MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
2-1

49. Adam & The Ants – Prince Charming - Propaganda - P-Machinery

0-1

dazzler schreef:
(...)In België zitten er meer crossover elementen in ... funk, electro, avant-garde. Dat komt misschien omdat wij in de geschiedenis altijd een crossover status
gehad hebben. België is altijd wat een kruispunt van culturen geweest historisch. .

En die uitspraak doet nou net geen recht aan de Nederlandse geschiedenis. Van oudsher waren wij (Nederlanders) sterk in aan B. verkopen wat we bij A.gehaald hadden - of het nou mensen (slaven), specerijen of stoffen waren.En zoals het gezegde luidt: "waar men mee omgaat,daarmee raakt men besmet." Nederland is altijd het doorgangshuis van Europe geweest (getuige de VOC, 's werelds eerste multinational, en de haven van R'dam). En alle economisch/strategische rapporten over de toekomst van Nederland centreren zich alle op die logistieke en serviceverlenende functie. Nederlanders staan in de internationale zakenwereld ook bekend als talensprekers, dienstverleners, mensen die zich makkelijk aanpassen aan allerlei culturen en harde werkers (en dit is geen promopraat, maar werkelijkheid - dit even ter nivellering/relativering van die Belgo-blufpraat).

En over die soorten deelnemers: ik wist totaal niet van dit topic af, er is weinig ruchtbaarheid aan gegeven, heb geen enkele input kunnen leveren, vind een groot aantal door mij gekoesterde acts totaal niet terug en vraag meaf wat de zin van een dergelijke excercitie is die totaal niet aan mijn representativiteiteis voldoet?

En verder: dat gezwampel over de superioriteit van die Belgische wave,moet ook maar eens passé zijn van de 3-4 NL substromingen in de wave is een aantal essentiële acts amper genoemd; de hele ultra-beweging is slechts met een enkel nummer te vinden. En, verder, in een wave-ko zal ik altijd voor een wave-song kiezen en niet voor de popsong, ook al is ie beter. Het is toch per slot van rekening een wave ko?

Mjuman schreef:
vraag me af wat de zin van een dergelijke excercitie is die totaal niet aan mijn representativiteiteis voldoet?

Dus als het niet aan jouw persoonlijke eisen voldoet is het zinloos? We spelen gewoon een spelletje op een internetforum, volgens mij neem je het hier soms allemaal wat te serieus.

GrafGantz schreef:
(quote)

Dus als het niet aan jouw persoonlijke eisen voldoet is het zinloos? We spelen gewoon een spelletje op een internetforum, volgens mij neem je het hier soms allemaal wat te serieus.

Nee een van mijn uitgangspunten is juist om mijzelf en anderen niet altijd serieus te nemen. Dus ook niet als ik dit schrijf.

Waar ik gewoon de balen van heb is dat er weinig ruchtbaarheid aan dit topic is gegeven, zodat ik, samen met andere OW'ers, totaal geen input heb kunnen geven,en dat lijkt geen toeval,gezien eerdere, soortgelijke aanvaringen op het wave-topic (vandaar ook die representativiteit) . Maar goed ik kap hier wel mee,omdat dit de vaart uit 'het spelletje' haalt.

50. The Clash - Guns of Brixton - Joe Jackson - Cancer

0-1

DjFrankie (moderator)
4-2

DjFrankie (moderator)
51. Joe Jackson - Got the Time - Front 242 - No Shuffle

0-1

Ik zit wat mening betreft tussen Dazz en Mju in. Het lijkt me in deze ko wel eens aardig waar het eindresultaat op uitdraait. Misschien eens geen Cure of Joy Division?
Ik heb trouwens op de valreep nog 20 nominaties kunnen aanleveren, ook ik wist nergens van, liep toevallig er tegen aan. Voor Mju's gemoedtoestand, ik heb nog twee ultranummers kunnen toevoegen en ook aan de Belgen gedacht (wel inderdaad de "zure" postpunk )

52. The Sound - One Thousand Reasons - John Foxx – Underpass

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.