-za – Youka Ninpouchou
0
geplaatst: 7 april 2011, 23:35 uur
Ladder 2 (als dat nog kan):
18 Akiko Yano - Kuma +5
12 Rampant - Naked
11 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu +3
7 Boris - Korosu +2
3 Younha - Houki Boshi
Ladder 3:
10 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love +5
5 Onmyo-za – Youka Ninpouchou +3
2 Corrupted - Gekkou no Daichi +2 (zeventien minuten! Wie bedacht dat dat handig is?)
18 Akiko Yano - Kuma +5
12 Rampant - Naked
11 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu +3
7 Boris - Korosu +2
3 Younha - Houki Boshi
Ladder 3:
10 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love +5
5 Onmyo-za – Youka Ninpouchou +3
2 Corrupted - Gekkou no Daichi +2 (zeventien minuten! Wie bedacht dat dat handig is?)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 april 2011, 23:38 uur
Ladder 2
18 Akiko Yano - Kuma
12 Rampant - Naked
11 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu
6 Boris - Korosu -1 (had idd 2 keer 3 punten gegeven, boris moest 2 punten krijgen)
3 Younha - Houki Boshi
Ladder 3:
13 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love 3
7 Corrupted - Gekkou no Daichi 5
5 Onmyo-za – Youka Ninpouchou
2 Crystal Kay - Koi ni Ochitara 2
18 Akiko Yano - Kuma
12 Rampant - Naked
11 Shiina Ringo - Tsumi to Batsu
6 Boris - Korosu -1 (had idd 2 keer 3 punten gegeven, boris moest 2 punten krijgen)
3 Younha - Houki Boshi
Ladder 3:
13 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love 3
7 Corrupted - Gekkou no Daichi 5
2 Crystal Kay - Koi ni Ochitara 2
0
geplaatst: 8 april 2011, 07:44 uur
Ik stel voor dat we per ladder in elk geval wachten tot er vijf mensen op gestemd hebben. Dat is bu bij 2 het geval, dus kunnen we definitief verder mer 3.
0
geplaatst: 8 april 2011, 16:00 uur
Dat nummer van Miu Sakamoto valt me mee, ik denk wel dat het de terechte nummer 1 is, ik ga Koi ni Ochitara toch 5 punten geven, om het nog even spannend te houden
. Mijn zusje van 3 vond Phantom Girl's First Love en Koi ni Ochitara trouwens ook de leukste nummers van de ladder. Corrupted vind ik wat aan de saaie kant. Envy is ook wat langdradig, maar dat nummer is te goed om niet met punten te belonen.
Ladder 3:
13 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love +3
7 Corrupted - Gekkou no Daichi
7 Crystal Kay - Koi ni Ochitara +5
5 Envy - A Road of Wind the Water Builds +2
. Mijn zusje van 3 vond Phantom Girl's First Love en Koi ni Ochitara trouwens ook de leukste nummers van de ladder. Corrupted vind ik wat aan de saaie kant. Envy is ook wat langdradig, maar dat nummer is te goed om niet met punten te belonen.Ladder 3:
13 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love +3
7 Crystal Kay - Koi ni Ochitara +5
5 Envy - A Road of Wind the Water Builds +2
0
geplaatst: 8 april 2011, 18:55 uur
Valt me nu al op dat we in deze Japanse ladde veel vrouwen horen zingen. Dit is weer een stuk beter dan ladder 2, al deze nummers zouden daar denk ik in de punten geëindigd zijn.
Ladder 3:
16 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love +3
10 Envy - A Road of Wind the Water Builds +5
7 Crystal Kay - Koi ni Ochitara
7 Onmyo-za – Youka Ninpouchou +2
Ladder 3:
16 Miu Sakamoto - Phantom Girl's First Love +3
10 Envy - A Road of Wind the Water Builds +5
7 Crystal Kay - Koi ni Ochitara
7 Onmyo-za – Youka Ninpouchou +2
0
geplaatst: 8 april 2011, 20:14 uur
Dat merk je terecht op Lukas, er staan in de Japanse ladders meer zangeressen dan zangers. Ladder 14 is de enige ladder waarin uitsluitend mannelijke stemmen te horen zijn, van ladder 9 kan ik het omgekeerde zetten. Als ik het me goed herinner hadden we in de Franse ronde geen ladder met alleen maar vrouwenstemmen.
Edit: ik zie niet dat een link uit de vijftiende ladder niet klopt. Dit is de juiste: Akai Tori - Tsubasa o Kudasai
Edit: ik zie niet dat een link uit de vijftiende ladder niet klopt. Dit is de juiste: Akai Tori - Tsubasa o Kudasai
0
geplaatst: 9 april 2011, 08:57 uur
Een dag is voorbij en we hebben 5 stemmers, dus we kunnen door.
Ladder 4:
Ikimonogatari - Sotsugyou Shashin
Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio
Scandal - Ring! Ring! Ring!
Stereopony - Nagareboshi
Gargoyle - Shi ni Itaru Kizu
Ladder 4:
Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio
Scandal - Ring! Ring! Ring!
Stereopony - Nagareboshi
0
geplaatst: 9 april 2011, 11:54 uur
Ladder 4:
5 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio
3 Scandal - Ring! Ring! Ring!
2 Stereopony - NagareboshiI
kimonogatari - Sotsugyou Shashin
5 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio
3 Scandal - Ring! Ring! Ring!
kimonogatari - Sotsugyou Shashin
0
geplaatst: 9 april 2011, 12:17 uur
Onthutsend zwakke ladder 
Ladder 4:
10 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio 5
5 Scandal - Ring! Ring! Ring! 2
3 Gargoyle - Shi ni Itaru Kizu 3
Zelfs het nummer met 5 punten vind ik nog vrij kut.

Ladder 4:
10 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio 5
5 Scandal - Ring! Ring! Ring! 2
3 Gargoyle - Shi ni Itaru Kizu 3
Zelfs het nummer met 5 punten vind ik nog vrij kut.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 april 2011, 15:59 uur
Ladder 4:
10 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio
8 Gargoyle - Shi ni Itaru Kizu 5
7 Scandal - Ring! Ring! Ring! 2
5 Stereopony - NagareboshiI 3
10 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio
8 Gargoyle - Shi ni Itaru Kizu 5
7 Scandal - Ring! Ring! Ring! 2
5 Stereopony - NagareboshiI 3
0
geplaatst: 9 april 2011, 18:34 uur
Ladder 4:
12 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio +2
10 Scandal - Ring! Ring! Ring! +3
8 Gargoyle - Shi ni Itaru Kizu
5 Stereopony - NagareboshiI
5 Ikimonogatari - Sotsugyou Shashin +5
Ik ben het niet met jee eens Lukas, ik vind deze ladder meer kwaliteit hebben dan de vorige. De stem van de zanger van Gargoyle is wat aan de vervelende kant, maar voor de rest zijn dit goede nummers. Kennelijk zijn ballads als Kowarekake no Radio en Sotsugyou Shashin toch te mainstream voor Musicmeter.
12 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio +2
10 Scandal - Ring! Ring! Ring! +3
5 Stereopony - NagareboshiI
5 Ikimonogatari - Sotsugyou Shashin +5
Ik ben het niet met jee eens Lukas, ik vind deze ladder meer kwaliteit hebben dan de vorige. De stem van de zanger van Gargoyle is wat aan de vervelende kant, maar voor de rest zijn dit goede nummers. Kennelijk zijn ballads als Kowarekake no Radio en Sotsugyou Shashin toch te mainstream voor Musicmeter.
0
geplaatst: 10 april 2011, 10:30 uur
Grappig, al mis ik wel veel favjes in de ladders heur.
Ladder 4:
15 Scandal - Ring! Ring! Ring! +5
14 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio +2
8 Stereopony - NagareboshiI +3
5 Ikimonogatari - Sotsugyou Shashin
Ladder 4:
15 Scandal - Ring! Ring! Ring! +5
14 Hideaki Tokunaga - Kowarekake no Radio +2
8 Stereopony - NagareboshiI +3
5 Ikimonogatari - Sotsugyou Shashin
0
geplaatst: 10 april 2011, 10:32 uur
madmadder schreef:
Tja, had je ze maar moeten nomineren natuurlijk
. Andere talen nog welkom hier
0
geplaatst: 10 april 2011, 13:06 uur
We zijn langer dan een dag verver, hebben 5 stemmen en de stem van Veerle zal weinig uitmaken voor de eindstand, dus we gaan door. Hopelijk vindt Lukas deze net iets beter te pruimen dan ladder 4, al vrees ik met de stem van YUKI en de twee metalnummers in het achterhoofd van niet.
Ladder 5:
Dir en grey - Taiyou no Ao
High and Mighty Color - Ichirin no Hana
Asian Kung Fu Generation - Mugen Glider
Unlucky Morpheus - Unkown Child
YUKI - Wakusei ni Nore
Ladder 5:
Asian Kung Fu Generation - Mugen Glider
Unlucky Morpheus - Unkown Child
YUKI - Wakusei ni Nore
0
geplaatst: 10 april 2011, 18:14 uur
MDV schreef:
Hopelijk vindt Lukas deze net iets beter te pruimen dan ladder 4, al vrees ik met de stem van YUKI en de twee metalnummers in het achterhoofd van niet.
Hopelijk vindt Lukas deze net iets beter te pruimen dan ladder 4, al vrees ik met de stem van YUKI en de twee metalnummers in het achterhoofd van niet.
Valt mee. Eigenlijk een ladder zonder echte uitschieters dit, zowel positief als negatief.
Ladder 5:
5 Asian Kung Fu Generation - Mugen Glider
3 Unlucky Morpheus - Unkown Child
2 YUKI - Wakusei ni Nore
* denotes required fields.