MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Crypt-O-Quiz

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Geef de antwoorden maar Edgar ik ben benieuwd. Erik gefeliciteerd erg goed.

Kom maar op, ik ben benieuwd.

1. Dingen nemen in het leven (Cose Della Vita) weleens een vreemde wending (Turn).
Eros Ramazotti & Tina Turner - Cose Della Vita

2. Zachtjes tikt de regen op het zolderraam (het ritme van........) van deze gekke (zot) baas (zjef).
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen

De volgende zin in het nummer van Rob de Nijs is 'het ritme van de eenzaamheid', in het liedje van Zjef Vanuytsel zingt hij een aantal keer 'het ritme van de zotte morgen'.

3. Aan de overkant (Across) staat een politieagent (Bobby).
Bobby Womack - Across 110th Street

4. Langzaam (Slow) dringt ze door (dive) tot het Griekse (Souvlaki) bestek (space).
Slowdive - Souvlaki Space Station

5. Deze planeet (Mars) nam het over van de piano man (Billy Joel).
Bruno Mars - Just The Way You Are

6. Er is niets veranderd (non rien n'a change) door dit verdovende middel (poppys).
Poppy's - Non non rien n'a change

7. Deze koning (Elvis) geeft er een twist (Oliver) aan.
Elvis Costello - Oliver's Army

8. Dit oudje (Grandaddy) draait na middernacht (A.M.) volledig om (180 graden).
Grandaddy - A.M. 180

9. Buiten de stad (het dorp) is deze 'grote' (één van de grote drie) man het grappigst (cabaretier).
Wim Sonneveld - Het Dorp

10. Deze kindervriend (clown) valt bijna in slaap (suffen).
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.

Gefeliciteerd Viking! En lastige crypto dit keer. Ik zat nog aan grandaddy te denken, maar legde de link niet met de titel. Vind alleen Poppy als verdovend middel wel een stapje te ver.

DjFrankie (moderator)
Ik zat bij kindervriend ook aan clowns te denken, Sufjan is echter geen moment bij me opgekomen.
Je moet wel weten wie John Wayne Gacy is, ik ken die niet.
Die van Grandaddy vond ik wel weer goed gevonden.

Joezer49263
Zo, dat was wat je noemt een pittige quiz, en het heeft me veel denkvermogen gekost

Dankjewel Edgar18 !

Graag gedaan! En als een omschrijving te cryptisch/vergezocht is dan hoor ik het graag want dan kan ik daar de volgende keer rekening mee houden .

Pittige cryptogram! Met name nummer 2 was een crime om op te lossen.Bedankt Edgar18 voor het bezorgen van flinke hoofdpijnen

Nee en nu zonder gekheid voor al de tijd en moeite die je er in hebt willen steken.

DjFrankie (moderator)
De moeilijkheid zit hem in de taal, poppys eros, en de vrij onbekende nummers 2 4 en 10.
Verder zit er vaak maar een deel van de naam of titel in de crypto wat het zoeken moeilijker maakt.

Hier heb je artiest en titel in de crypto en is gemakkelijker op te lossen lijkt me.

De hulk was de chauffeur die onder invloed was in Manchester.

DjFrankie schreef:
en de vrij onbekende nummers 2 4 en 10.
Zjef Vanuytsel onbekend kan ik me voorstellen als je geen Belg bent en niet meespeelt met de MuMeLadder, maar die andere twee zijn toch heel bekend? Zeker Sufjan Stevens is bij iedereen op deze site wel bekend lijkt me, heeft finale Witte Trui en Ladder gestaan.

Overigens heb ik voor jouw crypto nog geen idee .

Ik heb alleen voor de Mume Ladder vrijwillig naar dat nr van Sufjan geluisterd. Het is ook geen single, maar staat wel altijd hoog in de snob2000 en in de mume 2000. En Slowdive is ook niet bepaald hitmateriaal. Vond de crypto van deze twee wel duidelijk dus hoefde alleen even door de lijst te kijken.

Knap gevonden Edgar! Vind die van Grandaddy ook leuk gevonden. Merk wel dat ik beter ben in hits, want die crypto's kan ik uit m'n hoofd oplossen ?

Aargh, Oliver's Amy had ik toch moeten kunnen bedenken. Bij Sufjan had ik de link naar clown niet gemaakt, maar achteraf heel logisch ja.

Verder erg lastig. Je moet maar net weten dat een 'bobby' slang is voor een politie-agent, en dat opium blijkbaar van poppys wordt gemaakt (kom ik achter na even googlen).

DjFrankie (moderator)
Ik heb er straks 10.
We waren aan het toeren in België en toen vielen de onderstaande 10 ineens binnen.

DjFrankie (moderator)
1 Edgar's acteur was een vriend van Hitler, maar die omgekomen Bobbies niet.
2 Een deel van de ladder in Zeeland.
3 Ze is ongeveer een maand jonger als mij, maar ik kan ze niet vergeten.
4 Die 3 maken het hete drankje nog heter daar.
5 De instrumentenjager scheept zijn vrouw in.
6 De hulk was de chauffeur onder invloed in Manchester.
7 Je moet niks aanpassen in die maat.
8 Ik hou wel van die Belgische pop.
9 De sperma inhoud van dit seizoen is niet goed voor de vrouwen.
10 Die 2 heren zingen een lied

DjFrankie (moderator)
Edgar18 schreef:
(quote)
Zjef Vanuytsel onbekend kan ik me voorstellen als je geen Belg bent en niet meespeelt met de MuMeLadder, maar die andere twee zijn toch heel bekend? Zeker Sufjan Stevens is bij iedereen op deze site wel bekend lijkt me, heeft finale Witte Trui en Ladder gestaan.

Overigens heb ik voor jouw crypto nog geen idee .

Ik speel wel mee, maar die nummers deden geen belletje rinkelen.

DjFrankie (moderator)
Salvadore kraakt 2 en 7

1 Salvadore 2, 7

DjFrankie (moderator)
De nieuwe crypto staat online

motel matches, stoepkrijt, Papartis, Rockfan deric raven en alle andere geïnteresseerden, van harte welkom en succes!

Ik heb me een ongeluk geploeterd, maar Edgar18 zet me niet eens op het scorebord!

Edgar18 schreef:
10. Deze kindervriend (clown) valt bijna in slaap (suffen).
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
Deze schoot wel even door mijn hoofd toen ik je hint las (Niet alle kinderen vinden hem even leuk, soms zijn ze zelfs een beetje bang...), maar ik kon 'm niet rijmen met de crypto. 'Suffen' vond ik iets te vergezocht.

Leuke crypto's verder, hoor! Ook al waren ze moeilijk, het was toch een leuke bezigheidstherapie.

Owhjee, mijn oprechte excuses stoepkrijt! Nummer vier en negen had je te pakken toch?

Ik had ze allemaal, maar je hebt nu al iemand tot winnaar uitgeroepen. Jammer, hoor.

Maar zonder dollen: Ik had inderdaad alleen 4 en 9.

DjFrankie (moderator)
Salvadore kraakt ook 4 en 10, Da Smiek 1, 2 en 5, Stoepkrijt 3 en 5 en Joezer is dicht bij 9.
Motel Matches kopt 4 en 5 ook binnen

6 8 en 9 zijn nog niet geraden

1 Salavadore 2,4,7,10 (4)
2 Da Smiek 1,2,5 (3)
3 Stoepkrijt 3,5 / Motel Matches 4,5 (2)

DjFrankie (moderator)
Salvadore kraakt ook 3 en 5 neemt een sprint. Arrie kraakt 5 en 7, Papartis ook 7. Joezer49263 kraakt nummer 9 !!

6 Is nog niet geraden

1 Salavadore 2,3, 4,5,7,8, 10 (7)
2 Da Smiek 1,2,5 (3)
3 Stoepkrijt 3,5 / Motel Matches 4,5 (2) Arrie 5,7 (2)
5 Papartis 7 (1) Joezer49263 9 (1)

DjFrankie (moderator)
8 is gekraakt door Salvadore

DjFrankie (moderator)
Salvadore heeft ook 1 6 en 9 te pakken

1 Salavadore 1,2,3,4,5,6,7,8,9, 10 (10)
2 Da Smiek 1,2,5 (3)
3 Stoepkrijt 3,5 / Motel Matches 4,5 (2) Arrie 5,7 (2)
5 Papartis 7 (1) Joezer49263 9 (1)

Gefeliciteerd, heel knap!

Het was soms een behoorlijke puzzel

6 en 9 zijn wel extreem lastig, bijna crypto's van een crypto.
De andere opgaves zijn wat makkelijker te kraken en sowieso leuk bedacht!

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de oplossingen

DjFrankie (moderator)
Ik zal eerst nog een extra hint geven

1 Edgar's acteur was een vriend van Hitler, maar die omgekomen Bobbies niet. (zie crypto Edgar18)
2 Een deel van de ladder in Zeeland. Denk aan een specifieke soort ladder
3 Ze is ongeveer een maand jonger als mij, maar ik kan ze niet vergeten. (check mijn profiel)
4 Die 3 maken het hete drankje nog heter daar. (heet in Africa)
5 De instrumentenjager scheept zijn vrouw in. (noorwegen)
6 De hulk (wie) was de chauffeur onder invloed in de stad Manchester.
7 Je moet niks aanpassen in die maat. (australie)
8 Ik hou wel van die Belgische pop. Mannelijk - franstalig
9 De sperma inhoud van dit seizoen is niet goed voor de vrouwen. Denk aan de band en een bekend nummer daarvan
10 Die 2 heren zingen een lied. (latijn)

Joezer49263

Gast
geplaatst: vandaag om 07:58 uur

geplaatst: vandaag om 07:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.